Reklamacija in zavrnitev računa

Nedavno je nek samostojni podjetnik prejel precej visok mesečni račun za telekomunikacijske storitve – skoraj v višini 250 evrov. Kot, da bi vsak dan klical v Ameriko. Ni imel pojma, zakaj je račun tako visok.
reklamacija in zavrnitev računa

Kako postopati v primeru reklamacije in zavrnitve računa.

No, račun je čez dobra dva tedna reklamiral in v reklamaciji pripisal, da želi tudi njegovo specifikacijo. To pa mu ni kaj dosti pomagalo, saj je s strani telekomunikacijskega operaterja že kmalu zatem prejel izvršilni predlog za izterjavo dolžnega zneska. Kmalu so mu poslovni račun blokirali za dolžno vsoto, seveda povečano za stroške izvršbe. Na predlog za izvršbo je vložil ugovor in v njem zapisal, da je račun reklamiral. A je telekomunikacijsko podjetje v odgovoru na ugovor zapisalo, da je to dejstvo zanj nepomembno, saj je podjetnik račun reklamiral prepozno. Zato njegove reklamacije ne morejo upoštevati. Sodišče je dalo upniku prav!

Presenetljivo? Niti ne. Zakon o elektronskih komunikacijah namreč jasno določa, da je potrebno ugovor na izdani račun (zavrnitev računa) za opravljene telekomunikacijske storitve vložiti v roku petnajstih dni od prejema računa. Če stranka zamudi ta rok, bo telekomunikacijsko podjetje tako reklamacijo (četudi morda utemeljeno) najverjetneje zavrnilo. Sodišče pa se bo postavilo na upnikovo stran. In to zaradi procesnih kršitev na strani vlagatelja reklamacije (zamuda roka, ko je bila reklamacija vložena).

Pravila o reklamacijah določajo podjetja sama

Zgornji primer dokazuje, da je potrebno biti pri reklamacijah računov previden. Gre namreč za precej kaotično področje, ki v Sloveniji ni sistemsko urejeno. Postopki reklamacij so na področjih, ki niso zakonsko urejena, prepuščeni tako imenovanemu avtonomnemu pravu. To pomeni, da lahko podjetja v različnih dejavnostih (denimo na področjih računalništva, nepremičnin, finančnih storitev, ipd.) povsem legalno pravila o reklamacijah njihovih računov zapišejo kar v svoje splošne pogoje poslovanja.

Denimo da od nekega podjetja, ki se ukvarja s servisiranjem računalnikov, prejmemo račun, s katerim nismo zadovoljni. Tak račun smo dolžni reklamirati v skladu s pravili, ki jih je za reklamacijo določilo tako podjetje v svojih splošnih pogojih poslovanja. A pod pomembnim dodatnim pogojem, da smo bili, še preden smo stopili v poslovni odnos s tem podjetjem, seznanjeni s temi pogoji. Seznanitev pa pomeni že to, da ima podjetje splošne pogoje poslovanja objavljeno na običajen način. Denimo na svoji spletni strani, na samem računu, na drugih dopisih, ki jih stranka prejme. Izrecno je namreč določeno, da morajo biti splošni pogoji poslovanja objavljeni na običajen način in pogodbeno stranko zavezujejo, če so ji bili ob sklenitvi pogodbe znani, ali bi ji morali biti znani.

Sorodno: Kako ukrepati v primeru nedobave blaga.

Seveda pa je avtonomnost podjetij pri določanju reklamacijskih rokov omejena. Nepošteno bi bilo, če bi denimo podjetje v splošnih pogojih poslovanja zapisalo, da mora stranka račun reklamirati še isti dan, ko ga prejme, ali pa denimo v roku treh dni.

Pa bi bili taki pogoji za zavrnitev računa tudi protipravni?

Da, to pa zaradi tega, ker bi taki splošni pogoji poslovanja nasprotovali ravnanju v skladu z dobrimi poslovnimi običaji. To velja za temeljno načelo obligacijskega prava. Če torej kdaj naletite na kakšnega podjetnika, ki si avtonomnost določanja reklamacijskih rokov razlaga preveč po svoje, mu dajte jasno vedeti, da je njegov postopek reklamacije računa nezakonit. To boste lahko po potrebi uveljavljali tudi na sodišču.

Preberite še: Prenos s.p. na družinskega člana

Za zaključek bi poudaril še to, da je zavrnitev računa in reklamacijo potrebno kar se le da detajlno vsebinsko obrazložiti. Vložitev pavšalne reklamacije ne zadošča. Praviloma tudi ne bo imela nobenega pravnega efekta. V primeru, če denimo nismo zadovoljni s servisiranjem našega računalnika, moramo storitev reklamirati v skladu s pravili o grajanju stvarnih napak, ki jih vsebuje Obligacijski zakonik. To pomeni, da moramo v reklamaciji izrecno navesti, da računa ne bomo plačali in dodati, zakaj. Na primer, ker je bila storitev servisiranja izvedena pomanjkljivo. Ali pa zato, ker servisno podjetje na računalniku ni namestilo tiste protivirusne zaščite, za katero smo se z njim dogovorili.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>


Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

Pripravite se na delovni teden – že v nedeljo!

Pripravite se na delovni teden – že v nedeljo!

Produktivnost se začne s pripravo. Če vnaprej veste, kaj morate storiti, se boste hitro vrgli v delo. Zato ne začnite delati nepripravljeni. Preberite več >>

POZOR: Prihaja obvezen vpis lastnikov podjetij!

POZOR: Prihaja obvezen vpis lastnikov podjetij!

Za poslovne subjekte je pričela veljati obveznost ugotovitve podatkov in vzpostavitve evidence vodenja podatkov o dejanskem lastništvu poslovnih subjektov. Preberite več >>

Video: Kako se izogniti nekoristnim sestankom

Video: Kako se izogniti nekoristnim sestankom

Sodelavci in nadrejeni nam vsak dan kradejo čas, pravi David Grady. S tem cilja na nekoristne in neproduktivne sestanke, ki so stalnica poslovnega okolja. Preberite več >>

Kako sestanke vodijo direktorji najuspešnejših svetovnih podjetij

Kako sestanke vodijo direktorji najuspešnejših svetovnih podjetij

Sestanki so veliki kradljivci našega časa. Vendar tudi direktorji najuspešnejših podjetij vodijo sestanke – morda se lahko česa naučimo od njih. Preberite več >>

Pogoji za odprtje turistične agencije

Pogoji za odprtje turistične agencije

Turizem je v zadnjem času v polnem razmahu. Ker gre za zelo dobičkonosno panogo, je tudi interes za odpiranje turističnih agencij vse večji, zato smo pregledali kakšni so pogoji za odprtje turistične agencije. Preberite več >>

Ponovno aktualno: Ste dobili to pismo? Vrzite ga stran!

Ponovno aktualno: Ste dobili to pismo? Vrzite ga stran!

Če ste podjetnik, potem obstaja velika verjetnost, da ste prejeli pismo, ki vam ga je poslal tuj spletni poslovni imenik EBN European Business Number. Pismo ni novost, a kot kaže, je prišlo do novega vala pošiljanja, zato bodite pozorni. Preberite več >>

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

Oznake: , , , , ,