Ogrevanje pred jutrišnjo SEO delavnico: Že danes izboljšajte optimizacijo vaše strani!

V predhodnih člankih ste že spoznali pomembnost optimizacije spletne strani pri nastopanju na spletnem trgu. Večino od vas je verjetno »zmotilo« dejstvo, da optimizacija strani ni kratkotrajen proces in da so za vidne rezultate oz. premike v iskalnikih potrebni meseci čakanja.
Kako lahko že danes izboljšate optimizacijo na vaši strani?

Kako lahko že danes izboljšate optimizacijo na vaši strani? (Vir slike: Pixabay.com)

Slednje res drži, a je kot pri gradnji hiše potrebna dobra osnova oz. temelj, ki je v svetu optimizacije t.i. »ON-site« optimizacija.

Pri »ON-site« optimizaciji gre za spremembe na sami spletni strani, katere Googlu povedo oz. jasno prikažejo, kaj naj bi stran prikazovala. Gre torej za vstavljanje pravilne tekstovne vsebine, slikovne vsebine in video vsebin. Pri slednjih je zelo pomembno, kako jih poimenujemo, saj Google ne vidi slik in videa, temveč le prebira opise/zapise v kodi spletne strani.

Poleg vsebin je pomembna tudi tehnična optimizacija, ki zajema dobrega ponudnika gostovanja strani (da je stran čim dlje dostopna tako iskalcem, kot samim iskalnikom), da se stran čim hitreje nalaga in da je stran čim bolj uporabniku prijazna.

Optimizacija spletnih strani delavnica banner

3 pomembne spremembe, ki jih vsak skrbnik spletnih strani lahko naredi že danes

1.) Optimizacija slikovnega gradiva na spletni strani

Kot omenjeno so slike na vaši spletni strani za Google praktično »nevidne«. Sam ne zazna točno, kaj slike prikazujejo, saj prebira zgolj »kodni zapis«, ki vašo sliko opisuje.

Prvi korak je torej že samo nalaganje (upload) slike in poimenovanje datoteke. V kolikor nalagate sliko toplotne črpalke za sanitarno vodo, naj se datoteka imenuje »toplotna-crpalka-za-sanitarno-vodo.jpg«. Tako bo Google povezal to sliko z vašo tematiko. V kolikor bo slika poimenovana »slika_1.jpg« bo enostavno predvideval, da je na sliki »slika« oz. »številka 1« sigurno pa nič v povezavi z toplotnimi črpalkami.

Vabimo vas na delavnico Optimizacija spletnih strani. Predaval bo SEO strokovnjak Igor Bajsić.

Poimenovanje datoteke pred nalaganjem je prvi korak. Kolikor vam uporabniški vmesnik urejanja spletne strani dopušča, pa lahko dodate še 2 parametra, katerima Google posveča pozornost.

Prvi parameter je t.i. »alt tag« torej »alternativna oznaka«. Pri večini vmesnikov je to zgolj prostorček, kamor vpišemo frazo, ki se bo pojavila na spletni strani, v kolikor se slika ne bo pravilno prikazala. Gre za nekakšen »back-up« v primeru težav z nalaganjem slike. Verjetno ste sami že kdaj opazili, da je namesto 5x5cm slike enostavno le obroba in zapis. Tudi slednjega Google razbere in ga poveže z sliko.

BONUS SEO NASVET #1: V kolikor je ime vaše slike »toplotne-črpalke-za-sanitarno-vodo.jpg«, vam priporočam, da v »alt tag« dodate RAZLIČICO te besede, kajti ljudje v Google vpisujejo različne opise dotične črpalke, zatorej bi pri slednji priporočal, na primer, »toplotna črpalka – sanitarna voda«. Prekomerno ponavljanje istih ključnih besed (popolnoma identičnih) lahko prej škoduje kot pripomore k višjim uvrstitvam.

Drugi parameter pa je »description« oz. »opis« slike, ki je lahko dolg par besed, par stavkov ali par odstavkov, če želite. Priporočam opis od enega do dveh stavkov unikatne vsebine, ki opisuje sliko in vsebuje vsaj 1 različico vaše ključne besede oz. dejanske vsebine slike.

2.) Interne tematske povezave na spletni strani/trgovini

Tako kot je pomembno pridobivanje zunanjih spletnih povezav, je pomembno tudi, da so vsebine znotraj same strani tematsko povezane. Pri temu ne gre le za povezave preko menijev, temveč dejanskih povezav znotraj vsebine.

Vzemimo primer spletne trgovine s čevlji. Za ključno besedo »spletna trgovina s čevlji« želimo visoko uvrščanje prve strani »www.ceveljcek.si« (izmišljeno ime). Na spletni strani imamo v ponudbi 100 različnih parov čevljev s 100 različnimi krajšimi/daljšimi opisi teh čevljev. Smiselno bi bilo, da vsaj 10-15 odstotkov teh opisov povežemo s prvo stranjo. Povežemo seveda primerne besede znotraj opisov kot npr.: »Otroški čevlji Bimbo so narejeni iz vrhunskega….« Preko besede »otroški čevlji« naj bo narejena povezava na glavno stran www.ceveljcek.si. Povezava naj bo vidna in klikabilna.

BONUS SEO NASVET #2:  Za najboljši izkoristek je smiselno povezati 10-15 odstotkov izdelkov, za katere Google že sedaj misli, da so bolj pomembni od ostalih. Kako pa naj vemo kaj Google misli?

V iskalnik enostavno vpišete ukaz:

site:vašastran.si vaša ključna beseda

V našem primeru bi to bilo npr:

Site:ceveljcek.si otroški čevlji

Google bo nato prikazal vse podstrani PO POMEMBNOSTI od prve do zadnje. V primeru, da imamo 100 izdelkov, lahko v vse zadetke na prvi strani (v kolikor gre za posamične artikle) dodamo povezavo na zgoraj omenjeni način. Priporočljivo je, da je vsaj 10 povezav unikatnih oz. da imamo 10 različnih fraz, s katerimi se vsebina povezuje. »Otroški čevlji«, »čevlji«, »čevlji za najmlajše« ipd.

3.) Izboljšanje uporabniške izkušnje in lažjega plazenja Googlovega pajka

Zadnji nasvet bo sila kratek, a nič kaj manj efektiven kot predhodnika. Googlov pajek (dejansko ime) namreč redno prepleza vašo glavno stran in določene podstrani. V kolikor ima težave pri doseganju teh strani, se tudi ne bo pretirano zmenil za njih. Tako kot uporabnik ne bo 10x kliknil na 9-to podkategorijo, da bo prišel do svojega zadetka. Bolj kot so podstrani zakopane, manjša je verjetnost, da jo bo Google zaznal oz. upošteval.

Še zadnji nasvet je torej sila enostaven: Z dvema klikoma do vseh strani.

Če uporabnika postavimo na prvo stran, mora do kateregakoli produkta, obrazca ali datoteke priti z največ dvema klikoma (brez uporabe funkcije iskanje).

Avtor članka je Igor Bajsić, SEOPRO.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>


Pri SEO si pomagajte z Google Analytics!

Pri SEO si pomagajte z Google Analytics!

Mnogi menijo, da je spremljanje prometa na njihovi spletni strani bistvena in najpomembnejša lastnost orodja Google Analytics. A to brezplačno orodje vsebuje še precej drugih pomembnih funkcij, ki so pogoj za dobro optimizirano spletno stran. Preberite več >>

SEO optimizacija: kako pomembne so zunanje povezave?

SEO optimizacija: kako pomembne so zunanje povezave?

Ko govorimo o optimizaciji spletnih strani, moramo upoštevati veliko različnih faktorjev. Nikakor pa ne smemo pozabiti na zunanje povezave, ki k nam vodijo iz drugih spletnih strani. Preberite več >>

Google svetuje lastnikom strani: oblikujte daljše meta opise

Google svetuje lastnikom strani: oblikujte daljše meta opise

Google v svoj iskalnik umešča daljše povzetke spletnih strani. Kaj to pomeni in kaj morate storiti, da bo vaša strategija optimiziranja spletne strani najbolj optimalna? Preberite več >>

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

Prodajne spletne strani se od klasičnih bistveno razlikujejo in temu primerno mora biti prilagojen tudi sam postopek SEO optimizacije le-teh. Prodajna spletna stran namreč ne sme biti privlačna zgolj za potencialne kupce, temveč tudi za Googlove iskalne pajke. Preberite več >>

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

Način komuniciranja uporabnikov spleta z spletnimi iskalniki se v zadnjih letih bistveno hitreje spreminja kot nekoč. Ljudje se tako namesto tipkanja ključnih besed v spletni iskalnik danes raje poslužujejo glasovnega iskanja, namesto branja besedila pa si raje ogledajo videoposnetek, ki predstavi vsebino. Preberite več >>

3 pogoste napake v malih podjetjih (in kako jih popraviti)

3 pogoste napake v malih podjetjih (in kako jih popraviti)

Voditi lastno podjetje ni enostavna stvar, še posebej, če to počnete sami. Kot lastnik malega podjetja imate veliko obveznosti. Opravljati morate vloge tržnika, prodajalca, računovodje in tako dalje. Preberite več >>

5 namigov, kako optimizirati spletno stran

5 namigov, kako optimizirati spletno stran

Bistvo optimizacije spletne strani je v tem, da se bo vaša spletna stran pojavila čim višje med zadetki iskanja v Googlu. Tako bo nanjo kliknilo več ljudi, s tem pa se bodo možnosti, da boste dobili nove stranke, povečale. Preberite več >>

S SEO optimizacijo na svojo spletno stran dobite brezplačen promet

S SEO optimizacijo na svojo spletno stran dobite brezplačen promet

Vse več podjetnikov prepoznava prednosti dobro optimizirane spletne strani. Na ta način si podjetje bistveno izboljša vidnost svoje blagovne znamke na spletu, kar posledično privede tudi do povečanega prometa. Preberite več >>

Je starost domene pomembna za uvrstitev spletnih strani?

Je starost domene pomembna za uvrstitev spletnih strani?

Na področju optimizacije spletnih strani se v zadnjem času pogosto pojavlja vprašanje, ali na uvrstitev spletnih strani v iskalnikih vplivata tudi starost domene in dolžina njene registracije. O tem elementu SEO smo se pogovarjali tudi z Igorjem Bajsičem iz podjetja SEOPRO. Preberite več >>

Oznake: , ,