Poslovni trendi, ki bodo zaznamovali leto 2017

Na začetku novega leta si radi ogledamo novosti in trende, ki bodo vplivali na nas in naše poslovanje v bližnji prihodnosti. Po mnenju Jeffreyja Hayzletta, poslovneža, voditelja in avtorja, moramo biti še posebej pozorni na spreminjanje in menjavo generacij.
Poslovni trendi, ki bodo zaznamovali leto 2017

V letu 2017 nas čakajo zanimive spremembe. (Vir slike: Unsplash)

V letu 2017 se bodo morala mnoga podjetja soočiti z izzivom, kako milenijce pripraviti na prevzem vodilnih položajev. Nekatere raziskave namreč predvidevajo, da bo leto 2017 prelomno, saj naj bi se letos upokojilo več kot tri milijone direktorjev podjetij. To pomeni, da bo mladim nadebudnim podjetnikom kar naenkrat na voljo veliko prostih delovnih mest.

Hayzlett zato podjetnikom priporoča, naj svoje delovanje načrtujejo vnaprej in naj mlajše zaposlene še pred upokojitvijo starejših kadrov opolnomočijo za prevzemanje vodilnih vlog. Če boste mlade začeli usposabljati prepozno, boste zapravljali dragoceni čas, česar si v poslovnem svetu resnično ne morete privoščiti.

V nadaljevanju predstavljamo še pet trendov, ki bodo zaznamovali leto 2017.

1. Povečanje angažmaja strank

V poslovnem svetu smo že opazili premik v načinu, kako blagovne znamke spodbujajo svoje stranke k angažiranju – tako osebno kot na digitalnih platformah. Angažma strank bo še naprej dominanten dejavnik poslovanja; tudi v času, ko se trgovci prilagajajo na nove, digitalno usmerjene poslovne modele. Odnosi so izjemno pomembni; in intimo je na podlagi podatkov, odzivov in individualizacije mogoče doseči tudi v digitalnem okolju.

Stranke si želijo, da bi blagovne znamke poznale njihove potrebe in želje. Stranke so pravzaprav najpomembnejši del poslovanja vsakega podjetja – in to jim je treba tudi pokazati. Nekateri trgovci se že ukvarjajo s storitvami po meri strank: Nordstrom jim ponuja modne nasvete, trgovine z opremo za dom, kot sta Lowe’s in Home Depot, pa organizirajo različne delavnice in tečaje.

Podjetja s prilagajanjem svojih storitev strankam in ponujanjem izkušenj, ne le izdelkov, gradijo zaupanje, izboljšujejo kvaliteto svoje ponudbe in povečujejo svojo vrednost.

Nauk: Zapomnite si, da se je prodajni proces vedno vrti okoli stranke, ne okoli prodajalca, blagovne znamke ali trgovine. To pravilo ne pozna izjem.

2. Zbiranje podatkov o strankah

Kako lahko pomagate posameznikom pri povečanju produktivnosti? Ponudite jim višji nivo storitve. Da bi lahko to izvedli, morate analizirati, za katere storitve in izdelke vaše stranke trošijo denar in kako. Zbrane informacije lahko uporabite, da jim ponudite, kar si želijo. Zveni preprosto, kajne? Na žalost se veliko podjetij še vedno ne drži tega nasveta.

Podjetja od nekdaj zbirajo podatke o svojih strankah, vendar so se šele v zadnjem času začele ukvarjati z njihovo uporabno vrednostjo. Eden od načinov, kako lahko podjetja povečajo angažma strank in oblikujejo trdnejše odnose z njimi, predstavlja internet stvari. Programi zvestobe lahko v tem kontekstu ponujajo več možnosti za interakcijo prek objektov, ki so strankam že na voljo v njihovem okolju.

Takšni programi lahko podjetjem pomagajo pri sprejemanju odločitev, saj iz različnih virov pridobivajo in analizirajo velike količine podatkov o strankah. Vsi ti podatki omogočajo sprotno oblikovanje storitev po meri strank.

Hayzlett ob tem ponudi primer iz svojega življenja. Ker veliko nastopa na različnih dogodkih, pogosto potuje z letalom. Pri tem večinoma leti s podjetjem United, zato letalska družba že dobro pozna njegove navade. Na podlagi zbranih podatkov lahko tako prilagodijo njegovo izkušnjo njegovim željam in potrebam. Več ko podjetje ve o njem, bolj udobno uporabniško izkušnjo mu lahko ponudi.

Vsaka blagovna znamka, podjetje ali organizacija mora na podoben način skrbeti za svoje najboljše stranke.

Nauk: Naučite se uporabljati podatke o svojih strankah. Pri tem bodite pozorni, da podatkov ne zbirate po nepotrebnem – če določenih podatkov ne izkoristite za prilagoditev svojega poslovanja, vam njihovo zbiranje pravzaprav ne koristi.

3. Avtomatizacija

V prejšnjem letu so nekatera podjetja že začela spoznavati prednosti in omejitve klepetalnih robotov v okviru angažiranja strank. V letošnjem letu se bo to področje zagotovo razvijalo še naprej. Peter Friedman, izvršni direktor podjetja LiveWorld, predvideva: »Leta 2017 bodo blagovne znamke strateško in celovito vključile ljudi v interakcije klepetalnih robotov, s čimer bodo povečale učinkovitost svojih programov.«

Video: Klepetalni roboti bodo krojili prihodnost marketinga

Razvoj tehnologije prinaša glasovno tehnologijo v potrošniške izdelke, hkrati pa povzroča tudi premik blagovnih znamk od družabnih omrežij k aplikacijam za pošiljanje sporočil. Po mnenju Toma Edwardsa, predstavnika podjetja Epsilon, so klepetalni roboti naslednja tehnološka sprememba, ki se ji bodo morali posvetiti strokovnjaki za marketing.

Nauk: Kmalu nas bodo začele obkrožati t. i. potopitvene izkušnje (angl. immersive experiences), na primer povezava pošiljanja sporočil, umetne inteligence in hologramske tehnologije. Takšni trendi bodo popolnoma spremenili načine povezovanja s strankami.

4. Množično financiranje (angl. crowdfunding)

Množično financiranje namreč pogosto povezujemo s filmi, umetniškimi projekti in nišnimi industrijami. Kljub temu pa vedno več podjetij uporablja platforme za množično financiranje za predstavljanje svojih izdelkov na trgu.

V letu 2015 je bilo z množičnim financiranjem zbranih skupno kar 34,4 milijarde dolarjev – takšen trend lahko prehiti celo vlaganje tveganega kapitala.

Vas zanima množično financiranje?

Uporaba platform za množično financiranje za utrditev mesta izdelka na trgu omogoča podjetjem, da poslušajo povratne informacije majhne, a glasne in zainteresirane ciljne publike v začetnih fazah procesa. Vaše stranke so vaš najboljši vir informacij o izdelku – tako lahko z njihovo pomočjo na svoje izdelke že v začetnih fazah pogledate z različnih vidikov.

Hayzlett je kot vodja marketinga v podjetju občasno rad obiskal trgovine, kjer so prodajali njihove izdelke – ne da bi nadzoroval zaposlene, ampak da bi od strank izvedel mnenje o izdelkih. Takšni iskreni pogovori so imeli zanj neprecenljivo vrednost.

Podjetja, kot je GE Appliances, so že opazila opisani trend. Podjetje GE je predstavilo FirstBuild, globalno sodelovalno skupnost in mikro tovarno, ki išče načine, kako izboljšati ustvarjanje, oblikovanje in izdelavo gospodinjskih pripomočkov.

Nauk: Čeprav množično financiranje (še) ni splošno razširjeno, ga lahko preizkusite. Razmišljajte s svojo glavo. Vaša najboljša fokusna skupina je lahko kar dejanski trg.

