Kako z zaposlenimi zgraditi dobre odnose?

Če želite, da bi vaše podjetje na dolgi rok uspešno poslovalo, je pomembno, da z zaposlenimi zgradite dobre odnose. Tako bo namreč ekipa delovala bolj povezano, med pripadniki bo vladalo večje zaupanje, zaposleni pa bodo tudi bolj produktivni in naklonjeni vašim idejam. Kako torej to doseči?
Kako zgraditi dobre odnose z zaposlenimi? (Vir: Pixabay)

Kako zgraditi dobre odnose z zaposlenimi? (Vir: Pixabay)

Podjetniki imajo v sklopu svoje funkcije številne zadolžitve. Mednje spadajo tudi vodenje, usmerjanje in motiviranje zaposlenih. Mnogi podjetniki zmotno mislijo, da morajo z zaposlenimi ustvariti formalen odnos, da bodo tako zaposlenim predstavljali večjo avtoriteto in v odnosu do njih ustvarjajo distanco.

Vendar pa se je izkazalo, da so precej bolj uspešne tiste podjetniške ekipe, v katerih so prisotni bolj neformalni, prijateljski odnosi. V takih ekipah se namreč zaposleni bolje počutijo, vodjem bolj zaupajo, jim bolj predano sledijo in so bolj zagnani za opravljanje dela. Hkrati bolj odkrito izpostavijo probleme, s katerimi se srečujejo, in podajo ideje za izboljšanje poslovanja. Kako torej ustvariti take odnose?

Govorite o svojem zasebnem življenju

Seveda morajo obstajati določene meje med poslovnim in zasebnim življenjem. Ni priporočljivo, da bi o težavah v svojem zasebnem življenju govorili z zaposlenimi. Vseeno pa obstajajo neke bolj nevtralne teme, s katerimi še vedno lahko razkrijete svojo človeško plat in s tem zaposlenim pokažete, da ste dostopni. Na tak način vas bodo lažje sprejeli v svoj krog in vam bodo bolj naklonjeni.

S svojo ekipo se lahko pogovarjate o svojih hobijih, o stvareh, ki vas zanimajo izven službenih okvirjev. Povprašajte jih tudi o njihovih zanimanjih. S tem boste pokazali, da vam ni vseeno zanje. Hkrati pa jih boste na ta način tudi bolje spoznali. Med vami se bodo ustvarile močnejše vezi, ki lahko sploh v časih, ko bi se podjetje znašlo v kriznih časih, pridejo še kako prav. Poleg tega boste še bolje vedeli, kdo je v čem dober in kaj ga zanima. Tako jim boste lahko na podlagi tega dodelili nove delovne naloge, ki se bi lahko skladale s tem.

Priznajte svoje napake in omejitve

Mnogi vodje se na vse pretege trudijo, da bi na druge napravili vtis svoje popolnosti in nezmotljivosti. Seveda pa je to povsem nerealno, saj ima vsak izmed nas svoje pomanjkljivosti, vsak kdaj naredi kakšno napako. V okolju, kjer se hoče vodja prikazati drugim v popolni luči, zaposleni občutijo njegovo nedostopnost, hkrati pa pritisk nase, da morajo biti nezmotljivi tudi sami.

Vodja, ki zna priznati svoje napake in napačne odločitve, na zaposlenih ustvari vtis pristnosti. Hkrati poda vsem zgled, da je v primeru napak te najbolje priznati in se iz njih nekaj naučiti za naprej. Le stalno učenje iz svojih in tujih napak lahko podjetje privzdigne na čedalje višje nivoje kakovosti poslovanja.

Postavite cilje, ki jih boste dosegali skupaj z ekipo

Seveda ima v vsaki ekipi vsak od zaposlenih določene specifične cilje, ki jih individualno dosega. Vendar pa je smiselno vse zadolžitve povezati v veliko sliko in postaviti skupne cilje. Nič ne poveže ekipe med sabo bolj kot stremenje proti skupnim ciljem. Na tak način se ustvarijo občutki močne pripadnosti, kar povzroči še večjo motiviranost za delo pri vseh zaposlenih.

Kot vodja torej nagovorite ekipo, seznanite jo s trenutnim stanjem v podjetju in določite cilje, ki jih boste v določenem obdobju skupaj zasledovali.

Bodite transparentni pri sprejemanju odločitev

Kot vodja seveda sprejemate odločitve, kako se bo poslovanje podjetja odvijalo v prihodnje. Nič pa ni narobe s tem, če v sam postopek vključite tudi zaposlene. Če boste pred pomembno odločitvijo vprašali tudi njih za ideje in predloge, se bodo zaposleni čutili pomembne in spoštovane. Seveda bo končna odločitev še vedno vaša. Večji nabor idej pa vam lahko olajša odločitev.

Po drugi strani boste dober vtis na zaposlene naredili tudi s tem, če jih boste seznanili s svojimi odločitvami in jim razložili, zakaj ste se odločili tako, kot ste se. Bolj kot boste zaposlene vključili v proces, bolj bodo zaposleni zaznali, da vam je mar zanje in se še bolj poistovetili z vizijo podjetja.

Organizirajte team buildinge

Team buildingi so odličen način, da se ekipa med sabo še bolj poveže. Na voljo imate številne možnosti, med katerimi lahko izbirate. Mogoče želite organizirati zgolj sproščen piknik za druženje ali pa reševanje podjetniških izzivov v drugem okolju, kjer bo vse potekalo na bolj neformalen način. V vsakem primeru bo druženje pozitivno vplivalo na odnose med vsemi člani ekipe.

Postanite boljši vodja – s pomočjo knjig! >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Preberite več >>

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Preberite več >>

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Uspeh podjetja je pogosto odvisen od spretnosti in odločitev podjetnika. V današnjem konkurenčnem poslovnem okolju je ključno, da podjetniki sprejemajo premišljene odločitve in sledijo najboljšim praksam za rast svojega podjetja. V tem članku bomo predstavili nekaj ključnih nasvetov, ki vam lahko pomagajo nadgraditi vaše podjetje in doseči želene rezultate. Preberite več >>

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Podjetniki, ki se v svojem podjetju srečujejo z začasno povečanim obsegom dela ali s finančnimi težavami, lahko za pomoč pri opravljanju dela zaprosijo družinske člane. Dela pa sicer ne more opravljati katerikoli sorodnik in prav tako ne neomejeno število ur, saj predpisi s tega področja določajo posebne pogoje in omejitve. Preberite več >>

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Vzpostavljanje odnosov in mreženje je za podjetja, ki iščejo vire za rast, inovacije in dolgoročno trajnost, bistvenega pomena. Strokovnjaki pravijo, da uspeh in širitev startupov nista odvisna le od financiranja, ampak predvsem od sposobnosti podjetnikov za mreženje in ustvarjanje učinkovitih partnerstev. Preberite več >>

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Težave so stalnica, ki spremlja vsakega podjetnika. Ni namreč običajno, da bi stvari od ustanovitve podjetja dalje potekale brez zapletov, zato je pomembno, da se podjetnik že zelo zgodaj nauči, kako ukrepati v primeru, če nastopijo težave. Preberite več >>

15 odličnih taktik za pogajanje

15 odličnih taktik za pogajanje

Pogajanje predstavlja pomemben del vsakdanjika marsikaterega podjetnika. Naj gre za prodajo, podpis nove pogodbe o sodelovanju, prepričevanje investitorja ali kaj drugega - nujno je, da se podjetnik v takšnih situacijah dobro znajde. Preberite več >>

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

V dobi, ki jo zaznamujejo naraščajoče kibernetske grožnje in s tem povezani visoki stroški podjetij, se tradicionalni pristopi boja proti kibernetskim napadom kažejo za neuspešne. Preberite več >>

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Za poslovneža je poslovna ponudba zelo pomemben dokument. Gre za pisni dokument, ki se lahko pošlje nenapovedano ali pa na zahtevo naročnika. Večina podjetij, katerih poslovanje temelji na storitvah, deluje na podlagi poslovnih predlogov. Preberite več >>

9 korakov za dober ugled podjetja in pridobitev strank

9 korakov za dober ugled podjetja in pridobitev strank

Ugled vašega podjetja je njegova največja vrednost. V času, ko se informacije širijo s svetlobno hitrostjo, lahko vaš ugled zelo hitro pripomore k napredku poslovanja, ali pa ravno nasprotno: k njegovemu propadu. Naučite se strategij, da zaščitite dober ugled. Preberite več >>

Oznake:

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje