
Cena Facebook oglaševanja je višja kot včasih (Vir: Pixabay)
Študija »Q4 earning report« je pokazala, da so se Facebooku v zadnjem letu na račun Facebook oglaševanja prihodki na uporabnika povečali za 30 %. Kljub temu se čedalje več oglaševalcev odloča za tovrstne plačljive oglase.
Razloga za povečane prihodke Facebooka na račun oglaševanja bi lahko bila dva: povečano število oglasov ali višja cena na en tak oglas. Izkazalo se je, da se je cena Facebook oglasov dvignila. Zakaj je temu tako? Razlog bi lahko bil v tem, da je Facebook izboljšal mehanizme za prikazovanje oglasov publiki s tistimi lastnostmi in interesi, ki bi jih neka tematika najverjetneje zanimala. Ciljno oglaševanje je tako postalo učinkovitejše.
Čas, ki ga povprečen Američan preživi na Facebooku
V sklopu neke raziskave je bilo ocenjeno, da je v letu 2018 povprečen odrasel Američan preživel na Facebooku le 6,5 % časa, ki ga sicer posveti rabi elektronskih naprav na dan. Prav tako je bilo ocenjeno, da je v lanskem letu povprečni Američan preživel na Instagramu 2,4 % tega časa. Podatke o Instagramu dodajamo, ker se Facebook oglasi prikazujejo tudi tam. Tako vidimo, da je bil v letu 2018 povprečen odrasel Američan izpostavljen Facebook oglasom le 9 % časa, ki ga posveti uporabi elektronskih naprav.
Ugotovimo lahko, da so se prihodki Facebooka na račun tovrstnih oglasov precej povečali. Medtem pa število ogledov teh oglasov ostaja na konstantni ravni. To je še posebej opazno na mobilnih telefonih. Tam se namreč prikazuje večina takih oglasov. Za vsako uro, ki jo Američan preživi na Facebooku prek mobilnega telefona, so prihodki Facebooka na račun oglaševanja znašali 0,73 dolarja, kar je okoli 35 % več kot leto poprej.
Posebnosti oglaševanja na Facebooku
Kljub dejanskemu trendu obiskanosti Facebooka se tega družabnega omrežja drži sloves, da na njem uporabniki preživijo velik delež svojega časa. Prav zato se za tovrstno oglaševanje odločijo številna podjetja, ki si želijo, da bi njihov oglas videlo čim večje število ljudi.
Težko je primerjati vsebine na drugih spletnih straneh s tistimi, ki so vidne na Facebooku. Je pa za Facebook značilno, da se tu v pretežni meri nahajajo vsebine, ki jih objavijo uporabniki sami. Tematike so, tako kot uporabniki, zelo raznovrstne. To pa je s strani oglaševalcev precej nezaželeno. Obstaja tudi precejšnja verjetnost, da so objave neresnične oziroma, da gre za prevare. To pa lahko vpliva tudi na skeptičnost uporabnikov do oglasov, ki se prikazujejo na tovrstnem družabnem omrežju.
Vir: emarketer