5. Specializacija

Časi, ko je ena oseba v podjetju opravljala veliko različnih nalog, so že zdavnaj mimo. V današnjem času podjetja zaposlujejo strokovnjake, ki morajo do potankosti obvladati eno veščino. Pomislite: Ko greste k zdravniku, želite slišati natančno diagnozo, ki je namenjena samo vam, ne pa splošnega in nejasnega priporočila. To velja tudi za podjetja.

 Svojo strategijo prilagodite svoji ciljni publiki. (Vir slike: Picjumbo) 

Stranke ne marajo generičnih sporočil, ki se ne dotikajo njihovih specifičnih potreb. Nekateri podjetniki še vedno dvomijo v segmentacijo trga in osredotočanje na posameznike. Vendar način univerzalne rešitve ne zadostujejo več.

Tudi če je vaš trg majhen, morate vsako stranko obravnavati na primeren način. Če bodo vaše stranke čutile vaše spoštovanje, vam bodo zveste tudi v prihodnje. Svoj pristop morate prilagoditi svoji ciljni publiki, njenim značilnostim, potrebam in željam.

Nauk: Osredotočite se na tisto, kar si želijo vaše stranke. Univerzalne rešitve ne zadostujejo več. Zožite svoj fokus, zaposlite specialiste in svojim strankam ponudite, kar si želijo.

Podjetniki morate biti vedno na tekočem z novimi tehnologijami in tehnikami, vendar pri tem ne pozabite na osnove: denar, prodaja in dobri ljudje. Na tako kvalitetni podlagi boste lahko zgradili uspešno podjetje, ki bo še naprej raslo in se razvijalo.

Vir: Entrepreneur

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na poglobljeni delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnih prihodkov. Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse podjetnike, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. MP virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na interni VEM točki odprete podjetje oziroma spremenite njegov sedež. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


GDPR: Uredba o varstvu podatkov

GDPR: Uredba o varstvu podatkov

GDPR - Splošna uredba o varstvu podatkov, je v zadnjih mesecih pogosta debata med vsemi, ki se ukvarjajo s spletno prodajo. Obeta se bistveno strožji nadzor nad uporabo osebnih podatkov o obiskovalcih spletnih strani in mest. Preberite več >>

Kako se zavarovati pred finančno nedisciplino dolžnikov?

Kako se zavarovati pred finančno nedisciplino dolžnikov?

Veliko plačil v trgovinskih poslih med gospodarskimi subjekti se opravi pozneje, kot je dogovorjeno v pogodbi ali določeno v splošnih trgovinskih pogojih. Preberite več >>

Maribor – evropska prestolnica socialne ekonomije

Maribor – evropska prestolnica socialne ekonomije

Lani je Slovenija prevzela predsedovanje skupini držav EU na področju socialne ekonomije in Mariboru podelila naziv evropske prestolnice socialne ekonomije. Preberite več >>

Razpolaganje z osnovnim kapitalom družbe

Razpolaganje z osnovnim kapitalom družbe

Osnovni kapital je pri določenih vrstah pravnih subjektov obvezen. To naj bi upnikom omogočalo večjo gotovost, da bodo njihove terjatve zares poplačane. Preberite več >>

EU naredila konec oprostitvi plačila DDV pri pošiljkah iz tujine

EU naredila konec oprostitvi plačila DDV pri pošiljkah iz tujine

Evropska Unija je trenutno sredi največje reforme sistema pravil, ki urejajo DDV v zadnje četrt stoletja. Predlagane spremembe naj bi sistem izboljšale in modernizirale predvsem na področju čezmejnega prometa blaga, ki se izvede med poslovnimi subjekti in potrošniki (B2C). Preberite več >>

POZOR: Bliža se rok za obvezen vpis lastnikov podjetij!

POZOR: Bliža se rok za obvezen vpis lastnikov podjetij!

Za poslovne subjekte je pričela veljati obveznost ugotovitve podatkov in vzpostavitve evidence vodenja podatkov o dejanskem lastništvu poslovnih subjektov. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Google Analytics delavnica in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Predavanje: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Predavanje: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje