
Kako Google določi ceno na klik za oglas? (Vir slike: bigstockphoto.com)
Prednost oglaševanja na Googlu je v tem, da oglaševalec plača samo, ko uporabnik klikne na njegov oglas, prikazi oglasa so brezplačni. Na Googlu poteka avkcija, kar pomeni, da oglaševalci med seboj z oglasi tekmujejo za pozicije oglasa. Kdor je pripravljen plačati več za klik, bo lahko dosegel višjo pozicijo.
Kako deluje obračunavanje cene na klik ?
Strošek cene na klik je obračunan na osnovi treh dejavnikov: maksimalne cene na klik v primerjavi s konkurenčnimi oglaševalci, ocene kakovosti in uvrstitve oglasa (Ad Rank). Oglaševalci povečajo vidnost oglasa in minimizirajo stroške z razumevanjem dinamike obračunavanja cene na klik.
Maksimalna (»max. CPC«) in dejanska (»CPC«) cena na klik
Znotraj Googlovega oglaševalskega programa Ads lahko nastavite maksimalno ceno (»max. CPC«), torej takšno ceno, ki ste jo največ pripravljeni plačati za klik na oglas za določeno iskalno frazo (ključno besedo). Google bo poskrbel, da tekom oglaševanja v določenem obdobju na klik ne boste plačali več kot je ta določena maksimalna cena. Dejanska cena na klik (»CPC«) pa je cena, ki jo plačate za klik na vaš oglas. Pogosto je cena mnogo nižja kot določena maksimalna cena. To je posledica avkcije, ki poteka med več oglaševalci v danem trenutku.
Ocena kakovosti
Google določi vsakemu oglasu oceno kakovosti od 1 do 10. Je kompleksna formula, ki določa relevantnost oglasa na osnovi besedila oglasa, strukture Ads računa in drugih dejavnikov, o katerih bom pisala v naslednjem prispevku. Podrobnosti algoritma, ki je osnova za določanje ocene kakovosti, Google ne razkriva javnosti.
Uvrstitev oglasa (Ad Rank)
Uvrstitev oglasa je zmnožek maksimalne cene na klik in ocene kakovosti (Quality Score). Višja kot je uvrstitev oglasa, boljša je pozicija oglasa v primerjavi z oglasi konkurentov.
Izračun dejanske cene na klik:
Formula za izračun dejanske cene na klik je:
Razumevanje vpliva ocene kakovosti na strošek in pozicijo oglasa pomaga pri vodenju oglasnih kampanj. S povečanjem ocene kakovosti lahko izrazito povečamo ROI.
Preverite tudi podrobnosti oglaševanja na Facebooku >>
Najdražje ključne besede v letu 2014
Malo za hec, še bolj pa za občutek, si poglejmo, s kakšnimi cenami na klik se soočajo v tujini. Pozor, to so cene samo za en klik na oglas! Toliko torej stane obisk na spletno stran. Pot do dejanske konverzije na spletni strani je še dolga, verjamem pa, da pri teh podjetjih premišljena do potankosti.
Najdražje 3 ključne besede so:
- »insurance« – 45.68 €
- »mortgage« – 39.76 €
- »attorney« – 39.77 €
Pri oglaševanju na Googlu je pomembno, da razumemo dinamiko cen, predvsem pa da nenehno prilagajamo ključne besede in oglase z namenom optimizacije cene in pozicije oglasov.
Manci Korelc lahko sledite na njenem blogu LoveLjubljana ali spletni strani mancakorelc.si.