Kako se v podjetništvu naučiti obvladovati in premagovati strah?

Dostikrat se izkaže, da je strah tisti, ki stoji med posameznikom in cilji, ki jih ta želi uresničiti. Sploh za podjetnike je pomembno, da se naučijo soočati s strahom in ga presegati. Le tako bodo lahko uspešni na svoji poslovni poti.
Premagajte strah (Vir: Pixabay)

Premagajte strah (Vir: Pixabay)

Za začetek je dobro vedeti, da je večina strahov priučenih in ne prirojenih. Prirojeni sta nam le dve vrsti strahu in sicer strah pred fizičnim padcem in pred hrupom. Tako so vsi ostali strahovi, kot so strah pred neuspehom, pred spremembami, strah pred neznanim in podobno, rezultat vzorcev, ki jih dobimo v družbi, v kateri živimo.

Vsak od nas se spopada s svojimi strahovi in ti strahovi so pri vsakemu izraženi z različno intenziteto. Vendar pa so posledice strahu v vseh primerih enake; strah nas zavira pri tem, da bi se pomikali naprej, zavira lahko naš napredek. Recimo, da se lotite dejavnosti, ki bi vam lahko pozitivno spremenila življenje, odločite se za opravljanje dela, ki ga imate radi. Vendar pa vas na neki točki začne obvladovati strah, zato se raje vrnete v cono udobja. Na tak način lahko zavrete lastni napredek.

Seveda strah ni zgolj negativen. Do določene mere je dobrodošel, saj nas obvaruje pred brezglavim tveganjem. Omogoča nam, da smo pri sprejemanju odločitev bolj premišljeni in racionalni. Vendar pa so vsi podjetniki, ki so danes uspešni, nekoč tvegali in se podali v neznano. Torej so uspeli delovati kljub strahu, ki jih je ob tem verjetno navdajal.

Podajamo vam nekaj predlogov, kako se naučiti presegati strah oziroma občutke, ki pri tem nastajajo.

Povezujte se z ljudmi, ki verjamejo v vas in v vaše cilje

Dejstvo je, da postajamo podobni ljudem, s katerimi se družimo. Dlje časa, kot preživite z nekom, bolj podzavestno začnete povzemati njegov način razmišljanja in delovanja. Za posameznika z vizijo in jasnimi cilji je še toliko bolj pomembno, da si najde krog podobno mislečih ljudi. Če delite svoje ideje z ljudmi, ki jih je strah tveganj, vam bodo prigovarjali, da vam ne bo uspelo, in vas bodo skušali odvrniti od postavljenih ciljev. To lahko delajo brez slabih namenov, zgolj zato, ker vas želijo obvarovati pred morebitnim neuspehom. Vendar pa lahko na koncu dosežejo, da jim boste verjeli in opustili svoje namere, česar pa si verjetno ne želite.

Če torej vaše ideje pri ljudeh okoli vas naletijo na gluha ušesa, potem je bolje, če določene cilje obdržite zase. Nujno je, da razširite prijateljski krog in vanj vključite ljudi s podjetniško miselnostjo, ki se ne bojijo tveganj. Po možnosti naj gre za ljudi, ki so že nekaj dosegli, da se boste lahko od njih učili.  To vam bo dalo širino in pogum, ki ga potrebujete, ko se podajate na podjetniško pot. Učili pa se boste lahko tudi iz njihovih bogatih izkušenj, kar vam bo dalo potrebna znanja in krila. Pri premagovanju strahu je torej pomembno, da okoli sebe oblikujete podporno skupino ljudi, ki vas bo spodbujala, da uresničite zadane cilje in bo verjela v vas.

Kje najti take ljudi? Z ljudmi, ki vas navdihujejo, se lahko za začetek povežete prek Facebooka ali LinkedIna. Udeležujte se raznih podjetniških dogodkov in aktivno navezujte stike.

Napredujte korak za korakom

Ljudje se dostikrat prenaglimo pri svojih odločitvah in želimo imeti vse takoj. Vendar pa vsaka stvar zahteva svoj čas. Ne postavite si megalomanskih ciljev že na samem začetku, ampak raje glavni cilj razdelite v čim več manjših korakov, ki so potrebni za to, da bi dosegli želeno. Če si boste namreč postavili preveč visokoleteči cilj, boste kmalu ugotovili, da je pred vami zelo dolga pot in da boste želeno z veliko vloženega truda in energije mogoče dosegli šele v nekaj letih. To vam bo lahko vzelo voljo in pogum. Če pa glavni cilj razdelate v majhne korake, boste lahko postopoma spremljali svoj napredek in proslavljali vsak dosežen mejnik. To vam bo vlilo samozavest in motivacijo za naprej. Naučite se biti vztrajni in potrpežljivi.

»Zadovoljiti se morate z majhnimi koraki. Tako je v življenju. Če vsak dan prehodite nekaj majhnih korakov, boste čez čas, ko boste pogledali nazaj na svojo pot, ugotovili, da ste prehodili že precejšnjo razdaljo. Dolgo časa je trajalo, da sem to sprejela, ampak to je res. Morate biti potrpežljivi.« (Katie Kacvinsky)

Recimo, da je vaš cilj, da želite postaviti zelo uspešno spletno trgovino, ki bo konkurirala najboljšim v Sloveniji. Cilj je odličen, vendar pa se mu približujte korak za korakom. Postavite si torej drobne cilje, ki vas bodo sčasoma pripeljali do želenega stanja. Na primer: naredi raziskavo konkurence, postavi kakovostno spletno stran, ki bo pritegnila čim več strank, vzpostavi kvalitetno oglaševanje na socialnih omrežjih itd.

Načrtovanje majhnih korakov je odlično orodje za premagovanje strahu. Z začetka si postavite zelo majhne cilje, ki jih boste z lahkoto realizirali, sčasoma pa naj bodo ti nekoliko višji. Na tak način boste na začetku pridobili samozavest, ki je potrebna, da boste v bodoče bolje sprejemali tudi morebitne padce in prevzemali potrebna tveganja.

Postavite si rok, do kdaj boste idejo realizirali

Če se vam utrne poslovna ideja, ni treba, da date takoj odpoved v službi in se posvetite le temu. To vam lahko povzroči le še dodaten strah in stres. Poleg tega pa vam bodo redni finančni prihodki v začetku poslovanja še kako prav prišli, zato bo tudi verjetnost, da boste dejavnost uspešno zagnali, večja. Ko bo dejavnost že utečena in vam bo prinašala prihodke, pa seveda lahko skrajšate ure, ki jih boste namenili redni zaposlitvi, ali pa povsem prekinete delovno razmerje.

Na začetku pa raje delujte postopoma. Potrebnih dejavnosti se raje lotite popoldne in ob vikendih. V dobi interneta je to preprosto, saj lahko večino podatkov, ki so potrebni za začetek poslovanja, pridobite na tak način. Tako lahko iz domačega zavetja npr. preučite konkurenco na področju, ki se mu nameravate posvetiti. Dobro pa je, da si določite nek rok, v katerem naj bi dosegli želeno. Ta doba je lahko 12 mesecev. V teh 12 mesecih dajte vse od sebe, da vam uspe. Če pa napredka po preteku tega obdobja še ni, pa je morda bolje, da se lotite česa drugega oziroma ostanete v obstoječi službi. To, da si določite rok, vas bo spodbudilo k temu, da boste vlekli odločne poteze in vlagali svoj maksimum v posel v tem obdobju. Na tak način bodo tudi rezultati vidni prej.

Ne razmišljajte preveč

Seveda je pomembno, da delujete premišljeno in si vzamete čas, ko sprejemate odločitve. Vendar pa je tudi to, da razmišljate preveč, lahko slabo. Če določeno stvar secirate do potankosti in natančno preučite vse možne scenarije, ki se lahko zgodijo, potem je to lahko znak prevelikega strahu in pomanjkanja spontanosti, ki pa je do določene mere dobrodošla v podjetništvu. Ko torej nameravate storiti naslednji korak, seveda najprej zberite čim več podatkov, vendar pa pri končni odločitvi zaupajte tudi instinktu, ki se je v podjetništvu že dostikrat izkazal kot odličen kompas. Skušajte biti čim bolj unikatni in postavite tak poslovni model, ki se bo kar najbolje skladal z vašimi vrednotami in prepričanji. Ni treba, da kopirate druge, uberite svojo pot.

Ko izberete nek poslovni model, ki vam ustreza, mu dajte vsaj eno leta časa, da se pokaže njegova učinkovitost. Če v tem času ni učinka, pa se raje odločite za kaj drugega.

Za konec

Strah je torej sestavni del vsakega od nas. Vedno bo v določeni meri prisoten in s tem ni nič narobe. Pomembno je, da mu ne dovolite, da bi vas onesposobil, ampak se v tisto, kar si želite, podate kljub temu, da ga čutite in ga tako premagate. Tudi če vam na koncu spodleti, nič zato. Veliko huje je živeti z obžalovanjem, ker nečesa niste niti poskušali, kot pa doživeti kakšen neuspeh na poslovni poti.

Vir: epreneur.tv

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Čedalje več start-upov se odloča za zaposlovanje ljudi, ki delo opravljajo na daljavo

Čedalje več start-upov se odloča za zaposlovanje ljudi, ki delo opravljajo na daljavo

Start-upi se čedalje pogosteje odločajo za to, da zaposlijo ljudi, ki dela ne opravljajo na sedežu podjetja, ampak od doma ali s katere druge lokacije. V nadaljevanju si lahko preberete, zakaj ima tak način sodelovanja z zaposlenimi številne prednosti za podjetje. Preberite več >>

Je na trgu dovolj denarja za financiranje podjetništva?

Je na trgu dovolj denarja za financiranje podjetništva?

Sodelujoči na konferenci Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! so skušali priti do odgovora na vprašanje, kakšen je najprimernejši način financiranja podjetij. Pozitivna gospodarska rast podprta z novimi tehnologijami podjetnikom omogoča dokaj pestro izbiro. Preberite več >>

Ne Silicijeva, temveč “Slovenska dolina”

Ne Silicijeva, temveč “Slovenska dolina”

Bučen aplavz ob zaključku jubilejnega, 50. Startup cafe, je razkril, da so zanimivi gostje obiskovalce navdušili z debato o slovenskem startu-up ekosistemu. Preberite več >>

EU mora biti za slovenska podjetja domače dvorišče

EU mora biti za slovenska podjetja domače dvorišče

Na konferenci Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! v organizaciji Zavoda mladi podjetnik je bilo veliko govora o tem, na kakšen način lahko slovenska podjetja uspejo v tujini. Preberite več >>

Disneyjev recept za uspeh: »Presezite pričakovanja svojih strank!«

Disneyjev recept za uspeh: »Presezite pričakovanja svojih strank!«

Izjemen uspeh Walta Disneyja nikakor ni naključje. Človek, ki je veliko prispeval k razvoju animacije in tematskih parkov, je imel jasno vizijo, ko se je loteval posla. Poseben poudarek je dajal na kupčevo izkušnjo in se trudil, da pričakovanj svojih strank ne bi le dosegel, ampak jih tudi presegel. Preberite več >>

5 skrivnosti učinkovite prodaje, ki odprejo pot do poslovnega uspeha

5 skrivnosti učinkovite prodaje, ki odprejo pot do poslovnega uspeha

Kevin Harrington, ameriški podjetnik in poslovni vodja ter eden najbolj uspešnih učencev Ziga Ziglerja, razkriva 5 načel, kako prek učinkovite prodaje doseči uspeh v podjetništvu. Preberite več >>

Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Udeleženci konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! so z zanimanjem prisluhnili Mihi Lavtarju iz podjetja Optiweb. Razkril jim je, na kakšen način motivira svoje zaposlene in skrbi za pozitivno delovno klimo v podjetju. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

24.08.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje