Napaka v podjetništvu ni napaka, temveč priložnost za učenje

V podjetništvu so napake dobrodošle, so nekaj naravnega, zato napaka pravzaprav ni napaka. So namreč priložnost za raziskovanje, spoznavanje ter učenje. A zapomnite si, da prostora za njihovo nenehno ponavljanje ni.
Napaka v podjetništvu ni napaka, temveč priložnost za učenje

Napake so priložnost za učenje in razvoj (Vir slike: Unsplash)

Tokrat ne bomo govorili, kakšne so najpogostejše napake v podjetništvu – 10 podjetniških napak si lahko preberete tukaj -, govorili bomo o razlogih, zakaj se moramo iz njih učiti. Saj veste, že star slovenski rek govori, da se moramo iz napak učiti. Zakaj je temu tako?

V prvi vrsti, ker si predvsem na začetku podjetniške poti napak ne morete privoščiti. Če boste napake nenehno ponavljati, v poslu ne boste zdržali dolgo časa. Ironično, pa vendar, morda ena največjih napak, ki jih storijo podjetniki, je, da ne pregledajo preteklih napak. Ne posvetijo jim dovolj časa, zato je učinek učenja zanemarljiv.

Če se sami ne boste učili iz svojih napak, se bo konkurenca

Vse vaše napake so lahko tudi priložnost za vašega tekmeca. Medtem ko boste v labirintu napak, iz katerega ne boste videli izhoda, bo vaš tekmec uvidel napake, ki ste jih storili, in postal bolj pozoren. Pravzaprav ga boste sami naučili, česa ne sme početi. Ste pripravljeni predati prvo mesto?

Na napakah se mora učiti celotna ekipa, ki se ji s tem ponuja dobra priložnost za povezovanje in sprejemanje novih izzivov. Ekipa bo spoznala, da je pomembno prevzeti odgovornost za napake, še bolj kot pa učenje na napakah. Naučiti jih morate, da ni nič narobe, če priznajo napako, o tem se morate odprto pogovoriti z ekipo in tako oblikovati kulturo o samoodgovornosti.

Poznavanje in analiziranje napak vas lahko pripelje na področje, v katerem morda na začetku niste prepoznali potenciala. O napakah vas bodo podučili tudi vaši uporabniki, ki jim pozorno prisluhnite. Saj veste, stranka je kralj. Napake namreč dajejo priložnost za izpolnitev svojega produkta in v kolikor to uspete narediti, tudi narediti korak stran od preostale konkurence.

Napake pred investitorji vas lahko zaznamujejo

Kako pa se izogniti napakam pred investitorji? Za začetek targetirajte prave. Preden se dobite z njimi, poskusite izvedeti čim več o njih. V kakšni fazi investirajo? Gre za semenske investicije, serije A, B, C? Kateri lahko v vaš startup vložijo pameten denar?

Pripravite se na pogovor z njimi. Vadite enominutni pitch, tudi daljšega, 10-minutnega, in enournega. Pripravite različne pitche, takšne bolj tehnološko obarvane, in takšne, ki bodo razkrivali poslovno plat. Ta bo investitorjem razkril, kam lahko zraste vaš startup.

Premislite, kaj vse bi vas investitorji lahko vprašali. Pripravite zanimive, a resnične odgovore. Vsakič ko boste pitchali, si zapišite vprašanja, ki vam jih bodo navzoči zastavili. Večina investitorjev od 100 poskusov kar 99-krat reče ne. Bodite del tistega odstotka, v katerem bodo investitorji prikimali vaši ideji. A bodite pripravljeni. Saj veste, investicija je kot poroka. Zaljubite se morate vi in oni.

Pokažite jim svojo strast; investitorji želijo v prvi vrsti investirati v ljudi, bolj kot v same produkte. Če jim svoje strasti in predanosti ne boste prikazali v prvih 30 sekundah, vas to lahko stane posla (oziroma investicije). Verjemite vase, v svoj produkt, da bodo lahko verjeli tudi sami.

Predvsem pa: ne obupajte. Pravi podjetniki svoje življenje podredijo delu. Verjamejo vase, svoji ekipi in viziji. Naučijo se sprejemati zavrnitev, ki jih ne odvrne od nadaljnjega dela. Potreben je zgolj en »da«.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Vzorci, ki jih mora prerasti vsak, ki želi postati uspešen podjetnik

Vzorci, ki jih mora prerasti vsak, ki želi postati uspešen podjetnik

Če želite uspešno delovati v podjetništvu, morate znati preseči miselne vzorce, ki lahko zavirajo vaše napredovanje. To vsekakor ni lahek proces, vendar pa se na dolgi rok še kako izplača. Preberite več >>

7 načinov, kako izboljšati odzivnost do vaših strank

7 načinov, kako izboljšati odzivnost do vaših strank

Kupci postajajo v odnosu do podjetij čedalje bolj neučakani. Pričakujejo, da bodo dobili takojšnen odgovor na postavljeno vprašanje, takojšen odziv na sporočilo. Kako lahko podjetje izboljša svojo odzivnost do strank in si s tem pridobi njihovo zaupanje? Preberite več >>

Kaj morate vedeti, če želite odpreti spletno trgovino za nemški trg?

Kaj morate vedeti, če želite odpreti spletno trgovino za nemški trg?

Vstop na nemški trg je zaradi svoje velikosti tudi želja marsikaterega slovenskega podjetnika. Spletno nakupovanje je v Nemčiji precej dobro razvito, zato gre vsekakor za dobro izbiro. Podajamo vam nekaj nasvetov, ki so vam lahko v pomoč pri prodoru na nemški trg spletnih trgovin. Preberite več >>

5 resnic o podjetništvu, o katerih nas v šolah ne naučijo

5 resnic o podjetništvu, o katerih nas v šolah ne naučijo

Šole nam podajo številne informacije, ki nam lahko pridejo prav kasneje v življenju. Na uspešno delovanje v podjetništvu pa nas ne pripravijo v zadostni meri. Česa nas šole o podjetništvu niso naučile, pa bi to morali vedeti, če se podajamo na samostojno pot? Preberite več >>

Ponovno aktualno: Ste dobili to pismo? Vrzite ga stran!

Ponovno aktualno: Ste dobili to pismo? Vrzite ga stran!

Če ste podjetnik, potem obstaja velika verjetnost, da ste prejeli pismo, ki vam ga je poslal tuj spletni poslovni imenik EBN European Business Number. Pismo ni novost, a kot kaže, je prišlo do novega vala pošiljanja, zato bodite pozorni. Preberite več >>

Kakšne pasti se skrivajo za franšizami?

Kakšne pasti se skrivajo za franšizami?

Vse več je govora o franšizah, ki naj bi podjetnemu posamezniku zagotovile hiter uspeh v podjetništvu. A kljub številnim prednostim, kot je na primer že uveljavljena blagovna znamka, tržna podpora in pomoč franšizodajalca, obstaja tudi nekaj pasti, ki jih ne smemo zanemariti. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

09.12.2019 od 13:00 do 21:00
Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Kje preživeti ponedeljek, 9. decembra? Če razvijate oziroma vodite svoj posel, potem si ne moremo zamisliti boljšega kraja kot NLB Center inovativnega podjetništva. Na ta dan se bomo namreč v družbi uspešnih slovenskih mladih podjetnikov družili ob temah, ki vam bodo pomagale pri razvoju in rasti podjetja. Če bi radi v letu 2020 kot mladi podjetniki napravili korak naprej, te BREZPLAČNE konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

13.12.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.


Preberite več >>

Vse za podjetje