Paul Graham svetuje mladim podjetnikom

Za Paula Grahama, podjetnika in tveganega kapitalista, ste verjetno že slišali. Pohvali se lahko z zavidljivimi projekti, kot so na primer podjetniški pospeševalnik Y Combinator ter startupa Lisp in Viaweb (slednji je kasneje postal Yahoo! Store).
Paul Graham svetuje mladim podjetnikom

Paul Graham (Vir slike: robsobers.com)

Za vse mlade podjetnike in tiste, ki boste to še postali, je Paul Graham pripravil 13 odličnih nasvetov. Preberite si jih v nadaljevanju.

1. Izberite si primernega soustanovitelja: Podobno kot je izbira pravilne lokacije bistvena za nepremičnino, je izbira primernega soustanovitelja bistvena za podjetje. Vse preostalo – celo poslovna ideja – se lahko kasneje še dodobra spremeni in prilagodi, a ekipa soustanoviteljev bo ostala enaka. Ko gradite ekipo, zato dobro premislite, ali se z izbranim bodočim sodelavcem resnično dobro ujamete.

2. Začnite čimprej: Predvsem zato, ker se vaše delo do takrat, dokler niste resnično vstopili na tržišče, v resnici sploh še ni dobro pričelo. Ko boste lansirali svoj produkt oziroma storitev, boste hitro ugotovili, kakšen je odziv tržišča. In če bo potrebno, boste tedaj napravili tudi morebitne popravke in izboljšave.

3. Pustite ideji, da se razvije: Nič slabega ni, če svojo poslovno idejo sčasoma povsem spremenite in dodelate. Pomembno je le, da ne zadržujete procesa razvoja ideje, temveč ji pustite, da raste, se razvija in se prilagodi zahtevam tržišča.

4. Spoznajte svoje uporabnike: Veliko sprašujte, saj boste le tako pridobili iskreno mnenje od svojih strank. Spoznali boste, kaj je tisto, kar vašemu produktu ali storitvi manjka, ter tako pridobili možnost, da to popravite. Poleg tega pa ljudje radi vidijo, da se njihovo mnenje upošteva, zato vas bodo nagradili s svojo zvestobo in širjenjem dobre besede o vas in vaši blagovni znamki.

5. Raje navdušite malo ljudi kot nikogar: Vsak podjetnik sanja o tem, da bi s svojim delom navdušil množice. Toda vsaj na začetku je treba ciljati predvsem na to, da produkt oziroma storitev resnično navduši vsakega novega uporabnika. Na začetku je bolje popolnoma zadovoljiti želje in potrebe peščice, kot pa ponuditi povprečen produkt, ki bo sicer nekoliko zadovoljil večje število ljudi, a ne bo navdušil nikogar.

6. Dobro poskrbite za svoje stranke: V začetnih fazah je nujno, da strankam ponudite dobro uporabniško izkušnjo in odličen odnos z vaše strani. Večina podjetij namreč z njimi ne ravna tako, kot bi si zaslužile, zato bo marsikatera stranka cenila vaše dobro opravljene storitve ter predvsem dober način komunikacije z njimi.

7. Izmerite vse, kar se izmeriti da: Obstaja velika verjetnost, da boste tisto, kar merite, (sčasoma) tudi izboljšali. Presenečeni boste, koliko motivacije boste dobili, ko se bodo številke prvič pomaknile v vaš prid; pa tudi tedaj, ko bodo šle v nasprotno smer.

8. Ne zapravljajte po nepotrebnem: Zelo verjetno je, da bo vaše mlado podjetje propadlo, če boste denar trošili brez primernega načrta. Ugotovite, kaj resnično potrebujete, in nato v to investirajte.

9. Čimprej poskrbite za svojo plačo: Če startup že v začetnih mesecih delovanja zasluži dovolj denarja, da si lahko soustanovitelji izplačajo zasluženo plačo, to predstavlja odlično gonilno silo za prihodnost. Potrudite se, da se bo vedno našel denar tudi za vašo plačo.

10. Izločite vse distrakcije: Te pogosto predstavljajo najhujšo težavo podjetnikom. V kolikor vam redna zaposlitev, obstranske dejavnosti in podobno jemljejo preveč časa, se boste morali odločiti, kaj je za vas najbolj pomembno.

11. Ostanite moralno močni: Pogost vzrok za propad startupov se skriva v tem, da podjetniški ekipi zmanjka morale. Vodenje mladega podjetja je namreč izjemno naporno, zato mora podjetnik obdržati visoko stopnjo morale in k tem spodbujati tudi ostale člane ekipe.

12. Ne odnehajte: Presenečeni boste, ko boste videli, kako daleč ste prišli zgolj zato, ker niste odnehali.

13. Zavedajte se, da dogovori propadajo: Že po prvih nekaj dogovorih, ki bodo propadli, boste ugotovili, da ni dobro polagati prevelikih upov v dogovore, ki še niso zaključeni. Dostikrat se namreč zgodi, da pogajanja in dogovarjanja potekajo več mesecev, nato pa kljub temu niso uspešna. Ne dovolite, da vam to uniči moralo. Namesto da izgubljate čas s čakanjem, se raje osredotočite na prihodnost.

Vir: PaulGraham.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Vzorci, ki jih mora prerasti vsak, ki želi postati uspešen podjetnik

Vzorci, ki jih mora prerasti vsak, ki želi postati uspešen podjetnik

Če želite uspešno delovati v podjetništvu, morate znati preseči miselne vzorce, ki lahko zavirajo vaše napredovanje. To vsekakor ni lahek proces, vendar pa se na dolgi rok še kako izplača. Preberite več >>

7 načinov, kako izboljšati odzivnost do vaših strank

7 načinov, kako izboljšati odzivnost do vaših strank

Kupci postajajo v odnosu do podjetij čedalje bolj neučakani. Pričakujejo, da bodo dobili takojšnen odgovor na postavljeno vprašanje, takojšen odziv na sporočilo. Kako lahko podjetje izboljša svojo odzivnost do strank in si s tem pridobi njihovo zaupanje? Preberite več >>

Kaj morate vedeti, če želite odpreti spletno trgovino za nemški trg?

Kaj morate vedeti, če želite odpreti spletno trgovino za nemški trg?

Vstop na nemški trg je zaradi svoje velikosti tudi želja marsikaterega slovenskega podjetnika. Spletno nakupovanje je v Nemčiji precej dobro razvito, zato gre vsekakor za dobro izbiro. Podajamo vam nekaj nasvetov, ki so vam lahko v pomoč pri prodoru na nemški trg spletnih trgovin. Preberite več >>

5 resnic o podjetništvu, o katerih nas v šolah ne naučijo

5 resnic o podjetništvu, o katerih nas v šolah ne naučijo

Šole nam podajo številne informacije, ki nam lahko pridejo prav kasneje v življenju. Na uspešno delovanje v podjetništvu pa nas ne pripravijo v zadostni meri. Česa nas šole o podjetništvu niso naučile, pa bi to morali vedeti, če se podajamo na samostojno pot? Preberite več >>

Ponovno aktualno: Ste dobili to pismo? Vrzite ga stran!

Ponovno aktualno: Ste dobili to pismo? Vrzite ga stran!

Če ste podjetnik, potem obstaja velika verjetnost, da ste prejeli pismo, ki vam ga je poslal tuj spletni poslovni imenik EBN European Business Number. Pismo ni novost, a kot kaže, je prišlo do novega vala pošiljanja, zato bodite pozorni. Preberite več >>

Kakšne pasti se skrivajo za franšizami?

Kakšne pasti se skrivajo za franšizami?

Vse več je govora o franšizah, ki naj bi podjetnemu posamezniku zagotovile hiter uspeh v podjetništvu. A kljub številnim prednostim, kot je na primer že uveljavljena blagovna znamka, tržna podpora in pomoč franšizodajalca, obstaja tudi nekaj pasti, ki jih ne smemo zanemariti. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

09.12.2019 od 13:00 do 21:00
Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Kje preživeti ponedeljek, 9. decembra? Če razvijate oziroma vodite svoj posel, potem si ne moremo zamisliti boljšega kraja kot NLB Center inovativnega podjetništva. Na ta dan se bomo namreč v družbi uspešnih slovenskih mladih podjetnikov družili ob temah, ki vam bodo pomagale pri razvoju in rasti podjetja. Če bi radi v letu 2020 kot mladi podjetniki napravili korak naprej, te BREZPLAČNE konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

13.12.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.


Preberite več >>

Vse za podjetje