
Pomen dobrega načrtovanja v podjetništvu (Vir: Pixabay)
Kljub temu, da je podajanje v podjetništvo želja velikega števila ljudi, pa gre tudi za izjemno težek korak. Zakaj je odločitev za podjetništvo tako priljubljena? Posameznik se lahko na tak način začne ukvarjati s področjem, ki ga resnično veseli. Veliko prednost predstavljata tudi osebna in finančna svoboda, ki sta značilni za tovrstno karierno pot. Podjetništvo je tudi instrument, preko katerega lahko posameznik pusti svojo sled in naredi nekaj dobrega za družbo kot tako.
Večina podjetij propade v obdobju dveh let…
Kljub temu da je odločitev za podjetništvo čedalje več, pa še vedno 90 % novonastalih podjetij propade v obdobju dveh let. Kje tičijo razlogi za to, da večina podjetij propade?
- Kar dve tretjini podjetij propade zaradi pomanjkanja finančnih sredstev;
- Zaradi pomanjkanja izkušenj se dostikrat zgodi, da na neki točki zmanjka načrtov za prihodnost;
- Težava dobiti in obdržati dober kolektiv;
- Slabo poznavanje potreb trga.
Veliko podjetnikov, ki se prvič podajo na to pot, ne predvidi, koliko časa in truda bo treba vložiti v poslovanje. Pri odločitvi za podjetniško pot je treba v zakup vzeti ogromno dejavnikov.
Veliko podjetnikov se prenagli pri odločitvi za samostojno pot. Začnejo z dejavnostjo, ki jih veseli, in menijo, da se bodo problemi razreševali sami od sebe. Vendar dostikrat ni tako. Veliko lažje je, če lahko določene stvari že vnaprej predvidimo in načrtujemo. Tako se lahko izognemo številnim napačnim odločitvam in neuspehom. Predstavljamo vam nekaj načinov, kako lahko rešite najbolj običajne probleme, do katerih lahko pride na podjetniški poti.
Pametno zaposlujte
Bistvo vsakega podjetja je, da s čim manjšim finančnim vložkom proizvede čim več. Zaposleni v podjetju predstavljajo pomemben strošek, saj je treba delavcem poleg mesečnih plač izplačati še druge ugodnosti, ki jim pripadajo. Ni treba posebej poudariti, da delodajalec šele čez čas ugotovi, če je na določeno delovno mesto postavil pravega človeka in če ta optimalno opravlja delovne obveznosti. Dokazano je tudi, da sta v povprečju potrebni dve leti, da zaposleni razvije svojo polno delovno produktivnost in se v celoti uvede na neko področje.
Novonastala podjetja se zato pogosto odločijo za sodelovanje s študenti ali osebami, ki zanje delajo preko pogodbe. Tem osebam ni treba plačevati prispevkov za socialno varnost in drugih ugodnosti, zato je to za podjetje na začetku poslovanja dobrodošla rešitev. V svetu se čedalje bolj uveljavlja delo od doma. To podjetju omogoča širok nabor kandidatov, ki so lahko geografsko zelo oddaljeni od sedeža podjetja. Poleg tega tako zaposlenim ni treba plačevati nadomestila za prehrano in prevoz, ni potrebe v investiranje v najem dragih pisarn in pisarniške opreme.
Raziskava panoge, v katero se nameravate podati
Eden največjih izzivov v podjetništvu je ugotoviti, če ima ideja uporabno vrednost oziroma ugotoviti, kolikšno je dejansko povpraševanje po izdelkih oziroma storitvah, ki jih podjetje ponudi trgu. Večina podjetnikov je prepričana v uporabnost njihovega produkta oziroma storitve, vendar realna slika dostikrat pokaže drugačne rezultate. Obstajajo določena orodja, preko katerih lahko preverite potencial vaše ideje.
Spletne ocene produktov s strani (ne)zadovoljnih strank
Tako kot so spletne ocene produktov uporabne za kupce, da se lahko prepričajo, kateri izdelki so najbolj kakovostni, lahko te ocene koristijo tudi podjetjem, ki želijo ponuditi podobne produkte. Na tak način ugotovijo, katere lastnosti produktov kupci najbolj cenijo in katere so pri njih manj zaželene. Glede na to, da je spletnih strani z ocenami izdelkov čedalje več, ne bi smeli imeti težav s tem, da najdete take, na katerih so izdelki, podobni tistim, ki jih želite vi implementirati na trg. Pomagate si lahko z naslednjimi spletnimi stranmi:
- za potrošniške dobrine: Amazon, Ebay in Jet
- za potovanja in turizem: Tripadvisor, Airbnb, HomeAway
- za majhna in lokalna podjetja: Google Places, Yelp, YP
Najdite tržno nišo v vašem okolišu
Tudi najbolj uspešna podjetja na svetu so bila nekoč majhna. Ugotoviti kaj potrebuje vaša skupnost je prvi korak, da začnete s podjetništvom. Vseeno je to v teoriji dosti lažje kot v praksi. Tukaj veliko šteje tudi vaša osebna izkušnja. Ste si že večkrat želeli določeno storitev, ki pa v vašem kraju ni na voljo? Potem je lahko to odlično izhodišče za začetek podjetniške poti. Lahko si pomagate tudi z orodjem Google’s Keyword Tool in ugotovite, katere ključne besede v iskalnik najpogosteje vpisujejo prebivalci vašega kraja; česa si torej najbolj želijo.

Raziskava panoge, v katero se podajate (Vir: Pixabay)
Avtomatizirajte področje marketinga
Okoli sebe ste torej zbrali odličen kolektiv in veste, kaj trg potrebuje. Velikokrat se podjetniki srečujejo s pomanjkanjem časa; dan ima premalo ur, da bi lahko postorili vse, kar je potrebno za uspešno poslovanje. Prav zato je dobro, da pozornost posvetite stvarem, ki so resnično pomembne in da čim večji del poslovanja poenostavite ali avtomatizirate.
Internet ponuja veliko orodij, ki vam lahko pomagajo poenostaviti poslovanje in vam določen del nalog samodejno urejajo. Glede na to, da je področje marketinga eno pomembnejših področij podjetja, ki pa se ga da v veliki meri tudi avtomatizirati, se lahko posvetite najprej temu. Na tak način boste prihranili veliko dragocenega časa, ki ga boste nato lahko usmerili v vašo osnovno dejavnost. Izkušnje kažejo, da:
- Avtomatske objave na socialnih omrežjih pomagajo prihraniti do 6 ur dela tedensko;
- Če nastavite avtomatsko odgovarjanje na sporočila na mailu, delež odgovorov naraste na 250 % več;
- S tem, ko obveznosti in dogovore vpisujete v spletno orodje za organizacijo delovnih obveznosti, prihranite do 80 % časa.
Avtomatizacija področja marketinga zagotavlja prave informacije ob pravem času. Zaradi številnih izboljšav na tem področju lahko personalizirate sporočila za različne tipe strank in tako izboljšate komunikacijo z njimi.
Bodite aktivni na socialnih omrežjih
Kljub temu, da se večina podjetnikov zaveda, da so socialna omrežja nepogrešljiv medij za navezovanje stikov s potencialnimi strankami, pa jih znajo le redki uporabljati na pravi način. Problem je v napačnem pogledu, ki ga marsikateri podjetnik ima na socialna omrežja. Nanje podjetnik ne sme gledati kot še na eno orodje za oglaševanje. Pomemben je čim bolj prijateljski in oseben pristop.
Ljudje socialna omrežja obiskujejo z namenom, da vzdržujejo stike s sorodniki, prijatelji in znanci, da se seznanijo s tem, kaj se dogaja po svetu, da pogledajo zanimive in smešne objave ter spoznavajo nove ljudi. Socialnih omrežij ne uporabljajo za iskanje informacij o produktih in storitvah, ki jih potrebujejo.
Podjetja, ki so se uspešno uveljavila na socialnih omrežjih, vedo, kako pomemben je osebni pristop. Preizkušena strategija, ki se je izkazala kot najbolj uspešna, se imenuje 70-20-10. Kaj to pomeni? 70 % objav, ki jih date na socialna omrežja, naj bi bilo informativne narave, 20 % naj bi jih bilo iz drugih virov, 10 % objav pa naj bi bilo promocijskih.
Vašo uspešnost v določeni panogi določa poznavanje vaše ciljne publike, zato je priporočljivo, da s tega področja zberete čim več informacij, preden začnete s poslovanjem.
Vir: entrepreneur.com