Semantično iskanje: kako Google ve, kaj iščem?

Semantično iskanje: kako Google ve, kaj iščem? (Vir slike: kaboompics.com)

Semantično iskanje: kako Google ve, kaj iščem?

Iskanje informacij z Googlom je postalo del našega vsakdana. Google nenehno izboljšuje uporabniško izkušnjo, pri čemer sledi svoji filozofiji, da želi za vse svoje uporabnike podati čim bolj relevantne informacije v najkrajšem možnem času.
Semantično iskanje: kako Google ve, kaj iščem?

Semantično iskanje: kako Google ve, kaj iščem? (Vir slike: kaboompics.com)

Iskalniki tako postajajo vse boljši v prepoznavanju naših namer iskanja. Namesto upoštevanja golih ključnih besed, ki jih vpišemo v iskalno okno, Google pri prikazovanju rezultatov upošteva še druge dejavnike, kar imenujemo semantično iskanje (ang: semantic search).

Kaj je semantično iskanje?

Njegov namen je izboljšati ustreznost prikazanih rezultatov za uporabnika spletnega iskalnika z razumevanjem in upoštevanjem njegovih namer iskanja. Cilj je obdelava podatkov o uporabniku, ugotavljanje konteksta drugih njegovih vedenj na spletu in na osnovi teh analiz podati najbolj relevantne rezultate iskanja.

Kaj pomenita namera in kontekst?

Semantično iskanje želi identificirati namero in kontekst za prikazovanje najbolj relevantnih rezultatov.

  • Namera: opisuje, kakšne informacije iskalec išče
  • Kontekst: opisuje vse, kar daje pomen ključni besedi za iskanje

Pojasnimo kontekst s primerom: če vprašamo uporabnika namiznega računalnika »Ali ima okna?«, bo verjetno sklepal, da ga sprašujemo o operacijskem sistemu. Če isto vprašanje postavimo nepremičninskemu posredniku, bo skoraj zagotovo odgovoril s številom oken nekega stanovanja ali hiše.

Kako deluje semantično iskanje na Googlu?

Podobno kot uporabniki iščemo in analiziramo informacije za ustvarjanje konteksta (spomnite se primera z okni), enako počne tudi spletni iskalnik. Upošteva večje število dejavnikov, da ugotovi namero in kontekst za prikazovanje rezultatov.

Kako Google določi ceno na klik za oglas?

Katere dejavnike upošteva?

  • Priljubljene teme: Google oceni teme, ki so priljubljene pri uporabniku, in mu prikaže informacije glede na teme; če dan za dnem brskamo informacije o lansiranju novega izdelka Apple, bomo verjetno videli rezultate o tem dogodku;
  • Lokacija iskalca: veliko iskalnih fraz vsebuje lokacijo (primer: servis koles ljubljana), kar Googlu veliko pove o kontekstu, zato lokacijo upošteva pri prikazanih rezultatih; ko boste naslednjič iskali z iskalno frazo what’s the weather, vam bo Google prikazal podatke o temperaturi v kraju, kjer se nahajate (če vpišete v slovenskem jeziku, vam prikaže rezultate s pravo lokacijo, ne ponudi pa slikovnega prikaza);

Rezultat glede na lokacijo iskalca.

6 Googlovih strategij za oglasne kampanje ponovnega trženja

  • Ključna beseda/namera: Google sklepa tudi po ključni besedi: za iskalno frazo best apple bo prikazal rezultate o jabolkih; ko vpišemo besedo cheapest apple, pa vam servira rezultate o Applovih izdelkih;
  • Zgodovina iskanja: ključne besede, s katerimi smo iskali v preteklosti, so pomemben vir podatkov za iskalnik;
  • Sinonimi, črkovanje, variacije besed: besede v množini, sinonimi in zatipkane besede so prav tako vir za semantično prikazovanje rezultatov;
  • Sorodne vsebine: za iskalno frazo prometni zastoji london lahko iskalnik prikaže informacije o zaprtih cestah, prometnih nesrečah, delih na cestah in podobno;
  • Naravni jezik: če napišete v iskalno okno what’s the time, vam bo prikazal uro v vašem kraju. 

Iskalna fraza what’s the time, vam bo prikazala uro v vašem kraju.

Morda se zdi semantično iskanje nekoliko srhljivo ob misli, koliko podatkov Google hrani o nas. Pa vendar je uporabniška izkušnja s takšnim načinom pozitivna, saj velikokrat dobimo točno tiste informacije, ki smo jih iskali, ne da bi morali to natančno opisati s ključno besedo.

Vir: blog.ahrefs.com

 Manci Korelc lahko sledite na njenem blogu LoveLjubljana ali spletni strani mancakorelc.si.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Pobuda za oceno ustavnosti je bila vložena zaradi določbe Zakona o javni rabi slovenščine, ki določa, da mora biti spletno predstavljanje in oglaševanje slovenskih pravnih oseb in fizičnih oseb z registrirano dejavnostjo v slovenščini, dodatno pa lahko tudi v tujih jezikih. Več >

7 nasvetov: prehitite konkurenco s pomočjo SEO optimizacije!

7 nasvetov: prehitite konkurenco s pomočjo SEO optimizacije!

Številni SEO strokovnjaki opozarjajo, da lahko le dobro optimizirana spletna stran prinaša resnično zadovoljive rezultate, kljub temu pa še vedno veliko podjetij ne daje dovolj poudarka področju optimizacije spletnih strani. Več >

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

Način komuniciranja uporabnikov spleta z spletnimi iskalniki se v zadnjih letih bistveno hitreje spreminja kot nekoč. Ljudje se tako namesto tipkanja ključnih besed v spletni iskalnik danes raje poslužujejo glasovnega iskanja, namesto branja besedila pa si raje ogledajo videoposnetek, ki predstavi vsebino. Več >

Ali veste, česa ne smete početi pri pripravi spletnih vsebin?

Ali veste, česa ne smete početi pri pripravi spletnih vsebin?

Podjetja vse več časa in sredstev namenjajo pripravi kvalitetnih spletnih vsebin. Te so namreč osnova za nadaljnje marketinške strategije podjetij. Več >

5 nasvetov za boljšo optimizacijo spletne strani

5 nasvetov za boljšo optimizacijo spletne strani

Bistvo optimizacije spletne strani je v tem, da se bo vaša spletna stran pojavila čim višje med zadetki iskanja v Googlu. Tako bo nanjo kliknilo več ljudi, s tem pa se bodo možnosti, da boste dobili nove stranke, povečale. Več >

“On-SERP SEO” čedalje bolj pridobiva na pomenu

“On-SERP SEO” čedalje bolj pridobiva na pomenu

Če želite biti uspešni pri optimiziranju vaše spletne strani, morate slediti aktualnim trendom. Eden izmed njih je "On-SERP SEO". Za kaj gre in kako lahko vašo spletno stran prilagodite temu? Več >

Zakaj Google kaznuje spletne strani in kako se temu izogniti?

Zakaj Google kaznuje spletne strani in kako se temu izogniti?

Googlov cilj je uporabnikom ponuditi kar najbolj relevantne informacije glede na vpisan iskalni niz. Ker je lastnikom spletnih strani v interesu, da se njihova stran uvršča čim višje, skušajo dostikrat prelisičiti Googlove algoritme. Zaradi tega so lahko kaznovani. Več >

7 načinov za hitro optimizacijo vaše spletne strani

7 načinov za hitro optimizacijo vaše spletne strani

Predstavljamo vam nekaj enostavnih načinov, kako lahko hitro izboljšate rangiranje vaše spletne strani v iskalniku. Višja uvrstitev bo pripomogla k večji obiskanosti le-te. Več >

5 napotkov za izboljšanje uvrstitve vaše spletne strani v letu 2020

5 napotkov za izboljšanje uvrstitve vaše spletne strani v letu 2020

SEO trendi se nenehno spreminjajo. Če želite, da bi bila vaša spletna stran uvrščena višje v iskalniku, se jim morate znati v čim večji meri prilagoditi. Katere spremembe bi bilo smiselno uvesti v prihajajočem letu? Več >

BERT: Googlov najnovejši algoritem, ki bo ponudil še bolj verodostojne rezultate iskanj

BERT: Googlov najnovejši algoritem, ki bo ponudil še bolj verodostojne rezultate iskanj

Google je zasnoval najnovejši algoritem, ki temelji na umetni inteligenci in še v večji meri razume pomen vpisanega besedila v iskalniku. BERT bo spremenil približno 10 % rezultatov iskanj. Več >

Oznake:, , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki