Pozitivni učinki podjetništva na družbo
Pozitivni učinki podjetništva (Vir: Pixabay)
Vplivi podjetništva na družbo so naslednji:
1.) Ekonomska rast
Podjetniška dejavnost ustvarja bogastvo tako za podjetnike kot za zaposlene v podjetju. Ker podjetja plačujejo davek na dobiček, povečujejo tudi prihodke državne blagajne. Z državnega proračuna se nato denar porablja za storitve, ki jih koristi celotna družba. S tem, ko podjetje najde nov način, da zadovoljuje potrebe ljudi, se izboljšuje standard in kvaliteta življenja posameznikov. Uspešna podjetja se velikokrat odločijo tudi za izvoz svojih dobrin, zaradi tega prispevajo k ekonomski rasti.
2.) Ustvarjanje novih delovnih mest
Bolj kot je podjetje uspešno, bolj raste, s tem pa se povečujejo potrebe po dodatni delovni sili. To pa prinese družbi številne koristi, saj se poveča zaposlovanje. Zaposleni ljudje več trošijo, kar pa spet dobro vpliva na celotno ekonomsko stanje države. Z zmanjševanjem brezposelnosti se v družbi pojavlja manj problemov, ki so povezani z njo. Brezposelnost namreč poveča stopnjo revščine v državi, poveča se možnost za nastanek kriminalnih dejanj, ta tudi prispeva k porasti zdravstvenih težav in psihičnih motenj.
3.) Dobrodelnost
Veliko uspešnih podjetnikov se odloči, da bo del dobička darovalo v dobrodelne namene. V študiji »Entrepreneurs & Philantropy by Harris Interactive« je bilo ugotovljeno, da 90 % podjetnikov daruje denar, 70 % pa svoj čas v tovrstne aktivnosti.
Po drugi strani obstajajo tudi podjetja, ki so (v pretežni meri) neprofitna in s svojim delovanjem rešujejo določene družbene probleme. Primer je socialno podjetništvo, ki rešuje probleme, vezane na revščino, ekološke probleme, zdravstveno stanje v neki družbi in podobno. Tovrstna podjetja zaposlujejo trajno brezposelne osebe, ki bi drugače težko dobile zaposlitev, in jih angažirajo, da si samostojno ustvarjajo svoje prihodke in si zagotovijo preživetje. Socialna podjetja so v prvi vrsti organizirana tako, da temelji na demokratičnih načelih in enakopravnosti zaposlenih, delujejo pa po načelih neprofitnosti.
4.) Inovativnost
Podjetništvo je vir inovacij, inovativnosti. Največ k inovativnosti prispevajo tista podjetja, ki ponudijo storitev ali produkt, ki ga do sedaj še ni bilo. Zadovoljujejo neko novo potrebo / željo ljudi ali pa jo zadovoljujejo na drugačen način od že obstoječega. S tem, ko se na trgu pojavi nova storitev oziroma izdelek, to spodbudi inovativne ideje pri (potencialnih) konkurentih.
Primer za to je podjetje Apple. Steve Jobs je pred leti ljudem prvič predstavil iPod, ki uporabnikom omogoča poslušanje glasbe prek majhne naprave, ki jo lahko povsod vzamejo s sabo. To je kasneje sprožilo val najrazličnejših MP3 prevajalnikov, ki so jih zasnovala konkurenčna podjetja.
5.) Porast konkurence
S tem, ko se v določeni panogi pojavi več podjetij, se med njimi povečuje stopnja konkurence. To pa je dobro za potrošnike, saj imajo večjo možnost izbire. Ker podjetja med sabo tekmujejo in skušajo ponudbo čim bolj prilagoditi kupčevim željam, posledično tudi znižujejo cene izdelkov in storitev, s čimer se stranke raje odločajo zanje kot za konkurente. To posledično pomeni, da so produkti cenovno dostopni širšemu krogu ljudi.