Kakšna je vaša strategija za rast?

Startupi morajo razumeti, katera je prava strategija za rast njihovega podjetja. Najbolj uspešno in učinkovito strategijo bosta določila trg in trenutna stopnja razvoja. Prehitra rast v številu zaposlenih je eden najpogostejših razlogov, zakaj morajo startupi zapreti svoja vrata.
Kakšna je vaša strategija za rast?

Razmišljati o rasti podjetja, potem ko se zaključi postopek validacije poslovnega modela in ko produkt komajda začne nositi prihodke, je prehitro (Vir slike: Pixabay).

Podjetniki morajo spremljati svoje napore, ki so usmerjeni v nadaljnjo rast in se izogniti prehitremu povečanju ekipe. Startupi, ki želijo pospešiti razvoj produkta, marketinga in povečati prodajno ekipo še preden produkt in poslovni model validirajo na trgu, so pred velikim tveganjem. Zakaj? Če pozneje med procesom validacije ugotovijo, da je nujen zasuk (ang. pivot), na primer zaradi visokih stroškov proizvodnje, bodo najverjetneje porabili vso finančno zaledje še preden bodo postali privlačni za prodajo (ang. traction).

Razmišljati o rasti podjetja, po tem ko se zaključi postopek validacije poslovnega modela in ko produkt komajda začne prinašati prihodke, je prehitro. Podjetje je skalabilno šele, ko imate potrjen poslovni model, s katerim veste in lahko napoveste, kakšna bo pot vaših strank. Na tej točki mora biti vaš fokus na rasti podjetja in dodajanju virov na tej poti.

Učite se od najbolj uspešnih

Zadnje desetletje tehnologija doživlja pravi razcvet. Najbolj uspešna podjetja so pokazala, da na poti do uspeha ni vse v rasti, ampak tudi v skalabilnosti. Naučila so se razviti poslovne modele, ki se zlahka preobrazijo v prihodke in to brez ogromnih stroškov ali dodatnih virov.

Podjetja, kot so Google, PayPal in eBay, niso uspešna ponesreči. V veliki večini je k njihovemu uspehu prispeval tudi poslovni model. Zato ambiciozni podjetniki stremijo k implementiranju podobnih strategij v lastne poslovne modele, ki jim lahko omogočijo še večjo skalabilnost. Ključ je torej tudi v prepoznavanju strategij podjetij, ki so bile sposobne oblikovati skalabilne modele znotraj obstoječih strategij.

Da bi lahko razumeli, kaj je razlika med poslovnim modelom podjetja, kot ga ima Google, in vašim, je potrebno razumeti razliko med rastjo (ang. growth) in skalabilnostjo. Rast se navezuje na situacije, ko podjetnik dodaja vire v enaki meri, kot ustvarja prihodke. Ta model se pojavlja v poslovnih modelih profesionalnih storitev. Podjetja pridobijo stranko, najamejo več ljudi, da lahko opravljajo storitve zanjo, in ustvarjajo prihodke v enaki meri kot ustvarjajo stroške. Tehnično gledano so dosegla rast, niso pa dosegla skalabilnost.

Po drugi strani pa je skalabilnost povezana z dodajanjem prihodkov ob eksponentni rasti, s tem da se v tem primeru vire dodaja postopoma. Kdaj poslovni model ni skalabilen? Preprosto povedano: če bo vaš naslednji prodajni korak zahteval toliko časa in truda kot prejšnji.

Podjetja, ki se ukvarjajo s programsko opremo, so odličen primer skalabilnih poslovnih modelov. Potem ko je konec razvojne stopnje, ki je stroškovno gledano precej obremenjujoča, lahko podjetje prodaja kolikor hitro si želi. In ob majhnih stroških. Predstavljate si, da bi lahko dostavo svojih produktov avtomatizirali tako, da bi lahko proizvajali hitreje in še več. Bolj, kot je učinkovit sistem masovne proizvodnje vašega produkta, bolj skalabilno bo vaše podjetje. Pomislite, kako lahko avtomatizirate postopek dostave. Ko to določite, ste našli možnost za skalabilnost.

Skalabilnost kot odgovor na vprašanje, kdo bo preživel

Skalabilnost zmanjšuje čas, ki potrebuje majhno podjetje, da postane veliko. Sicer boste ostali majhni. Lahko se odločite za drugačno pot in ostanete majhni. A bodimo realni: če bo vaš konkurent našel zlato jamo in priložnost za skalabilnost, se boste soočili pred novim izzivom: skalabilnost pomeni tudi, kdo na trgu bo preživel in kdo ne.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Zakaj prejemniki ne preberejo vaših elektronskih sporočil?

Zakaj prejemniki ne preberejo vaših elektronskih sporočil?

Večina komunikacije, ki jo imamo s svojimi potencialnimi kupci, poslovnimi partnerji in zaposlenimi, gre prek elektronskih sporočil. V svoje nabiralnike prejmemo tudi sporočila, ki po dolžini bolj spominjajo na članke kot pa sporočila z nujnimi informacijami. Preberite več >>

Ustanavljate prvi startup? Ne delajte teh napak!

Ustanavljate prvi startup? Ne delajte teh napak!

Podjetništvo je nepredvidljivo, če pa ste začetnik, se stvari hitro lahko odvijejo v napačno smer. Kako preprečiti, da ne bi delali napak kot začetnik? Rešitev je predvsem v učenju na (tujih) napakah. Preberite več >>

6 trikov, ki jih uporabljajo milijonarji

6 trikov, ki jih uporabljajo milijonarji

Če si želite uspeti, sledite nasvetom tistih, ki so uspeh že doživeli. Predstavljamo šest trikov, ki jih uporabljajo milijonarji, ki so začeli iz nič. Vključite jih v delovanje svojega podjetja in hitro se boste znašli na poti do uspeha. Preberite več >>

V novo leto z učinkovitejšimi sestanki

V novo leto z učinkovitejšimi sestanki

Ne glede na to, kako pomembni so sestanki, so pogosto povsem neučinkoviti. Izgubljanje rdeče niti pogovora, zamišljenost prisotnih in neupoštevanje zastavljenih ciljev lahko hitro privede do zapravljenega časa. Novo leto prinaša priložnost, ko lahko sestanke naredimo bolj učinkovite. Preberite več >>

Kateri so najslabši nasveti, ki so jih prejeli danes uspešni podjetniki?

Kateri so najslabši nasveti, ki so jih prejeli danes uspešni podjetniki?

Nasveti izkušenejših kolegov so nekaj, kar podjetniki vedno radi slišijo. Toda od časa do časa se zgodi, da nasvet, ki ga prejmejo, naredi več škode kot koristi. Tudi nekateri izmed danes zelo uspešnih podjetnikov so prejeli takšen nasvet, se ga na daleč izognili - ter uspeli. Preberite več >>

Zaposlujete? Preberite, kaj pričakujejo vaši bodoči sodelavci!

Zaposlujete? Preberite, kaj pričakujejo vaši bodoči sodelavci!

Konkurenca med mladimi, zlasti med najuspešnejšimi, je vse večja. Najpomembnejši dejavnik pri iskanju primerne zaposlitve, pravijo kandidati, je možnost pridobivanja in razvoja novih spretnosti, sledijo plača, dobro delovno vzdušje, odnosi in uravnoteženost delovnega in zasebnega življenja. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

13.03.2020 od 14:30 do 19:30
Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje