
Napake so priložnost za učenje in razvoj (Vir slike: Unsplash)
Tokrat ne bomo govorili, kakšne so najpogostejše napake v podjetništvu – 10 podjetniških napak si lahko preberete tukaj -, govorili bomo o razlogih, zakaj se moramo iz njih učiti. Saj veste, že star slovenski rek govori, da se moramo iz napak učiti. Zakaj je temu tako?
V prvi vrsti, ker si predvsem na začetku podjetniške poti napak ne morete privoščiti. Če boste napake nenehno ponavljati, v poslu ne boste zdržali dolgo časa. Ironično, pa vendar, morda ena največjih napak, ki jih storijo podjetniki, je, da ne pregledajo preteklih napak. Ne posvetijo jim dovolj časa, zato je učinek učenja zanemarljiv.
Če se sami ne boste učili iz svojih napak, se bo konkurenca
Vse vaše napake so lahko tudi priložnost za vašega tekmeca. Medtem ko boste v labirintu napak, iz katerega ne boste videli izhoda, bo vaš tekmec uvidel napake, ki ste jih storili, in postal bolj pozoren. Pravzaprav ga boste sami naučili, česa ne sme početi. Ste pripravljeni predati prvo mesto?
Na napakah se mora učiti celotna ekipa, ki se ji s tem ponuja dobra priložnost za povezovanje in sprejemanje novih izzivov. Ekipa bo spoznala, da je pomembno prevzeti odgovornost za napake, še bolj kot pa učenje na napakah. Naučiti jih morate, da ni nič narobe, če priznajo napako, o tem se morate odprto pogovoriti z ekipo in tako oblikovati kulturo o samoodgovornosti.
Poznavanje in analiziranje napak vas lahko pripelje na področje, v katerem morda na začetku niste prepoznali potenciala. O napakah vas bodo podučili tudi vaši uporabniki, ki jim pozorno prisluhnite. Saj veste, stranka je kralj. Napake namreč dajejo priložnost za izpolnitev svojega produkta in v kolikor to uspete narediti, tudi narediti korak stran od preostale konkurence.
Napake pred investitorji vas lahko zaznamujejo
Kako pa se izogniti napakam pred investitorji? Za začetek targetirajte prave. Preden se dobite z njimi, poskusite izvedeti čim več o njih. V kakšni fazi investirajo? Gre za semenske investicije, serije A, B, C? Kateri lahko v vaš startup vložijo pameten denar?
Pripravite se na pogovor z njimi. Vadite enominutni pitch, tudi daljšega, 10-minutnega, in enournega. Pripravite različne pitche, takšne bolj tehnološko obarvane, in takšne, ki bodo razkrivali poslovno plat. Ta bo investitorjem razkril, kam lahko zraste vaš startup.
Premislite, kaj vse bi vas investitorji lahko vprašali. Pripravite zanimive, a resnične odgovore. Vsakič ko boste pitchali, si zapišite vprašanja, ki vam jih bodo navzoči zastavili. Večina investitorjev od 100 poskusov kar 99-krat reče ne. Bodite del tistega odstotka, v katerem bodo investitorji prikimali vaši ideji. A bodite pripravljeni. Saj veste, investicija je kot poroka. Zaljubite se morate vi in oni.
Pokažite jim svojo strast; investitorji želijo v prvi vrsti investirati v ljudi, bolj kot v same produkte. Če jim svoje strasti in predanosti ne boste prikazali v prvih 30 sekundah, vas to lahko stane posla (oziroma investicije). Verjemite vase, v svoj produkt, da bodo lahko verjeli tudi sami.
Predvsem pa: ne obupajte. Pravi podjetniki svoje življenje podredijo delu. Verjamejo vase, svoji ekipi in viziji. Naučijo se sprejemati zavrnitev, ki jih ne odvrne od nadaljnjega dela. Potreben je zgolj en »da«.