Poslovni trendi, ki bodo zaznamovali leto 2017

Na začetku novega leta si radi ogledamo novosti in trende, ki bodo vplivali na nas in naše poslovanje v bližnji prihodnosti. Po mnenju Jeffreyja Hayzletta, poslovneža, voditelja in avtorja, moramo biti še posebej pozorni na spreminjanje in menjavo generacij.
Poslovni trendi, ki bodo zaznamovali leto 2017

V letu 2017 nas čakajo zanimive spremembe. (Vir slike: Unsplash)

V letu 2017 se bodo morala mnoga podjetja soočiti z izzivom, kako milenijce pripraviti na prevzem vodilnih položajev. Nekatere raziskave namreč predvidevajo, da bo leto 2017 prelomno, saj naj bi se letos upokojilo več kot tri milijone direktorjev podjetij. To pomeni, da bo mladim nadebudnim podjetnikom kar naenkrat na voljo veliko prostih delovnih mest.

Hayzlett zato podjetnikom priporoča, naj svoje delovanje načrtujejo vnaprej in naj mlajše zaposlene še pred upokojitvijo starejših kadrov opolnomočijo za prevzemanje vodilnih vlog. Če boste mlade začeli usposabljati prepozno, boste zapravljali dragoceni čas, česar si v poslovnem svetu resnično ne morete privoščiti.

V nadaljevanju predstavljamo še pet trendov, ki bodo zaznamovali leto 2017.

1. Povečanje angažmaja strank

V poslovnem svetu smo že opazili premik v načinu, kako blagovne znamke spodbujajo svoje stranke k angažiranju – tako osebno kot na digitalnih platformah. Angažma strank bo še naprej dominanten dejavnik poslovanja; tudi v času, ko se trgovci prilagajajo na nove, digitalno usmerjene poslovne modele. Odnosi so izjemno pomembni; in intimo je na podlagi podatkov, odzivov in individualizacije mogoče doseči tudi v digitalnem okolju.

Stranke si želijo, da bi blagovne znamke poznale njihove potrebe in želje. Stranke so pravzaprav najpomembnejši del poslovanja vsakega podjetja – in to jim je treba tudi pokazati. Nekateri trgovci se že ukvarjajo s storitvami po meri strank: Nordstrom jim ponuja modne nasvete, trgovine z opremo za dom, kot sta Lowe’s in Home Depot, pa organizirajo različne delavnice in tečaje.

Podjetja s prilagajanjem svojih storitev strankam in ponujanjem izkušenj, ne le izdelkov, gradijo zaupanje, izboljšujejo kvaliteto svoje ponudbe in povečujejo svojo vrednost.

Nauk: Zapomnite si, da se je prodajni proces vedno vrti okoli stranke, ne okoli prodajalca, blagovne znamke ali trgovine. To pravilo ne pozna izjem.

2. Zbiranje podatkov o strankah

Kako lahko pomagate posameznikom pri povečanju produktivnosti? Ponudite jim višji nivo storitve. Da bi lahko to izvedli, morate analizirati, za katere storitve in izdelke vaše stranke trošijo denar in kako. Zbrane informacije lahko uporabite, da jim ponudite, kar si želijo. Zveni preprosto, kajne? Na žalost se veliko podjetij še vedno ne drži tega nasveta.

Podjetja od nekdaj zbirajo podatke o svojih strankah, vendar so se šele v zadnjem času začele ukvarjati z njihovo uporabno vrednostjo. Eden od načinov, kako lahko podjetja povečajo angažma strank in oblikujejo trdnejše odnose z njimi, predstavlja internet stvari. Programi zvestobe lahko v tem kontekstu ponujajo več možnosti za interakcijo prek objektov, ki so strankam že na voljo v njihovem okolju.

Takšni programi lahko podjetjem pomagajo pri sprejemanju odločitev, saj iz različnih virov pridobivajo in analizirajo velike količine podatkov o strankah. Vsi ti podatki omogočajo sprotno oblikovanje storitev po meri strank.

Hayzlett ob tem ponudi primer iz svojega življenja. Ker veliko nastopa na različnih dogodkih, pogosto potuje z letalom. Pri tem večinoma leti s podjetjem United, zato letalska družba že dobro pozna njegove navade. Na podlagi zbranih podatkov lahko tako prilagodijo njegovo izkušnjo njegovim željam in potrebam. Več ko podjetje ve o njem, bolj udobno uporabniško izkušnjo mu lahko ponudi.

Vsaka blagovna znamka, podjetje ali organizacija mora na podoben način skrbeti za svoje najboljše stranke.

Nauk: Naučite se uporabljati podatke o svojih strankah. Pri tem bodite pozorni, da podatkov ne zbirate po nepotrebnem – če določenih podatkov ne izkoristite za prilagoditev svojega poslovanja, vam njihovo zbiranje pravzaprav ne koristi.

3. Avtomatizacija

V prejšnjem letu so nekatera podjetja že začela spoznavati prednosti in omejitve klepetalnih robotov v okviru angažiranja strank. V letošnjem letu se bo to področje zagotovo razvijalo še naprej. Peter Friedman, izvršni direktor podjetja LiveWorld, predvideva: »Leta 2017 bodo blagovne znamke strateško in celovito vključile ljudi v interakcije klepetalnih robotov, s čimer bodo povečale učinkovitost svojih programov.«

Video: Klepetalni roboti bodo krojili prihodnost marketinga

Razvoj tehnologije prinaša glasovno tehnologijo v potrošniške izdelke, hkrati pa povzroča tudi premik blagovnih znamk od družabnih omrežij k aplikacijam za pošiljanje sporočil. Po mnenju Toma Edwardsa, predstavnika podjetja Epsilon, so klepetalni roboti naslednja tehnološka sprememba, ki se ji bodo morali posvetiti strokovnjaki za marketing.

Nauk: Kmalu nas bodo začele obkrožati t. i. potopitvene izkušnje (angl. immersive experiences), na primer povezava pošiljanja sporočil, umetne inteligence in hologramske tehnologije. Takšni trendi bodo popolnoma spremenili načine povezovanja s strankami.

4. Množično financiranje (angl. crowdfunding)

Množično financiranje namreč pogosto povezujemo s filmi, umetniškimi projekti in nišnimi industrijami. Kljub temu pa vedno več podjetij uporablja platforme za množično financiranje za predstavljanje svojih izdelkov na trgu.

V letu 2015 je bilo z množičnim financiranjem zbranih skupno kar 34,4 milijarde dolarjev – takšen trend lahko prehiti celo vlaganje tveganega kapitala.

Vas zanima množično financiranje?

Uporaba platform za množično financiranje za utrditev mesta izdelka na trgu omogoča podjetjem, da poslušajo povratne informacije majhne, a glasne in zainteresirane ciljne publike v začetnih fazah procesa. Vaše stranke so vaš najboljši vir informacij o izdelku – tako lahko z njihovo pomočjo na svoje izdelke že v začetnih fazah pogledate z različnih vidikov.

Hayzlett je kot vodja marketinga v podjetju občasno rad obiskal trgovine, kjer so prodajali njihove izdelke – ne da bi nadzoroval zaposlene, ampak da bi od strank izvedel mnenje o izdelkih. Takšni iskreni pogovori so imeli zanj neprecenljivo vrednost.

Podjetja, kot je GE Appliances, so že opazila opisani trend. Podjetje GE je predstavilo FirstBuild, globalno sodelovalno skupnost in mikro tovarno, ki išče načine, kako izboljšati ustvarjanje, oblikovanje in izdelavo gospodinjskih pripomočkov.

Nauk: Čeprav množično financiranje (še) ni splošno razširjeno, ga lahko preizkusite. Razmišljajte s svojo glavo. Vaša najboljša fokusna skupina je lahko kar dejanski trg.

5. Specializacija

Časi, ko je ena oseba v podjetju opravljala veliko različnih nalog, so že zdavnaj mimo. V današnjem času podjetja zaposlujejo strokovnjake, ki morajo do potankosti obvladati eno veščino. Pomislite: Ko greste k zdravniku, želite slišati natančno diagnozo, ki je namenjena samo vam, ne pa splošnega in nejasnega priporočila. To velja tudi za podjetja.

 Svojo strategijo prilagodite svoji ciljni publiki. (Vir slike: Picjumbo) 

Stranke ne marajo generičnih sporočil, ki se ne dotikajo njihovih specifičnih potreb. Nekateri podjetniki še vedno dvomijo v segmentacijo trga in osredotočanje na posameznike. Vendar način univerzalne rešitve ne zadostujejo več.

Tudi če je vaš trg majhen, morate vsako stranko obravnavati na primeren način. Če bodo vaše stranke čutile vaše spoštovanje, vam bodo zveste tudi v prihodnje. Svoj pristop morate prilagoditi svoji ciljni publiki, njenim značilnostim, potrebam in željam.

Nauk: Osredotočite se na tisto, kar si želijo vaše stranke. Univerzalne rešitve ne zadostujejo več. Zožite svoj fokus, zaposlite specialiste in svojim strankam ponudite, kar si želijo.

Podjetniki morate biti vedno na tekočem z novimi tehnologijami in tehnikami, vendar pri tem ne pozabite na osnove: denar, prodaja in dobri ljudje. Na tako kvalitetni podlagi boste lahko zgradili uspešno podjetje, ki bo še naprej raslo in se razvijalo.

Vir: Entrepreneur

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

Luka Železnik in Dejan Kobal sta mlada podjetnika, ki sta med študijem vzpostavila blagovno znamko Kingsbox in hitro opozorila nase. Hitro rastoče podjetje se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

Virtualna pisarna v Ljubljani

Virtualna pisarna v Ljubljani

Virtualna pisarna v Ljubljani. Uredimo takoj. Prenos sedeža na naši VEM točki v 5 min. Skeniranje, prepošiljanje pošte. Največ zadovoljnih strank. Vse v ceni. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Samostojni podjetnik in odvisno delovno razmerje

Samostojni podjetnik in odvisno delovno razmerje

V Sloveniji je vse več primerov, ko fizična oseba registrira status samostojnega podjetnika (s.p.), čeprav ima namen delo opravljati le za enega naročnika, v odvisnem razmerju. Preberite več >>

Kdo so najmlajši med najbogatejšimi

Kdo so najmlajši med najbogatejšimi

V časniku Finance oziroma reviji Manager so objavili seznam najbogatejših Slovencev. Posebej pa so izpostavili tudi najmlajše člane lestvice – dva sta se uvrstila v prvo deseterico. Preberite več >>

Najbogatejši Slovenci leta 2017

Najbogatejši Slovenci leta 2017

Časopis Finance ponovno objavlja lestvico 100 najbogatejših Slovencev. Na vrhu letos ni sprememb, za največji skok pa sta poskrbela ustanovitelja kriptoborze Bitstamp. Preberite več >>

Prva kripto država na svetu – Slovenija ali Estonija?

Prva kripto država na svetu – Slovenija ali Estonija?

Estonija je na dobri poti, da postane prva kripto država na svetu. Slovenski premier pa je napovedal, da bo Slovenija postala najbolj prepoznavna blockchain destinacija v Evropski uniji. Preberite več >>

Mudi se s prijavo računov v tujini

Mudi se s prijavo računov v tujini

Z 20. septembrom bo Finančna uprava Republike Slovenije (FURS) prejela vse podatke o bančnih računih rezidentov RS v tujini. Podatke bo avtomatično prejela iz 95 držav. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

06.12.2017 od 15:00 do 17:00
MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

Luka Železnik in Dejan Kobal sta mlada podjetnika, ki sta med študijem vzpostavila blagovno znamko Kingsbox in hitro opozorila nase. Hitro rastoče podjetje se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Ljubljana

07.12.2017 od 10:00 do 08.12.2017 20:00
Blockchain Roadshow: Ljubljana

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Serijo bomo zaključili v Ljubljani, in sicer s kar dvodnevnim dogodkom (7. in 8. december). Obiščite nas v Tehnološkem parku Ljubljana!
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

07.12.2017 od 16:30 do 08.12.2017 19:30
Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti.
Preberite več >>

Vse za podjetje