Priprava učinkovite prezentacije (Vir: Pixabay)

Priprava učinkovite prezentacije (Vir: Pixabay)

Kako pripraviti dobro prezentacijo?

Če nameravate nastopati pred javnostjo, da bi predstavili določeno tematiko, se morate pred tem dobro pripraviti, če želite, da boste želeno sporočilo predali kar najbolj učinkovito. Podajamo vam nekaj napotkov, kako oblikovati prezentacijo, ki bo zanimiva za poslušalce.
Priprava učinkovite prezentacije (Vir: Pixabay)

Priprava učinkovite prezentacije (Vir: Pixabay)

Preprosta struktura prezentacije

Pomembno je, da najprej ustvarite ogrodje same predstavitve. Vsak govor naj bi bil sestavljen iz uvodnega dela, iz jedra in iz zaključka. Razmislite, kaj od tega, kar nameravate povedati, boste umestili v kateri del.

  • Smisel uvoda je v tem, da poslušalcem predstavite, o čem boste govorili; gre za kratek povzetek vaše prezentacije;
  • V jedru predstavite glavna sporočila, ki jih želite predati. Podkrepite jih z dokazi, primeri iz prakse in drugim (odvisno od tematike govora);
  • Zaključek je namenjen temu, da izpostavite glavne poudarke govora. Izpostavite tisto, kar želite, da si bodo ljudje zapomnili od vaše predstavitve;
  • Priporočljivo je, da ne pretiravate s številom slajdov. Tudi če vaš govor traja 30 minut, zadostuje, če pripravite 10 slajdov. Verjetno si želite, da bi občinstvo večjo pozornost namenilo vašemu govoru kot pregledovanju PPT predstavitve.

Omejite količino besedila na slajdih

Pravilo, da je manj več, velja tudi pri pripravi prezentacije. Na vsakem slajdu naj bo tako čim manj besedila. Bistvo govora je v tem, da je pozornost usmerjena na vas in na sporočilu, ki ga želite posredovati občinstvu. Več besedila, kot ga boste dodali prezentaciji, bolj bo ta odvračalo pozornost stran od vas k monotonemu prebiranju.

  • največ šest besed na slajd – verjetno se vam zdi to število majhno, vendar boste na poslušalce naredili veliko večji vtis, če jim boste posredovali le nekaj ključnih besed, ki bi jih radi izpostavili. To, da napletete zgodbo okoli njih, pa naj bo na vas;
  • Slike in videi – smiselno je, da prezentacijo uporabite zgolj kot podporo vašemu govoru. Tako na njej lahko posredujete informacije, ki jih prek govora ne morete. Pokažete lahko fotografije tega, o čimer govorite ali kratke posnetke. Tako boste obdržali pozornost občinstva in jih pritegnili.

Design prezentacije

Ni potrebe po tem, da bi imeli posebna znanja, če želite oblikovati prezentacijo, ki bo tudi privlačna na pogled. Čeprav se vam ta vidik morda ne zdi tako pomemben, pa smo ljudje vizualna bitja. Zato bodo lepo oblikovani slajdi hitreje pritegnili pozornost vašega občinstva.

  • Uporaba barv – Pri uporabi barv ne pretiravajte. Priporočljivo je, da uporabite 2 barvi, ki naj bosta bolj pastelni. Črna in bela pri tem ne štejeta. Naj bosta skladni s sporočilom, ki ga želite predati;
  • Pisava, ki jo boste uporabili, naj bo konstantna na celotni prezentaciji. Uporaba različnih stilov pisave in velikosti namreč izpade neprofesionalno;
  • Porazdelitev besedila: Besedilo naj bo na slajdu čim bolj enakomerno, simetrično porazdeljeno. Naj se nahaja čim bolj na sredini.

Prezentacijo izboljšujte

Ko ste prezentacijo končali, preverite še enkrat. Če je preveč besedila, ga skrajšajte. Odpravite pravopisne napake. Dajte jo v pregled nekomu drugemu, ki bo lahko objektivno ocenil njen izgled in razumevanje podanih informacij.

Vir: biteable.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Flippa je največja svetovna platforma, preko katere lahko podjetniki kupijo ali prodajo svoje spletno podjetje. Zdaj je Flippa dobila tudi lokalno prisotnost na slovenskem in hrvaškem trgu. Več >

Pogovor z Andražem Žurmanom: “Uspeh je tudi to, da znaš opustiti in začeti znova”

Pogovor z Andražem Žurmanom: “Uspeh je tudi to, da znaš opustiti in začeti znova”

Andraž Žurman je soustanovitelj in direktor podjetja LabCore, visokotehnološkega specialista za analitične storitve v farmacevtski industriji, ki z inovativnim pristopom premika meje tako na slovenskem kot na mednarodnem trgu.  Več >

Kako si opomoči od prvega propadlega posla

Kako si opomoči od prvega propadlega posla

Nerealno je pričakovati, da bo vaše prvo podjetje izjemno uspešno. Morda ste že slišali za pogosto citirano statistiko, da 90 odstotkov malih podjetij propade. Ta številka je malo pretirana, bolj zanesljiv podatek za mala podjetja kaže, da približno 50 odstotkov podjetij propade v teh prvih petih letih. Več >

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Oglejte si lestvico za odmero dohodnine in olajšave za leto 2024. Lestvica ter splošna olajšava sta pomembni predvsem za tiste, ki imate s.p. z upoštevanjem dejanskih stroškov. Več >

Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Podjetništvo ni zgolj karierna pot, temveč način razmišljanja in pristopa k življenju. In marsikateri podjetnik, ki ima svoje otroke, želi podobno miselnost prenesti tudi na njih! Več >

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Podjetništvo prinaša številne izzive, odgovornosti in stresne situacije. Da bi se podjetniki izognili izgorelosti, je pomembno, da že vnaprej sprejmejo določene preventivne ukrepe in skrbijo za svoje dobro počutje. Tukaj je nekaj nasvetov, kako lahko podjetnik prepreči izgorelost. Več >

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Podjetništvo zahteva nenehno prilagajanje in učenje, saj se trgi, tehnologije in poslovni trendi nenehno spreminjajo. Pridobivanje novih veščin je ključno za dolgoročni uspeh, vendar pa je za mnoge podjetnike največji izziv najti čas za izobraževanje ob vseh vsakodnevnih obveznostih. Tukaj je nekaj strategij, kako lahko podjetnik učinkovito najde čas za pridobivanje novih veščin. Več >

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

Odprtje lastnega podjetja predstavlja vznemirljiv in izzivalen korak in od posameznika zahteva premišljeno načrtovanje in pripravljenost na izzive. Preberite si pet ključnih nasvetov za uspešno odprtje podjetja. Več >

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Več >

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Več >

Oznake:
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki