Predlogi za uspešno načrtovanje podjetniške poti

Kljub temu, da je zanimanja za podjetništvo čedalje večje, pa v praksi večina podjetij propade v prvih dveh letih obstoja. Kakšni so razlogi za to in kaj lahko naredite, da bi se temu izognili?
Pomen dobrega načrtovanja v podjetništvu (Vir: Pixabay)

Pomen dobrega načrtovanja v podjetništvu (Vir: Pixabay)

Kljub temu, da je podajanje v podjetništvo želja velikega števila ljudi, pa gre tudi za izjemno težek korak. Zakaj je odločitev za podjetništvo tako priljubljena? Posameznik se lahko na tak način začne ukvarjati s področjem, ki ga resnično veseli. Veliko prednost predstavljata tudi osebna in finančna svoboda, ki sta značilni za tovrstno karierno pot. Podjetništvo je tudi instrument, preko katerega lahko posameznik pusti svojo sled in naredi nekaj dobrega za družbo kot tako.

Večina podjetij propade v obdobju dveh let…

Kljub temu da je odločitev za podjetništvo čedalje več, pa še vedno 90 % novonastalih podjetij propade v obdobju dveh let. Kje tičijo razlogi za to, da večina podjetij propade?

  • Kar dve tretjini podjetij propade zaradi pomanjkanja finančnih sredstev;
  • Zaradi pomanjkanja izkušenj se dostikrat zgodi, da na neki točki zmanjka načrtov za prihodnost;
  • Težava dobiti in obdržati dober kolektiv;
  • Slabo poznavanje potreb trga.

Veliko podjetnikov, ki se prvič podajo na to pot, ne predvidi, koliko časa in truda bo treba vložiti v poslovanje. Pri odločitvi za podjetniško pot je treba v zakup vzeti ogromno dejavnikov.

Veliko podjetnikov se prenagli pri odločitvi za samostojno pot. Začnejo z dejavnostjo, ki jih veseli, in menijo, da se bodo problemi razreševali sami od sebe. Vendar dostikrat ni tako. Veliko lažje je, če lahko določene stvari že vnaprej predvidimo in načrtujemo. Tako se lahko izognemo številnim napačnim odločitvam in neuspehom. Predstavljamo vam nekaj načinov, kako lahko rešite najbolj običajne probleme, do katerih lahko pride na podjetniški poti.

Pametno zaposlujte

Bistvo vsakega podjetja je, da s čim manjšim finančnim vložkom proizvede čim več. Zaposleni v podjetju predstavljajo pomemben strošek, saj je treba delavcem poleg mesečnih plač izplačati še druge ugodnosti, ki jim pripadajo. Ni treba posebej poudariti, da delodajalec šele čez čas ugotovi, če je na določeno delovno mesto postavil pravega človeka in če ta optimalno opravlja delovne obveznosti. Dokazano je tudi, da sta v povprečju potrebni dve leti, da zaposleni razvije svojo polno delovno produktivnost in se v celoti uvede na neko področje.

Novonastala podjetja se zato pogosto odločijo za sodelovanje s študenti ali osebami, ki zanje delajo preko pogodbe. Tem osebam ni treba plačevati prispevkov za socialno varnost in drugih ugodnosti, zato je to za podjetje na začetku poslovanja dobrodošla rešitev. V svetu se čedalje bolj uveljavlja delo od doma. To podjetju omogoča širok nabor kandidatov, ki so lahko geografsko zelo oddaljeni od sedeža podjetja. Poleg tega tako zaposlenim ni treba plačevati nadomestila za prehrano in prevoz, ni potrebe v investiranje v najem dragih pisarn in pisarniške opreme.

Raziskava panoge, v katero se nameravate podati

Eden največjih izzivov v podjetništvu je ugotoviti, če ima ideja uporabno vrednost oziroma ugotoviti, kolikšno je dejansko povpraševanje po izdelkih oziroma storitvah, ki jih podjetje ponudi trgu. Večina podjetnikov je prepričana v uporabnost njihovega produkta oziroma storitve, vendar realna slika dostikrat pokaže drugačne rezultate. Obstajajo določena orodja, preko katerih lahko preverite potencial vaše ideje.

Spletne ocene produktov s strani (ne)zadovoljnih strank

Tako kot so spletne ocene produktov uporabne za kupce, da se lahko prepričajo, kateri izdelki so najbolj kakovostni, lahko te ocene koristijo tudi podjetjem, ki želijo ponuditi podobne produkte. Na tak način ugotovijo, katere lastnosti produktov kupci najbolj cenijo in katere so pri njih manj zaželene. Glede na to, da je spletnih strani z ocenami izdelkov čedalje več, ne bi smeli imeti težav s tem, da najdete take, na katerih so izdelki, podobni tistim, ki jih želite vi implementirati na trg. Pomagate si lahko z naslednjimi spletnimi stranmi:

  • za potrošniške dobrine: Amazon, Ebay in Jet
  • za potovanja in turizem: Tripadvisor, Airbnb, HomeAway
  • za majhna in lokalna podjetja: Google Places, Yelp, YP

Najdite tržno nišo v vašem okolišu

Tudi najbolj uspešna podjetja na svetu so bila nekoč majhna. Ugotoviti kaj potrebuje vaša skupnost je prvi korak, da začnete s podjetništvom. Vseeno je to v teoriji dosti lažje kot v praksi. Tukaj veliko šteje tudi vaša osebna izkušnja. Ste si že večkrat želeli določeno storitev, ki pa v vašem kraju ni na voljo? Potem je lahko to odlično izhodišče za začetek podjetniške poti. Lahko si pomagate tudi z orodjem Google’s Keyword Tool in ugotovite, katere ključne besede v iskalnik najpogosteje vpisujejo prebivalci vašega kraja; česa si torej najbolj želijo.

Raziskava panoge, v katero se podajate (Vir: Pixabay)

Raziskava panoge, v katero se podajate (Vir: Pixabay)

Avtomatizirajte področje marketinga

Okoli sebe ste torej zbrali odličen kolektiv in veste, kaj trg potrebuje. Velikokrat se podjetniki srečujejo s pomanjkanjem časa; dan ima premalo ur, da bi lahko postorili vse, kar je potrebno za uspešno poslovanje. Prav zato je dobro, da pozornost posvetite stvarem, ki so resnično pomembne in da čim večji del poslovanja poenostavite ali avtomatizirate.

Internet ponuja veliko orodij, ki vam lahko pomagajo poenostaviti poslovanje in vam določen del nalog samodejno urejajo. Glede na to, da je področje marketinga eno pomembnejših področij podjetja, ki pa se ga da v veliki meri tudi avtomatizirati, se lahko posvetite najprej temu. Na tak način boste prihranili veliko dragocenega časa, ki ga boste nato lahko usmerili v vašo osnovno dejavnost. Izkušnje kažejo, da:

  • Avtomatske objave na socialnih omrežjih pomagajo prihraniti do 6 ur dela tedensko;
  • Če nastavite avtomatsko odgovarjanje na sporočila na mailu, delež odgovorov naraste na 250 % več;
  • S tem, ko obveznosti in dogovore vpisujete v spletno orodje za organizacijo delovnih obveznosti, prihranite do 80 % časa.

Avtomatizacija področja marketinga zagotavlja prave informacije ob pravem času. Zaradi številnih izboljšav na tem področju lahko personalizirate sporočila za različne tipe strank in tako izboljšate komunikacijo z njimi.

Bodite aktivni na socialnih omrežjih

Kljub temu, da se večina podjetnikov zaveda, da so socialna omrežja nepogrešljiv medij za navezovanje stikov s potencialnimi strankami, pa jih znajo le redki uporabljati na pravi način. Problem je v napačnem pogledu, ki ga marsikateri podjetnik ima na socialna omrežja. Nanje podjetnik ne sme gledati kot še na eno orodje za oglaševanje. Pomemben je čim bolj prijateljski in oseben pristop.

