Podjetniki z razvito čustveno inteligenco so uspešnejši

Čustvena inteligenca igra zelo pomembno funkcijo v življenju posameznika. Ta vpliva na sposobnost navezovanja pristnih stikov z drugimi in ustvarjanja kakovostnih odnosov. Znanost pa čedalje bolj ugotavlja, da čustvena inteligenca ni pomembna le v zasebnem življenju; izreden pomen ima tudi na podjetniški uspeh.
Čustvena inteligenca in podjetniški uspeh (Vir: Pixabay)

Čustvena inteligenca in podjetniški uspeh (Vir: Pixabay)

Ko govorimo o podjetniškem uspehu in o tem, kakšen mora biti posameznik, da bi ga lahko dosegel, večina med prvimi lastnostmi pomisli na pamet oziroma inteligenčni kvocient. Nedvomno je sposobnost racionalnega razmišljanja nekaj, kar je pomembno pri sprejemanju poslovnih odločitev in določitev strategije poslovanja podjetja. Vseeno pa zadnje študije dokazujejo, da je še bolj kot IQ posameznika pomemben EQ, ki označuje čustveno inteligenco.

Čustvena inteligenca določa, v kolikšni meri se je posameznik zmožen postaviti v kožo drugega, navezovati stike z ljudmi in ustvarjati kakovostne odnose. Gre za pomembno sposobnost, ki v veliki meri pripomore k posameznikovi vključenosti v družbo in osebnem zadovoljstvu, a ne le to. Posamezniki z razvito čustveno inteligenco so v podjetniškem svetu (pa tudi sicer) precej bolj uspešni kot tisti, ki imajo zgolj visok IQ.

Kaj je značilno za ljudi z visoko razvito čustveno inteligenco?

  • Imajo razvito empatijo; zlahka se postavijo v kožo drugega in zaznajo, kako se drugi počutijo;
  • Ne bojijo se sprememb; so fleksibilni, prilagodljivi in se zlahka znajdejo v novih situacijah;
  • Zavedajo se svojih dobrih in slabih lastnosti;
  • Znajo izražati in obvladovati svoja čustva;
  • So dobri v branju drugih ljudi; hitro ugotovijo, s kom imajo opravka;
  • Znajo reči ne; taki ljudje se zavedajo svojih mej in drugim ne dovolijo, da bi jih prestopili;
  • Ne ostajajo na mestu – znajo se učiti iz napak in iti naprej.

Zakaj so podjetniki z razvito čustveno inteligenco uspešnejši?

Razumejo potrebe svojih zaposlenih

Ker se taki podjetniki znajo vživeti v čustva drugih in zaznajo njihove potrebe, bodo to s pridom lahko koristili v odnosu do svojih zaposlenih.

Hitro bodo lahko razbrali, kako morajo komunicirati z vsakim od njih in kaj vsak zaposleni potrebuje, da bi bil za delo kar najbolje motiviran.

Tako jim bodo lahko zagotovili delovne pogoje, v katerih se bodo zaposleni dobro počutili. To bo vplivalo na zvišanje njihove produktivnosti, kar pa je seveda za uspešno poslovanje in rast podjetja odločilnega pomena.

Lahko ponudijo najboljšo različico svojih storitev oziroma izdelkov

Podjetniki z razvito čustveno inteligenco se zlahka vživijo tudi v svoje stranke.

Tako lahko hitro ugotovijo, kaj je strankam na določenem produktu ali storitvi všeč in kaj jih moti. Na podlagi tega lahko načrtujejo uspešne izboljšave, s čimer je storitev, ki jo ponujajo, čedalje bolj izpopolnjena.

Bolj učinkovito, kot zna podjetnik zadovoljiti potrebe in želje svojih strank, večje povpraševanje po produktih bodo izrazile, kar spet pomeni uspeh za podjetje.

Mirno razrešujejo situacije in ohranjajo dobre poslovne odnose

Kljub temu, da čustveno inteligentni ljudje brez težav pokažejo svoja čustva, pa vedo tudi, kdaj ni primeren čas, da bi jih izrazili. Taki ljudje se na situacije, s katerimi se soočajo, ne odzivajo burno.

Tudi ko nastopi konflikt, nepričakovan preobrat ali stresna situacija, ohranjajo mirno kri. Znajo se umiriti in nato najti najboljšo rešitev iz situacije.

Ta lastnost je zelo pomembna pri delu s strankami. Če stranka izrazi kritiko ali je jezna, je čustveno inteligentni podjetnik ne bo posnemal pri tem. Ker se bo odzval na miren in spoštljiv način, bo možnost za razrešitev situacije in ohranitev dobrih poslovnih odnosov veliko večja. Prav tako je sposobnost obvladovanja svojih čustev pomembna pri ohranjanju dobrih odnosov s poslovnimi partnerji in s sodelavci.

Čustveno inteligentnost po definiciji dr. Travisa Bradberryja sestavljajo štiri osnovne veščine >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Vzorci, ki jih mora prerasti vsak, ki želi postati uspešen podjetnik

Vzorci, ki jih mora prerasti vsak, ki želi postati uspešen podjetnik

Če želite uspešno delovati v podjetništvu, morate znati preseči miselne vzorce, ki lahko zavirajo vaše napredovanje. To vsekakor ni lahek proces, vendar pa se na dolgi rok še kako izplača. Preberite več >>

7 načinov, kako izboljšati odzivnost do vaših strank

7 načinov, kako izboljšati odzivnost do vaših strank

Kupci postajajo v odnosu do podjetij čedalje bolj neučakani. Pričakujejo, da bodo dobili takojšnen odgovor na postavljeno vprašanje, takojšen odziv na sporočilo. Kako lahko podjetje izboljša svojo odzivnost do strank in si s tem pridobi njihovo zaupanje? Preberite več >>

Kaj morate vedeti, če želite odpreti spletno trgovino za nemški trg?

Kaj morate vedeti, če želite odpreti spletno trgovino za nemški trg?

Vstop na nemški trg je zaradi svoje velikosti tudi želja marsikaterega slovenskega podjetnika. Spletno nakupovanje je v Nemčiji precej dobro razvito, zato gre vsekakor za dobro izbiro. Podajamo vam nekaj nasvetov, ki so vam lahko v pomoč pri prodoru na nemški trg spletnih trgovin. Preberite več >>

5 resnic o podjetništvu, o katerih nas v šolah ne naučijo

5 resnic o podjetništvu, o katerih nas v šolah ne naučijo

Šole nam podajo številne informacije, ki nam lahko pridejo prav kasneje v življenju. Na uspešno delovanje v podjetništvu pa nas ne pripravijo v zadostni meri. Česa nas šole o podjetništvu niso naučile, pa bi to morali vedeti, če se podajamo na samostojno pot? Preberite več >>

Ponovno aktualno: Ste dobili to pismo? Vrzite ga stran!

Ponovno aktualno: Ste dobili to pismo? Vrzite ga stran!

Če ste podjetnik, potem obstaja velika verjetnost, da ste prejeli pismo, ki vam ga je poslal tuj spletni poslovni imenik EBN European Business Number. Pismo ni novost, a kot kaže, je prišlo do novega vala pošiljanja, zato bodite pozorni. Preberite več >>

Kakšne pasti se skrivajo za franšizami?

Kakšne pasti se skrivajo za franšizami?

Vse več je govora o franšizah, ki naj bi podjetnemu posamezniku zagotovile hiter uspeh v podjetništvu. A kljub številnim prednostim, kot je na primer že uveljavljena blagovna znamka, tržna podpora in pomoč franšizodajalca, obstaja tudi nekaj pasti, ki jih ne smemo zanemariti. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

09.12.2019 od 13:00 do 21:00
Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Kje preživeti ponedeljek, 9. decembra? Če razvijate oziroma vodite svoj posel, potem si ne moremo zamisliti boljšega kraja kot NLB Center inovativnega podjetništva. Na ta dan se bomo namreč v družbi uspešnih slovenskih mladih podjetnikov družili ob temah, ki vam bodo pomagale pri razvoju in rasti podjetja. Če bi radi v letu 2020 kot mladi podjetniki napravili korak naprej, te BREZPLAČNE konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

13.12.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.


Preberite več >>

Vse za podjetje