Poslovni trendi, ki bodo zaznamovali leto 2017

V letu 2017 nas čakajo zanimive spremembe. (Vir slike: Unsplash)

Poslovni trendi, ki bodo zaznamovali leto 2017

Na začetku novega leta si radi ogledamo novosti in trende, ki bodo vplivali na nas in naše poslovanje v bližnji prihodnosti. Po mnenju Jeffreyja Hayzletta, poslovneža, voditelja in avtorja, moramo biti še posebej pozorni na spreminjanje in menjavo generacij.
Poslovni trendi, ki bodo zaznamovali leto 2017

V letu 2017 nas čakajo zanimive spremembe. (Vir slike: Unsplash)

V letu 2017 se bodo morala mnoga podjetja soočiti z izzivom, kako milenijce pripraviti na prevzem vodilnih položajev. Nekatere raziskave namreč predvidevajo, da bo leto 2017 prelomno, saj naj bi se letos upokojilo več kot tri milijone direktorjev podjetij. To pomeni, da bo mladim nadebudnim podjetnikom kar naenkrat na voljo veliko prostih delovnih mest.

Hayzlett zato podjetnikom priporoča, naj svoje delovanje načrtujejo vnaprej in naj mlajše zaposlene še pred upokojitvijo starejših kadrov opolnomočijo za prevzemanje vodilnih vlog. Če boste mlade začeli usposabljati prepozno, boste zapravljali dragoceni čas, česar si v poslovnem svetu resnično ne morete privoščiti.

V nadaljevanju predstavljamo še pet trendov, ki bodo zaznamovali leto 2017.

1. Povečanje angažmaja strank

V poslovnem svetu smo že opazili premik v načinu, kako blagovne znamke spodbujajo svoje stranke k angažiranju – tako osebno kot na digitalnih platformah. Angažma strank bo še naprej dominanten dejavnik poslovanja; tudi v času, ko se trgovci prilagajajo na nove, digitalno usmerjene poslovne modele. Odnosi so izjemno pomembni; in intimo je na podlagi podatkov, odzivov in individualizacije mogoče doseči tudi v digitalnem okolju.

Stranke si želijo, da bi blagovne znamke poznale njihove potrebe in želje. Stranke so pravzaprav najpomembnejši del poslovanja vsakega podjetja – in to jim je treba tudi pokazati. Nekateri trgovci se že ukvarjajo s storitvami po meri strank: Nordstrom jim ponuja modne nasvete, trgovine z opremo za dom, kot sta Lowe’s in Home Depot, pa organizirajo različne delavnice in tečaje.

Podjetja s prilagajanjem svojih storitev strankam in ponujanjem izkušenj, ne le izdelkov, gradijo zaupanje, izboljšujejo kvaliteto svoje ponudbe in povečujejo svojo vrednost.

Nauk: Zapomnite si, da se je prodajni proces vedno vrti okoli stranke, ne okoli prodajalca, blagovne znamke ali trgovine. To pravilo ne pozna izjem.

2. Zbiranje podatkov o strankah

Kako lahko pomagate posameznikom pri povečanju produktivnosti? Ponudite jim višji nivo storitve. Da bi lahko to izvedli, morate analizirati, za katere storitve in izdelke vaše stranke trošijo denar in kako. Zbrane informacije lahko uporabite, da jim ponudite, kar si želijo. Zveni preprosto, kajne? Na žalost se veliko podjetij še vedno ne drži tega nasveta.

Podjetja od nekdaj zbirajo podatke o svojih strankah, vendar so se šele v zadnjem času začele ukvarjati z njihovo uporabno vrednostjo. Eden od načinov, kako lahko podjetja povečajo angažma strank in oblikujejo trdnejše odnose z njimi, predstavlja internet stvari. Programi zvestobe lahko v tem kontekstu ponujajo več možnosti za interakcijo prek objektov, ki so strankam že na voljo v njihovem okolju.

Takšni programi lahko podjetjem pomagajo pri sprejemanju odločitev, saj iz različnih virov pridobivajo in analizirajo velike količine podatkov o strankah. Vsi ti podatki omogočajo sprotno oblikovanje storitev po meri strank.

Hayzlett ob tem ponudi primer iz svojega življenja. Ker veliko nastopa na različnih dogodkih, pogosto potuje z letalom. Pri tem večinoma leti s podjetjem United, zato letalska družba že dobro pozna njegove navade. Na podlagi zbranih podatkov lahko tako prilagodijo njegovo izkušnjo njegovim željam in potrebam. Več ko podjetje ve o njem, bolj udobno uporabniško izkušnjo mu lahko ponudi.

Vsaka blagovna znamka, podjetje ali organizacija mora na podoben način skrbeti za svoje najboljše stranke.

Nauk: Naučite se uporabljati podatke o svojih strankah. Pri tem bodite pozorni, da podatkov ne zbirate po nepotrebnem – če določenih podatkov ne izkoristite za prilagoditev svojega poslovanja, vam njihovo zbiranje pravzaprav ne koristi.

3. Avtomatizacija

V prejšnjem letu so nekatera podjetja že začela spoznavati prednosti in omejitve klepetalnih robotov v okviru angažiranja strank. V letošnjem letu se bo to področje zagotovo razvijalo še naprej. Peter Friedman, izvršni direktor podjetja LiveWorld, predvideva: »Leta 2017 bodo blagovne znamke strateško in celovito vključile ljudi v interakcije klepetalnih robotov, s čimer bodo povečale učinkovitost svojih programov.«

Video: Klepetalni roboti bodo krojili prihodnost marketinga

Razvoj tehnologije prinaša glasovno tehnologijo v potrošniške izdelke, hkrati pa povzroča tudi premik blagovnih znamk od družabnih omrežij k aplikacijam za pošiljanje sporočil. Po mnenju Toma Edwardsa, predstavnika podjetja Epsilon, so klepetalni roboti naslednja tehnološka sprememba, ki se ji bodo morali posvetiti strokovnjaki za marketing.

Nauk: Kmalu nas bodo začele obkrožati t. i. potopitvene izkušnje (angl. immersive experiences), na primer povezava pošiljanja sporočil, umetne inteligence in hologramske tehnologije. Takšni trendi bodo popolnoma spremenili načine povezovanja s strankami.

4. Množično financiranje (angl. crowdfunding)

Množično financiranje namreč pogosto povezujemo s filmi, umetniškimi projekti in nišnimi industrijami. Kljub temu pa vedno več podjetij uporablja platforme za množično financiranje za predstavljanje svojih izdelkov na trgu.

V letu 2015 je bilo z množičnim financiranjem zbranih skupno kar 34,4 milijarde dolarjev – takšen trend lahko prehiti celo vlaganje tveganega kapitala.

Vas zanima množično financiranje?

Uporaba platform za množično financiranje za utrditev mesta izdelka na trgu omogoča podjetjem, da poslušajo povratne informacije majhne, a glasne in zainteresirane ciljne publike v začetnih fazah procesa. Vaše stranke so vaš najboljši vir informacij o izdelku – tako lahko z njihovo pomočjo na svoje izdelke že v začetnih fazah pogledate z različnih vidikov.

Hayzlett je kot vodja marketinga v podjetju občasno rad obiskal trgovine, kjer so prodajali njihove izdelke – ne da bi nadzoroval zaposlene, ampak da bi od strank izvedel mnenje o izdelkih. Takšni iskreni pogovori so imeli zanj neprecenljivo vrednost.

Podjetja, kot je GE Appliances, so že opazila opisani trend. Podjetje GE je predstavilo FirstBuild, globalno sodelovalno skupnost in mikro tovarno, ki išče načine, kako izboljšati ustvarjanje, oblikovanje in izdelavo gospodinjskih pripomočkov.

Nauk: Čeprav množično financiranje (še) ni splošno razširjeno, ga lahko preizkusite. Razmišljajte s svojo glavo. Vaša najboljša fokusna skupina je lahko kar dejanski trg.

5. Specializacija

Časi, ko je ena oseba v podjetju opravljala veliko različnih nalog, so že zdavnaj mimo. V današnjem času podjetja zaposlujejo strokovnjake, ki morajo do potankosti obvladati eno veščino. Pomislite: Ko greste k zdravniku, želite slišati natančno diagnozo, ki je namenjena samo vam, ne pa splošnega in nejasnega priporočila. To velja tudi za podjetja.

 Svojo strategijo prilagodite svoji ciljni publiki. (Vir slike: Picjumbo) 

Stranke ne marajo generičnih sporočil, ki se ne dotikajo njihovih specifičnih potreb. Nekateri podjetniki še vedno dvomijo v segmentacijo trga in osredotočanje na posameznike. Vendar način univerzalne rešitve ne zadostujejo več.

Tudi če je vaš trg majhen, morate vsako stranko obravnavati na primeren način. Če bodo vaše stranke čutile vaše spoštovanje, vam bodo zveste tudi v prihodnje. Svoj pristop morate prilagoditi svoji ciljni publiki, njenim značilnostim, potrebam in željam.

Nauk: Osredotočite se na tisto, kar si želijo vaše stranke. Univerzalne rešitve ne zadostujejo več. Zožite svoj fokus, zaposlite specialiste in svojim strankam ponudite, kar si želijo.

Podjetniki morate biti vedno na tekočem z novimi tehnologijami in tehnikami, vendar pri tem ne pozabite na osnove: denar, prodaja in dobri ljudje. Na tako kvalitetni podlagi boste lahko zgradili uspešno podjetje, ki bo še naprej raslo in se razvijalo.

Vir: Entrepreneur

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Virtualna pisarna Ljubljana

Virtualna pisarna Ljubljana

Virtualna pisarna Ljubljana je odlična rešitev za vse, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. Virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na naši SPOT točki na enem mestu hkrati odprete podjetje / spremenite sedež podjetja. Več >


Chipolo širi proizvodnjo v Trbovljah: milijonska investicija za svetovno rast

Chipolo širi proizvodnjo v Trbovljah: milijonska investicija za svetovno rast

Chipolo širi svojo proizvodnjo v Trbovljah, kar bo omogočilo izdelavo dodatnega milijona izdelkov letno in do 10 mio evrov dodatnih prihodkov. Kljub globalni rasti podjetje ostaja zavezano lokalnemu okolju ter prispeva k razvoju skupnosti in zaposlovanju. Več >

PODIM 2025: kdo je osvojil naslov najboljšega startupa med 188 tekmeci?

PODIM 2025: kdo je osvojil naslov najboljšega startupa med 188 tekmeci?

PODIM 2025 je v Mariboru znova združil vrhunske startupe, vlagatelje in tehnološke vizionarje iz celega sveta. Tridnevni dogodek je s pestro vsebino, mreženjem in tekmovanjem Podim Pitching Competition navdušil več kot 1.000 udeležencev iz 23 držav. Več >

Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Flippa je največja svetovna platforma, preko katere lahko podjetniki kupijo ali prodajo svoje spletno podjetje. Zdaj je Flippa dobila tudi lokalno prisotnost na slovenskem in hrvaškem trgu. Več >

280 milijonov evrov za slovensko gospodarstvo: nova finančna spodbuda podjetjem in občinam

280 milijonov evrov za slovensko gospodarstvo: nova finančna spodbuda podjetjem in občinam

Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport je s SID banko podpisalo sporazum o financiranju finančnih instrumentov v višini 190 milijonov evrov iz evropskih kohezijskih sredstev. Skupaj z lastnimi sredstvi finančnih posrednikov bo tako podjetjem in občinam na voljo skoraj 280 milijonov evrov posojil in nepovratnih sredstev. Več >

Ukinitev normiranstva za pravne subjekte

Ukinitev normiranstva za pravne subjekte

Z začetkom veljavnosti spremembe  Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb se s 1. januarjem 2025 ukinja možnost ugotavljanja davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov za pravne osebe. Več >

Bomo leta 2030 ustvarili dvakrat več startupov kot danes?

Bomo leta 2030 ustvarili dvakrat več startupov kot danes?

Državni sektretar Matevž Frangež je ta teden na konferenci Podim predstavil izhodišča Slovenske startup strategije. Cilj strategije, ki je nastajala v sodelovanju z aktivnimi deležniki ekosistema, je do leta 2030 doseči preboj Slovenije med najbolj privlačna okolja za startup podjetja. Več >

Prijavite svoje dohodke iz tujine

Prijavite svoje dohodke iz tujine

V primeru da so nenapovedani dohodki, prejeti iz tujine, edini dohodki davčnega zavezanca, le-ta ne bo prejel Informativnega izračuna dohodnine in mora sam vložiti napoved za letno odmero dohodnine. Več >

Si predstavljate svet brez CV? Morda bomo kmalu tam

Si predstavljate svet brez CV? Morda bomo kmalu tam

Ko smo v iskanju zaposlitve, je prva stvar, ki nam pade na pamet življenjepis. Ta dokument, v katerem predstavimo izobrazbo, delovne izkušnje in spretnosti, je že dolgo nepogrešljiv del prijave za delo. Klasičen CV pa bi lahko kmalu postal zastarel, opozarjajo strokovnjaki, vsaj v takšni obliki, kot ga poznamo danes. Več >

Diplome pri zaposlovanju niso več tako iskane

Diplome pri zaposlovanju niso več tako iskane

Po nedavnih raziskavah se vedno več podjetij pri zaposlovanju obrača h kompetencam ter dokazano pridobljenim sposobnostim kandidata in ne več toliko k izobrazbi ali preteklim izkušnjam. Več >

Oznake:
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki