
Poiskali smo odgovore na vprašanja, ki ste nam jih zastavili naši bralci.
Vprašanje
Zanima me, kakšen je postopek registracije blagovne znamke in kakšni so stroški registracije?
Odgovor
Registracija blagovne znamke je v grobem opisana v nadaljevanju, na koncu pa so opisani še stroški.
Pred začetkom postopka za registracijo znamke se najprej pozanimajte, kaj se lahko registrira kot znamka ter ali obstaja že registrirana enaka oziroma podobna znamka. Takšna poizvedba se lahko opravi na spletni strani Urada RS za intelektualno lastnino.
Postopek za registracijo znamke v Sloveniji se začne s prijavo pri Uradu RS za intelektualno lastnino, in sicer bodisi osebno v sprejemni pisarni urada bodisi po pošti oziroma telefaksu.
Prijava znamke mora vsebovati:
- zahtevo za registracijo znamke na izpolnjenem obrazcu SIPO Z-1 (dostopen na spletni strani UIL);
- seznam proizvodov oziroma storitev v dveh izvodih, v katerem so proizvodi in storitve razvrščeni v skladu z mednarodno klasifikacijo blaga in storitev;
- prikaz znaka v črno-beli tehniki v petih izvodih; če se zahteva varstvo znaka v barvi, pa prikaz znaka v barvi v petih izvodih;
- potrdilo o plačilu predpisane prijavne pristojbine;
Obrazec za prijavo znamke je potrebno predložiti v treh izvodih.
Če ugovor zoper registracijo znamke ni vložen, urad pozove prijavitelja, naj plača pristojbino za registracijo znamke za prvih deset let. Po prejemu predpisane pristojbine izda odločbo o registraciji znamke, podatke o znamki pa objavi v svojem uradnem glasilu.
Znamka velja 10 let od dneva vložitve prijave. Njena veljavnost se lahko za enako obdobje neomejeno podaljšuje.
Stroški registracije blagovne znamke so odvisni od števila razredov mednarodne klasifikacije, v katere se razvršča zadevno blago oziroma storitev. Prijavna pristojbina za vključno tri razrede mednarodne klasifikacije znaša 100 evrov, za vsak nadaljnji razred pa še 20 evrov. Pristojbina za registracijo znamke z veljavnostjo za prvih deset let znaša 150 evrov, za vsak nadaljnji razred pa dodatnih 50 evrov. Skupni minimalni stroški znašajo torej 250 evrov.