Kako napraviti dober prvi vtis
LAUNCHub bo ponovno odprl vrata startupom (Vir slike: Freeimages.com)
Ljudje sklepamo o osebnostih posameznikov, ki smo jih pravkar spoznali, že nekaj sekund po prvem srečanju, in sicer na podlagi tako besednih kot nebesednih znakov. Slab prvi vtis se sicer da popraviti, vendar to zahteva precej truda, zato se potrudite, da ob prvem srečanju napravite čim boljši vtis.
Za vas smo pripravili nekaj nasvetov, kako lahko napravite pozitiven vtis na svoje nove poslovne partnerje in česa se je priporočljivo izogibati, če želite že ob prvem srečanju ustvariti temelje za dolgotrajno poslovno sodelovanje.
Bodite odprti in pozitivni
Strokovnjaki pravijo, da morate tako s svojim telesom kot s svojim obnašanjem izžarevati odprtost.
Pri telesni govorici to pomeni, da svojega srca ne skrivate za rokami ali dlanmi; če nosite jakno, pa jo pred srečanjem odpnite. Bodite pozorni na svojo držo. Pri rokovanju ne bodite ne prenežni ne pregrobi. Rahlo se nagnite k svojemu sogovorcu – tako boste izrazili svoje zanimanje.
Tudi vaš odnos do ljudi mora biti pozitiven, kar se seveda kaže prek vašega obnašanja tako ob prvem srečanju kot tudi pri nadaljnjem sodelovanju.
Bodite urejeni
Zunanji videz je v svetu tehnologije, kjer prevladujejo preproste majice in puloverji s kapuco, občutljiva tema. Obleka res ne naredi človeka, vendar si tudi na podlagi vaše urejenosti vaši novi poslovni partnerji ustvarijo prvi vtis o vas.
Če ste še tako uspešni, vas bodo v družbi izbrano oblečenih kolegov potencialni partnerji spregledali, če boste oblečeni v razvlečeno majico in umazane kavbojke. Zato se uredite in se oblecite priložnosti primerno.
Glejte v oči
Svoj pozitiven odnos izražajte tudi z vzdrževanjem očesnega stika. Če svojega sogovornika ne gledate v oči, ne bo mogel razbrati vaših namenov, hkrati pa boste dajali vtis nesproščenosti in neiskrenosti.
Pri vzpostavljanju očesnega stika bodite pozorni, da sogovornikov ne gledate v oči predolgo oziroma da ne strmite vanje – rezultati raziskave, izvedene pred kratkim, so pokazali, da je za večino ljudi najbolj prijeten očesni stik, ki traja približno tri sekunde.
Nasmehnite se
Če se boste prvi nasmehnili svojemu novemu poslovnemu partnerju, boste s tem sporočili svojo iskrenost. Rezultati raziskav kažejo tudi, da si vas bodo ljudje, ki ste se jim nasmehnili, lažje zapomnili.
Vendar bodite pozorni: če boste to strategijo uporabili na razgovoru za službo, nasmeh prihranite le za začetni in končni pozdrav. Raziskava, v kateri so študenti uprizarjali razgovore za službo, je namreč pokazala, da so bili kandidati za različne pozicije izbrani manj pogosto, če so se preveč nasmihali, še posebej med samim razgovorom.
Ohranjajte pozitivno vzdušje
Že ob prvem pozdravu bodite pozitivni in nasmejani. Tudi v nadaljevanju pogovora skrbite za pozitivno vzdušje. Ne opravljajte in kritizirajte svojih odsotnih kolegov ali tekmecev, ne delite nasvetov, če nikogar ne zanima vaše mnenje, ne pritožujte se nad svojimi nadrejenimi, količino dela ali sodelavci.
Namesto tega bodite pozitivno nastrojeni. Pohvalite svoje kolege, izrazite zanimanje za projekt, ki vam ga je pravkar predstavil sogovornik, ponudite pomoč, vendar pri tem ne bodite vsiljivi. Ohranjajte spodbudno vzdušje, v vsaki situaciji poskušajte najti nekaj pozitivnega. Izrazite svojo hvaležnost.
Še posebej pomembno je, da svojih sogovornikov ne prekinjate, ko govorijo – preprosto počakajte, da boste na vrsti.
Zaključek
V le nekaj trenutkih si lahko ljudje ustvarijo močan prvi vtis o vas. Sledite predstavljenim nasvetom in zagotovite, da bo ta vtis pozitiven.
Vir: Inc.