Paul Graham svetuje mladim podjetnikom

Za Paula Grahama, podjetnika in tveganega kapitalista, ste verjetno že slišali. Pohvali se lahko z zavidljivimi projekti, kot so na primer podjetniški pospeševalnik Y Combinator ter startupa Lisp in Viaweb (slednji je kasneje postal Yahoo! Store).
Paul Graham svetuje mladim podjetnikom

Paul Graham (Vir slike: robsobers.com)

Za vse mlade podjetnike in tiste, ki boste to še postali, je Paul Graham pripravil 13 odličnih nasvetov. Preberite si jih v nadaljevanju.

1. Izberite si primernega soustanovitelja: Podobno kot je izbira pravilne lokacije bistvena za nepremičnino, je izbira primernega soustanovitelja bistvena za podjetje. Vse preostalo – celo poslovna ideja – se lahko kasneje še dodobra spremeni in prilagodi, a ekipa soustanoviteljev bo ostala enaka. Ko gradite ekipo, zato dobro premislite, ali se z izbranim bodočim sodelavcem resnično dobro ujamete.

2. Začnite čimprej: Predvsem zato, ker se vaše delo do takrat, dokler niste resnično vstopili na tržišče, v resnici sploh še ni dobro pričelo. Ko boste lansirali svoj produkt oziroma storitev, boste hitro ugotovili, kakšen je odziv tržišča. In če bo potrebno, boste tedaj napravili tudi morebitne popravke in izboljšave.

3. Pustite ideji, da se razvije: Nič slabega ni, če svojo poslovno idejo sčasoma povsem spremenite in dodelate. Pomembno je le, da ne zadržujete procesa razvoja ideje, temveč ji pustite, da raste, se razvija in se prilagodi zahtevam tržišča.

4. Spoznajte svoje uporabnike: Veliko sprašujte, saj boste le tako pridobili iskreno mnenje od svojih strank. Spoznali boste, kaj je tisto, kar vašemu produktu ali storitvi manjka, ter tako pridobili možnost, da to popravite. Poleg tega pa ljudje radi vidijo, da se njihovo mnenje upošteva, zato vas bodo nagradili s svojo zvestobo in širjenjem dobre besede o vas in vaši blagovni znamki.

5. Raje navdušite malo ljudi kot nikogar: Vsak podjetnik sanja o tem, da bi s svojim delom navdušil množice. Toda vsaj na začetku je treba ciljati predvsem na to, da produkt oziroma storitev resnično navduši vsakega novega uporabnika. Na začetku je bolje popolnoma zadovoljiti želje in potrebe peščice, kot pa ponuditi povprečen produkt, ki bo sicer nekoliko zadovoljil večje število ljudi, a ne bo navdušil nikogar.

6. Dobro poskrbite za svoje stranke: V začetnih fazah je nujno, da strankam ponudite dobro uporabniško izkušnjo in odličen odnos z vaše strani. Večina podjetij namreč z njimi ne ravna tako, kot bi si zaslužile, zato bo marsikatera stranka cenila vaše dobro opravljene storitve ter predvsem dober način komunikacije z njimi.

7. Izmerite vse, kar se izmeriti da: Obstaja velika verjetnost, da boste tisto, kar merite, (sčasoma) tudi izboljšali. Presenečeni boste, koliko motivacije boste dobili, ko se bodo številke prvič pomaknile v vaš prid; pa tudi tedaj, ko bodo šle v nasprotno smer.

8. Ne zapravljajte po nepotrebnem: Zelo verjetno je, da bo vaše mlado podjetje propadlo, če boste denar trošili brez primernega načrta. Ugotovite, kaj resnično potrebujete, in nato v to investirajte.

9. Čimprej poskrbite za svojo plačo: Če startup že v začetnih mesecih delovanja zasluži dovolj denarja, da si lahko soustanovitelji izplačajo zasluženo plačo, to predstavlja odlično gonilno silo za prihodnost. Potrudite se, da se bo vedno našel denar tudi za vašo plačo.

10. Izločite vse distrakcije: Te pogosto predstavljajo najhujšo težavo podjetnikom. V kolikor vam redna zaposlitev, obstranske dejavnosti in podobno jemljejo preveč časa, se boste morali odločiti, kaj je za vas najbolj pomembno.

11. Ostanite moralno močni: Pogost vzrok za propad startupov se skriva v tem, da podjetniški ekipi zmanjka morale. Vodenje mladega podjetja je namreč izjemno naporno, zato mora podjetnik obdržati visoko stopnjo morale in k tem spodbujati tudi ostale člane ekipe.

12. Ne odnehajte: Presenečeni boste, ko boste videli, kako daleč ste prišli zgolj zato, ker niste odnehali.

13. Zavedajte se, da dogovori propadajo: Že po prvih nekaj dogovorih, ki bodo propadli, boste ugotovili, da ni dobro polagati prevelikih upov v dogovore, ki še niso zaključeni. Dostikrat se namreč zgodi, da pogajanja in dogovarjanja potekajo več mesecev, nato pa kljub temu niso uspešna. Ne dovolite, da vam to uniči moralo. Namesto da izgubljate čas s čakanjem, se raje osredotočite na prihodnost.

Vir: PaulGraham.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Preberite več >>

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Preberite več >>

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Uspeh podjetja je pogosto odvisen od spretnosti in odločitev podjetnika. V današnjem konkurenčnem poslovnem okolju je ključno, da podjetniki sprejemajo premišljene odločitve in sledijo najboljšim praksam za rast svojega podjetja. V tem članku bomo predstavili nekaj ključnih nasvetov, ki vam lahko pomagajo nadgraditi vaše podjetje in doseči želene rezultate. Preberite več >>

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Podjetniki, ki se v svojem podjetju srečujejo z začasno povečanim obsegom dela ali s finančnimi težavami, lahko za pomoč pri opravljanju dela zaprosijo družinske člane. Dela pa sicer ne more opravljati katerikoli sorodnik in prav tako ne neomejeno število ur, saj predpisi s tega področja določajo posebne pogoje in omejitve. Preberite več >>

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Vzpostavljanje odnosov in mreženje je za podjetja, ki iščejo vire za rast, inovacije in dolgoročno trajnost, bistvenega pomena. Strokovnjaki pravijo, da uspeh in širitev startupov nista odvisna le od financiranja, ampak predvsem od sposobnosti podjetnikov za mreženje in ustvarjanje učinkovitih partnerstev. Preberite več >>

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Težave so stalnica, ki spremlja vsakega podjetnika. Ni namreč običajno, da bi stvari od ustanovitve podjetja dalje potekale brez zapletov, zato je pomembno, da se podjetnik že zelo zgodaj nauči, kako ukrepati v primeru, če nastopijo težave. Preberite več >>

15 odličnih taktik za pogajanje

15 odličnih taktik za pogajanje

Pogajanje predstavlja pomemben del vsakdanjika marsikaterega podjetnika. Naj gre za prodajo, podpis nove pogodbe o sodelovanju, prepričevanje investitorja ali kaj drugega - nujno je, da se podjetnik v takšnih situacijah dobro znajde. Preberite več >>

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

V dobi, ki jo zaznamujejo naraščajoče kibernetske grožnje in s tem povezani visoki stroški podjetij, se tradicionalni pristopi boja proti kibernetskim napadom kažejo za neuspešne. Preberite več >>

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Za poslovneža je poslovna ponudba zelo pomemben dokument. Gre za pisni dokument, ki se lahko pošlje nenapovedano ali pa na zahtevo naročnika. Večina podjetij, katerih poslovanje temelji na storitvah, deluje na podlagi poslovnih predlogov. Preberite več >>

9 korakov za dober ugled podjetja in pridobitev strank

9 korakov za dober ugled podjetja in pridobitev strank

Ugled vašega podjetja je njegova največja vrednost. V času, ko se informacije širijo s svetlobno hitrostjo, lahko vaš ugled zelo hitro pripomore k napredku poslovanja, ali pa ravno nasprotno: k njegovemu propadu. Naučite se strategij, da zaščitite dober ugled. Preberite več >>

Oznake:

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje