Podjetniki z razvito čustveno inteligenco so uspešnejši
Čustvena inteligenca in podjetniški uspeh (Vir: Pixabay)
Ko govorimo o podjetniškem uspehu in o tem, kakšen mora biti posameznik, da bi ga lahko dosegel, večina med prvimi lastnostmi pomisli na pamet oziroma inteligenčni kvocient. Nedvomno je sposobnost racionalnega razmišljanja nekaj, kar je pomembno pri sprejemanju poslovnih odločitev in določitev strategije poslovanja podjetja. Vseeno pa zadnje študije dokazujejo, da je še bolj kot IQ posameznika pomemben EQ, ki označuje čustveno inteligenco.
Čustvena inteligenca določa, v kolikšni meri se je posameznik zmožen postaviti v kožo drugega, navezovati stike z ljudmi in ustvarjati kakovostne odnose. Gre za pomembno sposobnost, ki v veliki meri pripomore k posameznikovi vključenosti v družbo in osebnem zadovoljstvu, a ne le to. Posamezniki z razvito čustveno inteligenco so v podjetniškem svetu (pa tudi sicer) precej bolj uspešni kot tisti, ki imajo zgolj visok IQ.
Kaj je značilno za ljudi z visoko razvito čustveno inteligenco?
- Imajo razvito empatijo; zlahka se postavijo v kožo drugega in zaznajo, kako se drugi počutijo;
- Ne bojijo se sprememb; so fleksibilni, prilagodljivi in se zlahka znajdejo v novih situacijah;
- Zavedajo se svojih dobrih in slabih lastnosti;
- Znajo izražati in obvladovati svoja čustva;
- So dobri v branju drugih ljudi; hitro ugotovijo, s kom imajo opravka;
- Znajo reči ne; taki ljudje se zavedajo svojih mej in drugim ne dovolijo, da bi jih prestopili;
- Ne ostajajo na mestu – znajo se učiti iz napak in iti naprej.
Zakaj so podjetniki z razvito čustveno inteligenco uspešnejši?
Razumejo potrebe svojih zaposlenih
Ker se taki podjetniki znajo vživeti v čustva drugih in zaznajo njihove potrebe, bodo to s pridom lahko koristili v odnosu do svojih zaposlenih.
Hitro bodo lahko razbrali, kako morajo komunicirati z vsakim od njih in kaj vsak zaposleni potrebuje, da bi bil za delo kar najbolje motiviran.
Tako jim bodo lahko zagotovili delovne pogoje, v katerih se bodo zaposleni dobro počutili. To bo vplivalo na zvišanje njihove produktivnosti, kar pa je seveda za uspešno poslovanje in rast podjetja odločilnega pomena.
Lahko ponudijo najboljšo različico svojih storitev oziroma izdelkov
Podjetniki z razvito čustveno inteligenco se zlahka vživijo tudi v svoje stranke.
Tako lahko hitro ugotovijo, kaj je strankam na določenem produktu ali storitvi všeč in kaj jih moti. Na podlagi tega lahko načrtujejo uspešne izboljšave, s čimer je storitev, ki jo ponujajo, čedalje bolj izpopolnjena.
Bolj učinkovito, kot zna podjetnik zadovoljiti potrebe in želje svojih strank, večje povpraševanje po produktih bodo izrazile, kar spet pomeni uspeh za podjetje.
Mirno razrešujejo situacije in ohranjajo dobre poslovne odnose
Kljub temu, da čustveno inteligentni ljudje brez težav pokažejo svoja čustva, pa vedo tudi, kdaj ni primeren čas, da bi jih izrazili. Taki ljudje se na situacije, s katerimi se soočajo, ne odzivajo burno.
Tudi ko nastopi konflikt, nepričakovan preobrat ali stresna situacija, ohranjajo mirno kri. Znajo se umiriti in nato najti najboljšo rešitev iz situacije.
Ta lastnost je zelo pomembna pri delu s strankami. Če stranka izrazi kritiko ali je jezna, je čustveno inteligentni podjetnik ne bo posnemal pri tem. Ker se bo odzval na miren in spoštljiv način, bo možnost za razrešitev situacije in ohranitev dobrih poslovnih odnosov veliko večja. Prav tako je sposobnost obvladovanja svojih čustev pomembna pri ohranjanju dobrih odnosov s poslovnimi partnerji in s sodelavci.
Čustveno inteligentnost po definiciji dr. Travisa Bradberryja sestavljajo štiri osnovne veščine >>