Paul Graham svetuje mladim podjetnikom

Za Paula Grahama, podjetnika in tveganega kapitalista, ste verjetno že slišali. Pohvali se lahko z zavidljivimi projekti, kot so na primer podjetniški pospeševalnik Y Combinator ter startupa Lisp in Viaweb (slednji je kasneje postal Yahoo! Store).
Paul Graham svetuje mladim podjetnikom

Paul Graham (Vir slike: robsobers.com)

Za vse mlade podjetnike in tiste, ki boste to še postali, je Paul Graham pripravil 13 odličnih nasvetov. Preberite si jih v nadaljevanju.

1. Izberite si primernega soustanovitelja: Podobno kot je izbira pravilne lokacije bistvena za nepremičnino, je izbira primernega soustanovitelja bistvena za podjetje. Vse preostalo – celo poslovna ideja – se lahko kasneje še dodobra spremeni in prilagodi, a ekipa soustanoviteljev bo ostala enaka. Ko gradite ekipo, zato dobro premislite, ali se z izbranim bodočim sodelavcem resnično dobro ujamete.

2. Začnite čimprej: Predvsem zato, ker se vaše delo do takrat, dokler niste resnično vstopili na tržišče, v resnici sploh še ni dobro pričelo. Ko boste lansirali svoj produkt oziroma storitev, boste hitro ugotovili, kakšen je odziv tržišča. In če bo potrebno, boste tedaj napravili tudi morebitne popravke in izboljšave.

3. Pustite ideji, da se razvije: Nič slabega ni, če svojo poslovno idejo sčasoma povsem spremenite in dodelate. Pomembno je le, da ne zadržujete procesa razvoja ideje, temveč ji pustite, da raste, se razvija in se prilagodi zahtevam tržišča.

4. Spoznajte svoje uporabnike: Veliko sprašujte, saj boste le tako pridobili iskreno mnenje od svojih strank. Spoznali boste, kaj je tisto, kar vašemu produktu ali storitvi manjka, ter tako pridobili možnost, da to popravite. Poleg tega pa ljudje radi vidijo, da se njihovo mnenje upošteva, zato vas bodo nagradili s svojo zvestobo in širjenjem dobre besede o vas in vaši blagovni znamki.

5. Raje navdušite malo ljudi kot nikogar: Vsak podjetnik sanja o tem, da bi s svojim delom navdušil množice. Toda vsaj na začetku je treba ciljati predvsem na to, da produkt oziroma storitev resnično navduši vsakega novega uporabnika. Na začetku je bolje popolnoma zadovoljiti želje in potrebe peščice, kot pa ponuditi povprečen produkt, ki bo sicer nekoliko zadovoljil večje število ljudi, a ne bo navdušil nikogar.

6. Dobro poskrbite za svoje stranke: V začetnih fazah je nujno, da strankam ponudite dobro uporabniško izkušnjo in odličen odnos z vaše strani. Večina podjetij namreč z njimi ne ravna tako, kot bi si zaslužile, zato bo marsikatera stranka cenila vaše dobro opravljene storitve ter predvsem dober način komunikacije z njimi.

7. Izmerite vse, kar se izmeriti da: Obstaja velika verjetnost, da boste tisto, kar merite, (sčasoma) tudi izboljšali. Presenečeni boste, koliko motivacije boste dobili, ko se bodo številke prvič pomaknile v vaš prid; pa tudi tedaj, ko bodo šle v nasprotno smer.

8. Ne zapravljajte po nepotrebnem: Zelo verjetno je, da bo vaše mlado podjetje propadlo, če boste denar trošili brez primernega načrta. Ugotovite, kaj resnično potrebujete, in nato v to investirajte.

9. Čimprej poskrbite za svojo plačo: Če startup že v začetnih mesecih delovanja zasluži dovolj denarja, da si lahko soustanovitelji izplačajo zasluženo plačo, to predstavlja odlično gonilno silo za prihodnost. Potrudite se, da se bo vedno našel denar tudi za vašo plačo.

10. Izločite vse distrakcije: Te pogosto predstavljajo najhujšo težavo podjetnikom. V kolikor vam redna zaposlitev, obstranske dejavnosti in podobno jemljejo preveč časa, se boste morali odločiti, kaj je za vas najbolj pomembno.

11. Ostanite moralno močni: Pogost vzrok za propad startupov se skriva v tem, da podjetniški ekipi zmanjka morale. Vodenje mladega podjetja je namreč izjemno naporno, zato mora podjetnik obdržati visoko stopnjo morale in k tem spodbujati tudi ostale člane ekipe.

12. Ne odnehajte: Presenečeni boste, ko boste videli, kako daleč ste prišli zgolj zato, ker niste odnehali.

13. Zavedajte se, da dogovori propadajo: Že po prvih nekaj dogovorih, ki bodo propadli, boste ugotovili, da ni dobro polagati prevelikih upov v dogovore, ki še niso zaključeni. Dostikrat se namreč zgodi, da pogajanja in dogovarjanja potekajo več mesecev, nato pa kljub temu niso uspešna. Ne dovolite, da vam to uniči moralo. Namesto da izgubljate čas s čakanjem, se raje osredotočite na prihodnost.

Vir: PaulGraham.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pravno svetovanje prek e-maila ali video klica

Pravno svetovanje prek e-maila ali video klica

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. V MP sta vam v vsakem trenutku na voljo dva pravnika.

V času karantene bodo vsa svetovanja izvedena bodisi prek e-maila ali video klica.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva, kjer bodo naši strokovnjaki z vami delili svoje 10 letne izkušnje iz sveta podjetništva.

V času karantene bodo vsa svetovanja izvedena bodisi prek e-maila ali video klica.

Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


Subvencioniranje delovnega časa in turistični boni: tretji protikorona paket tik pred sprejetjem

Subvencioniranje delovnega časa in turistični boni: tretji protikorona paket tik pred sprejetjem

Poslanci bodo na izredni seji potrjevali predlog tretjega protikorona zakona namenjenega zagonu gospodarstva po epidemiji, ki je predvidoma vreden milijardo evrov. Najbolj odmevna ukrepa, ki ju prinaša predlog sta subvencioniranje skrajšanega delovnega časa in boni, namenjeni za pomoč turizmu. Trenutno veljavni ukrepi se iztekajo z 31. majem, zato se s sprejemom zakona precej mudi. Preberite več >>

Čakanje na delo: vse kar morate vedeti delodajalci

Čakanje na delo: vse kar morate vedeti delodajalci

Številke delavcev, ki trenutno ne delajo zaradi posledic epidemije koronavirusa so visoke. Takšnim delavcem morajo delodajalci ob izpolnitvi zakonoskih pogojev izplačevati nadomestila plač,  kar pa lahko predstavlja veliko breme v že tako precej negotovi in neugodni poslovni situaciji. Preberite več >>

Zelena luč drugemu paketu protikorona zakonodaje!

Zelena luč drugemu paketu protikorona zakonodaje!

Vlada je na včerajšnji seji sprejela Predlog novele Zakona o interventnih ukrepih za zajezitev epidemije COVID-19 in omilitev njenih posledic za državljane in gospodarstvo ter Predlog zakona o zagotovitvi dodatne likvidnosti gospodarstvu za omilitev posledic epidemije COVID-19. Tako imenovana protikorona paket 1 in protikorona paket 2 bosta predložena v obravnavo in sprejetje Državnemu zboru, po nujnem postopku. Preberite več >>

Drugi sveženj protikorona zakonodaje že na poti

Drugi sveženj protikorona zakonodaje že na poti

Vlada bo z obravnavo popravkov in dopolnitev trenutno veljavne protikorona zakonodaje pričela 21. aprila, njihovo sprejetje pa lahko pričakujemo do konca prihodnjega tedna. Kateri so torej najpomembnejši sklopi, ki jih drugi sveženj ukrepov obravnava in na kakšen način širi krog upravičencev do pomoči? Preberite več >>

Samozaposleni: izjava za pridobitev mesečnega temeljnega dohodka v eDavkih že na voljo!

Samozaposleni: izjava za pridobitev mesečnega temeljnega dohodka v eDavkih že na voljo!

V aplikaciji eDavki je že omogočen dostop do izjave, s katero bodo samozaposleni uveljavili pravico do mesečnega temeljnega dohodka. Preberite več >>

PROTIKORONA PAKET – kdo bo upravičen do odpisa prispevkov?

PROTIKORONA PAKET – kdo bo upravičen do odpisa prispevkov?

Novelirani interventni zakon (ZIUZEOP-A) omogoča, da določenim subjektom ob izpolnjevanju zakonskih pogojev prispevke za čas epidemije krije država. Kateri so ti upravičenci, kakšne pogoje morajo izpolnjevati in kako do oprostitve plačila razlagamo v nadaljevanju. Preberite več >>

Oznake:
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

Vse za podjetje