Kako na dobre načine izstopati iz množice?
Dobri načini, kako biti drugačen (Vir: Pixabay)
V preteklosti je bilo podajanje v podjetništvo iz marsikaterega vidika bolj enostavno. Podjetij je bilo malo. Delovala so predvsem za potrebe lokalnega prebivalstva. Tako konkurence skoraj ni bilo. Vsako podjetje je z določeno dejavnostjo delovalo v nekem okolju in zagotavljajo specifične storitve ali produkte.
Danes je slika zelo drugačna. Ko se podjetje s svojo ponudbo pojavi na trgu, se sreča s številnimi konkurenčnimi podjetji. Zaradi globalizacije in razvoja interneta lahko eno podjetje zagotavlja dobrine tudi zunaj meja države. V vsaki panogi in v vsakem kraju se nahaja veliko podjetij. Ni treba posebej poudariti, kaj to pomeni za posamezno podjetje. Če hoče preživeti in uspešno delovati, mora stalno delati na tem, da ponudi nekaj več, kot ostali.
A zgolj izstopanje za vsako ceno ni priporočljivo. Treba je dobro premisliti, na katerem področju boste uvedli spremembe, da bodo rezultati čim boljši in vidni tudi na dolgi rok. Predstavljamo vam nekatere metode, s katerimi boste na stranke naredili dober vtis.
Vas zanimajo nasveti 6-ih vrhunskih strokovnjakov za digitalni marketing? Preverite program dogodka Trendi digitalnega marketinga 2019 >>
Dobra metoda št. 1: embalaža izdelka
Če se kot podjetje ukvarjate s prodajo določenih izdelkov, je vsekakor smiselno dobro premisliti glede tega, kakšna bo embalaža produkta. Lahko še toliko denarja vložite v samo promocijo, a zaradi slabo prepričljive embalaže ne boste dosegli želenega učinka. Seveda je bistvenega pomena, da prodajate kakovosten izdelek, vendar je embalaža tista, ki poskrbi za prvi vtis.
Zakaj je embalaža izdelka tako pomembna?
- Veliko ljudi bo vaš izdelek opazilo na policah fizičnih trgovin ali v spletni trgovini. Se bo na vaši embalaži ustavil njihov pogled?;
- Številne študije so dokazale, da je povezava med privlačnostjo embalaže in naklonjenostjo ljudi nad produktom velika;
- Ljudje smo vizualna bitja. Kljub reku »ne sodi knjige po platnicah« si ne moremo pomagati – kar premore lep izgled, nas privlači.
Kako zasnovati dobro embalažo za vaš izdelek?
- Iz embalaže naj bo takoj razvidno, kaj se v njej nahaja;
- Pomislite, kdo je ciljna publika, ki bo posegala po vaših izdelkih. Kdo so ti ljudje? Kakšen jezik uporabljajo, kakšen slog jim je blizu? Skladno s tem načrtujte barvo embalaže, njeno obliko, material, napise;
- Embalaža naj odraža vrednote podjetja. Se zavzemate za čisto okolje? Potem naj bo vaša embalaža iz razgradljivih oziroma okolju prijaznih materialov. Gre za visokokakovostne izdelke, ki ponujajo več? Naj že embalaža odraža eleganco.
Dobra metoda št. 2: naredite nekaj dobrega za skupnost
Na svetu in v vaši bližnji okolici je cel kup projektov in organizacij, ki se ukvarjajo z reševanjem okoljskih, socialnih in drugih težav ter potrebujejo pomoč. Kot podjetnik poiščite načine, da naredite nekaj dobrega za skupnost. Vključite se v dobrodelnost, pomoč tistim, ki jo potrebujejo.
Zakaj je to dobro za vaše podjetje?
- Naredili boste nekaj dobrega za okolje ali za skupino ljudi, zato se boste dobro počutili;
- Vaše dejavnosti ne bodo ostale neopažene – pritegnili boste pozornost bodočih strank. Te bodo cenile vaše aktivnosti. Mlajše generacije so čedalje bolj okoljsko, socialno ozaveščene.;
- Lahko boste še bolj ponosni na svoje podjetje;
- O vašem podjetju se bo širil dober glas, postalo bo bolj prepoznavno in to na pozitiven način.
Kako se lahko lotite tega?
- Lahko se odločite za direktne donacije, se vključite v kampanje, ki so v teku;
- Dobro je, če podprete projekte, ki se tako ali drugače navezujejo na dejavnost vašega podjetja;
- Pomagajte na področju, kjer si res želite videti spremembe. Pomembno je namreč, da ste pristni in iskreni pri tem, kar počnete.
Dobra metoda št. 3: trudite se za brezhibno kupčevo izkušnjo
Pri podjetju ne gre le za to, kakšne produkte oziroma storitve prodaja. Gre tudi za to – in to je zelo pomembno področje – na kakšen način jih prodaja oziroma, kako poteka komunikacija med zaposlenimi in strankami, kako se sooča s problemi, ko do njih pride. Govorimo o kupčevi izkušnji.
Zakaj je to pomembno?
- Raziskave kažejo, da kar 75 % kupcev kompetentnost podjetja ocenjuje prav na podlagi tega faktorja;
- Če ima kupec slabe izkušnje s storitvijo, obstaja velika verjetnost, da bo o tem povedal tudi drugim. V današnjih časih, ko večina za internetno komunikacijo uporablja družabna omrežja in je kritike možno hitro deliti prek katere izmed spletnih strani, lahko ena negativna kritika vpliva na poslabšanje ugleda vašega podjetja.
Kako se lahko lotite tega področja?
- Do vsake stranke pristopite na spoštljiv način, prisluhnite ji in se maksimalno potrudite za njeno zadovoljstvo;
- Ne lažite glede tega, kaj ponujate. Bodite pošteni. Iskrenost se najbolje obnese;
- Vsi delamo napake. Če stranka ugotovi, da ste pri poslovanju naredili napako, to priznajte in se opravičite. Potrudite se čim prej najti rešitev, kako boste popravili vtis. Lahko ji v opravičilo ponudite neko simbolično darilo. Strokovno reševanje konfliktov lahko še povzdigne vašo profesionalnost v strankinih očeh.