Marketinška tehnologija prinaša prodajne rezultate
Marketinška tehnologija prinaša prodajne rezultate (Vir: Pexels.com)
Podjetja danes na eni strani želijo več novih potencialnih strank (leadov), po drugi pa imajo v svojih bazah veliko število kontaktov, ki jim še niso uspela prodati. Ker je kupec postal napreden uporabnik digitalnih orodij in več kot 70% odstotkov nakupne poti opravi na spletu, se tudi odgovor na zgornja izziva nahaja v ničlah in enicah. Marketinška tehnologija (marketing automation) daje vpogled v prej neznano področje obnašanja posameznika na spletu in omogoča komunikacijo s kupcem od samega začetka nakupne poti.
S selitvijo nakupne poti na splet ste postavljeni pred izziv, kako doseči naprednega in vedno bolj zahtevnega kupca, ki se v prvih treh četrtinah nakupne poti sploh noče pogovarjati s podjetjem. Kako doseči, da bo kontaktiral prav vaše podjetje, ko bo pripravljen na nakup? Splet je v prodajnem procesu zasedel izredno pomembno vlogo.
Praktičen primer: kako pridobiti novo stranko s pomočjo marketinške avtomatizacije
Kupec ima na svoji nakupni poti celo vrsto vprašanj, pomislekov in idej. Odgovore nanje išče na spletu v varnem udobju svojih napravic. Če veste, kako išče in kakšne informacije potrebuje, mu jih lahko zagotovite vi.
Sistem marketinške avtomatizacije z enostavnimi piškotki omogoča dostop do interesov in obnašanja posameznega kupca. Veste lahko, kako vas je Marko našel, katere vsebine na vaši spletni strani si ogleduje in katero dokumentacijo si je prenesel na svoj računalnik. Na podlagi njegovega obnašanja mu sistem pošlje dodatne vsebine, zahvalno sporočilo ali opomnik – košček vsebine, ki ga lahko premakne naprej na njegovi poti. Današnji kupec dnevno procesira ogromno informacij, marketinška avtomatizacija brez dodatnega vložka poskrbi, da ostaja pozoren na vaše znanje, produkte in storitve. Tovrstna nega (lead nurturing) potencialnih strank prinese številne prednosti, ki pa niso omejene le na oddelek marketinga – od prihranka časa do oprijemljivih prodajnih rezultatov.
Prednosti za marketing
Marketing je odgovoren za dobavo kakovostnih leadov prodaji. Z vpogledom v obnašanje, želje in navade potencialnih kupcev tako dobi vredne informacije, katere vsebine in komunikacijski kanali so pritegnili nove obiskovalce. Obenem pa za vsakega posameznega ve, kako daleč je na svoji nakupni poti ter kdaj je dovolj ‘zagret’, da ga je smiselno predati v roke prodajalcem.
Prenesite si brezplačni e-vodič Marketing automation >>
Marketinška avtomatizacija skrbi za personalizirano komunikacijo z vsakim potencialnim kupcem posebej. Svojo vrednost še posebej izkaže pri veliki količini leadov, ki jih je ročno praktično nemogoče oziroma predrago obdelovati. Vsakemu zagotovi celovito uporabniško izkušnjo in informacije, ki jih potrebuje pri svojih nakupnih odločitvah. V imenu podjetja vzpostavlja odnos s potencialno stranko.
Marketinška tehnologija pa ne prinaša le avtomatike, kot morda zavajujoče nakazuje njeno ime. Zmogljiva analitika meri vse aktivnosti in omogoča še bolj smotrne investicije časa in denarja v prihodnje. Z informacijami o obnašanju kupcev pa pomaga optimirati tudi celoten prodajni proces.
Prednosti za prodajo
Po uvedbi sistema prodaja ne vlaga dragocenega časa v vsak kontakt, ki je izpolnil nek spletni obrazec ali pustil svoje podatke v nagradni igri. Marketinški oddelek ji s pomočjo tehnologije dostavlja le najbolj zainteresirane leade, obenem pa ima vpogled v vse aktivnosti, s katerimi je potencialna stranka izkazala svoj interes. Priprava ustrezne ponudbe je veliko enostavnejša, če veste natanko, kakšna težava sogovornika pesti.
S kakovostjo leadov se poveča število dobljenih poslov – tako pri novih strankah kot pri obstoječih. Tudi zanje natančno veste, kdaj potrebujejo dodatno rešitev iz vašega asortimana in jim lahko ustrezno pomagate. Z nudenjem pravih informacij ob pravem času marketing automation prispeva tudi k skrajšanju prodajnih ciklov.
Preberite še: Kupec pričakuje osebno komunikacijo
Prednosti za IT službo
Uvedba informacijskega sistema velikokrat trči ob pomisleke IT službe. V podjetje je uvedla že kar nekaj sistemov in ve, kje se tovrstni projekti lahko zataknejo.
S pomočjo marketinške avtomatizacije lahko marketing občutno večji del tehničnih posegov opravi sam, kar pomeni manjšo obremenitev IT oddelka. Integracija z obstoječimi BI rešitvami pa odpravi podvajanje podatkov in poskrbi za enostaven dostop do informacij o kupcih. Nenazadnje pa imajo ponudniki marketing automation rešitev v svojih vrstah napredne informatike. IT služba tako dobi strokovno podkovanega sogovornika, ki v času hitrega razvoja novih nakupnih poti lahko odgovori na marsikatero vprašanje.
Prednosti za direktorja
Uporaba marketing automation sistema prihrani čas in s tem stroške pri operativnih in utečenih procesih. Marketinški oddelek se tako lahko osredotoča na delo, ki prinaša visoko dodano vrednost in je bolj učinkovit. Vpogled v natančne rezultate investicij v marketinške aktivnosti je podlaga za nadaljnje planiranje.
S kakovostnimi leadi bolj racionalno izrablja svoj čas tudi prodaja. Posveča se le najbolj zagretim potencialnim strankam in tako hitreje dosega zadane plane. Višja prodaja in krajši prodajni cikli pa so cilj vsakega podjetja.
CRM sistem zagotavlja podatke za upravljanje odnosov z obstoječimi kupcu, marketing automation pa je platforma za upravljanje odnosov s potencialnimi. Ko sistema integrirate, dobite vpogled v njihov celoten življenjski cikel. Tehnologija, med drugim tud marketinška, omogoči fokusiranje poslovanja na kupca in nenazadnje – višjo prodajo.
Več o sistemu marketinške avtomatizacije lahko preberete na 34 straneh prvega Marketing automation vodiča v slovenščini, ki ga je pripravila agencija Madwise.