
Kolumna: 44 milijonov prometa pri 24-ih letih v recesiji.
Draga bralka ali bralec, oprosti moji drzni tezi. Ti in jaz – mlada podjetnika nove generacije – imava verjetno največjo priložnost v zgodovini človeštva.
Od praznih denarnic do polnih riti in nazaj
Včasih smo imeli (pravzaprav naši starši) prazne denarnice in prazne hladilnike. Spomnim se, ko smo iz avstrijskega Eurospara čez mejo “švercali” banane in kečap. Danes je ponudba tolikšna, da se človek že težko odloča med vsemi blagovnimi znamkami.
Mobiteli, tisti cigli, ki so jih včasih imeli “hudi direktorji” v ameriških filmih? Danes moja 6-letna nečakinja na pametnih mobilnikih igra Angry Birdse.
Danes nam jeklene konjičke vsak dan v prime-time TV-ju ponujajo za 5.000 EUR ceneje v akciji, ki traja samo še do konca meseca. Včasih pa se je, tako pravi ati, na starega dobrega Yugota čakalo več mesecev. Izbira barve? Jok brate, odpade!
Kaj želim povedati? Od nekoč praznih denarnic smo prišli do polnih hladilnikov, pametnih telefonov, dobrih avtov. Od položnic za vodo in elektriko do naročnin na mobitel, internet, telefonijo in televizijo.
Ne zamudite Maje kot predavateljice na dogodku Kako do svojega podjetja?
Nihče več noče čakati na Yugota in držati pesti, da ne dobi ravno oranžnega. Ali kot bi dejali bolj resni ekonomisti: včasih ponudba ni uspela dohitevati povpraševanja, danes pa je ravno obratno. Kitajci nam kar ne nehajo pošiljati polnih kontejnerjev, ki jih evropski trgovci nič več tako z lahkoto ne prodajo. Tukaj je srž spremembe, srž nove ekonomije: premik paradigme iz “veliko povpraševanja, malo ponudbe” v recesijsko “veliko ponudbe, malo povpraševanja”.
No, saj model bi se še nekaj časa lahko obdržal. A so se ob tem, ko so se polnile naše omare, parkirni prostori in hladilniki, hkrati praznile naše denarnice.
A sva midva slučajno ovce skupaj pasla?
Seveda se nam kolca po sladkih zadnjih letih polnjenja hladilnikov, ko je bilo dovolj tudi v denarnicah. Ampak četudi se čudežno v bližnji prihodnosti spet odebelijo naše denarnice, bomo še vedno varčevali. Tega smo se navadili med trenutno krizo. To tudi potrjujejo številne raziskave, ki so jih agencije izvedle na potrošnikih.
Pri tem pa je varčevanje samo ena komponenta novega potrošnika. Postali smo v splošnem bolj prebujeni, bolj zavedni.
Naši predniki v marketingu so veljali za nekakšne pastirje. Z ogromnimi oglaševalskimi budgeti so v miru pasli zasanjane ovčice in jim z dinarji, tolarji in evri v zatilje tlačili svoje logote, slogane in džingle. “Be-eee-eeee-eee, dajte šeeeee-eee-ee-eee!” so bile ovčice navdušene.
Potem pa je prišel gospod z velikim reflektorjem resnice, ki je obsijal prijazne pastričke in pri mnogih razkril, da se pod klobukom v resnici skrivajo nesramni Bedanci. Ime mu je Net, Inter Net. Spremenil je pravila igre, ko je kar naenkrat vse postalo toliko bolj transparentno. Ovčice so spregovorile. Začele so se pogovarjati. Po forumih, po blogih, po Facebooku in Twitterju, vse skupaj pa je povezal še stric Google. Ko so odkrile nove Bedance, so se med sabo opozorile in… razkropile. Bedanc je ostal brez črede in na koncu dneva brez mleka, volne in še česa, kar bi lahko bila prispodoba za promet iz prodaje.
Številni strokovnjaki pravijo, da je klasično enosmerno oglaševanje samo še odsev zvezde, ki je že umrla.
Recesijo lahko premagaš na zelo mehak način
In ko bodo stari vzorci v marketingu dejansko dokončno izumrli, ne bo nikoli več kot je bilo. Zdaj ne potrebujemo več milijonov, zavajanja kupcev in nizkotnih trikov za uspeh.
Zdaj prihaja obdobje transparentnosti. Obdobje zares odprtih, dvosmernih pogovorov s strankami, ki bodo iz kraljev zrastle v bogove. Zdaj jim bo treba zares pomagati. In to ne s poceni, nekvalitetnimi rešitvami.
Zdaj je čas za kvaliteto in za resnično odkrit, pošten odnos do svojih strank. Stranka, ki ni bila zadovoljna, se že k Bedancu ni vračala. Vendar stranka, ki danes ne bo zadovoljna, bo o tem z lahkoto obvestila vse svoje prijateljice preko pre-številnih socialnih kanalov, ki so na voljo. Neposredno (na Facebook zidu podjetja/znamke, v komentarju na blogu, na uradnem forumu) kot tudi posredno (na svojem blogu/zidu, na ostalih forumih, posledično preko Googla, od ust do ust).
Vse, kar bo spominjalo na čas mehkih ovčic so mehki dejavniki: kako znaš svetovati stranki, kako ji znaš izvirno predstaviti svojo ponudbo, kako jih znaš izobraževati, kako ji dejansko ponudiš rešitve, kako ji nudiš iskreno podporo in pomoč. Vse to so mehki dejavniki, ki vedno bolj prihajajo v ospredje v novi ekonomiji in te diferenciirajo od pre-številne konkurence v tem “preveč ponudbe, premalo povpraševanja” svetu.
Zgrabi jokerje, dokler so še na mizi!
Pssst! Slišiš? Poslušaj pozorno… Slišiš, kako se mešajo karte? Misliš, da je denar kar čez noč izpuhtel? Denarja je ogromno. Številni poslovni angeli kar brskajo in iščejo mlade ekipe in perspektivne projekte, v katere bi vložili nakopičen denar v času konjukture.
Zdaj je pravi čas za najbolj drzne ideje! Dobesedno v manj kot 15-ih minutah lahko s samo z oglasi preko Facebooka praktično instantno dosežemo več kot 680.000 potencialnih strank. Če pa premagamo naše meje, pa lahko na globalnem trgu samo preko Facebooka dosežemo trenutno 800 milijonov aktivnih uporabnikov. V manj kot 15-ih minutah.
In da so podjetniške sanje še boljše, nam internet s svojo merljivostjo omogoča, da z zelo počasnimi in previdnimi vložki lahko postopoma, a vseeno zelo hitro rastemo in rastemo in rastemo. Da odpremo superdupercool trgovino danes ne potrebujemo enega zidaka, POS opreme, blagajničarke, varnostnika.
Zdaj se mešajo karte. Jokerji so še vedno v igri in, če jih ne bomo vzeli z mize, nam bo čez 5, 10 ali 20 let žal, ko bomo gledal nazaj in zeleni od zavisti slovenceljsko pavšalno godrnjali “Hja, frdamani spletni tajkuni, 10 let nazaj se je to dalo, ko so bili kliki na Facebooku tako prekleto poceni!”
Da se! Sama sem v tako opevani recesiji lani, pri svojih 24-ih letih, zgenerirala malo manj kot 44 milijonov prometa – če bi ga merili v starih tolarjih. Pred malo več kot dvema letoma sem začela sama, s svojim fantom, z nekaj tisočaki “kapitala” zgodbo spletne trgovine Ličila.si. Lahko se uspe. Če kdaj, potem zdaj!
Ne zamudite Maje kot predavateljice na dogodku Kako do svojega podjetja?