Vir slike: Pixabay

Vir slike: Pixabay

Kako lahko evropska podjetja postanejo bolj zelena?

Sodeč po rezultatih najnovejših raziskav vse več potrošnikov kupuje lokalno pridelano blago, veliko jih trdi, da so zmanjšali število letalskih prevozov in število novih izdelkov, ki jih kupijo.
Vir slike: Pixabay

Vir slike: Pixabay

Za podjetja pa so predvsem pomembni trije statistični podatki:

  • več kot tretjina vprašanih potrošnikov je izbrala blagovne znamke, ki imajo okoljsko trajnostne vrednote
  • tretjina jih je izbrala blagovne znamke, ki imajo etične vrednote
  • malo manj kot tretjina je zaradi skrbi glede trajnosti popolnoma prenehala kupovati določene blagovne znamke ali izdelke.

V zadnjih dveh letih je mogoče opaziti naraščajoč trend podjetij, ki so začela oglaševati svoje zelene prednosti, da bi se uskladila z zahtevami potrošnikov. Prodajalci napitkov so s ponudbe umaknili plastične slamice, Starbucks je razvil okolju prijazno skodelico. Obstajajo celo marketinške agencije, ki so namenjene tako imenovanemu zelenemu marketingu.

Ali je vse to dovolj?

Številne zelene sheme, ki jih podjetja sprejemajo, so zaenkrat zgolj navidezne in jih bodo potrošniki slej ali prej spregledali.

Da, naše najbolj priljubljene blagovne znamke bi morali spodbujati, da bi bile čim bolj zelene. Toda verjetno so startupi tisti, ki bodo resnično lahko realizirali idejo trajnostnih podjetij, saj bodo lahko od samega začetka poslovanja gradili svoje dobavne verige ter operativne modele z mislijo na ogljično nevtralnost in trajnostno naravnanost. Že obstoječa podjetja bi za to morala opremiti in prilagoditi proizvodne metode, ki jih uporabljajo in posodobiti svoje prodajne modele.

V prihodnosti »zelena« ozaveščenost ne bo samo vprašanje potrošnikov, postalo bo tudi vprašanje ohranjanja zaposlenih, saj si bomo vse bolj prizadevali delati za organizacije, katerih poslovne vrednote so tesneje usklajene z našimi osebnimi.

Toda kaj lahko kot lastniki podjetij storimo, da bi zmanjšali svoje emisije, si prizadevali za ogljično nevtralnost in postali bolj trajnostni, če ne upoštevamo samo zelenega trženja? Katere praktične korake lahko naredimo, da ne le dokažemo svoje zelene sposobnosti, ampak resnično trajno in pozitivno vplivamo na naš planet?

Začnimo z nekaterimi osnovami.

Naj bodo naše pisarne bolj zelene.

Lotimo se preprostih stvari, kot so odvračanje od uporabe tiskalnika, takrat, ko le-ta ni nujno potrebna, uporaba LED žarnic in ugašanje osebnih računalnikov, namesto da jih puščamo v stanju pripravljenosti. Naštete so res osnovne stvari, ki jih lahko vsi takoj začnemo izvajati v praksi. Lahko bi razmislili tudi o zamenjavi skodelic za enkratno uporabo ob pitniku za vodo, tako da bi za zaposlene naročili lastne steklenice z logotipom podjetja, obenem bi še poskrbeli za reklamo podjetja.

Morda se bo vse več podjetij kmalu odločilo tudi za to, da bodo sprejeli ekipe za trajnostni razvoj – skupino delavcev, katerih naloga bo, da pripravijo zelene ideje in jih promovirajo na delovnem mestu.

Večje spremembe v načinu ogrevanja in hlajenja naših delovnih prostorov bodo zahtevale daljši čas in bodo morda dosegljive le, če bomo v prihodnosti gradili nove delovne prostore s strožjimi gradbenimi predpisi. Navsezadnje nihče ne pričakuje, da boste odšteli tisoče evrov za izboljšanje izolacije najete pisarne v stari poslovni stavbi.

Izbira energetskih partnerjev je naša.

Pojavlja se veliko novih podjetij, ki ponujajo rešitve zelene energije za poslovni trg, ki ponujajo zeleno energijo brez ogljika za podjetja vseh velikosti.

In zakaj bi se ustavili pri menjavi dobavitelja energije. Za nekatera podjetja je morda celo dolgoročno finančno smiselno sprejeti vetrno in sončno tehnologijo na svojih lokacijah in proizvajati lastne vire energije ter tako poskrbeti za čim boljši odstotek samooskrbe.

 

Vir: enterpreneur.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pogovor z Andražem Žurmanom: “Uspeh je tudi to, da znaš opustiti in začeti znova”

Pogovor z Andražem Žurmanom: “Uspeh je tudi to, da znaš opustiti in začeti znova”

Andraž Žurman je soustanovitelj in direktor podjetja LabCore, visokotehnološkega specialista za analitične storitve v farmacevtski industriji, ki z inovativnim pristopom premika meje tako na slovenskem kot na mednarodnem trgu.  Več >

Kako si opomoči od prvega propadlega posla

Kako si opomoči od prvega propadlega posla

Nerealno je pričakovati, da bo vaše prvo podjetje izjemno uspešno. Morda ste že slišali za pogosto citirano statistiko, da 90 odstotkov malih podjetij propade. Ta številka je malo pretirana, bolj zanesljiv podatek za mala podjetja kaže, da približno 50 odstotkov podjetij propade v teh prvih petih letih. Več >

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Oglejte si lestvico za odmero dohodnine in olajšave za leto 2024. Lestvica ter splošna olajšava sta pomembni predvsem za tiste, ki imate s.p. z upoštevanjem dejanskih stroškov. Več >

Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Podjetništvo ni zgolj karierna pot, temveč način razmišljanja in pristopa k življenju. In marsikateri podjetnik, ki ima svoje otroke, želi podobno miselnost prenesti tudi na njih! Več >

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Podjetništvo prinaša številne izzive, odgovornosti in stresne situacije. Da bi se podjetniki izognili izgorelosti, je pomembno, da že vnaprej sprejmejo določene preventivne ukrepe in skrbijo za svoje dobro počutje. Tukaj je nekaj nasvetov, kako lahko podjetnik prepreči izgorelost. Več >

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Podjetništvo zahteva nenehno prilagajanje in učenje, saj se trgi, tehnologije in poslovni trendi nenehno spreminjajo. Pridobivanje novih veščin je ključno za dolgoročni uspeh, vendar pa je za mnoge podjetnike največji izziv najti čas za izobraževanje ob vseh vsakodnevnih obveznostih. Tukaj je nekaj strategij, kako lahko podjetnik učinkovito najde čas za pridobivanje novih veščin. Več >

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

Odprtje lastnega podjetja predstavlja vznemirljiv in izzivalen korak in od posameznika zahteva premišljeno načrtovanje in pripravljenost na izzive. Preberite si pet ključnih nasvetov za uspešno odprtje podjetja. Več >

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Več >

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Več >

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Uspeh podjetja je pogosto odvisen od spretnosti in odločitev podjetnika. V današnjem konkurenčnem poslovnem okolju je ključno, da podjetniki sprejemajo premišljene odločitve in sledijo najboljšim praksam za rast svojega podjetja. V tem članku bomo predstavili nekaj ključnih nasvetov, ki vam lahko pomagajo nadgraditi vaše podjetje in doseči želene rezultate. Več >

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki