Čustvena inteligenca in podjetniški uspeh (Vir: Pixabay)

Čustvena inteligenca in podjetniški uspeh (Vir: Pixabay)

Podjetniki z razvito čustveno inteligenco so uspešnejši

Čustvena inteligenca igra zelo pomembno funkcijo v življenju posameznika. Ta vpliva na sposobnost navezovanja pristnih stikov z drugimi in ustvarjanja kakovostnih odnosov. Znanost pa čedalje bolj ugotavlja, da čustvena inteligenca ni pomembna le v zasebnem življenju; izreden pomen ima tudi na podjetniški uspeh.
Čustvena inteligenca in podjetniški uspeh (Vir: Pixabay)

Čustvena inteligenca in podjetniški uspeh (Vir: Pixabay)

Ko govorimo o podjetniškem uspehu in o tem, kakšen mora biti posameznik, da bi ga lahko dosegel, večina med prvimi lastnostmi pomisli na pamet oziroma inteligenčni kvocient. Nedvomno je sposobnost racionalnega razmišljanja nekaj, kar je pomembno pri sprejemanju poslovnih odločitev in določitev strategije poslovanja podjetja. Vseeno pa zadnje študije dokazujejo, da je še bolj kot IQ posameznika pomemben EQ, ki označuje čustveno inteligenco.

Čustvena inteligenca določa, v kolikšni meri se je posameznik zmožen postaviti v kožo drugega, navezovati stike z ljudmi in ustvarjati kakovostne odnose. Gre za pomembno sposobnost, ki v veliki meri pripomore k posameznikovi vključenosti v družbo in osebnem zadovoljstvu, a ne le to. Posamezniki z razvito čustveno inteligenco so v podjetniškem svetu (pa tudi sicer) precej bolj uspešni kot tisti, ki imajo zgolj visok IQ.

Kaj je značilno za ljudi z visoko razvito čustveno inteligenco?

  • Imajo razvito empatijo; zlahka se postavijo v kožo drugega in zaznajo, kako se drugi počutijo;
  • Ne bojijo se sprememb; so fleksibilni, prilagodljivi in se zlahka znajdejo v novih situacijah;
  • Zavedajo se svojih dobrih in slabih lastnosti;
  • Znajo izražati in obvladovati svoja čustva;
  • So dobri v branju drugih ljudi; hitro ugotovijo, s kom imajo opravka;
  • Znajo reči ne; taki ljudje se zavedajo svojih mej in drugim ne dovolijo, da bi jih prestopili;
  • Ne ostajajo na mestu – znajo se učiti iz napak in iti naprej.

Zakaj so podjetniki z razvito čustveno inteligenco uspešnejši?

Razumejo potrebe svojih zaposlenih

Ker se taki podjetniki znajo vživeti v čustva drugih in zaznajo njihove potrebe, bodo to s pridom lahko koristili v odnosu do svojih zaposlenih.

Hitro bodo lahko razbrali, kako morajo komunicirati z vsakim od njih in kaj vsak zaposleni potrebuje, da bi bil za delo kar najbolje motiviran.

Tako jim bodo lahko zagotovili delovne pogoje, v katerih se bodo zaposleni dobro počutili. To bo vplivalo na zvišanje njihove produktivnosti, kar pa je seveda za uspešno poslovanje in rast podjetja odločilnega pomena.

Lahko ponudijo najboljšo različico svojih storitev oziroma izdelkov

Podjetniki z razvito čustveno inteligenco se zlahka vživijo tudi v svoje stranke.

Tako lahko hitro ugotovijo, kaj je strankam na določenem produktu ali storitvi všeč in kaj jih moti. Na podlagi tega lahko načrtujejo uspešne izboljšave, s čimer je storitev, ki jo ponujajo, čedalje bolj izpopolnjena.

Bolj učinkovito, kot zna podjetnik zadovoljiti potrebe in želje svojih strank, večje povpraševanje po produktih bodo izrazile, kar spet pomeni uspeh za podjetje.

Mirno razrešujejo situacije in ohranjajo dobre poslovne odnose

Kljub temu, da čustveno inteligentni ljudje brez težav pokažejo svoja čustva, pa vedo tudi, kdaj ni primeren čas, da bi jih izrazili. Taki ljudje se na situacije, s katerimi se soočajo, ne odzivajo burno.

Tudi ko nastopi konflikt, nepričakovan preobrat ali stresna situacija, ohranjajo mirno kri. Znajo se umiriti in nato najti najboljšo rešitev iz situacije.

Ta lastnost je zelo pomembna pri delu s strankami. Če stranka izrazi kritiko ali je jezna, je čustveno inteligentni podjetnik ne bo posnemal pri tem. Ker se bo odzval na miren in spoštljiv način, bo možnost za razrešitev situacije in ohranitev dobrih poslovnih odnosov veliko večja. Prav tako je sposobnost obvladovanja svojih čustev pomembna pri ohranjanju dobrih odnosov s poslovnimi partnerji in s sodelavci.

Čustveno inteligentnost po definiciji dr. Travisa Bradberryja sestavljajo štiri osnovne veščine >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Flippa je največja svetovna platforma, preko katere lahko podjetniki kupijo ali prodajo svoje spletno podjetje. Zdaj je Flippa dobila tudi lokalno prisotnost na slovenskem in hrvaškem trgu. Več >

Pogovor z Andražem Žurmanom: “Uspeh je tudi to, da znaš opustiti in začeti znova”

Pogovor z Andražem Žurmanom: “Uspeh je tudi to, da znaš opustiti in začeti znova”

Andraž Žurman je soustanovitelj in direktor podjetja LabCore, visokotehnološkega specialista za analitične storitve v farmacevtski industriji, ki z inovativnim pristopom premika meje tako na slovenskem kot na mednarodnem trgu.  Več >

Kako si opomoči od prvega propadlega posla

Kako si opomoči od prvega propadlega posla

Nerealno je pričakovati, da bo vaše prvo podjetje izjemno uspešno. Morda ste že slišali za pogosto citirano statistiko, da 90 odstotkov malih podjetij propade. Ta številka je malo pretirana, bolj zanesljiv podatek za mala podjetja kaže, da približno 50 odstotkov podjetij propade v teh prvih petih letih. Več >

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Oglejte si lestvico za odmero dohodnine in olajšave za leto 2024. Lestvica ter splošna olajšava sta pomembni predvsem za tiste, ki imate s.p. z upoštevanjem dejanskih stroškov. Več >

Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Podjetništvo ni zgolj karierna pot, temveč način razmišljanja in pristopa k življenju. In marsikateri podjetnik, ki ima svoje otroke, želi podobno miselnost prenesti tudi na njih! Več >

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Podjetništvo prinaša številne izzive, odgovornosti in stresne situacije. Da bi se podjetniki izognili izgorelosti, je pomembno, da že vnaprej sprejmejo določene preventivne ukrepe in skrbijo za svoje dobro počutje. Tukaj je nekaj nasvetov, kako lahko podjetnik prepreči izgorelost. Več >

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Podjetništvo zahteva nenehno prilagajanje in učenje, saj se trgi, tehnologije in poslovni trendi nenehno spreminjajo. Pridobivanje novih veščin je ključno za dolgoročni uspeh, vendar pa je za mnoge podjetnike največji izziv najti čas za izobraževanje ob vseh vsakodnevnih obveznostih. Tukaj je nekaj strategij, kako lahko podjetnik učinkovito najde čas za pridobivanje novih veščin. Več >

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

Odprtje lastnega podjetja predstavlja vznemirljiv in izzivalen korak in od posameznika zahteva premišljeno načrtovanje in pripravljenost na izzive. Preberite si pet ključnih nasvetov za uspešno odprtje podjetja. Več >

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Več >

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Več >

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki