
Vir slike: Pixabay
Za podjetja pa so predvsem pomembni trije statistični podatki:
- več kot tretjina vprašanih potrošnikov je izbrala blagovne znamke, ki imajo okoljsko trajnostne vrednote
- tretjina jih je izbrala blagovne znamke, ki imajo etične vrednote
- malo manj kot tretjina je zaradi skrbi glede trajnosti popolnoma prenehala kupovati določene blagovne znamke ali izdelke.
V zadnjih dveh letih je mogoče opaziti naraščajoč trend podjetij, ki so začela oglaševati svoje zelene prednosti, da bi se uskladila z zahtevami potrošnikov. Prodajalci napitkov so s ponudbe umaknili plastične slamice, Starbucks je razvil okolju prijazno skodelico. Obstajajo celo marketinške agencije, ki so namenjene tako imenovanemu zelenemu marketingu.
Ali je vse to dovolj?
Številne zelene sheme, ki jih podjetja sprejemajo, so zaenkrat zgolj navidezne in jih bodo potrošniki slej ali prej spregledali.
Da, naše najbolj priljubljene blagovne znamke bi morali spodbujati, da bi bile čim bolj zelene. Toda verjetno so startupi tisti, ki bodo resnično lahko realizirali idejo trajnostnih podjetij, saj bodo lahko od samega začetka poslovanja gradili svoje dobavne verige ter operativne modele z mislijo na ogljično nevtralnost in trajnostno naravnanost. Že obstoječa podjetja bi za to morala opremiti in prilagoditi proizvodne metode, ki jih uporabljajo in posodobiti svoje prodajne modele.
V prihodnosti »zelena« ozaveščenost ne bo samo vprašanje potrošnikov, postalo bo tudi vprašanje ohranjanja zaposlenih, saj si bomo vse bolj prizadevali delati za organizacije, katerih poslovne vrednote so tesneje usklajene z našimi osebnimi.
Toda kaj lahko kot lastniki podjetij storimo, da bi zmanjšali svoje emisije, si prizadevali za ogljično nevtralnost in postali bolj trajnostni, če ne upoštevamo samo zelenega trženja? Katere praktične korake lahko naredimo, da ne le dokažemo svoje zelene sposobnosti, ampak resnično trajno in pozitivno vplivamo na naš planet?
Začnimo z nekaterimi osnovami.
Naj bodo naše pisarne bolj zelene.
Lotimo se preprostih stvari, kot so odvračanje od uporabe tiskalnika, takrat, ko le-ta ni nujno potrebna, uporaba LED žarnic in ugašanje osebnih računalnikov, namesto da jih puščamo v stanju pripravljenosti. Naštete so res osnovne stvari, ki jih lahko vsi takoj začnemo izvajati v praksi. Lahko bi razmislili tudi o zamenjavi skodelic za enkratno uporabo ob pitniku za vodo, tako da bi za zaposlene naročili lastne steklenice z logotipom podjetja, obenem bi še poskrbeli za reklamo podjetja.
Morda se bo vse več podjetij kmalu odločilo tudi za to, da bodo sprejeli ekipe za trajnostni razvoj – skupino delavcev, katerih naloga bo, da pripravijo zelene ideje in jih promovirajo na delovnem mestu.
Večje spremembe v načinu ogrevanja in hlajenja naših delovnih prostorov bodo zahtevale daljši čas in bodo morda dosegljive le, če bomo v prihodnosti gradili nove delovne prostore s strožjimi gradbenimi predpisi. Navsezadnje nihče ne pričakuje, da boste odšteli tisoče evrov za izboljšanje izolacije najete pisarne v stari poslovni stavbi.
Izbira energetskih partnerjev je naša.
Pojavlja se veliko novih podjetij, ki ponujajo rešitve zelene energije za poslovni trg, ki ponujajo zeleno energijo brez ogljika za podjetja vseh velikosti.
In zakaj bi se ustavili pri menjavi dobavitelja energije. Za nekatera podjetja je morda celo dolgoročno finančno smiselno sprejeti vetrno in sončno tehnologijo na svojih lokacijah in proizvajati lastne vire energije ter tako poskrbeti za čim boljši odstotek samooskrbe.
Vir: enterpreneur.com