Kolumna: 44 milijonov prometa pri 24-ih letih in to v recesiji

Kolumna: 44 milijonov prometa pri 24-ih letih v recesiji.

Kolumna: 44 milijonov prometa pri 24-ih letih in to v recesiji

Danes si preberite kolumno z naslovom: "Kako sem pri 24-ih v recesiji ustvarila skoraj 44 milijonov prometa?", ki jo je spisala Maja Švener, mlada podjetnica nove generacije. Maja je dobri dve leti nazaj pri svojih 24-ih letih začela z zgodbo spletne trgovine Ličila.si.
Kolumna: 44 milijonov prometa pri 24-ih letih in to v recesiji

Kolumna: 44 milijonov prometa pri 24-ih letih v recesiji.

Draga bralka ali bralec, oprosti moji drzni tezi. Ti in jaz – mlada podjetnika nove generacije – imava verjetno največjo priložnost v zgodovini človeštva.

Od praznih denarnic do polnih riti in nazaj

Včasih smo imeli (pravzaprav naši starši) prazne denarnice in prazne hladilnike. Spomnim se, ko smo iz avstrijskega Eurospara čez mejo “švercali” banane in kečap. Danes je ponudba tolikšna, da se človek že težko odloča med vsemi blagovnimi znamkami.

Mobiteli, tisti cigli, ki so jih včasih imeli “hudi direktorji” v ameriških filmih? Danes moja 6-letna nečakinja na pametnih mobilnikih igra Angry Birdse.

Danes nam jeklene konjičke vsak dan v prime-time TV-ju ponujajo za 5.000 EUR ceneje v akciji, ki traja samo še do konca meseca. Včasih pa se je, tako pravi ati, na starega dobrega Yugota čakalo več mesecev. Izbira barve? Jok brate, odpade!

Kaj želim povedati? Od nekoč praznih denarnic smo prišli do polnih hladilnikov, pametnih telefonov, dobrih avtov. Od položnic za vodo in elektriko do naročnin na mobitel, internet, telefonijo in televizijo.

Ne zamudite Maje kot predavateljice na dogodku Kako do svojega podjetja?

Nihče več noče čakati na Yugota in držati pesti, da ne dobi ravno oranžnega. Ali kot bi dejali bolj resni ekonomisti: včasih ponudba ni uspela dohitevati povpraševanja, danes pa je ravno obratno. Kitajci nam kar ne nehajo pošiljati polnih kontejnerjev, ki jih evropski trgovci nič več tako z lahkoto ne prodajo. Tukaj je srž spremembe, srž nove ekonomije: premik paradigme iz “veliko povpraševanja, malo ponudbe” v recesijsko “veliko ponudbe, malo povpraševanja”.

No, saj model bi se še nekaj časa lahko obdržal. A so se ob tem, ko so se polnile naše omare, parkirni prostori in hladilniki, hkrati praznile naše denarnice.

A sva midva slučajno ovce skupaj pasla?

Seveda se nam kolca po sladkih zadnjih letih polnjenja hladilnikov, ko je bilo dovolj tudi v denarnicah. Ampak četudi se čudežno v bližnji prihodnosti spet odebelijo naše denarnice, bomo še vedno varčevali. Tega smo se navadili med trenutno krizo. To tudi potrjujejo številne raziskave, ki so jih agencije izvedle na potrošnikih.

Pri tem pa je varčevanje samo ena komponenta novega potrošnika. Postali smo v splošnem bolj prebujeni, bolj zavedni.

Naši predniki v marketingu so veljali za nekakšne pastirje. Z ogromnimi oglaševalskimi budgeti so v miru pasli zasanjane ovčice in jim z dinarji, tolarji in evri v zatilje tlačili svoje logote, slogane in džingle. “Be-eee-eeee-eee, dajte šeeeee-eee-ee-eee!” so bile ovčice navdušene.

Potem pa je prišel gospod z velikim reflektorjem resnice, ki je obsijal prijazne pastričke in pri mnogih razkril, da se pod klobukom v resnici skrivajo nesramni Bedanci. Ime mu je Net, Inter Net. Spremenil je pravila igre, ko je kar naenkrat vse postalo toliko bolj transparentno. Ovčice so spregovorile. Začele so se pogovarjati. Po forumih, po blogih, po Facebooku in Twitterju, vse skupaj pa je povezal še stric Google. Ko so odkrile nove Bedance, so se med sabo opozorile in… razkropile. Bedanc je ostal brez črede in na koncu dneva brez mleka, volne in še česa, kar bi lahko bila prispodoba za promet iz prodaje.

Številni strokovnjaki pravijo, da je klasično enosmerno oglaševanje samo še odsev zvezde, ki je že umrla.

Recesijo lahko premagaš na zelo mehak način

In ko bodo stari vzorci v marketingu dejansko dokončno izumrli, ne bo nikoli več kot je bilo. Zdaj ne potrebujemo več milijonov, zavajanja kupcev in nizkotnih trikov za uspeh.

Zdaj prihaja obdobje transparentnosti. Obdobje zares odprtih, dvosmernih pogovorov s strankami, ki bodo iz kraljev zrastle v bogove. Zdaj jim bo treba zares pomagati. In to ne s poceni, nekvalitetnimi rešitvami.

Zdaj je čas za kvaliteto in za resnično odkrit, pošten odnos do svojih strank. Stranka, ki ni bila zadovoljna, se že k Bedancu ni vračala. Vendar stranka, ki danes ne bo zadovoljna, bo o tem z lahkoto obvestila vse svoje prijateljice preko pre-številnih socialnih kanalov, ki so na voljo. Neposredno (na Facebook zidu podjetja/znamke, v komentarju na blogu, na uradnem forumu) kot tudi posredno (na svojem blogu/zidu, na ostalih forumih, posledično preko Googla, od ust do ust).

Vse, kar bo spominjalo na čas mehkih ovčic so mehki dejavniki: kako znaš svetovati stranki, kako ji znaš izvirno predstaviti svojo ponudbo, kako jih znaš izobraževati, kako ji dejansko ponudiš rešitve, kako ji nudiš iskreno podporo in pomoč. Vse to so mehki dejavniki, ki vedno bolj prihajajo v ospredje v novi ekonomiji in te diferenciirajo od pre-številne konkurence v tem “preveč ponudbe, premalo povpraševanja” svetu.

Zgrabi jokerje, dokler so še na mizi!

Pssst! Slišiš? Poslušaj pozorno… Slišiš, kako se mešajo karte? Misliš, da je denar kar čez noč izpuhtel? Denarja je ogromno. Številni poslovni angeli kar brskajo in iščejo mlade ekipe in perspektivne projekte, v katere bi vložili nakopičen denar v času konjukture.

Zdaj je pravi čas za najbolj drzne ideje! Dobesedno v manj kot 15-ih minutah lahko s samo z oglasi preko Facebooka praktično instantno dosežemo več kot 680.000 potencialnih strank. Če pa premagamo naše meje, pa lahko na globalnem trgu samo preko Facebooka dosežemo trenutno 800 milijonov aktivnih uporabnikov. V manj kot 15-ih minutah.

In da so podjetniške sanje še boljše, nam internet s svojo merljivostjo omogoča, da z zelo počasnimi in previdnimi vložki lahko postopoma, a vseeno zelo hitro rastemo in rastemo in rastemo. Da odpremo superdupercool trgovino danes ne potrebujemo enega zidaka, POS opreme, blagajničarke, varnostnika.

Zdaj se mešajo karte. Jokerji so še vedno v igri in, če jih ne bomo vzeli z mize, nam bo čez 5, 10 ali 20 let žal, ko bomo gledal nazaj in zeleni od zavisti slovenceljsko pavšalno godrnjali “Hja, frdamani spletni tajkuni, 10 let nazaj se je to dalo, ko so bili kliki na Facebooku tako prekleto poceni!”

Da se! Sama sem v tako opevani recesiji lani, pri svojih 24-ih letih, zgenerirala malo manj kot 44 milijonov prometa – če bi ga merili v starih tolarjih. Pred malo več kot dvema letoma sem začela sama, s svojim fantom, z nekaj tisočaki “kapitala” zgodbo spletne trgovine Ličila.si. Lahko se uspe. Če kdaj, potem zdaj!

Ne zamudite Maje kot predavateljice na dogodku Kako do svojega podjetja?

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Kolumna: Tehnologije, ki oblikujejo našo prihodnost

Kolumna: Tehnologije, ki oblikujejo našo prihodnost

Leto 2018 bo verjetno še en mejnik v razvoju IT. Hitrost, s katero se spreminja IT, se dodatno pospešuje, kar prinaša velike transformacije za gospodarstvo in celotno družbo. Nove tehnologije se širijo in postajajo del našega vsakdana. Umetna inteligenca je prisotna v naših pametnih telefonih, navidezna resničnost je na konferencah že običajen pojav. Tu so še chatboti, internet stvari, rešitve za strojno učenje, tehnologija blockchain in roboti, ki jih uporablja vse več podjetij in še bi lahko naštevali. Več >

Kolumna: insajderski pogled iz kripto industrije

Kolumna: insajderski pogled iz kripto industrije

Po podatkih Coindeska je bilo v prvih treh mesecih letošnjega leta s primarnimi izdajami kripto žetonov (ICO) zbranih za 6,3 mrd USD sredstev. Ta znesek presega vsoto vseh zbranih sredstev v letu 2017. Samo v januarju so slovenski ICO projekti (CargoX, X8Currency, InsurePal, Origin Trail in ostali) zbrali za več kot 50 mio EUR sredstev. Ponudba na kripto trgu v obliki ICO projektov torej obstaja, prav tako obstaja povpraševanje (investitorji). Površen opazovalec ICO industrije bi lahko na osnovi prej navedenih dejstev hitro sklepal, da je svoj ICO vedno lažje izpeljati. Ali je res tako? Več >

Od ideje do globalne platforme: zgodba o tem, kako je zavarovalništvo vstopilo v kriptovalute

Od ideje do globalne platforme: zgodba o tem, kako je zavarovalništvo vstopilo v kriptovalute

Vse odkar smo javno naznanili projekt InsurePal in pričeli z globalno kampanjo, sem prejel ogromno pohval, kritik pa tudi skeptičnih pogledov in vprašanj o tem, kako in zakaj smo zavarovalništvo »prestavili« na tehnologijo veriženja blokov. Več >

Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Opravili ste analizo trga in ugotovili, da je Dunaj pravi kraj za nadaljnjo širitev vašega podjetja. Ne nazadnje je to 2,5-milijonski trg; večji kot celotna Slovenija. V nadaljevanju bom opisal izkušnje, ki smo jih pri selitvi na Dunaj doživeli v ekipi SmartNinje. Več >

Kolumna: Pri 19 letih do svoje spletne trgovine

Kolumna: Pri 19 letih do svoje spletne trgovine

Spletno trgovino Top izbira sva ustanovila dva najboljša prijatelja. Že v prvem letniku srednje šole sva sanjala, da bova nekoč skupaj odprla podjetje. Želja je iz letnika v letnik naraščala, z njo pa so se rojevale tudi nove poslovne ideje. Več >

Kolumna: Digitalni trendi 2016

Kolumna: Digitalni trendi 2016

Zakaj je trinajsti januar čisto drugačen od denimo drugega oktobra? Morda imamo kakšno stranko več ali pa nujen elektronski naslov manj, a poslovno se ne razlikujeta dosti. Ali pač? Več >

Kolumna: orodje za razvoj brandov

Kolumna: orodje za razvoj brandov

Na svetovnem trgu založništva trenutno vlada poplava managerskih knjig, priročnikov in receptov, kako uspeti osebno in poslovno. A le peščica se jih uspe prebiti v ospredje in uveljaviti v poslovni praksi. K sreči se tudi okolje in tehnologija hitro spreminjajo, z njimi pa tudi vedenje potrošnikov. Več >

15 korakov, kako pustiti službo in ustanoviti svoje podjetje?

15 korakov, kako pustiti službo in ustanoviti svoje podjetje?

Skoraj vsak se kdaj znajde v situaciji, ko zaradi različnih razlogov v službi ne vidi več svetle prihodnosti. Žal se večina teh sprijazni s situacijo in še naprej nesrečni hodijo v službo, s tem pa delajo škodo tako sebi, kot tudi podjetju. Več >

Kolumna: Čez 3 leta bo ostal le performance marketing

Kolumna: Čez 3 leta bo ostal le performance marketing

Vikend je bil čas za kavice, nabiranje nove energije in Shawshank Redemption. Red, Andy in moja malenkost se družimo vsakič, ko želim potrditev, da se vztrajnost in jasen cilj splačata. Več >

Marketinška tehnologija prinaša prodajne rezultate

Marketinška tehnologija prinaša prodajne rezultate

Poznate marketinško avtomatizacijo in njene ključne prednosti? Kupec več kot 70% svoje nakupne poti opravi na spletu. Marketing automation vam omogoča, da ga na tej poti spremljate in mu prodate več! V nadaljevanju si lahko preberete, kaj je marketing automation in kakšne so ključne zmogljivosti. Več >

Oznake:, , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki