Reklamacija in zavrnitev računa

Nedavno je nek samostojni podjetnik prejel precej visok mesečni račun za telekomunikacijske storitve – skoraj v višini 250 evrov. Kot, da bi vsak dan klical v Ameriko. Ni imel pojma, zakaj je račun tako visok.
reklamacija in zavrnitev računa

Kako postopati v primeru reklamacije in zavrnitve računa.

No, račun je čez dobra dva tedna reklamiral in v reklamaciji pripisal, da želi tudi njegovo specifikacijo. To pa mu ni kaj dosti pomagalo, saj je s strani telekomunikacijskega operaterja že kmalu zatem prejel izvršilni predlog za izterjavo dolžnega zneska. Kmalu so mu poslovni račun blokirali za dolžno vsoto, seveda povečano za stroške izvršbe. Na predlog za izvršbo je vložil ugovor in v njem zapisal, da je račun reklamiral. A je telekomunikacijsko podjetje v odgovoru na ugovor zapisalo, da je to dejstvo zanj nepomembno, saj je podjetnik račun reklamiral prepozno. Zato njegove reklamacije ne morejo upoštevati. Sodišče je dalo upniku prav!

Presenetljivo? Niti ne. Zakon o elektronskih komunikacijah namreč jasno določa, da je potrebno ugovor na izdani račun (zavrnitev računa) za opravljene telekomunikacijske storitve vložiti v roku petnajstih dni od prejema računa. Če stranka zamudi ta rok, bo telekomunikacijsko podjetje tako reklamacijo (četudi morda utemeljeno) najverjetneje zavrnilo. Sodišče pa se bo postavilo na upnikovo stran. In to zaradi procesnih kršitev na strani vlagatelja reklamacije (zamuda roka, ko je bila reklamacija vložena).

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Pravila o reklamacijah določajo podjetja sama

Zgornji primer dokazuje, da je potrebno biti pri reklamacijah računov previden. Gre namreč za precej kaotično področje, ki v Sloveniji ni sistemsko urejeno. Postopki reklamacij so na področjih, ki niso zakonsko urejena, prepuščeni tako imenovanemu avtonomnemu pravu. To pomeni, da lahko podjetja v različnih dejavnostih (denimo na področjih računalništva, nepremičnin, finančnih storitev, ipd.) povsem legalno pravila o reklamacijah njihovih računov zapišejo kar v svoje splošne pogoje poslovanja.

Denimo da od nekega podjetja, ki se ukvarja s servisiranjem računalnikov, prejmemo račun, s katerim nismo zadovoljni. Tak račun smo dolžni reklamirati v skladu s pravili, ki jih je za reklamacijo določilo tako podjetje v svojih splošnih pogojih poslovanja. A pod pomembnim dodatnim pogojem, da smo bili, še preden smo stopili v poslovni odnos s tem podjetjem, seznanjeni s temi pogoji. Seznanitev pa pomeni že to, da ima podjetje splošne pogoje poslovanja objavljeno na običajen način. Denimo na svoji spletni strani, na samem računu, na drugih dopisih, ki jih stranka prejme. Izrecno je namreč določeno, da morajo biti splošni pogoji poslovanja objavljeni na običajen način in pogodbeno stranko zavezujejo, če so ji bili ob sklenitvi pogodbe znani, ali bi ji morali biti znani.

Sorodno: Kako ukrepati v primeru nedobave blaga.

Seveda pa je avtonomnost podjetij pri določanju reklamacijskih rokov omejena. Nepošteno bi bilo, če bi denimo podjetje v splošnih pogojih poslovanja zapisalo, da mora stranka račun reklamirati še isti dan, ko ga prejme, ali pa denimo v roku treh dni.

Pa bi bili taki pogoji za zavrnitev računa tudi protipravni?

Da, to pa zaradi tega, ker bi taki splošni pogoji poslovanja nasprotovali ravnanju v skladu z dobrimi poslovnimi običaji. To velja za temeljno načelo obligacijskega prava. Če torej kdaj naletite na kakšnega podjetnika, ki si avtonomnost določanja reklamacijskih rokov razlaga preveč po svoje, mu dajte jasno vedeti, da je njegov postopek reklamacije računa nezakonit. To boste lahko po potrebi uveljavljali tudi na sodišču.

Preberite še: Prenos s.p. na družinskega člana

Za zaključek bi poudaril še to, da je zavrnitev računa in reklamacijo potrebno kar se le da detajlno vsebinsko obrazložiti. Vložitev pavšalne reklamacije ne zadošča. Praviloma tudi ne bo imela nobenega pravnega efekta. V primeru, če denimo nismo zadovoljni s servisiranjem našega računalnika, moramo storitev reklamirati v skladu s pravili o grajanju stvarnih napak, ki jih vsebuje Obligacijski zakonik. To pomeni, da moramo v reklamaciji izrecno navesti, da računa ne bomo plačali in dodati, zakaj. Na primer, ker je bila storitev servisiranja izvedena pomanjkljivo. Ali pa zato, ker servisno podjetje na računalniku ni namestilo tiste protivirusne zaščite, za katero smo se z njim dogovorili.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


V novo leto z učinkovitejšimi sestanki

V novo leto z učinkovitejšimi sestanki

Ne glede na to, kako pomembni so sestanki, so pogosto povsem neučinkoviti. Izgubljanje rdeče niti pogovora, zamišljenost prisotnih in neupoštevanje zastavljenih ciljev lahko hitro privede do zapravljenega časa. Novo leto prinaša priložnost, ko lahko sestanke naredimo bolj učinkovite. Preberite več >>

Kateri so najslabši nasveti, ki so jih prejeli danes uspešni podjetniki?

Kateri so najslabši nasveti, ki so jih prejeli danes uspešni podjetniki?

Nasveti izkušenejših kolegov so nekaj, kar podjetniki vedno radi slišijo. Toda od časa do časa se zgodi, da nasvet, ki ga prejmejo, naredi več škode kot koristi. Tudi nekateri izmed danes zelo uspešnih podjetnikov so prejeli takšen nasvet, se ga na daleč izognili - ter uspeli. Preberite več >>

Zaposlujete? Preberite, kaj pričakujejo vaši bodoči sodelavci!

Zaposlujete? Preberite, kaj pričakujejo vaši bodoči sodelavci!

Konkurenca med mladimi, zlasti med najuspešnejšimi, je vse večja. Najpomembnejši dejavnik pri iskanju primerne zaposlitve, pravijo kandidati, je možnost pridobivanja in razvoja novih spretnosti, sledijo plača, dobro delovno vzdušje, odnosi in uravnoteženost delovnega in zasebnega življenja. Preberite več >>

4 načini, kako izboljšati proces brainstorminga

4 načini, kako izboljšati proces brainstorminga

Inovativne ideje so gonilo napredka in uspeha. Podajamo vam 5 predlogov, kaj lahko sami naredite za to, da bi izboljšali proces brainstorminga, ki bi vas pripeljal do čim boljših idej. Preberite več >>

14 navad milijonarjev, ki so se zgodaj upokojili

14 navad milijonarjev, ki so se zgodaj upokojili

Ugotovljeno je bilo, da imajo posamezniki, ki si že v zgodnjih letih naredijo dovolj velik kupček denarja, da se lahko upokojijo, podoben življenjski slog in miselno naravnanost. Kaj se torej lahko naučimo od ljudi, ki zelo dobro obvladujejo svoje osebne finance? Preberite več >>

7 znakov, da imate dobro razvito čustveno inteligenco

7 znakov, da imate dobro razvito čustveno inteligenco

Dokazano je, da ima čustvena inteligenca velik vpliv na posameznikovo srečo in na njegov poslovni uspeh. Če se najdete v spodnjih točkah, potem je vaša čustvena inteligenca dobro razvita. Preberite več >>

Oznake: , , , , ,
Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

2. HardwareSTART meetup v Katapultu z Anžetom Miklavcem – EQUA

29.01.2020 od 16:45 do 20:00
2. HardwareSTART meetup v Katapultu z Anžetom Miklavcem – EQUA

Anže Miklavec je eden izmed najuspešnejših slovenskih mladih podjetnikov. V prvi fazi smo ga spoznali predvsem prek uspešnih kampanj na Kickstarterju, kjer je skupno zbral že preko 1,2 milijona dolarjev sredstev. Ne samo zbral, ampak tudi porabil za dokončanje prototipov in vzpostavitev serijske proizvodnje produktov kot so Goat Mug, Gina ter vsem dobro poznana (pametna) steklenička za vodo EQUA!
Preberite več >>

Vse za podjetje