Odgovor strokovnjaka: Pridobitev zasedene spletne domene

Ustanovili ste podjetje, morda celo registrirali blagovno znamko, a .com različica vaše firme je na spletu že zasedena. Kako lahko pridobite .com domeno, čeprav je že zasedena vam bomo pojasnili v spodnjem prispevku.
odgovor strokovnjaka

Poiskali smo odgovore na vprašanja, ki ste nam jih zastavili naši bralci.

Gre za zelo praktično vprašanje, ki ni urejeno v nobeni zakonodaji in se ga je treba zato lotiti zelo praktično in taktično.

Če je domena registrirana v isti državi kot vaše podjetje, se je najlažje zateči k stari dobri logiki in lastnika domene enostavno kontaktirati. Ustaljena praksa je takšna, da boste morali domeno od lastnika odkupiti. Cena lahko močno variira in je močno odvisna od prodajalca in od interesa kupca. Za odkup domene od slovenskega lastnika je ponavadi potrebno odšteti od 500 do 1000 evrov.

Če je domena registrirana v tuji državi, je pridobitev domene praviloma bolj zakomplicirana. Zadeve se lahko lotite po klasični poti in lastnika enostavno kontaktirate. Ponavadi je smotrno lastnika kontaktirati preko lokalne telefonske številke. Ne le zaradi stroškov klica, temveč predvsem zato, da lastnik ne bo mnenja, da gre za prevaro. Vredno je premisliti tudi o tem, da si poiščete lokalnega posrednika. Ta se bo v vašem imenu s prodajalcem dogovoril za odkup.

In če imate registrirano blagovno znamko?

V kolikor imate registrirano blagovno znamko, domena pa je že zasedena, vam dejstvo, da ste znamko registrirali ne pomaga pri tem, da bi pridobili samo domeno. Vendar pa vam registracija omogoča, da drugi ne smejo uporabljati vaše blagovne znamke. Zdi se, da je to isto, vendar ni. Ob registraciji blagovne znamke je eden izmed pogojev ta, da se blagovna znamka bistveno razlikuje in je bistveno razpoznavna. V kolikor že obstaja domena s takšnim imenom pred vašo registracijo, se zna zgoditi, da vam bo že sama registracija zavrnjena, saj ne bo izpolnjen pogoj razpoznavnosti.

Drug razlog, zakaj vam registracija blagovne znamke ne poda pravice do domene.com, je v tem, da so blagovne znamke omejene na posamezne kategorije in industrije. Na primer: neko podjetje, ki se ukvarja s teksilom je kupilo domeno SuperSoft.com. Čez par let nastane novo podjetje na trgu pralnih praškov z istim imenom, ki svojo blagovno znamko registrira. Četudi imena SuperSoft prvo podjetje ni registriralo, gre za dve ločeni panogi, kjer blagovni znamki nista zamenljivi. Zato drugemu podjetju ni mogoče odvzeti te domene le zato, ker je registriralo blagovno znamko.

Bistveno pri zasedenih domenah je torej to, da ste pri tem nadvse praktični. Do lastnika pristopite kot do potencialnega poslovnega partnerja in mu ponudite pošteno ceno. V večini primerov boste uspešni. Ne glede na vaš pravni status in registracijo vašega podetja, vam pravo blagovnih znamk pri zagotavljanju .com domene ne more pomagati. Kljub temu pa vam dejstvo, da ste registrirali blagovno znamko, lahko pomaga pri tem, da si izborite varstvo zoper tistega, ki v slabi veri izkorišča ime vašega podjetja. Če bo to počel s .com domeno, boste morda celo uspeli na sodišču.

Iščete pravno pomoč? Preverite naše pravno svetovanje >>

Vir: SecureYourTrademark

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Koronavirus: roki v sodnih in upravnih zadevah stojijo!

Koronavirus: roki v sodnih in upravnih zadevah stojijo!

Z dnem 29.3.2020 je v veljavo stopil Zakon o začasnih ukrepih v zvezi s sodnimi, upravnimi in drugimi javnopravnimi zadevami za obvladovanje širjenja nalezljive bolezni SARS-CoV-2 (COVID-19) (ZZUSUDJZ), ki vpeljuje začasne ukrepe v zvezi s sodnimi, upravnimi, drugimi javnopravnimi zadevami in zadevami na področju izvrševanja kazenskih sankcij, s katerim se začasno prekinja tek rokov v nenujnih zadevah. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Odgovor strokovnjaka: Je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Tokratno rubriko smo posvetili odgovoru na vprašanje, ki nam ga stranke pogosto zastavljajo. Preverili smo, ali je mogoče odpreti popoldanski s.p., če oseba še ni zaposlena kje drugje. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Kakšne so zakonite in pogodbene zamudne obresti?

Odgovor strokovnjaka: Kakšne so zakonite in pogodbene zamudne obresti?

Odgovor: Zakonite zamudne obresti so zakonsko predpisana posledica zamude izpolnitve obveznosti. Pogodbene zamudne obresti pa so tiste, za katere se dogovorita stranki v pogodbi, ločeno od zakonskega predpisa. Stranki lahko tudi izključita veljavo zakonitih obresti. Preberite več >>

Delodajalci: Odmero letnega dopusta morate poslati do 31.3.

Delodajalci: Odmero letnega dopusta morate poslati do 31.3.

Letni dopust je pravica, ki po Zakonu o delovnih razmerjih (ZDR-1) pripada vsakemu delavcu, pridobi pa jo s sklenitvijo delovnega razmerja. Koliko dni dopusta bo delavec prejel, pa je odvisno tudi od njegovih osebnih okoliščin. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Kdo odgovarja za prekršek v podjetju?

Odgovor strokovnjaka: Kdo odgovarja za prekršek v podjetju?

V današnji rubriki Odgovor strokovnjaka se bomo ukvarjali z vprašanji odgovornosti v zvezi s storitvijo prekrška pri poslovanju podjetja. Kdo v primeru prekrška nosi odgovornost in komu grozi plačilo globe, si preberite v nadaljevanju. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Kaj je pogodbena kazen?

Odgovor strokovnjaka: Kaj je pogodbena kazen?

V današnji rubriki Odgovor strokovnjaka bo govora o pogodbeni kazni. Odgovore na vprašanja, kaj pogodbena kazen sploh je, kdaj se lahko zapiše v pogodbo, v kakšni višini se lahko določi in v kakšnem razmerju je z odškodnino, si lahko preberete v nadaljevanju. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

08.05.2020 od 14:30 do 19:30
!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

KONFERENCO ZARADI RAZMER VEZANIH NA KORONAVIRUS PRESTAVLJAMO!!! Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje