
Poiskali smo odgovore na vprašanja, ki ste nam jih zastavili naši bralci.
Vprašanje:
Prejel sem napačen račun za storitev in ga nameravam reklamirati. Na kaj moram biti pozoren?
Odgovor:
Pri reklamacijah računov morate v Sloveniji biti zelo previdni. Gre namreč za precej kaotično področje: reklamacija pri nas ni sistemsko urejena. Postopki reklamacij so na področjih, ki niso zakonsko urejena, prepuščeni tako imenovanemu avtonomnemu pravu. To pomeni, da lahko podjetja v različnih dejavnostih povsem legalno pravila o reklamacijah njihovih računov zapišejo kar v svoje splošne pogoje poslovanja.
V kolikor od nekega podjetja, prejmemo račun, s katerim nismo zadovoljni, smo tak račun dolžni reklamirati v skladu s pravili, ki jih je za reklamacijo določilo to podjetje v svojih splošnih pogojih poslovanja. Tukaj morate biti pozorni, saj njihova pravila veljajo zgolj, če ste bili, še preden ste stopili v poslovni odnos s tem podjetjem, seznanjeni z omenjenimi pogoji. Seznanitev s pogoji pa pomeni že to, da ima podjetje splošne pogoje poslovanja objavljeno. Bodisi na svoji spletni strani, na samem računu ali na drugih dopisih, ki ste jih prejeli.
Kljub avtonomnosti pa se nekateri reklamacijski roki vseeno upoštevajo. Nepošteno bi bilo, da bi podjetje v splošnih pogojih poslovanja zapisalo, da mora stranka račun reklamirati še isti dan, ko ga prejme, ali pa denimo v roku treh dni.