Katere metrike v Google Analytics so najbolj priljubljene?

Trženjski kanali se stalno spreminjajo in razvijajo. Še vedno pa velika večina tržnikov v digitalnem svetu uporablja storitev Google Analytics. Oglejte si, katere metrike so najbolj zanimive oziroma katere spremlja največ uporabnikov.
Google Analytics metrike

Katere metrike v Google Analytics so najbolj priljubljene? (Vir slike: Pixabay)

Področje digitalnega trženja se hitro širi in hkrati razvija. Kljub vedno večjemu številu trženjskih kanalov, prek katerih lahko posamezniki, podjetja oziroma blagovne znamke nagovarjajo svojo ciljno publiko, večina tržnikov svoje rezultate spremlja in analizira s pomočjo storitve Google Analytics.

Prav zato so se v podjetju Databox, ki ponuja programske rešitve na področju spremljanja in merjenja podatkov iz različnih storitev, odločili za raziskavo najbolj priljubljenih oziroma zanimivih metrik v okviru Google Analytics, ki jih spremlja največ uporabnikov njihovih storitev.

Tri osnovne kategorije

V podjetju Databox so tako predvideli, da tržniki uporabljajo Google Analytics za spremljanje metrik, ki obsegajo celoten prodajni lijak – od doseganja potencialnega kupca do dejanske prodaje oziroma konverzije.

Na podlagi analize pa so prišli do zanimive ugotovitve: metrike, ki jih spremljajo tržniki, se večinoma povezujejo z vrhnjim, začetnim delom prodajnega lijaka. Za druge faze prodajnega lijaka verjetno uporabljajo druga orodja, ki konverzije, nakupe, prihodke itd. prikazujejo na drugačen način.

Raziskovalci so najpriljubljenejše metrike, ki jih spremljajo uporabniki Google Analytics, razdelili na tri osnovne kategorije:

Ali moja spletna stran raste?

Tržniki v okviru te kategorije iščejo odgovore na naslednji vprašanji: Kateri kanali pritegnejo največ obiskovalcev? Kolikšen je odstotek novih obiskovalcev na moji spletni strani?

Ali moja spletna stran konvertira?

Na tem področju sta najpomembnejši vprašanji: Kolikokrat obiskovalci moje spletne strani dosežejo cilj? Kakšna je splošna stopnja konverzije za zastavljeni cilj?

Kaj obiskovalci počnejo na moji spletni strani?

Tržniki v okviru te kategorije odgovarjajo na naslednji vprašanji: Koliko časa obiskovalci ostanejo na moji spletni strani? Koliko podstrani si ogledajo?

V nadaljevanju podrobneje predstavljamo najpriljubljenejše metrike v okviru orodja Google Analytics. Rezultati zajemajo leto 2017.

10 najpriljubljenejših Google Analytics metrik

1. Uporabniki (Users)

Uporabniki so v okviru Google Analytics edinstveni obiskovalci (angl. unique visitors) določene spletne strani.

Ko na vaši spletni strani pristane nov obiskovalec, mu Google Analytics določi edinstveni identifikator (angl. unique ID), ki je shranjen v piškotku (angl. cookie) v njegovem spletnem brskalniku. Ko ta posameznik ponovno pristane na vaši spletni strani, je zabeležen kot vračajoči se obiskovalec.

Če isti obiskovalec za dostop do vaše spletne strani uporabi drug brskalnik, mu bo dodeljen nov identifikator. Predstavljena metrika tako ni stoodstotno zanesljiva.

Uvrstitev metrike Uporabniki na prvo mesto pomeni, da tržnike bolj kot število obiskov vračajočih se obiskovalcev zanima število edinstvenih oziroma novih obiskovalcev.

Databox 01 Uporabniki

Uporabniki. (Vir slike: Databox)

2. Zapustna stopnja oziroma stopnja odboja (Bounce Rate)

T. i. odboj (angl. bounce) pomeni, da je obiskovalec obiskal le eno podstran na vaši spletni strani in jo nato zapustil, ne da bi kliknil na drugo podstran, opravil konverzijo … Zapustno stopnjo svoje spletne strani lahko izračunate po preprosti formuli: število enostranskih sej (odbojev) deljeno s skupnim številom sej. Seveda pa lahko informacijo o zapustni stopnji najdete tudi v orodju Google Analytics, in sicer v zavihku o ciljnih skupinah.

V okviru Google Analytics imajo takšne seje zabeleženo trajanje 0 sekund, kar lahko zniža povprečno trajanje sej na vaši spletni strani. Visoka zapustna stopnja je nočna mora vseh tržnikov. Če želite znižati zapustno stopnjo, preberite prispevek Zakaj obiskovalci hitro zapuščajo vašo spletno stran >>

Databox 02 Zapustna stopnja

Zapustna stopnja. (Vir slike: Databox)

3. Seje (Sessions)

Google Analytics zabeleži novo sejo vsakokrat, ko nekdo obišče vašo spletno stran. Seja se začne, ko obiskovalec naloži spletno stran, in se zaključi po 30 minutah neaktivnosti. Vsi ogledi podstrani, kliki, transakcije ipd., ki so zabeleženi v času aktivnosti, sestavljajo eno sejo.

Če isti posameznik vašo spletno stran obišče čez nekaj ur ali naslednji dan, se začne beležiti nova seja. Posamezen uporabnik lahko tako opravi več sej na vaši spletni strani. Prav zato spremljanje število sej ni primeren način za merjenje števila edinstvenih obiskovalcev.

Databox 03 Seje

Seje. (Vir slike: Databox)

4. Povprečno trajanje seje (Average Session Duration)

Skupno trajanje vseh sej deljeno s skupnim številom sej predstavlja povprečno trajanje seje na vaši spletni strani. Toliko časa obiskovalci povprečno preživijo na vaši spletni strani.

Trajanje posamezne seje je odvisno tudi od aktivnosti obiskovalca na zadnji obiskani strani. Če na zadnji strani ni nadaljnje aktivnosti, Google Analytics kot trajanje seje zabeleži čas od prve aktivnosti na prvi podstrani do prve aktivnosti na zadnji podstrani.

Databox 04 Povprečno trajanje seje

Povprečno trajanje seje. (Vir slike: Databox)

Na sporedu imamo delavnico Google Analytics. Preverite, kaj se boste lahko naučili >>

5. Delež novih sej (Percentage of New Sessions)

Če obiskovalcu vaše spletne strani še ni bil pripisan edinstveni identifikator, je njegova seja zabeležena kot nova. Delež novih sej preprosto pomeni skupen odstotek prvih sej novih obiskovalcev na vaši spletni strani v določenem časovnem obdobju.

Če je delež novih sej previsok, morda svojih obiskovalcev ne pritegnete dovolj, da bi ponovno obiskali vašo spletno stran. Če pa je delež novih sej prenizek, očitno niste dovolj zanimivi za nove obiskovalce, ki jih želite vključiti v svoj prodajni lijak. Seveda je pomembno, da to metriko spremljate v povezavi z zastavljenimi marketinškimi cilji.

Databox 05 Delež novih sej

Delež novih sej. (Vir slike: Databox)

6. Seje glede na kanal (Sessions by channel)

Orodje Google Analytics vam omogoča, da spremljate učinkovitost posameznih kanalov, prek katerih pridobivate obiskovalce: organsko iskanje, plačan promet, družabna omrežja trženje prek elektronske pošte itd.

Z analizo in primerjanjem učinkovitosti posameznih kanalov lahko tako ugotovite, od kod na vašo spletno stran prihaja največ obiskovalcev in na katera področja se morate bolj osredotočiti.

Databox 06 Seje glede na kanal

Seje glede na kanal. (Vir slike: Databox)

7. Podstrani na sejo (Pages per session)

Povprečno število podstrani na sejo Google Analytics izračuna tako, da deli skupno število ogledov strani s skupnim številom sej.

Zavedati se morate, da ogledi strani niso nujno edinstveni, saj lahko posamezni obiskovalec isto podstran obišče večkrat v okviru posamezne seje. Ob upoštevanju tega dejstva je metrika podstrani na sejo dober kazalnik vključenosti in odzivnosti obiskovalcev.

Povečanje števila obiskani podstrani na sejo je jasen znak, da so obiskovalci vaše spletne strani zainteresirani za vašo ponudbo in želijo raziskati več vsebin.

Databox 07 Podstrani na sejo

Podstrani na sejo. (Vir slike: Databox)

8. Doseganje cilja (Goal completions)

Doseganje cilja odgovarja na vprašanje, kolikokrat so obiskovalci vaše spletne strani dosegli določen cilj na vaši spletni strani.

Cilje lahko določite v okviru Google Analytics – med njimi so lahko na primer klik na določeno povezavo, nakup, naročilo na prejemanje obvestilnika … Doseganje ciljev lahko spremljate tudi v določenem časovnem obdobju, da ugotovite, kako učinkovite so vaše marketinške kampanje.

Databox 08 Doseganje cilja

Doseganje cilja. (Vir slike: Databox)

9. Konverzija ciljev (Goal Conversion)

Konverzija ciljev predstavlja skupno število ciljev, ki so jih dosegli obiskovalci vaše spletne strani. Številka se tako ne nanaša na posamezne cilje, temveč na to, kolikokrat so obiskovalci dosegli kateregakoli od zastavljenih ciljev.

10. Ogledi strani (Pageviews)

Ogled strani je zabeležen vsakič, ko obiskovalec obišče določeno stran oziroma podstran. Če torej posameznik osveži stran, na kateri se trenutno nahaja, to šteje kot nov ogled strani. Če stran zapusti in se takoj nato vrne nanjo, to prav tako šteje kot nov ogled strani.

Na podlagi te metrike lahko med drugim ocenite učinkovitost svoje strategije za optimizacijo spletne strani (angl. search engine optimization, SEO) in drugih marketinških kampanj. Primerjate lahko tudi kanale, prek katerih posamezniki dostopajo do posameznih podstrani na vaši spletni strani.

Databox 10 Ogledi strani

Ogledi strani. (Vir slike: Databox)

Zaključek

Predstavljene metrike so najpriljubljenejše med uporabniki storitev podjetja Databox. To pomeni, da jih spremlja veliko število tržnikov in drugih posameznikov, ki se ukvarjajo z digitalnim trženjem.

Ali tudi sami spremljate vse predstavljene podatke, ki jih ponuja orodje Google Analytics? Na njihovi podlagi lahko zastavite uspešno in učinkovito trženjsko strategijo ter spremljate njene rezultate.

Vir: Databox

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>


Vsako resno spletno podjetje potrebuje Google Analytics

Vsako resno spletno podjetje potrebuje Google Analytics

Dandanes le redkokatero podjetje nima ustvarjene predstavitvene spletne strani, še posebej za spletna podjetja pa je pomembno, da svojo spletno stran opremijo tudi z orodji za merjenje uspešnosti, kot je na primer Google Analytics. Preberite več >>

Zakaj obiskovalci hitro zapuščajo vašo spletno stran?

Zakaj obiskovalci hitro zapuščajo vašo spletno stran?

Visoka zapustna stopnja (angl. bounce rate) je nočna mora spletnih tržnikov. Kje lahko najdete podatke o njej in kaj pomeni visoka zapustna stopnja? Zakaj posamezniki hitro zapuščajo vašo spletno stran? Kako lahko popravite situacijo? Vse to in še več razkrivamo v nadaljevanju. Preberite več >>

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Google Analytics je najbolj priljubljeno spletno orodje za analizo. Predstavljamo šest nasvetov za spremljanje prometa s pomočjo Google Analytics. Preberite več >>

Katere 4 dejavnike moramo spremljati v Google Analytics?

Katere 4 dejavnike moramo spremljati v Google Analytics?

Vsi se zavedamo, kako pomembno je spremljati analitiko spletne strani, a vendar si premalokrat vzamemo dovolj časa zanjo. Enkrat na mesec se prijavimo v Google Analytics in preberemo, kakšen je obisk strani v zadnjih 30 dneh. Preberite več >>

Video: Z Google Analytics do rasti spletne strani

Video: Z Google Analytics do rasti spletne strani

Z uporabo programa Google Analytics lahko na brezplačen in preprost način spremljate obisk svoje spletne strani ali bloga. Poleg tega lahko na podlagi različnih poročil ugotovite, kako spodbuditi rast svoje spletne strani. V prispevku predstavljamo nekatera koristna orodja. Preberite več >>

Dejstva o Google Analytics, ki bi jih moral poznati vsak podjetnik

Dejstva o Google Analytics, ki bi jih moral poznati vsak podjetnik

Posel zahteva podatke. Le s kvalitetnimi in ažurnimi podatki je mogoče zgraditi uspešno in trdno podjetje in orodje Google Analytics je bilo ustvarjeno prav v ta namen. Uporabljajo ga številni podjetniki, ki se zavedajo, da dandanes njihovo podjetje brez prisotnosti na spletu ne more uspeti. Preberite več >>

Izboljšajte svojo spletno stran z Google Analytics

Izboljšajte svojo spletno stran z Google Analytics

Brezplačno spletno orodje Google Analytics vam bo pomagalo zbrati pomembne podatke o obiskovalcih vaše spletne strani, tudi o vaših (potencialnih) strankah. Preberite več >>

Katere metrike morate spremljati na vaši spletni strani?

Katere metrike morate spremljati na vaši spletni strani?

Obstaja precej podjetij, ki aktivno vlagajo v vsebinski marketing kot enega izmed načinov za trženje svojih produktov ali storitev, a pri tem pozabljajo na bistveno stvar: na merjenje. Preberite več >>

Google Analytics delavnica in Marko Penko

Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje