Kolumna: Digitalni trendi 2016
Digitalni trendi 2016 (Vir slike: Unsplash.com)
Vmes je bilo novo leto. Datum, ki poleg bolj ali manj zanimivih pričakovanj in praznovanj pomeni tudi neko prelomnico. Priložnost, da svoje osebne in poslovne cilje analiziramo, zajamemo sapo in postavimo ambiciozne načrte za prihodnost. Kakšne načrte lahko naredimo za 2016? Digitalna tehnologija se spreminja, izboljšuje in migeta iz dneva v dan. In za naslednje leto ima v rokavu kar nekaj adutov, ki bodo lahko izboljšali marketinške aktivnosti. Ali pa vsaj prevetrili sceno in odprli areno za nove načine razmišljanja, komuniciranja in pojavljanja.
Današnji kupec je zahteven in tehnološko napreden. Mislim, da tega ni potrebno grozno izpostavljati. Tako gredo tudi marketinški trendi na vseh področjih v smeri boljše personalizacije, pametno distribuirane vsebine … Na kratko, v smeri boljše izkušnje.
1. Omnichannel
Če govorimo o izkušnji, ne moremo mimo omnichannel koncepta. Sliši se zanimivo in posvojile so ga predvsem maloprodajne trgovine, ki ugotavljajo, da ljudje kupijo več, če imajo do znamke pozitiven odnos. Tega pa pridobijo ali izboljšujejo, če od (v tem primeru) trgovine dobivajo konsistentna sporočila, ne glede na komunikacijski kanal. Obisk trgovine je tako nadaljevanje izkušnje, ki smo jo začeli na spletni strani trgovine, osebno elektronsko sporočilo s posebnim popustom za izdelek, pred katerim stojimo že eno minuto, pa nadgradnja.
Simpatičen primer izkušnje je Starbucksova aplikacija, kjer lahko uporabnik preverja in osvežuje stanje svojih naročil in nagrad tako na računalniku, telefonu kot v sami trgovini.
Vir slike: Starbucks
V nedeljo se je v New Yorku pričel tradicionalni prodajni dogodek in vse se vrti okrog kupčeve izkušnje. Za inspiracijo se nedvomno splača pogledati materiale s konference.
Možnosti so nadvse razsežne. A ne glede na velike besede, koncept ni nov. Pravzaprav marketinški umi že od nekdaj ustvarjajo konsistentne zgodbe. Sedaj imajo tudi tehnološke zmožnosti za presežke.
Kolumna: Čez 3 leta bo ostal le performance marketing
2. Facebook e-commerce
Za prodajnike je Facebook e-commerce nedvomno navdušujoča novica. Priljubljeno družabno omrežje je s to potezo že (neuspešno) poskušalo leta 2011, a uporabniki še niso bili pripravljeni. Danes naj bi bilo stanje bistveno drugačno, saj skoraj polovica ljudi na Facebooku išče produkte.
Za mobilnike so pripravili super hitro aplikacijo Canvas, ki ob kliku na oglas naloži katalog s preostalimi možnostmi izbora. Druga možnost je zavihek Shop na Facebook strani podjetja. Za Shopify in BigCommerce uporabnike bo nastavitev Facebook trgovine stvar nekaj klikov.
V 2016 bomo tako manj obiskovali dejanske spletne trgovine in vse več nakupovali kar preko družabnih omrežij. Podobna e-commerce revolucija se dogaja tudi na Twitterju in Pinterestu.
Velika skovanka, o kateri se veliko govori, še vedno pa, vsaj pri nas, nima veliko aplikacij v marketingu. Pa bi lahko bile.
Marketinške ideje za končnega uporabnika se kar odpirajo – avtomatična komunikacija z obiskovalcem v trgovini glede na njegovo obnašanje, up-sell športne opreme glede na dosežke, ki jih beležijo pametne ure … ali pa produkti za boljše zdravje, spanje, učenje itd. A če sta prva dva opisana trenda predvsem primerna za B2C podjetja, se mi zdi tukaj na mestu še preskok v B2B sfero.
Proizvajalci bolj ali manj zapletenih proizvodnih, logističnih, tehnoloških in drugih rešitev lahko z uporabo senzorjev in njihovih podatkov pridobijo veliko – ne le pri optimizaciji poslovanja, tudi v marketinškem pogledu. Internet stvari lahko B2B marketingarjem zagotovi dragocene podatke, kako (potencialni) kupci uporabljajo rešitve njihovih podjetij in predstavlja možnost dvosmerne komunikacije. Ko bomo integrirana sistema CRM in marketinške avtomatizacije povezali še s podatki interakcij v fizičnem svetu, bomo imeli pred seboj celotno sliko nakupne poti.
Digitalni marketing v novem letu zagotovo sledi “hitreje, višje, močneje” principu. Uporabnikom omogoča nepozabne izkušnje, podjetjem pa zavidljive prihodke. Tudi teh ne gre pozabiti.
Avtorica kolumne je Lea Lipovšek, direktorica marketinga v agenciji Madwise.
Se želite na marketinško kampanjo pripraviti čim bolj učinkovito?