Podjetniki z razvito čustveno inteligenco so uspešnejši

Čustvena inteligenca igra zelo pomembno funkcijo v življenju posameznika. Ta vpliva na sposobnost navezovanja pristnih stikov z drugimi in ustvarjanja kakovostnih odnosov. Znanost pa čedalje bolj ugotavlja, da čustvena inteligenca ni pomembna le v zasebnem življenju; izreden pomen ima tudi na podjetniški uspeh.
Čustvena inteligenca in podjetniški uspeh (Vir: Pixabay)

Čustvena inteligenca in podjetniški uspeh (Vir: Pixabay)

Ko govorimo o podjetniškem uspehu in o tem, kakšen mora biti posameznik, da bi ga lahko dosegel, večina med prvimi lastnostmi pomisli na pamet oziroma inteligenčni kvocient. Nedvomno je sposobnost racionalnega razmišljanja nekaj, kar je pomembno pri sprejemanju poslovnih odločitev in določitev strategije poslovanja podjetja. Vseeno pa zadnje študije dokazujejo, da je še bolj kot IQ posameznika pomemben EQ, ki označuje čustveno inteligenco.

Čustvena inteligenca določa, v kolikšni meri se je posameznik zmožen postaviti v kožo drugega, navezovati stike z ljudmi in ustvarjati kakovostne odnose. Gre za pomembno sposobnost, ki v veliki meri pripomore k posameznikovi vključenosti v družbo in osebnem zadovoljstvu, a ne le to. Posamezniki z razvito čustveno inteligenco so v podjetniškem svetu (pa tudi sicer) precej bolj uspešni kot tisti, ki imajo zgolj visok IQ.

Kaj je značilno za ljudi z visoko razvito čustveno inteligenco?

  • Imajo razvito empatijo; zlahka se postavijo v kožo drugega in zaznajo, kako se drugi počutijo;
  • Ne bojijo se sprememb; so fleksibilni, prilagodljivi in se zlahka znajdejo v novih situacijah;
  • Zavedajo se svojih dobrih in slabih lastnosti;
  • Znajo izražati in obvladovati svoja čustva;
  • So dobri v branju drugih ljudi; hitro ugotovijo, s kom imajo opravka;
  • Znajo reči ne; taki ljudje se zavedajo svojih mej in drugim ne dovolijo, da bi jih prestopili;
  • Ne ostajajo na mestu – znajo se učiti iz napak in iti naprej.

Zakaj so podjetniki z razvito čustveno inteligenco uspešnejši?

Razumejo potrebe svojih zaposlenih

Ker se taki podjetniki znajo vživeti v čustva drugih in zaznajo njihove potrebe, bodo to s pridom lahko koristili v odnosu do svojih zaposlenih.

Hitro bodo lahko razbrali, kako morajo komunicirati z vsakim od njih in kaj vsak zaposleni potrebuje, da bi bil za delo kar najbolje motiviran.

Tako jim bodo lahko zagotovili delovne pogoje, v katerih se bodo zaposleni dobro počutili. To bo vplivalo na zvišanje njihove produktivnosti, kar pa je seveda za uspešno poslovanje in rast podjetja odločilnega pomena.

Lahko ponudijo najboljšo različico svojih storitev oziroma izdelkov

Podjetniki z razvito čustveno inteligenco se zlahka vživijo tudi v svoje stranke.

Tako lahko hitro ugotovijo, kaj je strankam na določenem produktu ali storitvi všeč in kaj jih moti. Na podlagi tega lahko načrtujejo uspešne izboljšave, s čimer je storitev, ki jo ponujajo, čedalje bolj izpopolnjena.

Bolj učinkovito, kot zna podjetnik zadovoljiti potrebe in želje svojih strank, večje povpraševanje po produktih bodo izrazile, kar spet pomeni uspeh za podjetje.

Mirno razrešujejo situacije in ohranjajo dobre poslovne odnose

Kljub temu, da čustveno inteligentni ljudje brez težav pokažejo svoja čustva, pa vedo tudi, kdaj ni primeren čas, da bi jih izrazili. Taki ljudje se na situacije, s katerimi se soočajo, ne odzivajo burno.

Tudi ko nastopi konflikt, nepričakovan preobrat ali stresna situacija, ohranjajo mirno kri. Znajo se umiriti in nato najti najboljšo rešitev iz situacije.

Ta lastnost je zelo pomembna pri delu s strankami. Če stranka izrazi kritiko ali je jezna, je čustveno inteligentni podjetnik ne bo posnemal pri tem. Ker se bo odzval na miren in spoštljiv način, bo možnost za razrešitev situacije in ohranitev dobrih poslovnih odnosov veliko večja. Prav tako je sposobnost obvladovanja svojih čustev pomembna pri ohranjanju dobrih odnosov s poslovnimi partnerji in s sodelavci.

Čustveno inteligentnost po definiciji dr. Travisa Bradberryja sestavljajo štiri osnovne veščine >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

Odprtje lastnega podjetja predstavlja vznemirljiv in izzivalen korak in od posameznika zahteva premišljeno načrtovanje in pripravljenost na izzive. Preberite si pet ključnih nasvetov za uspešno odprtje podjetja. Preberite več >>

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Preberite več >>

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Preberite več >>

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Uspeh podjetja je pogosto odvisen od spretnosti in odločitev podjetnika. V današnjem konkurenčnem poslovnem okolju je ključno, da podjetniki sprejemajo premišljene odločitve in sledijo najboljšim praksam za rast svojega podjetja. V tem članku bomo predstavili nekaj ključnih nasvetov, ki vam lahko pomagajo nadgraditi vaše podjetje in doseči želene rezultate. Preberite več >>

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Podjetniki, ki se v svojem podjetju srečujejo z začasno povečanim obsegom dela ali s finančnimi težavami, lahko za pomoč pri opravljanju dela zaprosijo družinske člane. Dela pa sicer ne more opravljati katerikoli sorodnik in prav tako ne neomejeno število ur, saj predpisi s tega področja določajo posebne pogoje in omejitve. Preberite več >>

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Vzpostavljanje odnosov in mreženje je za podjetja, ki iščejo vire za rast, inovacije in dolgoročno trajnost, bistvenega pomena. Strokovnjaki pravijo, da uspeh in širitev startupov nista odvisna le od financiranja, ampak predvsem od sposobnosti podjetnikov za mreženje in ustvarjanje učinkovitih partnerstev. Preberite več >>

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Težave so stalnica, ki spremlja vsakega podjetnika. Ni namreč običajno, da bi stvari od ustanovitve podjetja dalje potekale brez zapletov, zato je pomembno, da se podjetnik že zelo zgodaj nauči, kako ukrepati v primeru, če nastopijo težave. Preberite več >>

15 odličnih taktik za pogajanje

15 odličnih taktik za pogajanje

Pogajanje predstavlja pomemben del vsakdanjika marsikaterega podjetnika. Naj gre za prodajo, podpis nove pogodbe o sodelovanju, prepričevanje investitorja ali kaj drugega - nujno je, da se podjetnik v takšnih situacijah dobro znajde. Preberite več >>

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

V dobi, ki jo zaznamujejo naraščajoče kibernetske grožnje in s tem povezani visoki stroški podjetij, se tradicionalni pristopi boja proti kibernetskim napadom kažejo za neuspešne. Preberite več >>

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Za poslovneža je poslovna ponudba zelo pomemben dokument. Gre za pisni dokument, ki se lahko pošlje nenapovedano ali pa na zahtevo naročnika. Večina podjetij, katerih poslovanje temelji na storitvah, deluje na podlagi poslovnih predlogov. Preberite več >>

Oznake:,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje