Lastnosti ljudi z visoko stopnjo čustvene inteligentnosti
Lastnosti ljudi z visoko stopnjo čustvene inteligentnosti (Vir slike: Hubspot.com)
Psychology Today definira čustveno inteligentnost kot sposobnost izražanja lastnih čustev in prepoznavanja čustev drugih ljudi. Čustveno inteligentnost sestavljajo:
-
zavedanje čustev, kar vključuje zmožnost prepoznavanja lastnih čustev in čustev drugih ljudi;
-
zmožnost uporabe čustev pri reševanju problemov in drugih nalogah;
-
zmožnost obvladovanja čustev.
Čustveno inteligentni ljudje so si podobni v nekaterih značilnostih, ki jih predstavljamo v nadaljevanju.
Niso perfekcionisti.
Stremenje k popolnosti lahko zavira opravljanje nalog in doseganje ciljev, saj lahko vodi v odlašanje, opravljanje nepomembnih nalog ali iskanje pravilnega odgovora, tudi če ta ne obstaja. Čustveno inteligentni ljudje se zavedajo, da popolnost ni dosegljiva. Če se zmotijo, svojo napako popravijo in se iz nje učijo.
Znajo usklajevati delo in prosti čas.
Celodnevno ukvarjanje z delom ima lahko negativne učinke na naše zdravje in v naše življenje prinaša dodatno psihično obremenitev. Čustveno inteligentni ljudje vedo, kako razporediti svoj čas; če se morajo spočiti in si napolniti energije, se odklopijo od sveta za nekaj ur ali celo za cel vikend.
Veselijo se sprememb.
Namesto da bi se jih bali, se čustveno inteligentni ljudje zavedajo, da so spremembe del življenja, zato so vedno pripravljeni nanje. Izogibanje spremembam zavira uspeh; moramo se jim znati prilagoditi.
Ne pustijo se motiti.
Čustveno inteligentni ljudje so se sposobni osredotočiti na zadano nalogo. Okolica, kratko sporočilo ali mimobežna misel jih ne morejo kar tako zmotiti.
So sočutni.
Po mnenju psihologa Daniela Golemana je empatija eden od petih sestavnih delov čustvene inteligentnosti. Zmožnosti razumevanja čustev drugih ljudi, izražanja sočutja in pomoči drugim so dejansko pomembne značilnosti čustvene inteligentnosti. Čustveno inteligentni ljudje so tudi radovedni, zato hitro navežejo stike.
Zavedajo se svojih prednosti in slabosti.
Čustveno inteligentni ljudje se zavedajo svojih prednosti in slabosti ter sodelujejo z drugimi ljudmi na način, da se izkažejo prednosti vseh udeleženih.
So notranje motivirani.
Čustveno inteligentni ljudje so že v mladosti izjemno delavni in motivirani za doseganje ciljev – ne le zaradi obljubljene nagrade.
Ne živijo v preteklosti.
Čustveno inteligentni ljudje nimajo časa za življenje v preteklosti, saj so osredotočeni na priložnosti, ki jih prinaša prihodnost. Ne dovolijo si, da bi jim napake ali zamere grenile življenje in jim onemogočale napredek.
Osredotočajo se na pozitivno.
Namesto da bi se ukvarjali z negativnimi vprašanji, čustveno inteligentni ljudje uporabijo svoj čas in energijo za reševanje problema. Ukvarjajo se s pozitivnimi platmi situacije in s tistim, kar lahko sami nadzirajo. Družijo se s pozitivnimi ljudmi in ne s tistimi, ki se stalno pritožujejo.
Znajo postavljati meje.
Čeprav se zaradi njihove vljudnosti in sočutja včasih zdi, da čustveno inteligentni ljudje želijo ustreči vsem, dejansko znajo postavljati meje. Znajo na primer zavrniti ponudbo ali prošnjo. Preveliko število obveznosti bi povzročilo stres, preobremenjenost in izžetost, zato se zavedajo, da je pomembno, da znajo reči ne.
Vir: Inc.com