Pravila nelojalne konkurence in njihov vpliv na poslovanje

Za nelojalno konkurenco gre, če podjetje pri nastopanju na trgu ravna v nasprotju z dobrimi poslovnimi običaji in to povzroči ali utegne povzročiti škodo drugim udeležencem na trgu. Pomembno je, da se vsak podjetnik zaveda, kakšen učinek ima njegovo poslovanje na trg in na konkurenčna podjetja.
reklamacija in zavrnitev računa

Kako postopati v primeru reklamacije in zavrnitve računa.

Nelojalna konkurenca je prepovedana že v 74. členu Ustave RS, ki prepoveduje dejanja nelojalne konkurence in dejanja, ki v nasprotju z zakonom omejujejo konkurenco. Pravila nelojalne konkurence sicer niso urejena na evropski ravni, so pa posredno urejena preko številnih uredb in direktiv s področja varstva potrošnikov.

Dejanje nelojalne konkurence samo po sebi ne ogroža obstoja konkurence. Gre za način nastopanja na trgu, ki je z vidika proste konkurence neprimeren. Pravila nelojalne konkurence torej varujejo tržne konkurente, posredno pa tudi svobodni trg in potrošnike.

Pravna ureditev nelojalne konkurence

Generalna klavzula v prvem odstavku 13. člena Zakona o varstvu konkurence določa elemente dejanj, ki veljajo za dejanja nelojalne konkurence. Takšna so dejanja, ki:

  • predstavljajo nasprotovanje dobrim poslovnim običajem, kar pomeni nasprotovanje profesionalni morali in etiki, ki se pričakuje v posamezni stroki,
  • in povzročajo škodo ali možnost nastanka škode tržnim konkurentom.

Intuitivno bi lahko rekli, da je dejanje nelojalne konkurence vsako dejanje, ki je v nasprotju s profesionalno korektnostjo. 

Zakon v 13. členu našteje nekaj primerov, ki predstavljajo dejanja nelojalne konkurence, med drugim: reklamiranje, oglaševanje ali ponujanje blaga ali storitev z navajanjem neresničnih podatkov ali podatkov in izrazov, ki ustvarjajo ali utegnejo ustvariti zmedo na trgu, ali z zlorabo nepoučenosti ali lahkovernosti potrošnikov; reklamiranje, oglaševanje ali ponujanje blaga ali storitev z navajanjem podatkov ali uporabo izrazov, s katerimi se izkorišča ugled drugega podjetja, njegovih proizvodov ali storitev oziroma ocenjuje ali podcenjuje kvaliteto proizvodov drugega podjetja; reklamiranje, oglaševanje ali ponujanje blaga ali storitev ali omalovaževanje drugega podjetja s sklicevanjem na narodnostno, rasno, politično ali versko pripadnost …

Zakon ne našteva vseh primerov nelojalne konkurence. Nove razmere na trgu, stanje v tehnologiji in razvoj v oglaševanju namreč vseskozi spreminjajo pojem nelojalna konkurenca.

Za dejanja nelojalne konkurence, ki predstavljajo kršitev zakonodaje, se uporabljajo splošna pravila o civilnopravni odgovornosti. Za civilno odgovornost mora biti poleg drugih predpostavk za odškodninsko odgovornost izkazana škoda. V skladu z 131. in 132. členom Obligacijskega zakonika (OZ) je škoda vsako zmanjšanje premoženja (navadna škoda), preprečitev povečanja premoženja (izgubljeni dobiček) pa tudi povzročitev telesnih ali duševnih bolečin ali strahu drugemu ter okrnitev ugleda pravne osebe (nepremoženjska škoda).

Nelojalna konkurenca v poslovanju

Podjetnik mora pri poslovanju aktivno paziti, da s svojim ravnanjem ne pozvroča škode tržnim konkurentom. Posebna skrbnost je pomembna pri oglaševanju, kjer mora vsak paziti, da:

  • ne izkorišča dobrega imena drugega podjetja (na primer: uporaba podobne zvočne podlage in barvne sheme kot konkurent),
  • ne žali konkurenta in potrošnikov,
  • ne zavaja glede lastnosti in namena izdelkov,
  • ne ustvarja t. i. prikritega oglaševanja, ki naj bi potrošnika prepričalo, da v bistvu ne gre za oglas,
  • ne vzpodbuja rasne, spolne ali narodnostne diskriminacije, verske ali politične nestrpnosti.

Primerjalno oglaševanje, tj. oglaševanje, ki primerja dva proizvoda konkurenčnih ponudnikov, je dovoljeno le, če ni zavajajoče, če navaja resnične podatke, primerja na objektiven način, ne diskreditira in ne žali.

Oglaševanje alkoholnih pijač, tobačnih izdelkov, zdravil in oglasov, katerih ciljno občinstvo so otroci, je regulirano posebej, zato je treba na teh področjih upoštevati tudi specialne predpise.

Specialni predpisi prepovedujejo tudi izkoriščanje dobrega ugleda poklicev v oglasih. Odvetniki, zdravniki, farmacevti in duhovniki zaradi ohranjanja zaupanja v njihove poklice ne smejo biti prikazani posmehljivo ali ponižujoče.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

SIO: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

SIO: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


V novo leto z učinkovitejšimi sestanki

V novo leto z učinkovitejšimi sestanki

Ne glede na to, kako pomembni so sestanki, so pogosto povsem neučinkoviti. Izgubljanje rdeče niti pogovora, zamišljenost prisotnih in neupoštevanje zastavljenih ciljev lahko hitro privede do zapravljenega časa. Novo leto prinaša priložnost, ko lahko sestanke naredimo bolj učinkovite. Preberite več >>

Kateri so najslabši nasveti, ki so jih prejeli danes uspešni podjetniki?

Kateri so najslabši nasveti, ki so jih prejeli danes uspešni podjetniki?

Nasveti izkušenejših kolegov so nekaj, kar podjetniki vedno radi slišijo. Toda od časa do časa se zgodi, da nasvet, ki ga prejmejo, naredi več škode kot koristi. Tudi nekateri izmed danes zelo uspešnih podjetnikov so prejeli takšen nasvet, se ga na daleč izognili - ter uspeli. Preberite več >>

Zaposlujete? Preberite, kaj pričakujejo vaši bodoči sodelavci!

Zaposlujete? Preberite, kaj pričakujejo vaši bodoči sodelavci!

Konkurenca med mladimi, zlasti med najuspešnejšimi, je vse večja. Najpomembnejši dejavnik pri iskanju primerne zaposlitve, pravijo kandidati, je možnost pridobivanja in razvoja novih spretnosti, sledijo plača, dobro delovno vzdušje, odnosi in uravnoteženost delovnega in zasebnega življenja. Preberite več >>

4 načini, kako izboljšati proces brainstorminga

4 načini, kako izboljšati proces brainstorminga

Inovativne ideje so gonilo napredka in uspeha. Podajamo vam 5 predlogov, kaj lahko sami naredite za to, da bi izboljšali proces brainstorminga, ki bi vas pripeljal do čim boljših idej. Preberite več >>

14 navad milijonarjev, ki so se zgodaj upokojili

14 navad milijonarjev, ki so se zgodaj upokojili

Ugotovljeno je bilo, da imajo posamezniki, ki si že v zgodnjih letih naredijo dovolj velik kupček denarja, da se lahko upokojijo, podoben življenjski slog in miselno naravnanost. Kaj se torej lahko naučimo od ljudi, ki zelo dobro obvladujejo svoje osebne finance? Preberite več >>

7 znakov, da imate dobro razvito čustveno inteligenco

7 znakov, da imate dobro razvito čustveno inteligenco

Dokazano je, da ima čustvena inteligenca velik vpliv na posameznikovo srečo in na njegov poslovni uspeh. Če se najdete v spodnjih točkah, potem je vaša čustvena inteligenca dobro razvita. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

2. HardwareSTART meetup v Katapultu z Anžetom Miklavcem – EQUA

29.01.2020 od 16:45 do 20:00
2. HardwareSTART meetup v Katapultu z Anžetom Miklavcem – EQUA

Anže Miklavec je eden izmed najuspešnejših slovenskih mladih podjetnikov. V prvi fazi smo ga spoznali predvsem prek uspešnih kampanj na Kickstarterju, kjer je skupno zbral že preko 1,2 milijona dolarjev sredstev. Ne samo zbral, ampak tudi porabil za dokončanje prototipov in vzpostavitev serijske proizvodnje produktov kot so Goat Mug, Gina ter vsem dobro poznana (pametna) steklenička za vodo EQUA!
Preberite več >>

SIO: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

30.01.2020 od 15:00 do 19:00
SIO: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje