KADROVSKI IN DRUGI PRAVNI VIDIKI POSLOVANJA PODJETJA

Kako izbrati WordPress vtičnik? Tu je 6 kontrolnih točk!

WordPressova privlačnost in popularnost se skrivata v preprosti uporabi, množični skupnosti in številnih strokovnjakih s celega sveta. Uporabniki se za ta CMS (ang. content management system) odločajo tudi zaradi možnosti razširitve funkcionalnosti prek t. i. vtičnikov (ang. plugins). Ti vam omogočajo, da svojo stran opremite z uporabnimi orodji, ki vam pomagajo doseči namen, za katerega ste spletno stran vzpostavili.
Kako izbrati WordPress vtičnik? Tu je 6 kontrolnih točk!

Kako najbolje izbrati vtičnik za vašo WordPress stran?

WordPress vtičnik je programska koda, ki omogoča razširitev funkcionalnosti vaše spletne strani brez programerskega znanja. Če smo v času ekspanzije mobilnih aplikacij radi izrekali krilatico »there’s an app for everything«, tudi za vtičnike velja »there’s a plugin for everything«.

Ali ste si zamislili, da bo ob vaši spletni strani uporabnikom na voljo tudi forum za izmenjavo mnenj? Tu je vtičnik bbPress. Seveda boste želeli zbirati podatke svojih obiskovalcev (v skladu z uredbo GDPR, kajne?), za kar morate implementirati kontaktni obrazec. Izberite vtičnik svojega ponudnika, npr. MailChimp, ali pa uporabite enega od ostalih, npr. Contact Form by WPForms. Prvi stik z vtičniki bo najbolje opraviti preko uradne spletne strani WordPress.org. Vtičniki niso vsemogočni, zato jih bo za izpolnitev nekaterih zahtev treba naložiti več.

Zakaj je izbiri vtičnika treba posvetiti dovolj pozornosti?

Zaradi varnosti! WordPress je zaradi svoje razširjenosti pogosta tarča hekerjev. Blog SUCURI je objavil analizo 8 tisoč okuženih spletnih strani in ugotovil, da je med njimi kar 74 odstotkov takšnih, ki uporabljajo WordPress.

Vtičnik s slabo kodo nepridipravu polepša dan, saj mu omogoči prevzem nadzora nad vašo spletno stranjo. S tem se lahko dokoplje do vaših podatkov ali kontaktov strank, nenazadnje lahko vašo spletno stran izbriše ali od vas zahteva odkupnino. WPScan poroča, da kar 52 odstotkov kritičnih varnostnih lukenj povzročajo vtičniki, medtem ko WordPress teme predstavljajo »le« 11 odstotkov ranljivosti.

Vabljeni na delavnico o WordPress CMS sistemu in postavite svojo spletno stran.

Marko Lampret je programer in WordPress strokovnjak, ki je postavil več kot 250 spletnih strani! Klikni na zgornjo sliko in si oglej program tridnevne delavnice!

Kako varno izbrati WordPressov vtičnik?

WordPress premore več kot 50 tisoč vtičnikov; skupaj so uporabniki izvedli že prek milijardo prenosov. Ko izbirate svojega, preverite naslednje kontrolne točke.

1. Ocene (ang. ratings)

Najbolj pogost trik spletnih trgovcev za prepričevanje kupcev so ocene zadovoljnih uporabnikov. Tudi pri vtičnikih ni nič drugače, saj ima vsak izmed njih vidno povprečno oceno. Uporabniki za njih glasujejo z oceno od ena do pet.

Pridobivanje ocen na spletu je lahko tarča manipulativnih praks, zato se zgolj nanje ni modro popolnoma zanašati. Bodite pazljivi pri vtičnikih z visoko oceno, a manjšim številom ocen, ki so jih podali uporabniki – ocene so lahko podali prijatelji in znanci, včasih se jih lahko na spletu celo kupi. Iščite zdravo razmerje med višino ocene (od 1 do 5 zvezdic) in številom podanih ocen. Strokovnjaki pravijo, da bi morali biti sumničavi do vtičnikov, ki imajo oceno nižjo od »dobre trojke«.

Po drugi strani morate pri analizi ocen v zakup vzeti dejstvo, da vsi uporabniki ne vnesejo ocene, kar pomeni, da vtičnika zgolj na podlagi majhnega števila ocen ne smete izključiti. Vtičnik je lahko zelo nišno usmerjen in kot tak ne more privabiti veliko uporabnikov.

Preberite tudi članek Kako izbrati najboljšo WordPress temo?

2. Uporabniško mnenje oz. komentar

Na spletu kupujete prenosni računalnik, knjigo ali WordPress vtičnik. Odločitev sprejmete na podlagi zelo podobnih informacij. Verjetno tudi vi sprva poiščete negativne komentarje obstoječih uporabnikov in se postopoma pomikate proti pozitivnim. V analizo vtičnika vključite oboje in bodite kritični do zapisanega. Negativne komentarje sproži močnejše čustvo, npr. jeza ali frustracija, medtem ko srednje zadovoljen uporabnik svoje ocene morda niti ne bo podal. Negativni komentarji so lahko tudi rezultat lenobe uporabnika, ki se ni poglobil v navodila za namestitev ali preveril posodobitev.

Namig: WordPress je odprtokodni sistem, ki je osnovan na skupnosti zanesenjakov. Ali ste z vtičnikom zadovoljni? Za skupnost boste naredili največ, če vtičnik ocenite in pustite komentar. Razvijalcu lahko tudi donirate denar.

3. Namestitve (ang. active installations)

Vtičnik, ki ima milijone namestitev, je dosegel svoj namen in prepričal skupnost uporabnikov WordPressa. Preverite ta podatek za lažjo odločitev, saj ga je za razliko od ocene težje prikrojiti.

Zastareli WordPress vtičniki so velika varnostna grožnja vaši spletni strani.

Bodite pozorni na redne posodobitve WordPress vtičnikov!

Kako se odločiti, katero WP temo izbrati? Preverite članek Kako izbrati najboljšo WordPress temo?

4. Posodobitve (ang. last update)

Z varnostnega vidika gre za izjemno pomemben podatek. Ali si na svoji spletni strani želite redno pregledovan, posodobljen in pred hekerji varen vtičnik?

Posodobljen vtičnik kaže na to, da za njim stoji avtor (programer ali ekipa), ki vlaga trud v razvoj. To pomeni, da je v koraku s časom in pripravljen na preteče nevarnosti ter da lahko v prihodnje pričakujete tudi kakšno novost v funkcionalnosti. Zgodovino posodobitev najdete v zavihku »changelog«.

Ne zanemarite podatka o združljivosti vtičnika z vašo verzijo WordPressa, ki jo morate redno posodabljati (letno so na voljo tri posodobitve). WordPressove posodobitve so izjemno pomembne novosti, ki poleg novih funkcionalnosti odpravljajo varnostne luknje prejšnjih verzij. Od vseh okuženih WordPress strani je kar 61 odstotkov takšnih, ki so bile z zlonamerno kodo okužene prav zaradi zastarelih verzij. Redno posodabljanje WordPressa je vaša naloga!

Namig: Vtičniki lahko upočasnijo vašo spletno stran, česar pa si iz več razlogov nikakor ne želite (dva od njih sta SEO in uporabniška izkušnja). Testirajte, kakšen vpliv ima vtičnik na hitrost! Na Googlu poiščite eno izmed mnogih storitev, ki merijo hitrost nalaganja spletnih strani, in primerjajte rezultate s prižganim in ugasnjenim vtičnikom.

5. Podpora (ang. support)

Ali ste opazili, da avtor na forumu uporabnikom redno postreže z odgovori? Da je avtorjevo reševanje posredovanih napak ali hroščev v programski kodi ažurno? Odlično! Kombinacija rednih posodobitev iz prejšnje točke in odlična podpora sta izjemno pomembni pri vaši odločitvi.

Vabljeni na delavnico o WordPress CMS sistemu in postavite svojo spletno stran.

Marko Lampret je programer in WordPress strokovnjak, ki je postavil več kot 250 spletnih strani! Klikni na zgornjo sliko in si oglej program 3-dnevne delavnice!

Če ste naleteli na težavo, poiščite sekcijo pogosto zastavljena vprašanja, dokumentacijo vtičnika, forum ali kakšen drug kanal komunikacije, ki ga uporablja avtor. Verjetnost, da je odgovor na vaše vprašanje že javno dostopen, je velika.

Namig: Nakup vtičnika opravite le prek uradnega razvijalca, WordPress.org ali zaupanja vrednih storitev, kot je CodeCanyon. Če naletite na nepreverjeno stran tretje osebe (tj. stran, ki ni povezana z avtorjem, ali stran, ki ni prepoznavna spletna tržnica), ki vam ponuja “ekskluziven paket najboljših vtičnikov po izjemni ceni”, se ji raje izognite, saj je verjetnost, da takšni paketi skrivajo zlonamerno kodo, velika.

6. Posnetki zaslona in videi

Dolgi predstavitveni opisi so lahko v svoji obsežnosti nerazumljivi. Večina avtorjev v predstavitev doda posnetke zaslona ali video, ki vam slikoviteje prikažejo uporabnosti vtičnika. Na pomoč vam lahko priskočijo tudi recenzije, ki jih uporabniki samoiniciativno posnamejo na YouTubu.

Namig: Med iskanjem pravega vtičnika boste zagotovo naleteli na več konkurenčnih rešitev. Odprite vsakega v svojem zavihku in jih enostavno primerjajte med seboj glede na zgoraj opisane kriterije. Če se ne morete odločiti, uporabite Google ali YouTube in poiščite objave blogerjev, ki so pripravili natančne primerjave.

Za zaključek: ne pozabite na uporabniško izkušnjo!

Čeprav število nameščenih vtičnikov (če so ti kvalitetni) minimalno vpliva na hitrost vaše spletne strani, pa bodite pri njihovem nameščanju zmerni. Nepremišljeno dodajanje vtičnikov bo vodilo v kaos in povišalo verjetnost, da izberete takšnega, ki vam bo kasneje povzročal težave. Dodajajte jih postopoma, pri izbiri pa si ne dovolite zanemariti uporabniške izkušnje. Vaši obiskovalci vam bodo hvaležni, če jih ne boste v prvih nekaj sekundah spravili v slabo voljo z vsemi triki digitalnega marketinga.

POZOR! Na urniku MP izobraževanj se je pojavila čisto NOVA delavnica, ki je ne smete spregledati. Z vrhunskim strokovnjakom za WordPress smo sestavili program tridnevne delavnice, v okviru katere boste spoznali WordPressov CMS in se naučili, kako postaviti svojo spletno stran. Vas zanima več? Na voljo je le 8 mest: podrobnosti najdete TUKAJ >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi. Preberite več >>


Reportaža: Kakšni so trendi digitalnega marketinga v letu 2019?

Reportaža: Kakšni so trendi digitalnega marketinga v letu 2019?

V sredo, 13. 2. 2019, je v Tehnološkem parku Ljubljana potekal dogodek Trendi digitalnega marketinga. Šest predavateljev, vsak strokovnjak na svojem področju, je z udeleženci delilo svoje znanje in izkušnje z različnih vidikov digitalnega marketinga. Preberite več >>

20 aktualnih dejstev o optimizaciji spletnih strani

20 aktualnih dejstev o optimizaciji spletnih strani

Optimizacija spletnih strani oziroma SEO optimizacija je področje, ki ga ne moremo popolnoma natančno izmeriti in opredeliti. Vendar vas nekatere informacije lahko usmerijo v pravo smer. Preberite več >>

Kako ustvariti kvaliteten meta opis spletne strani?

Kako ustvariti kvaliteten meta opis spletne strani?

Meta opis je kratek, ne več kot 160 znakov dolg sestavek, ki na kratko povzame bistvo spletne strani. Prikazuje se na strani z rezultati iskanja in postane viden po tem, ko posameznik v spletni iskalnik vtipka željeno ključno besedo ali besedno zvezo. Optimiziranje meta opisov je zelo pomemben vidik vsake dobro optimizirane spletne strani. Preberite več >>

Kako si lahko podjetnik pomaga z orodjem Google Analytics?

Kako si lahko podjetnik pomaga z orodjem Google Analytics?

Google Analytics je uporabno orodje za vsako podjetje. Na podlagi podatkov o tem, na kakšen način obiskovalci dostopajo do vaše spletne strani in jo uporabljajo, lahko še izboljšate njihovo izkušnjo in s tem povečate prepoznavnost podjetja. Preberite več >>

Kako zadržati obiskovalce na vaši spletni strani?

Kako zadržati obiskovalce na vaši spletni strani?

Vsakdo si želi, da bi bila njegova spletna stran čim bolj obiskana. A zgolj število klikov ne zariše celotne slike, saj je pomemben podatek tudi to, koliko časa se obiskovalci zadržijo na njej. To namreč pomeni, da je spletna stran zanimiva in relevantna. Posledično se tudi uvršča višje v iskalnikih. Preberite več >>

5 pomembnih SEO elementov na vaši spletni strani

5 pomembnih SEO elementov na vaši spletni strani

Predstavljamo vam 5 SEO elementov vaše spletne strani, ki jih je treba optimizirati, da bi dosegali čim boljše rezultate. To so URL podstrani, glavno besedilo, slike, naslov in meta opis. Preberite več >>

Kaj je ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami (angl. lead nurturing)?

Kaj je ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami (angl. lead nurturing)?

Ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami oz. kontakti (angl. lead nurturing) je proces oblikovanja odnosov na vseh stopnjah prodaje. Trženjske in komunikacijske strategije se tako usmerjajo v prepoznavanje potreb kontaktov ter podajanje relevantnih informacij in odgovorov. Preberite več >>

Kako v 5 korakih postaviti strategijo digitalnega marketinga?

Kako v 5 korakih postaviti strategijo digitalnega marketinga?

Da bi lahko podjetje uspešno zasledovalo postavljene cilje, si mora pri tem pomagati na najrazličnejše načine. Digitalni marketing je zagotovo eno od področij, ki mu številna podjetja posvečajo premalo pozornosti. Pomembno je, da se ga lotite premišljeno in postavite učinkovito strategijo. Preberite več >>

Kako spletno stran in vsebine na njej prilagoditi spletnim bralcem?

Kako spletno stran in vsebine na njej prilagoditi spletnim bralcem?

Že nekaj časa je znano, da besedila na spletu beremo na drugačen način, kot tista v fizični obliki. Če torej želite, da bo vaša spletna stran dosegala čim boljšo branost in boste prek nje dosegali zastavljene cilje, potem je smiselno pri tem upoštevati nekatera priporočila. Preberite več >>

Oznake: , ,