Ljudje socialna omrežja obiskujejo z namenom, da vzdržujejo stike s sorodniki, prijatelji in znanci, da se seznanijo s tem, kaj se dogaja po svetu, da pogledajo zanimive in smešne objave ter spoznavajo nove ljudi. Socialnih omrežij ne uporabljajo za iskanje informacij o produktih in storitvah, ki jih potrebujejo.

Podjetja, ki so se uspešno uveljavila na socialnih omrežjih, vedo, kako pomemben je osebni pristop. Preizkušena strategija, ki se je izkazala kot najbolj uspešna, se imenuje 70-20-10. Kaj to pomeni? 70 % objav, ki jih date na socialna omrežja, naj bi bilo informativne narave, 20 % naj bi jih bilo iz drugih virov, 10 % objav pa naj bi bilo promocijskih.

Vašo uspešnost v določeni panogi določa poznavanje vaše ciljne publike, zato je priporočljivo, da s tega področja zberete čim več informacij, preden začnete s poslovanjem.

Vir: entrepreneur.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Disneyjev recept za uspeh: »Presezite pričakovanja svojih strank!«

Disneyjev recept za uspeh: »Presezite pričakovanja svojih strank!«

Izjemen uspeh Walta Disneyja nikakor ni naključje. Človek, ki je veliko prispeval k razvoju animacije in tematskih parkov, je imel jasno vizijo, ko se je loteval posla. Poseben poudarek je dajal na kupčevo izkušnjo in se trudil, da pričakovanj svojih strank ne bi le dosegel, ampak jih tudi presegel. Preberite več >>

5 skrivnosti učinkovite prodaje, ki odprejo pot do poslovnega uspeha

5 skrivnosti učinkovite prodaje, ki odprejo pot do poslovnega uspeha

Kevin Harrington, ameriški podjetnik in poslovni vodja ter eden najbolj uspešnih učencev Ziga Ziglerja, razkriva 5 načel, kako prek učinkovite prodaje doseči uspeh v podjetništvu. Preberite več >>

Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Udeleženci konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! so z zanimanjem prisluhnili Mihi Lavtarju iz podjetja Optiweb. Razkril jim je, na kakšen način motivira svoje zaposlene in skrbi za pozitivno delovno klimo v podjetju. Preberite več >>

Mladi podjetniki že odpirajo svoja prva podjetja

Mladi podjetniki že odpirajo svoja prva podjetja

Projekt Mladi podjetniki, ki ga razpisuje Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, sofinancirata pa ga Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada, je v polnem zagonu, kar pomeni, da bomo do konca maja leta 2019 dobili skoraj 300 novih nadobudnih mladih podjetnikov. Preberite več >>

Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Vrhunec letošnje konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! je bil zaključek izbora Mladi podjetnik leta 2018. Prestižni naziv je pripadel Domžalčanu Rok Stariču - Rok´s nut butter d.o.o.. Preberite več >>

Principi, ki bi se jih moral držati vsak podjetnik

Principi, ki bi se jih moral držati vsak podjetnik

Uspeh podjetnika je sestavljen iz serije odločitev in poti, ki jo je ubral v času poslovanja. Čeprav univerzalnih navodil za uspeh v podjetništvu ni, vam lahko nekatere smernice pomagajo na poti do uspeha. Preberite več >>

Startup cafe – “Slovenci bi samo razvijali, ne pa prodajali”

Startup cafe – “Slovenci bi samo razvijali, ne pa prodajali”

Junijski Startup cafe je prinesel zanimivo debato o razvoju spletnih platform, ki postajajo pomemben dejavnik v slovenskem podjetništvu. Kako iz njih razviti resen posel sta razkrila uspešna podjetnika Jan Dobrilovič iz start-upa Beeping ter Borut Markelj iz Ehrana.si. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

05.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje