Kako z zaposlenimi zgraditi dobre odnose?

Če želite, da bi vaše podjetje na dolgi rok uspešno poslovalo, je pomembno, da z zaposlenimi zgradite dobre odnose. Tako bo namreč ekipa delovala bolj povezano, med pripadniki bo vladalo večje zaupanje, zaposleni pa bodo tudi bolj produktivni in naklonjeni vašim idejam. Kako torej to doseči?
Kako zgraditi dobre odnose z zaposlenimi? (Vir: Pixabay)

Kako zgraditi dobre odnose z zaposlenimi? (Vir: Pixabay)

Podjetniki imajo v sklopu svoje funkcije številne zadolžitve. Mednje spadajo tudi vodenje, usmerjanje in motiviranje zaposlenih. Mnogi podjetniki zmotno mislijo, da morajo z zaposlenimi ustvariti formalen odnos, da bodo tako zaposlenim predstavljali večjo avtoriteto in v odnosu do njih ustvarjajo distanco.

Vendar pa se je izkazalo, da so precej bolj uspešne tiste podjetniške ekipe, v katerih so prisotni bolj neformalni, prijateljski odnosi. V takih ekipah se namreč zaposleni bolje počutijo, vodjem bolj zaupajo, jim bolj predano sledijo in so bolj zagnani za opravljanje dela. Hkrati bolj odkrito izpostavijo probleme, s katerimi se srečujejo, in podajo ideje za izboljšanje poslovanja. Kako torej ustvariti take odnose?

Govorite o svojem zasebnem življenju

Seveda morajo obstajati določene meje med poslovnim in zasebnim življenjem. Ni priporočljivo, da bi o težavah v svojem zasebnem življenju govorili z zaposlenimi. Vseeno pa obstajajo neke bolj nevtralne teme, s katerimi še vedno lahko razkrijete svojo človeško plat in s tem zaposlenim pokažete, da ste dostopni. Na tak način vas bodo lažje sprejeli v svoj krog in vam bodo bolj naklonjeni.

S svojo ekipo se lahko pogovarjate o svojih hobijih, o stvareh, ki vas zanimajo izven službenih okvirjev. Povprašajte jih tudi o njihovih zanimanjih. S tem boste pokazali, da vam ni vseeno zanje. Hkrati pa jih boste na ta način tudi bolje spoznali. Med vami se bodo ustvarile močnejše vezi, ki lahko sploh v časih, ko bi se podjetje znašlo v kriznih časih, pridejo še kako prav. Poleg tega boste še bolje vedeli, kdo je v čem dober in kaj ga zanima. Tako jim boste lahko na podlagi tega dodelili nove delovne naloge, ki se bi lahko skladale s tem.

Priznajte svoje napake in omejitve

Mnogi vodje se na vse pretege trudijo, da bi na druge napravili vtis svoje popolnosti in nezmotljivosti. Seveda pa je to povsem nerealno, saj ima vsak izmed nas svoje pomanjkljivosti, vsak kdaj naredi kakšno napako. V okolju, kjer se hoče vodja prikazati drugim v popolni luči, zaposleni občutijo njegovo nedostopnost, hkrati pa pritisk nase, da morajo biti nezmotljivi tudi sami.

Vodja, ki zna priznati svoje napake in napačne odločitve, na zaposlenih ustvari vtis pristnosti. Hkrati poda vsem zgled, da je v primeru napak te najbolje priznati in se iz njih nekaj naučiti za naprej. Le stalno učenje iz svojih in tujih napak lahko podjetje privzdigne na čedalje višje nivoje kakovosti poslovanja.

Postavite cilje, ki jih boste dosegali skupaj z ekipo

Seveda ima v vsaki ekipi vsak od zaposlenih določene specifične cilje, ki jih individualno dosega. Vendar pa je smiselno vse zadolžitve povezati v veliko sliko in postaviti skupne cilje. Nič ne poveže ekipe med sabo bolj kot stremenje proti skupnim ciljem. Na tak način se ustvarijo občutki močne pripadnosti, kar povzroči še večjo motiviranost za delo pri vseh zaposlenih.

Kot vodja torej nagovorite ekipo, seznanite jo s trenutnim stanjem v podjetju in določite cilje, ki jih boste v določenem obdobju skupaj zasledovali.

Bodite transparentni pri sprejemanju odločitev

Kot vodja seveda sprejemate odločitve, kako se bo poslovanje podjetja odvijalo v prihodnje. Nič pa ni narobe s tem, če v sam postopek vključite tudi zaposlene. Če boste pred pomembno odločitvijo vprašali tudi njih za ideje in predloge, se bodo zaposleni čutili pomembne in spoštovane. Seveda bo končna odločitev še vedno vaša. Večji nabor idej pa vam lahko olajša odločitev.

Po drugi strani boste dober vtis na zaposlene naredili tudi s tem, če jih boste seznanili s svojimi odločitvami in jim razložili, zakaj ste se odločili tako, kot ste se. Bolj kot boste zaposlene vključili v proces, bolj bodo zaposleni zaznali, da vam je mar zanje in se še bolj poistovetili z vizijo podjetja.

Organizirajte team buildinge

Team buildingi so odličen način, da se ekipa med sabo še bolj poveže. Na voljo imate številne možnosti, med katerimi lahko izbirate. Mogoče želite organizirati zgolj sproščen piknik za druženje ali pa reševanje podjetniških izzivov v drugem okolju, kjer bo vse potekalo na bolj neformalen način. V vsakem primeru bo druženje pozitivno vplivalo na odnose med vsemi člani ekipe.

Postanite boljši vodja – s pomočjo knjig! >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Najboljše taktike za pogajanje

Najboljše taktike za pogajanje

Le dobre pogajalske taktike lahko podjetnike pripeljejo do najboljših poslov. V kolikor je pred vami velik izziv, v katerem boste morali dokazati svoje odlično pogajalsko znanje, si preberite nekaj nasvetov, da se boste odrezali kar najbolje. Preberite več >>

FURS začel s sankcijami zaradi neizvedbe vpisa v register dejanskih lastnikov

FURS začel s sankcijami zaradi neizvedbe vpisa v register dejanskih lastnikov

Obstoječi poslovni subjekti so morali do 19. 1. 2018 izvesti vpis v register dejanskih lastnikov. Tistim, ki tega niso storili, je FURS začel pošiljati plačilne naloge. Preberite več >>

Ste pripravljeni na vstop v podjetništvo?

Ste pripravljeni na vstop v podjetništvo?

Veliko je stvari, o katerih morate razmišljati, preden pričnete s postopki za ustanovitev lastnega podjetja. A pomembno je tudi, da se zazrete vase in ugotovite, ali ste sploh pripravljeni na ta veliki korak, ki vam bo spremenil življenje. Preberite več >>

Dan začnite kot milijarderji

Dan začnite kot milijarderji

Kot pravi star slovenski rek, po jutru se dan pozna. Kako pa ga začnejo uspešni podjetniki? So njihovi jutranji rituali podobni našim? Da, če zajtrkujete in se že navsezgodaj rekreirate. Preberite več >>

Delo od doma – prednosti in pomanjkljivosti

Delo od doma – prednosti in pomanjkljivosti

Delo od doma je za marsikoga idealen način opravljanja dela. Po drugi strani je lahko za številne zaposlene boljša možnost delati v klasični pisarni. Katere so torej prednosti in slabosti dela od doma? Preberite več >>

Kakšna je vaša strategija za rast?

Kakšna je vaša strategija za rast?

Startupi morajo razumeti, katera je prava strategija za rast njihovega podjetja. Najbolj uspešno in učinkovito strategijo bosta določila trg in trenutna stopnja razvoja. Prehitra rast v številu zaposlenih je eden najpogostejših razlogov, zakaj morajo startupi zapreti svoja vrata. Preberite več >>

Oznake: