Kolumna: Digitalni trendi 2016

Zakaj je trinajsti januar čisto drugačen od denimo drugega oktobra? Morda imamo kakšno stranko več ali pa nujen elektronski naslov manj, a poslovno se ne razlikujeta dosti. Ali pač?
Kolumna: Digitalni trendi 2016

Digitalni trendi 2016 (Vir slike: Unsplash.com)

Vmes je bilo novo leto. Datum, ki poleg bolj ali manj zanimivih pričakovanj in praznovanj pomeni tudi neko prelomnico. Priložnost, da svoje osebne in poslovne cilje analiziramo, zajamemo sapo in postavimo ambiciozne načrte za prihodnost. Kakšne načrte lahko naredimo za 2016? Digitalna tehnologija se spreminja, izboljšuje in migeta iz dneva v dan. In za naslednje leto ima v rokavu kar nekaj adutov, ki bodo lahko izboljšali marketinške aktivnosti. Ali pa vsaj prevetrili sceno in odprli areno za nove načine razmišljanja, komuniciranja in pojavljanja.

Današnji kupec je zahteven in tehnološko napreden. Mislim, da tega ni potrebno grozno izpostavljati. Tako gredo tudi marketinški trendi na vseh področjih v smeri boljše personalizacije, pametno distribuirane vsebine … Na kratko, v smeri boljše izkušnje.

1. Omnichannel

Če govorimo o izkušnji, ne moremo mimo omnichannel koncepta. Sliši se zanimivo in posvojile so ga predvsem maloprodajne trgovine, ki ugotavljajo, da ljudje kupijo več, če imajo do znamke pozitiven odnos. Tega pa pridobijo ali izboljšujejo, če od (v tem primeru) trgovine dobivajo konsistentna sporočila, ne glede na komunikacijski kanal. Obisk trgovine je tako nadaljevanje izkušnje, ki smo jo začeli na spletni strani trgovine, osebno elektronsko sporočilo s posebnim popustom za izdelek, pred katerim stojimo že eno minuto, pa nadgradnja.

Simpatičen primer izkušnje je Starbucksova aplikacija, kjer lahko uporabnik preverja in osvežuje stanje svojih naročil in nagrad tako na računalniku, telefonu kot v sami trgovini.

Vir slike: Starbucks

V nedeljo se je v New Yorku pričel tradicionalni prodajni dogodek in vse se vrti okrog kupčeve izkušnje. Za inspiracijo se nedvomno splača pogledati materiale s konference.

Možnosti so nadvse razsežne. A ne glede na velike besede, koncept ni nov. Pravzaprav marketinški umi že od nekdaj ustvarjajo konsistentne zgodbe. Sedaj imajo tudi tehnološke zmožnosti za presežke.

Kolumna: Čez 3 leta bo ostal le performance marketing

2. Facebook e-commerce

Za prodajnike je Facebook e-commerce nedvomno navdušujoča novica. Priljubljeno družabno omrežje je s to potezo že (neuspešno) poskušalo leta 2011, a uporabniki še niso bili pripravljeni. Danes naj bi bilo stanje bistveno drugačno, saj skoraj polovica ljudi na Facebooku išče produkte.

Za mobilnike so pripravili super hitro aplikacijo Canvas, ki ob kliku na oglas naloži katalog s preostalimi možnostmi izbora. Druga možnost je zavihek Shop na Facebook strani podjetja. Za Shopify in BigCommerce uporabnike bo nastavitev Facebook trgovine stvar nekaj klikov.

V 2016 bomo tako manj obiskovali dejanske spletne trgovine in vse več nakupovali kar preko družabnih omrežij. Podobna e-commerce revolucija se dogaja tudi na Twitterju in Pinterestu.

3. Internet stvari

Velika skovanka, o kateri se veliko govori, še vedno pa, vsaj pri nas, nima veliko aplikacij v marketingu. Pa bi lahko bile.

Marketinške ideje za končnega uporabnika se kar odpirajo – avtomatična komunikacija z obiskovalcem v trgovini glede na njegovo obnašanje, up-sell športne opreme glede na dosežke, ki jih beležijo pametne ure … ali pa produkti za boljše zdravje, spanje, učenje itd. A če sta prva dva opisana trenda predvsem primerna za B2C podjetja, se mi zdi tukaj na mestu še preskok v B2B sfero.

Proizvajalci bolj ali manj zapletenih proizvodnih, logističnih, tehnoloških in drugih rešitev lahko z uporabo senzorjev in njihovih podatkov pridobijo veliko – ne le pri optimizaciji poslovanja, tudi v marketinškem pogledu. Internet stvari lahko B2B marketingarjem zagotovi dragocene podatke, kako (potencialni) kupci uporabljajo rešitve njihovih podjetij in predstavlja možnost dvosmerne komunikacije. Ko bomo integrirana sistema CRM in marketinške avtomatizacije povezali še s podatki interakcij v fizičnem svetu, bomo imeli pred seboj celotno sliko nakupne poti.

Digitalni marketing v novem letu zagotovo sledi “hitreje, višje, močneje” principu. Uporabnikom omogoča nepozabne izkušnje, podjetjem pa zavidljive prihodke. Tudi teh ne gre pozabiti.

Avtorica kolumne je Lea Lipovšek, direktorica marketinga v agenciji Madwise.

Se želite na marketinško kampanjo pripraviti čim bolj učinkovito?

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Kje preživeti petek, 15. junija? Če razvijate oziroma vodite svoj posel, potem si ne moremo zamisliti boljšega kraja kot NLB Center inovativnega podjetništva. Na ta dan se bomo namreč v družbi uspešnih slovenskih mladih podjetnikov družili ob temah, ki vam bodo pomagale pri razvoju in rasti podjetja. Če bi radi v letu 2018 napravili korak naprej, te BREZPLAČNE konference ne smete zamuditi. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Kolumna: insajderski pogled iz kripto industrije

Kolumna: insajderski pogled iz kripto industrije

Po podatkih Coindeska je bilo v prvih treh mesecih letošnjega leta s primarnimi izdajami kripto žetonov (ICO) zbranih za 6,3 mrd USD sredstev. Ta znesek presega vsoto vseh zbranih sredstev v letu 2017. Samo v januarju so slovenski ICO projekti (CargoX, X8Currency, InsurePal, Origin Trail in ostali) zbrali za več kot 50 mio EUR sredstev. Ponudba na kripto trgu v obliki ICO projektov torej obstaja, prav tako obstaja povpraševanje (investitorji). Površen opazovalec ICO industrije bi lahko na osnovi prej navedenih dejstev hitro sklepal, da je svoj ICO vedno lažje izpeljati. Ali je res tako? Preberite več >>

Od ideje do globalne platforme: zgodba o tem, kako je zavarovalništvo vstopilo v kriptovalute

Od ideje do globalne platforme: zgodba o tem, kako je zavarovalništvo vstopilo v kriptovalute

Vse odkar smo javno naznanili projekt InsurePal in pričeli z globalno kampanjo, sem prejel ogromno pohval, kritik pa tudi skeptičnih pogledov in vprašanj o tem, kako in zakaj smo zavarovalništvo »prestavili« na tehnologijo veriženja blokov. Preberite več >>

Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Opravili ste analizo trga in ugotovili, da je Dunaj pravi kraj za nadaljnjo širitev vašega podjetja. Ne nazadnje je to 2,5-milijonski trg; večji kot celotna Slovenija. V nadaljevanju bom opisal izkušnje, ki smo jih pri selitvi na Dunaj doživeli v ekipi SmartNinje. Preberite več >>

Kolumna: Pri 19 letih do svoje spletne trgovine

Kolumna: Pri 19 letih do svoje spletne trgovine

Spletno trgovino Top izbira sva ustanovila dva najboljša prijatelja. Že v prvem letniku srednje šole sva sanjala, da bova nekoč skupaj odprla podjetje. Želja je iz letnika v letnik naraščala, z njo pa so se rojevale tudi nove poslovne ideje. Preberite več >>

Kolumna: orodje za razvoj brandov

Kolumna: orodje za razvoj brandov

Na svetovnem trgu založništva trenutno vlada poplava managerskih knjig, priročnikov in receptov, kako uspeti osebno in poslovno. A le peščica se jih uspe prebiti v ospredje in uveljaviti v poslovni praksi. K sreči se tudi okolje in tehnologija hitro spreminjajo, z njimi pa tudi vedenje potrošnikov. Preberite več >>

8 uporabnih in enostavnih nasvetov za startup PR strategijo

8 uporabnih in enostavnih nasvetov za startup PR strategijo

Veliko podjetnikov meni, da sta PR in marketing isti zadevi, a to ne drži. Marketing je enostavnejši od PR, pri katerem je potrebno ogromno znanja, komunikacijskih veščin in mreženja. Preberite si osem nasvetov, s katerim si boste pripravili soliden PR načrt. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

05.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje