Infografika: Preživetveni vodič startupov v 13 korakih

Avtor — 20.01.2017
Da je preživetje startupov v prvih mesecih in letih majhno, ni novost. Svoja vrata zapre kar 9 od 10 startupov. Zato je pomembno, da na tej poti naredite čim manj napak. Pred vami je preprost vodič, ki so ga pripravili pri Funders and Founders in ki bo vašemu startupu lahko pomagal, da zacveti.
Infografika: Preživetveni vodič startupov v 13 korakih

13 korakov, ki lahko rešijo vaš startup pred zaprtjem (Vir slike: Splitshire).

Izberite dobre in profesionalne soustanovitelje. Težko boste uspeli sami, zato poiščite pomoč. Večina startupov si sama utre pot za samomor. Vse se začne s slabo izbranim soustanoviteljem. Morda so to dobri ljudje, ki mislijo in delajo dobro, a žal nimajo pravih kompetenc za podjetništvo.

Čim prej predstavite produkt. Do lansiranja produkta ga vaši uporabniki ne bodo imeli priložnosti uporabljati. Če ga ne morejo uporabljati, ne morete pridobiti odzivov, kritik in drugih dobrodošlih mnenj, s katerimi lahko produkt izboljšate. Dlje časa, kot boste zamikali datum lansiranja, težje bo.

Pustite, da se vaša ideja razvija. Številni uspešni startupi so svojo prvotno idejo popolnoma spremenili. Med temi je tudi PayPal. Če ta startup ne bi spremenil svoje ideje, morda zanj ne bi nikoli slišali.

Razumite svoje uporabnike. Kakšne so njihove težave in kako si trenutno pomagajo? Če boste razumeli svoje uporabnike, jim boste lažje ponudili tisto, kar resnično potrebujejo.

Poskrbite, da bodo vaši uporabniki srečni. Če boste koga vprašali, ali mu je všeč vaš startup, vam bo najverjetneje pritrdil. Ljudje so prijazni, a to za vas ne pomeni veliko. Odločajo naj z denarjem in časom. To je vse, kar šteje v poslovnem svetu. Če vam bodo rekli, da imate super idejo, a produkta ne bodo kupili, potem imate težavo.

Ponudite dobro uporabniško storitev. Na začetku si lahko privoščite, da se s strankami pogovorite po telefonu ali v živo. Zakaj tudi ne, to so ljudje, ki so spoznali, da je vaš produkt natanko tisto, kar potrebujejo. So kot investitorji, le da imajo namesto kupa denarja veliko časa. Učite se od njih in jim dajte tisto najboljše.

Ste to, kar lahko izmerite. Če ne rastete, potem niste startup. Rast pa je lahko tudi varljiva metrika, sploh če merite napačne kazalce. Ugotovite, kaj za vas pomeni rast.

Zapravljajte čim manj. Ne glede na to, koliko kapitala imate še na zalogi, vedno ste bližje zaprtju, kot mislite. Razen, če postane dobičkonosni. Zapravljajte čim manj. Denar, ki so vam ga namenili investitorji, je denar, ki ga dejansko nimate.

Postanite dobičkonosni. Denar, ki priteka v vaše podjetje, pomeni, da nekdo ceni vaš produkt. Je pokazatelj, da bo vaše podjetje preživelo. Zdaj pa je na vas, da o vašem produktu izve čim več ljudi.

Izogibajte se motnjam. Edini razlog, zakaj startup obstaja je, da služi svojim uporabnikom. Financiranje je ena od motenj. Tudi izobraževanje in fotografiranje za medije. Morda so pozitivne motnje, a vzamejo vam kar nekaj časa in nujno potrebne energije medtem ko bi morali razvijati svoj produkt.

Čim manj moralizirajte. V startupu se nič ne bo zgodilo brez vas. Ljudje se ne bodo odzvali takrat, ko si želite, uporabniki se bodo poskušali izogniti plačilu. Slišali boste cel kup lažnih obljub. Kaj lahko naredite? Oditi ne morate. Vztrajajte, dokler ne boste spoznali, kaj uporabnik potrebuje.

Ne obupajte. Najboljša pot je, da ljudi prepričate v svojo rast. Če vam rast ne uspe najbolje, vztrajajte. V trenutku, ko boste obupali, poti nazaj ni več.

Spopadite se z neuspehom. Tudi če vam investitor reče ja, obstaja verjetnost, da se denar na vašem računu ne bo prikazal. Mnogi rečejo kaj prehitro, zato ne verjemite vsemu na slepo. Vedno upoštevajte možnost, da do nečesa ne bo prišlo in naredite plan b.

Teh 13 korakov pa si lahko ogledate tudi v spodnji infografiki Anne Vital.

Oznake: ,