Kakšna je vaša strategija za rast?

Startupi morajo razumeti, katera je prava strategija za rast njihovega podjetja. Najbolj uspešno in učinkovito strategijo bosta določila trg in trenutna stopnja razvoja. Prehitra rast v številu zaposlenih je eden najpogostejših razlogov, zakaj morajo startupi zapreti svoja vrata.
Kakšna je vaša strategija za rast?

Razmišljati o rasti podjetja, potem ko se zaključi postopek validacije poslovnega modela in ko produkt komajda začne nositi prihodke, je prehitro (Vir slike: Pixabay).

Podjetniki morajo spremljati svoje napore, ki so usmerjeni v nadaljnjo rast in se izogniti prehitremu povečanju ekipe. Startupi, ki želijo pospešiti razvoj produkta, marketinga in povečati prodajno ekipo še preden produkt in poslovni model validirajo na trgu, so pred velikim tveganjem. Zakaj? Če pozneje med procesom validacije ugotovijo, da je nujen zasuk (ang. pivot), na primer zaradi visokih stroškov proizvodnje, bodo najverjetneje porabili vso finančno zaledje še preden bodo postali privlačni za prodajo (ang. traction).

Razmišljati o rasti podjetja, po tem ko se zaključi postopek validacije poslovnega modela in ko produkt komajda začne prinašati prihodke, je prehitro. Podjetje je skalabilno šele, ko imate potrjen poslovni model, s katerim veste in lahko napoveste, kakšna bo pot vaših strank. Na tej točki mora biti vaš fokus na rasti podjetja in dodajanju virov na tej poti.

Učite se od najbolj uspešnih

Zadnje desetletje tehnologija doživlja pravi razcvet. Najbolj uspešna podjetja so pokazala, da na poti do uspeha ni vse v rasti, ampak tudi v skalabilnosti. Naučila so se razviti poslovne modele, ki se zlahka preobrazijo v prihodke in to brez ogromnih stroškov ali dodatnih virov.

Podjetja, kot so Google, PayPal in eBay, niso uspešna ponesreči. V veliki večini je k njihovemu uspehu prispeval tudi poslovni model. Zato ambiciozni podjetniki stremijo k implementiranju podobnih strategij v lastne poslovne modele, ki jim lahko omogočijo še večjo skalabilnost. Ključ je torej tudi v prepoznavanju strategij podjetij, ki so bile sposobne oblikovati skalabilne modele znotraj obstoječih strategij.

Da bi lahko razumeli, kaj je razlika med poslovnim modelom podjetja, kot ga ima Google, in vašim, je potrebno razumeti razliko med rastjo (ang. growth) in skalabilnostjo. Rast se navezuje na situacije, ko podjetnik dodaja vire v enaki meri, kot ustvarja prihodke. Ta model se pojavlja v poslovnih modelih profesionalnih storitev. Podjetja pridobijo stranko, najamejo več ljudi, da lahko opravljajo storitve zanjo, in ustvarjajo prihodke v enaki meri kot ustvarjajo stroške. Tehnično gledano so dosegla rast, niso pa dosegla skalabilnost.

Po drugi strani pa je skalabilnost povezana z dodajanjem prihodkov ob eksponentni rasti, s tem da se v tem primeru vire dodaja postopoma. Kdaj poslovni model ni skalabilen? Preprosto povedano: če bo vaš naslednji prodajni korak zahteval toliko časa in truda kot prejšnji.

Podjetja, ki se ukvarjajo s programsko opremo, so odličen primer skalabilnih poslovnih modelov. Potem ko je konec razvojne stopnje, ki je stroškovno gledano precej obremenjujoča, lahko podjetje prodaja kolikor hitro si želi. In ob majhnih stroških. Predstavljate si, da bi lahko dostavo svojih produktov avtomatizirali tako, da bi lahko proizvajali hitreje in še več. Bolj, kot je učinkovit sistem masovne proizvodnje vašega produkta, bolj skalabilno bo vaše podjetje. Pomislite, kako lahko avtomatizirate postopek dostave. Ko to določite, ste našli možnost za skalabilnost.

Skalabilnost kot odgovor na vprašanje, kdo bo preživel

Skalabilnost zmanjšuje čas, ki potrebuje majhno podjetje, da postane veliko. Sicer boste ostali majhni. Lahko se odločite za drugačno pot in ostanete majhni. A bodimo realni: če bo vaš konkurent našel zlato jamo in priložnost za skalabilnost, se boste soočili pred novim izzivom: skalabilnost pomeni tudi, kdo na trgu bo preživel in kdo ne.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pravno svetovanje prek e-maila ali video klica

Pravno svetovanje prek e-maila ali video klica

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. V MP sta vam v vsakem trenutku na voljo dva pravnika.

V času karantene bodo vsa svetovanja izvedena bodisi prek e-maila ali video klica.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva, kjer bodo naši strokovnjaki z vami delili svoje 10 letne izkušnje iz sveta podjetništva.

V času karantene bodo vsa svetovanja izvedena bodisi prek e-maila ali video klica.

Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

Velika Britanija je s 1.2.2020 izstopila iz EU, kar pomeni, da je od tega dne smatrana kot tretja država (nečlanica EU). Po dogovoru trenutno od 1.2. do 31.12.2020 sicer velja prehodno obdobje, kar pomeni, da v tem času evropsko pravo še vedno velja in se uporablja tudi na britanskem ozemlju. Spremembe in prilagoditve na izstop se torej obetajo na večini področij, prav tako tudi na področju industrijske lastnine. Preberite več >>

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

V luči trenutnih razmer po več državah EU že veljajo izredne razmere. V Španiji in Švici, državah kjer imata sedež Evropski urad za intelektualno lastnino (EUIPO) in Mednarodna organizacija za intelektualno lastnino (WIPO) ukrepi zoper širjenje koronavirusa zadevajo tudi postopke, ki tečejo v zvezi z registracijo znamk, modelov in patentov. Preberite več >>

Zaprtje s.p.

Zaprtje s.p.

V članku je predstavljeno, kakšen je postopek v primeru zaprtja s.p.. Zaprtje s.p. je treba načrtovati vsaj 15 dni pred njegovim dejanskim zaprtjem v obliki sporočila o zaprtju s.p. na AJPES. Preberite več >>

Zakaj prejemniki ne preberejo vaših elektronskih sporočil?

Zakaj prejemniki ne preberejo vaših elektronskih sporočil?

Večina komunikacije, ki jo imamo s svojimi potencialnimi kupci, poslovnimi partnerji in zaposlenimi, gre prek elektronskih sporočil. V svoje nabiralnike prejmemo tudi sporočila, ki po dolžini bolj spominjajo na članke kot pa sporočila z nujnimi informacijami. Preberite več >>

Ustanavljate prvi startup? Ne delajte teh napak!

Ustanavljate prvi startup? Ne delajte teh napak!

Podjetništvo je nepredvidljivo, če pa ste začetnik, se stvari hitro lahko odvijejo v napačno smer. Kako preprečiti, da ne bi delali napak kot začetnik? Rešitev je predvsem v učenju na (tujih) napakah. Preberite več >>

6 trikov, ki jih uporabljajo milijonarji

6 trikov, ki jih uporabljajo milijonarji

Če si želite uspeti, sledite nasvetom tistih, ki so uspeh že doživeli. Predstavljamo šest trikov, ki jih uporabljajo milijonarji, ki so začeli iz nič. Vključite jih v delovanje svojega podjetja in hitro se boste znašli na poti do uspeha. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

08.05.2020 od 14:30 do 19:30
!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

KONFERENCO ZARADI RAZMER VEZANIH NA KORONAVIRUS PRESTAVLJAMO!!! Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje