
Izvršni direktor Jeff Weiner velja za navdihujočega direktorja (Vir slike: YouTube).
45-letni podjetnik, ki je v preteklosti opravljal kar nekaj vodstvenih funkcij, od Yahooja pa do Warner Brosa, je bil lani po izboru Glassdorja izbran med 10 najboljših izvršnih direktorjev v ameriških tehnoloških podjetjih.
Od njega bi se lahko učil marsikateri posameznik, ne zgolj podjetniki. Weiner je v svoji karieri izkusil marsikaj, verjetno ena najbolj vrednih lekcij, ki se jih je naučil na mestu izvršnega direktorja, pa je, da nikoli ne pustiš »pitcherja«, torej tistega, ki do vas pride z idejo in vam jo predstavi, predolgo v igri. »Takoj, ko se vprašate, ali je oseba primerna, veste odgovor. Vprašanje pa je, kaj boste storili?,« je zaupal tujim medijem. Odgovor mu podajte čim prej, če se z njim vidite v ekipi. Obstaja velika verjetnost, da enako misli še kdo v kakšnem drugem podjetju.
Lahko bi si mislili, da izvršni direktor, ki daje na prvo mesto sočutje, le stežka odpušča zaposlene, ki s podjetjem ne najdejo več skupne poti. Temu ni tako, čeprav morda prvi občutek tako kaže, pravi Weiner. Če se nekdo znajde v takšni situaciji, je najmanj sočutna poteza to, da ga pustimo delati v enaki vlogi naprej. Delavec bo izgubil samozavest in občutek zase, za delo. Postane senca sebe, kar se bo odražalo tako na delu njegove ekipe kot tudi družine. Zato je najbolj sočutna stvar, ki jo lahko naredite, da jih pospremite (čim prej) iz podjetja na čim bolj mil način, je prepričan Weiner.
Verjetno ste se na svoji podjetniški poti že vprašali, kako postati boljši vodja. To je naravno vprašanje, takšno, kot si ga športnik postavi, kako postati hitrejši in kako osvojiti številko ena na svetu. Weiner v boljši vodji vidi tri lastnosti. Medtem ko manager pomeni biti oseba, ki drugim »nalaga« delo, pa je vodja tisti, ki druge navdihuje, je poudaril na letošnji konferenci Wisdom 2.0 v San Franciscu. Vodja je tudi tisti, ki mora imeti jasno vizijo podjetja. Weinerjevi sodelavci vedo, da si podjetje prizadeva izboljšati produktivnost in ekonomske priložnosti drugih (uporabnikov). Ob tem pa je vloga navdihovanja izredno pomembna, lahko bi rekli ključna – nekatere vodje obstanejo na svoji ladji in iz nje delegirajo svojim podrejenim, kaj morajo narediti, Weiner pa »zgrabi surfersko desko in ujame veliki val, s čimer navdihne vse za njim, da naredijo podobno«, so zapisali na Business Insiderju. Vsi surferji (torej zaposleni) surfajo na istem valu, delijo si enako vizijo, v svoje delo pa vlagajo srčnost in osebno noto.
Prepričan je, da morajo biti voditelji pogumni. Pogum je namreč po njegovem mnenju odločilen. Če imate močno vizjo in poskušate narediti nekaj, kar še ne obstaja, boste naleteli na veliko nestrinjanj in negodovanj ter skepticizma. Veliko ljudi se bo zaradi vas počutilo ogrožene, želeli vam bodo malce ponagajati. Zato morate biti pogumni, sposobni morate biti preskočiti te izzive.
Večjo skupino ljudi, kot ji boste »poveljevali«, večjo težo bodo imele vaše besede in način vašega komuniciranja. Vodje se vedno zavedajo svojega obnašanja, govorice telesa, saj lahko z napačno kretnjo sporočajo ravno obratno, kar govorijo. Če ste kot vodja sposobni v svoje delo vključiti prav vse tri zgoraj omenjene vidike, potem boste obkroženi s talentiranimi ljudmi, doseg zastavljenih ciljev pa bo precej lažji.
V nedavnem intervjuju z Oprah Winfrey pa je opozoril še na eno težavo: velikokrat se namreč pogovarja s podjetniki, ki so v poslu že nekaj let, a jih ta ne osrečuje (več). Pred očmi imajo zgolj oportunizem, vroče priložnosti ali pa zgolj napredovanje in več denarja. Namesto da bi sami sebe vprašali, česa si sploh želijo v življenju. Ko najdejo tisto, kar jih osrečuje, po njegovih izkušnjah hitro spremenijo pot v karieri. Težava pa je čas, ki ga zapravijo za tavanje v temi.