KADROVSKI IN DRUGI PRAVNI VIDIKI POSLOVANJA PODJETJA

McDonald’s nesrečni poraženec v bitki za znamko Big Mac

Evropski urad za intelektualno lastnino (EUIPO) je razveljavil zaščiteno blagovno znamko EU Big Mac, katere imetnik je bil gigant hitre hrane, McDonald's. To pomeni, da je ime sedaj v prosti uporabi in ga pri poslovanju lahko uporablja kdorkoli.
burger big mac

Blagovna znamka EU Big Mac, je z odločitvijo EUIPO razveljavljena. (Vir slike: Pixabay)

Zadeva, ki se je odvijala že od aprila 2017 je končno dobila epilog in se zaključila s presenetljivim in po mnenju javnosti dokaj nepričakovanim izidom. Postopek sicer po vsej verjetnosti še ni dokončan, saj so pri McDonald’su podali izjavo, da se na odločitev nameravajo pritožiti.

McDonald’s, ki je znan po agresivnem branjenju imen svojih imen in znamk, je sicer že leta 2009 klonil pred malezijskim ponudnikom hitre prehrane. Slednjemu je namreč po 8 letih uspelo pridobiti pravico do zaščite in uporabe imena McCurry.

Supermac’s proti McDonald’s

Irski ponudnik hitre hrane Supermac’s je pri širjenju svojega poslovanja po ostalih državah EU naletel na blokado s strani McDonald’sa. Ta jim je onemogočal zaščito imena njihovega podjetja kot znamke EU, kar bi jim olajšalo poslovanje izven Irske. McDonald’s je blokado utemeljeval z obrazložitvijo, da sta si imeni njihovega burgerja in podjetja Supermac’s v tolikšni meri podobni, da bi povzročili zmedo v javnosti.

Supermac’s je v odgovor sprožil postopek pri EUIPO, pri čemer se je skliceval na enega od razlogov za razveljavitev znamke iz Uredbe o blagovni znamki EU. Ta v 58. členu določa, da se lahko pravice imetnika blagovne znamke EU razveljavijo, če se v neprekinjenem obdobju petih let blagovna znamka v Uniji ni resno in dejansko uporabljala za označevanje blaga ali storitev, za katere je registrirana, za neuporabo pa ne obstajajo upravičeni razlogi. McDonald’s torej po njihovem mnenju znamke Big Mac ni resno in dejansko uporabljal v neprekinjenem obdobju petih let, za kar niso imeli utemeljenih razlogov.

McDonald’s predstavi svojo stran

Pri McDonald’su se z obtožbami niso strinjali in so v odgovoru navajali, da je bila znamka Big Mac kontinuirano uporabljana v večjem številu članic EU. Pri tem so se sklicevali tudi na oglaševanje in milijonsko prodajo teh proizvodov. Pri podjetju so menili, da uporaba znamke v Franciji, Nemčiji in Veliki Britaniji, treh ekonomsko najbolj pomembnih članic EU, zadostuje kot dokaz, da gre za dejansko in resno uporabo znamke v EU.

Kot dokaze o uporabi so predložili podpisane izjave zastopnikov nemškega, francoskega in britanskega McDonald’sa, ki so zajemale tudi prodajne številke Big Mac burgerja v obdobju med letom 2011 in 2016. Predložili so brošure, drug oglaševalski material in primere embalaž izdelka. Navedli so tudi svoje spletne strani, iz katerih je razvidno, da so ponujali Big Mac burgerje, in izpisek iz Wikipedije.

Dokazi McDonald’sa po presoji EUIPO nezadostni

EUIPO je po presoji predstavljenih dokazov odločil, da McDonald’s ni v dovoljšni meri dokazal dejanske in resne uporabe znamke Big Mac. Podpisane izjave zaposlenih pri podjetju sicer lahko služijo kot sredstvo dokazovanja, vendar pa je njihova dokazna vrednost manjša od tiste, ki jo imajo neodvisni dokazi. Slednji namreč niso podvrženi osebnim interesom vpletenih v zadevi.

EUIPO je poudaril tudi, da zgolj prisotnost znamke na spletni strani ni dovolj, da bi s tem dokazali dejansko in resno uporabo znamke. To bi bilo mogoče zgolj, če bi stran hkrati pokazala tudi kraj, čas in obseg uporabe. Na straneh podjetja tudi ni bilo razvidnih informacij o dejanskih naročilih izdelka, zaradi česar ni bilo mogoče določiti povezave med spletnimi stranmi podjetja in številom prodanih izdelkov.

Kljub temu, da je McDonald’s predložil promocijske materiale, brošure in embalaže izdelka, pa ni podal informacij o kraju, kjer so bile brošure dane v promet in če so vodile k nakupu izdelka. Predoloženih tudi ni bilo neodvisnih dokazov, ki bi pokazali, koliko proizvodov je bilo dejansko ponudenih kupcem in prodanih.

Dokazi, ki so jih ponudili pri McDonald’su in njihova analiza torej ne nudijo zadostnih informacij o obsegu uporabe znamke. Ugotovljeno je bilo, da brošure, embalaže in drug material ne dajejo dovoljšnih informacij glede prodaje in prihodkov, ki so jih pri podjetju navajali v podpisanih izjavah poslovalnic v EU. Wikipedija po mnenju EUIPO ne more biti sprejeta kot zanesljiv vir informacij, saj so vnosi lahko popravljeni s strani obiskovalcev strani.

EUIPO v korist Supermac’s

Po presoji vseh predstavljenih dokazov je EUIPO odločil, da McDonald’su ni v zadostni meri uspelo dokazati uporabe znamke za prodajo v EU. Predstavljeni dokumenti namreč niso podali dovoljšnih informacij o tem, ali je bil proizvod Big Mac tudi dejansko ponuden v prodajo. V odločitvi so poudarili tudi, da v postopku ni bilo zahtevanega prekomerno visokega dokaznega standarda. Neuspeh v zadevi torej leži predvsem v McDonald’sovi odločitvi, da je v zadevi predstavil zgolj omejene dokaze.

Pri McDonald’su so se na odločitev odzvali z obžalovanjem. Prepričani so, da EUIPO pri odločanju ni v dovoljšnji meri upošteval predloženih dokazov, ki potrjujejo in dokazujejo uporabo znamke Big Mac po vsej Evropi.

Viri: EUIPO eSearch, znamka BIG MAC

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Ker prepoznavnost blagovne znamke gradimo tudi preko družbenih omrežij, je pomembno, da vsak podjetnik pozna pravila igre. Pomembna sta čas in strategija! Kdaj, kako pogosto in kako konsistentno objavljamo novice na družabnih medijih, namreč ni vseeno. Prav tako pa ni vseeno, kdo nas spremlja. So to zainteresirane stranke in potencialni kupci ali zgolj muhe enodnevnice? Preberite več >>

Najpogostejše napake pri registraciji znamke

Najpogostejše napake pri registraciji znamke

Znamka imetniku služi kot sredstvo identifikacije, hkrati pa omogoča tudi razločevanje njegovih proizvodov in storitev od tistih, ki jih trži njegova konkurenca. Ko se podjetnik odloči pričeti s postopkom registracije znamke, naj prej poskrbi, da se izogne nekaterim najpogostejšim napakam, ki so opisane v nadaljevanju. Preberite več >>

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Dandanes ne komuniciramo zgolj na sestankih in poslovnih srečanjih. Prav tako ne komuniciramo samo preko elektronske pošte. Velik del komunikacije se je preslikal med družbena omrežja, vendar je le-ta prikrita in ne vedno samoumevna. Preberite več >>

Strokovnjak odgovarja: Kako do mednarodne blagovne znamke?

Strokovnjak odgovarja: Kako do mednarodne blagovne znamke?

Na nas se je pred kratkim z vprašanjem obrnil podjetnik, ki že nekaj časa pod izbranim imenom trži svoje izdelke. Ker namerava prodajo usmeriti tudi na tuje trge, želi pred tem zavarovati svoje interese in v ta namen registrirati znamko. Zanimalo ga je predvsem, kako do mednarodne znamke. Preberite več >>

Uspešnica Netflixa sprožilec 28 milijonske tožbe

Uspešnica Netflixa sprožilec 28 milijonske tožbe

Netflix je pred kratkim svojim gledalcem predstavil novo video doživetje, film Black Mirror: Bandersnatch. Ta predstavlja novo generacijo gledanja televizije in nudi povsem drugačen način doživljanja video vsebin. S precej manj navdušenja so uspešnico sprejeli pri ameriški založbi Chooseco, kjer so proti Netflixu zaradi domnevne kršitve njihove blagovne znamke že vložili tožbo. Preberite več >>

Zaščita podjetniške ideje

Zaščita podjetniške ideje

Ste se domislili inovativne ideje za vaš bodoči startup? Razmišljate o novih kreativnih izdelkih in storitvah? Preden z idejo pohitite na Kickstarter ali pa o njej poveste prijateljem ob kavi, preberite spodnji članek. Preberite več >>

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Pravočasna registracija blagovne znamke vam lahko kasneje prihrani veliko sivih las. V članku zato tokrat predstavljamo nasvete, na kaj je potrebno biti pozoren pri izbiri primernega imena vaše blagovne znamke. Preberite več >>

Kako registrirati mednarodno blagovno znamko?

Kako registrirati mednarodno blagovno znamko?

V prispevku smo razdelali možnosti, ki so dane na voljo podjetniku, ki želi registrirati mednarodno blagovno znamko. Predstavili smo dva različna postopka in prednosti ter slabosti, ki izhajajo iz njiju. Za katero pot naj se torej podjetnik odloči in kateri postopek je zanj najugodnejši, je razloženo v nadaljevanju. Preberite več >>

Blagovna znamka vam ne zagotavlja tudi pravice do uporabe domene!

Blagovna znamka vam ne zagotavlja tudi pravice do uporabe domene!

Marsikdo si ob hkratni omembi domene in blagovne znamke predstavlja, da zaščita blagovne znamke avtomatično zajema tudi zaščito istoimenske domene. Temu seveda ni tako, v članku pa vam razkrivamo zakaj. Preberite več >>

Oznake: , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

19.04.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje