Zakaj obiskovalci hitro zapuščajo vašo spletno stran?

Visoka zapustna stopnja (angl. bounce rate) je nočna mora spletnih tržnikov. Kje lahko najdete podatke o njej in kaj pomeni visoka zapustna stopnja? Zakaj posamezniki hitro zapuščajo vašo spletno stran? Kako lahko popravite situacijo? Vse to in še več razkrivamo v nadaljevanju.
Zakaj obiskovalci hitro zapuščajo vašo spletno stran?

Zapustna stopnja vaše spletne strani je odvisna od različnih dejavnikov. (Vir slike: Pixabay)

Kaj je zapustna stopnja?

Zapustna stopnja (angl. bounce rate) se nanaša na odstotek obiskovalcev, ki zapustijo vašo spletno stran (ali se vrnejo na stran z rezultati oziroma predhodno spletno stran), ko so si ogledali le pristajalno stran oziroma prvo stran.

Preden se začnete obremenjevati, naj vas pomirimo, da je »visoka zapustna stopnja« precej relativen pojem. Rezultati raziskave podjetja RocketFuel kažejo, da se zapustna stopnja večine spletnih strani giba med 26 in 70 odstotki.

Vir slike: SearchEngine Journal.

Marko Penko vas bo naučil Google Analytics na 7 urni delavnici >>

Na podlagi zbranih podatkov so oblikovali nekakšno lestvico zapustne stopnje:

  • 25 % ali manj: nekaj je verjetno narobe z vašimi meritvami
  • 26–40 %: odlična zapustna stopnja
  • 41–55 %: povprečna zapustna stopnja
  • 56–70 %: višja zapustna stopnja, ki je lahko smiselna glede na spletno stran
  • 70 % ali več: visoka zapustna stopnja

Podatke o zapustni stopnji svojih spletnih strani lahko najdete v zavihku o ciljnih skupinah (Audience Overview) v okviru orodja Google Analytics.

Vir slike: SearchEngine Journal.

Vir slike: SearchEngine Journal.

Razlogi za visoko zapustno stopnjo

Razlogi za visoko zapustno stopnjo so raznoliki in številčni. Predstavljamo vam nekaj najpogostejših problemov, ki povzročajo visoko zapustno stopnjo, skupaj z nasveti, kako jih odpraviti.

1. Počasno nalaganje strani

Google že dolgo opozarja na dejstvo, da je v njihove algoritme za razvrščanje spletnih strani vključena tudi njihova hitrost – to pomeni, da se morate pri optimizaciji svoje spletne strani v vsakem primeru osredotočiti na ta element. Google spodbuja vsebine, ki prinašajo pozitivno uporabniško izkušnjo, česar počasne spletne strani ne omogočajo. Če se vaša spletna stran nalaga več kot nekaj sekund, se bodo uporabniki naveličali čakanja in brskanje opustili.

Pospeševanje nalaganja spletnih strani je opravilo, ki pravzaprav nikoli ni dokončano. Pri spreminjanju in nadgrajevanju svoje spletne strani tako vedno upoštevajte tudi njeno hitrost.

Hitrost svoje spletne strani lahko preverite s pomočjo orodij, kot so Google PageSpeed Insights, Pingdom in GTMetrix. Rezultati vam bodo pokazali tudi priporočila, prilagojena vaši spletni strani, na primer da stisnite fotografije, zmanjšajte število in uporabo skript …

2. Samozadostne vsebine

V nekaterih primerih obiskovalec vaše spletne strani že na pristajalni strani prejme vse informacije ali pa pristajalna stran vsebuje le kratek obrazec, ki ga mora obiskovalec izpolniti.

Da bi ugotovili, ali vam ni treba biti v skrbeh zaradi visoke zapustne stopnje, se posvetite metrikam o času, ki ga uporabniki preživijo na vaši spletni strani (Time Spent on Page), in o povprečni dolžini seje (Average Session Duration) v okviru storitve Google Analytics. Preverite svojo stran z GoogleSpeed Insights >>

Če uporabniki na vaši spletni strani ostanejo nekaj minut, to pomeni, da je vsebina, ki so jo našli, relevantna za njihovo iskalno poizvedbo, kar pri razvrščanju spletnih strani upošteva tudi Google. Če pa uporabniki na vaši spletni strani ostanejo manj kot minuto, razmislite o tem, da bi pristajalni strani dodali povezave na povezane objave na blogu ali podobne relevantne vsebine.

3. Nesorazmeren doprinos posameznih podstrani

Lahko se vam dogaja, da k skupni zapustni stopnji vaše spletne strani nesorazmerno visok delež prispeva samo nekaj podstrani. Google zna prepoznati pristajalne strani s preprostim pozivom k dejanju (angl. call to action), katerih zapustna stopnja je visoka zaradi njihove učinkovitosti – zato vaša stran ne bo kaznovana. Po drugi strani pa morate seveda poskrbeti, da zapustna stopnja podstrani z daljšimi vsebinami ni previsoka.

Da bi ugotovili, kakšna je zapustna stopnja posameznih podstrani vaše spletne strani, uporabite Google Analytics. V zavihku o obnašanju uporabnikov Behavior > Site Content > Landing Pages lahko pristajalne strani razvrstite po zapustni stopnji (angl. bounce rate). Za natančnejše rezultate lahko uporabite tudi napredne filtre.

Vir slike: SearchEngine Journal.

Marko Penko vas bo naučil Google Analytics na 7 urni delavnici >>

4. Zavajajoča naslovna značka in meta opis

Vprašajte se, ali vaša naslovna značka (angl. title tag) in meta opis (angl. meta description) ustrezno opisujeta vsebino vaše strani. Če ta dva elementa nista ustrezna, bodo obiskovalci prišli na vašo stran v iskanju nečesa, česar tam ni – nato pa jo bodo po hitrem postopku zapustili.

Ne glede na to, ali ste pri opisovanju vsebine storili napako ali pa ste želeli slediti priljubljenim ključnim besedam, lahko ta problem hitro odpravite.

5. Prazna stran ali tehnična napaka

Če je vaša zapustna stopnja izjemno visoka in posamezniki na njej ostanejo manj kot nekaj sekund, je verjetno, da je stran prazna ali da se je zgodila tehnična napaka, zaradi katere se stran ne naloži pravilno.

Svojo spletno stran obiščite na tak način, kot jo vidijo vaši obiskovalci – z najbolj priljubljenega brskalnika in naprave. Tako boste na lastni koži začutili uporabniško izkušnjo, ki jo ponuja vaša spletna stran. Če želite tovrstne težave preveriti v okviru orodja Google Search Console, pojdite na zavihek Crawl > Crawl Errors. Ko odkrijete težavo, jo čim hitreje odpravite – Google lahko kaznuje takšne težave tudi tako, da vašo stran neha prikazovati med zadetki.

Vir slike: SearchEngine Journal.

6. Slaba povratna povezava z druge spletne strani

Lahko se zgodi, da sami storite vse, kar je v vaši moči, da bi zagotovili normalno ali nizko zapustno stopnjo na podlagi organskih iskalnih rezultatov, vendar vam načrte kazi visoka zapustna stopnja s strani povratnih povezav (angl. backlink). Na spletni strani, s katere prihajajo takšni obiskovalci, je povezava do vaše spletne strani verjetno predstavljena v napačnem kontekstu.

Slaba povratna povezava je lahko rezultat površnega pisanja besedil in uredniškega dela, zaradi česar se je povezava na vašo spletno stran znašla v napačnem delu besedila ali pa celo v napačnem besedilu. Če opazite takšen primer, se obrnite na avtorja besedila ali skrbnika spletne strani s prijazno prošnjo, naj čimprej odstrani povezavo ali pa prilagodi kontekst.

Na žalost pa se vam lahko zgodi tudi, da vas z neprimernimi taktikami za optimizacijo spletnih strani na tak način želi nekdo sabotirati – morda konkurent, morda le zdolgočasen ljubiteljski heker. Tudi v tem primeru lahko najprej poskusite z vljudnim opominom, če pa to ne pomaga, vključite takšno spletno stran v t. i. disavow file v orodju Google Search Console. Na ta način sicer ne boste znižali zapustne stopnje, vendar Google obiskovalcev s teh neodobrenih strani ne bo upošteval pri ocenjevanju kvalitete in relevantnosti vaše spletne strani.

7. Povezana pristajalna stran ali spletna stran z eno samo podstranjo

Če sodelujete z nekim podjetjem, je lahko dejanski namen vaše pristajalne strani, da obiskovalce na primer poveže s spletno stranjo trgovca. V takšnih primerih je visoka zapustna stopnja pravzaprav zaželena.

Podobno velja za spletne strani, ki nimajo podstrani, na primer pristajalno stran za vašo elektronsko knjigo ali preprosto spletno stran z vašim portfeljem. Visoka zapustna stopnja je za takšne strani značilna, saj obiskovalci ne morejo iti nikamor drugam. Kot že omenjeno, Googlovi algoritmi znajo prepoznati spletne strani, ki zadostijo potrebam obiskovalcem, tudi če imajo visoko zapustno stopnjo.

8. Nekvalitetne ali neprilagojene vsebine

Obiskovalci lahko vašo spletno stran zapuščajo tudi zaradi nekvalitetnih vsebin. Na svojo spletno stran poskusite pogledati z objektivnega stališča; pri tem vam lahko pomaga tudi zaupanja vreden prijatelj ali sodelavec z izkušnjami s področja vsebinskega trženja ali pisanja besedil.

Tudi odlične vsebine morda niso prilagojene spletnemu branju, ki se razlikuje od običajnega. Pri analizi prispevkov so vam lahko v pomoč naslednja vprašanja:

  • Ali so vsebine zapisane v kratkih, preprostih povedih?
  • Ali lahko prispevke na hitro preletite in razberete njihovo vsebino na podlagi podnaslovov in poudarkov?
  • Ali ste v vsebine vključili fotografije ter tako razbili dolge odstavke in polepšali videz celotne strani?

Druga možnost je, da so vaše vsebine preprosto nekvalitetne, slabo ubesedene ali pa niso zanimive za vašo ciljno publiko. Če opazite takšen problem, razmislite o zaposlitvi pisca besedil ali vsebinskega stratega, ki vam lahko pomaga pri ubesedenju vaših idej v dobičkonosne vsebine.

9. Nekvaliteten ali nadležen uporabniški vmesnik

Ali obiskovalce svoje spletne strani napadate s številnimi oglasi, pojavnimi okni in gumbi za naročilo na elektronsko obveščanje? Takšne funkcije so lahko privlačne za tržnike in prodajnike v vašem podjetju, vendar njihova pretirana uporaba obiskovalce odvrne od vaše spletne strani.

Je vaša spletna stran preveč zapletena za povprečnega uporabnika ali neprilagojena za mobilno brskanje? Morda bi vaši obiskovalci ostali na spletni strani dlje časa, vendar ne najdejo okenca za iskanje ali pa določeni gumbi ne delujejo v mobilni različici strani.

Strokovnjaki za spletno trženje pogosto pozabijo, da so spletne strani namenjene obiskovalcem, ki jih ne poznajo do vsakega kotička. Zato se izognite pogostim napakam pri oblikovanju spletnih strani, pred predstavitvijo strani pa naj jo temeljito pregleda še spletni oblikovalec ali strokovnjak za razvoj uporabniških vmesnikov.

10. Napačna namestitev Google Analytics

Nekaterim skrbnikom spletnih strani se pripeti tudi to, da napačno namestijo kodo za Google Analytics. Pri reševanju tega problema vam lahko pomaga Googlova pomoč; če pa želite celostno spoznati orodje Google Analytics, pa se lahko udeležite tudi delavnice. 

Marko Penko vas bo naučil Google Analytics na 7 urni delavnici >>

Vir: SearchEngine Journal

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>


Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko. Preberite več >>

12 nasvetov za bloganje Blaža Kosa

12 nasvetov za bloganje Blaža Kosa

Ali iščete načine, kako povečati prepoznavnost svoje blagovne znamke? Ali želite nadgraditi svojo spletno trgovino? Ali ste že pomislili na pisanje bloga? Preberite več >>

Katere metrike morate spremljati na vaši spletni strani?

Katere metrike morate spremljati na vaši spletni strani?

Obstaja precej podjetij, ki aktivno vlagajo v vsebinski marketing kot enega izmed načinov za trženje svojih produktov ali storitev, a pri tem pozabljajo na bistveno stvar: na merjenje. Preberite več >>

Izboljšajte svojo spletno stran z Google Analytics

Izboljšajte svojo spletno stran z Google Analytics

Brezplačno spletno orodje Google Analytics vam bo pomagalo zbrati pomembne podatke o obiskovalcih vaše spletne strani, tudi o vaših (potencialnih) strankah. Preberite več >>

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Google Analytics je najbolj priljubljeno spletno orodje za analizo. Predstavljamo šest nasvetov za spremljanje prometa s pomočjo Google Analytics. Preberite več >>

25 nasvetov za pristajalne strani, ki konvertirajo – 2. del

25 nasvetov za pristajalne strani, ki konvertirajo – 2. del

V prejšnjem prispevku smo spoznali, kaj je pristajalna stran in kaj moramo vedeti, preden jo oblikujemo. Tokrat vas bomo opremili še z 18 nasveti, da bodo pristajalne strani postale učinkovit vir leadov. Preberite več >>

25 nasvetov za pristajalne strani, ki konvertirajo – 1. del

25 nasvetov za pristajalne strani, ki konvertirajo – 1. del

Pristajalna stran (angl. landing page) je spletna stran, kamor pride obiskovalec, ko klikne na spletni oglas, povezavo ali drug poziv k akciji. Oblikujemo jih za vsako marketinško akcijo posebej. Preberite več >>

Katere 4 dejavnike moramo spremljati v Google Analytics?

Katere 4 dejavnike moramo spremljati v Google Analytics?

Vsi se zavedamo, kako pomembno je spremljati analitiko spletne strani, a vendar si premalokrat vzamemo dovolj časa zanjo. Enkrat na mesec se prijavimo v Google Analytics in preberemo, kakšen je obisk strani v zadnjih 30 dneh. Preberite več >>

Podjetja, ki ne oglašujejo na spletu, tonejo v pozabo. Razkrivamo, zakaj.

Podjetja, ki ne oglašujejo na spletu, tonejo v pozabo. Razkrivamo, zakaj.

Včasih je veljalo pravilo, da podjetje ne obstaja, če nima svoje spletne strani. Danes podjetje ne obstaja, če ne oglašuje na spletu. Zakaj je tako, smo povprašali več strokovnjakov s področja digitalnega marketinga. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje