Kako naj podjetnik sporoči slabo novico?

Ne glede na to, kolikokrat podjetnik odpusti zaposlenega, prekine sodelovanje s poslovnim partnerjem ali zavrne povišico, tovrstni pogovori ne postanejo nič lažji. Kljub vsemu pa lahko tak pogovor izpeljete s spoštovanjem in učinkovito. Vas zanima kako? Nadaljujte z branjem.
Kako naj podjetnik sporoči slabo novico

Naslednjič, ko boste morali imeti težak pogovor s svojim zaposlenim (poslovnim partnerjem ali z vašo ekipo), imejte v mislih naslednje korake:

1. Vnaprej določen cilj

Še preden pričnete s pogovorom, si zadajte cilj (Kaj želite doseči?) in ga imejte v mislih skozi celoten pogovor – nikar ne odstopajte od zastavljenega cilja. Vedeti morate v kakšnem tonu bo potekal pogovor, o katerih temah se boste pogovarjali in kakšen izid pričakujete.

2. Enakovrednost moči

Kadar se s podrejenim pogovarjate o težkih temah, mu morate dati nekaj »moči« v pogovoru. Naj vam razloži vzrok za svoje obnašanje ali odločitev, ki jo je sprejel. V kolikor boste dali sogovorniku možnost, da vam pove svojo plat zgodbe, se bo le-ta na vašo novico odzval manj agresivno in sovražno.

3. Osredotočenost

Osredotočite se na točno določen incident, dogodek, nalogo ali projekt. V kolikor boste omenjali preteklo delo zaposlenega (na splošno) bo to sogovornik občutil kot osebni napad.

4. Opazovanje in zaskrbljenost

Ko začnete z občutljivo temo, morate vedeti, da je vaše dojemanje subjektivno. Povejte sogovorniku kaj ste opazili in kaj vse vas skrbi – pustite nekaj prostora za njegov odziv in morebitno pogajanje.

V kolikor ste se že predhodno odločili, da boste nekoga odpustili oz. mu znižali plačo, potem ne smete pustiti nič prostora za pogajanje ali debato.

5. Obtožbe

Ko se z zaposlenim pogovarjate o problemu, nikar ne obsojajte sogovornika. V kolikor vaš zaposleni ni dosegel prodajnega cilja, mu ne recite »Cilja niste dosegli, ker ste leni in nesposobni.«, raje se z njim pogovorite o tem, kaj je pripeljalo do slabega rezultata (premalo podpore, gospodarske razmere, itd.). Na ta način bodo vaši zaposleni imeli več motivacije za izboljšanje – odgovornost za rezultate tako prenesete na njihova ramena, kljub temu, da jih ne obtožite ničesar.

6. Pomen učenja

Ko enkrat razložite sogovorniku za kaj se gre, se osredotočite na to, kaj se bo zaposleni naučil iz storjene napake in kako lahko stvari izboljša v prihodnosti.

7. Sočustvovanje in spoštovanje

Kljub temu, da se o vaši odločitvi ne da več debatirati, se morate zavedati, kako se vaš sogovornik počuti. Tudi če se z njim ne strinjate, lahko upoštevate njegove občutke in ga spoštujete.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pravno svetovanje prek e-maila ali video klica

Pravno svetovanje prek e-maila ali video klica

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. V MP sta vam v vsakem trenutku na voljo dva pravnika.

V času karantene bodo vsa svetovanja izvedena bodisi prek e-maila ali video klica.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva, kjer bodo naši strokovnjaki z vami delili svoje 10 letne izkušnje iz sveta podjetništva.

V času karantene bodo vsa svetovanja izvedena bodisi prek e-maila ali video klica.

Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

Velika Britanija je s 1.2.2020 izstopila iz EU, kar pomeni, da je od tega dne smatrana kot tretja država (nečlanica EU). Po dogovoru trenutno od 1.2. do 31.12.2020 sicer velja prehodno obdobje, kar pomeni, da v tem času evropsko pravo še vedno velja in se uporablja tudi na britanskem ozemlju. Spremembe in prilagoditve na izstop se torej obetajo na večini področij, prav tako tudi na področju industrijske lastnine. Preberite več >>

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

V luči trenutnih razmer po več državah EU že veljajo izredne razmere. V Španiji in Švici, državah kjer imata sedež Evropski urad za intelektualno lastnino (EUIPO) in Mednarodna organizacija za intelektualno lastnino (WIPO) ukrepi zoper širjenje koronavirusa zadevajo tudi postopke, ki tečejo v zvezi z registracijo znamk, modelov in patentov. Preberite več >>

Zaprtje s.p.

Zaprtje s.p.

V članku je predstavljeno, kakšen je postopek v primeru zaprtja s.p.. Zaprtje s.p. je treba načrtovati vsaj 15 dni pred njegovim dejanskim zaprtjem v obliki sporočila o zaprtju s.p. na AJPES. Preberite več >>

Zakaj prejemniki ne preberejo vaših elektronskih sporočil?

Zakaj prejemniki ne preberejo vaših elektronskih sporočil?

Večina komunikacije, ki jo imamo s svojimi potencialnimi kupci, poslovnimi partnerji in zaposlenimi, gre prek elektronskih sporočil. V svoje nabiralnike prejmemo tudi sporočila, ki po dolžini bolj spominjajo na članke kot pa sporočila z nujnimi informacijami. Preberite več >>

Ustanavljate prvi startup? Ne delajte teh napak!

Ustanavljate prvi startup? Ne delajte teh napak!

Podjetništvo je nepredvidljivo, če pa ste začetnik, se stvari hitro lahko odvijejo v napačno smer. Kako preprečiti, da ne bi delali napak kot začetnik? Rešitev je predvsem v učenju na (tujih) napakah. Preberite več >>

6 trikov, ki jih uporabljajo milijonarji

6 trikov, ki jih uporabljajo milijonarji

Če si želite uspeti, sledite nasvetom tistih, ki so uspeh že doživeli. Predstavljamo šest trikov, ki jih uporabljajo milijonarji, ki so začeli iz nič. Vključite jih v delovanje svojega podjetja in hitro se boste znašli na poti do uspeha. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

08.05.2020 od 14:30 do 19:30
!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

KONFERENCO ZARADI RAZMER VEZANIH NA KORONAVIRUS PRESTAVLJAMO!!! Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje