Kako izbrati ime za vaše podjetje?
Kako izbrati ime za vaše podjetje? (Vir: Pixabay)
Kaj želite z imenom sporočiti?
V prvi fazi razmislite o tem, s čim se bo vaše podjetje ukvarjalo, kakšna bo vizija vašega podjetja, katere bodo vaše glavne konkurenčne prednosti. Vprašajte se, kaj je vaš namen, katere cilje bo zasledovalo vaše podjetje in kdo so tisti ljudje, ki jih bo vaša dejavnost najbolj zanimala. Ime podjetja predstavlja pomembno orodje komuniciranja z vašimi strankami. Kaj jim torej želite sporočiti z njim? Kakšne občutke naj bi ime podjetja zbudilo pri ljudeh?
Smiselno je, da preverite, kako se imenujejo obstoječa podjetja, ki delujejo v panogi, v katero nameravate vstopiti. Kaj vam je pri teh imenih všeč in kaj vas odbija? Razmislite tudi, če je glede na vašo panogo bolje, da izberete krajše ali daljše ime.
“Brainstorming”
Ko ste razmislili o zgornjih vprašanjih, je čas, da ustvarite seznam vseh možnih imen vašega podjetja. Vzemite list papirja in nanj napišite vse ideje, ki se vam utrnejo. Pri tem se ne omejujte. Zapišite si vsako idejo, tudi če se vam zdi smešna / čudna. Če imate možnost, za predloge vprašajte tudi svoje sodelavce, družinske člane in druge. Smisel tega koraka je narediti čim širši nabor idej, med katerimi se boste naknadno odločali.
Izbira najboljše možnosti
Ko ste enkrat ustvarili seznam vseh možnih idej, je čas, da ovrednotite vsako posebej. Vzemite si čas in pojdite skozi seznam. Verjetno vas bodo nekatere ideje takoj odbile, druge pa se vam bodo zdele bolj posrečene. Predloge, ki v vas zbudijo negativne občutke, prečrtajte. Tako boste seznam imen nekoliko skrajšali.
Ko ste dobili ožji izbor imen, o opcijah še enkrat dobro razmislite, potem pa pozornost preusmerite na druge dejavnosti. Vzemite si čas za druženje, športno aktivnost ali počitek. Pri tem skušajte čim bolj odmisliti možnosti, med katerimi izbirate. Precej pogosto se namreč zgodi, da se nam najboljše ideje utrnejo, ko se ne obremenjujemo z razmišljanjem. Informacije, ki smo jih pridobili, so se nam namreč vtisnile v spomin. Kljub temu, da ne delamo na razrešitvi problema, možgani razčlenjujejo pridobljene informacije in iščejo najboljšo rešitev.
Če torej dobite preblisk in idejo, katero ime je najboljše, sledite temu. Vseeno si vzemite nekaj časa, da boste videli, če se vam bo ideja tudi čez nekaj dni zdela najboljša. Če pa ob nobenem predlogu ne dobite tistega pravega občutka, raje ne hitite, ampak si dajte še nekaj časa.
Preverite razpoložlljivost imena
Preden odločitev postane dokončna, preverite razpoložljivost imena. Zagotovite si, da ne gre za ime, ki je v isti panogi na trgu že prisotno. Prav tako ni priporočljivo, da gre za ime, ki je zelo podobno že obstoječemu imenu podjetja, ki deluje v isti industriji, saj lahko sicer prihaja do zmede. Če pa gre še za podjetje z že registrirano blagovno znamko, ste lahko za tako zavajanje celo kaznovani. Prav tako je smiselno že v tej fazi preveriti razpoložljivost domene, saj je le-ta pogosto neposredno povezana z imenom podjetja.
Vir: thebalancesmb.com