
Semantično iskanje: kako Google ve, kaj iščem? (Vir slike: kaboompics.com)
Iskalniki tako postajajo vse boljši v prepoznavanju naših namer iskanja. Namesto upoštevanja golih ključnih besed, ki jih vpišemo v iskalno okno, Google pri prikazovanju rezultatov upošteva še druge dejavnike, kar imenujemo semantično iskanje (ang: semantic search).
Kaj je semantično iskanje?
Njegov namen je izboljšati ustreznost prikazanih rezultatov za uporabnika spletnega iskalnika z razumevanjem in upoštevanjem njegovih namer iskanja. Cilj je obdelava podatkov o uporabniku, ugotavljanje konteksta drugih njegovih vedenj na spletu in na osnovi teh analiz podati najbolj relevantne rezultate iskanja.
Kaj pomenita namera in kontekst?
Semantično iskanje želi identificirati namero in kontekst za prikazovanje najbolj relevantnih rezultatov.
- Namera: opisuje, kakšne informacije iskalec išče
- Kontekst: opisuje vse, kar daje pomen ključni besedi za iskanje
Pojasnimo kontekst s primerom: če vprašamo uporabnika namiznega računalnika »Ali ima okna?«, bo verjetno sklepal, da ga sprašujemo o operacijskem sistemu. Če isto vprašanje postavimo nepremičninskemu posredniku, bo skoraj zagotovo odgovoril s številom oken nekega stanovanja ali hiše.
Kako deluje semantično iskanje na Googlu?
Podobno kot uporabniki iščemo in analiziramo informacije za ustvarjanje konteksta (spomnite se primera z okni), enako počne tudi spletni iskalnik. Upošteva večje število dejavnikov, da ugotovi namero in kontekst za prikazovanje rezultatov.
Kako Google določi ceno na klik za oglas?
Katere dejavnike upošteva?
- Priljubljene teme: Google oceni teme, ki so priljubljene pri uporabniku, in mu prikaže informacije glede na teme; če dan za dnem brskamo informacije o lansiranju novega izdelka Apple, bomo verjetno videli rezultate o tem dogodku;
- Lokacija iskalca: veliko iskalnih fraz vsebuje lokacijo (primer: servis koles ljubljana), kar Googlu veliko pove o kontekstu, zato lokacijo upošteva pri prikazanih rezultatih; ko boste naslednjič iskali z iskalno frazo what’s the weather, vam bo Google prikazal podatke o temperaturi v kraju, kjer se nahajate (če vpišete v slovenskem jeziku, vam prikaže rezultate s pravo lokacijo, ne ponudi pa slikovnega prikaza);
Rezultat glede na lokacijo iskalca.
- Ključna beseda/namera: Google sklepa tudi po ključni besedi: za iskalno frazo best apple bo prikazal rezultate o jabolkih; ko vpišemo besedo cheapest apple, pa vam servira rezultate o Applovih izdelkih;
- Zgodovina iskanja: ključne besede, s katerimi smo iskali v preteklosti, so pomemben vir podatkov za iskalnik;
- Sinonimi, črkovanje, variacije besed: besede v množini, sinonimi in zatipkane besede so prav tako vir za semantično prikazovanje rezultatov;
- Sorodne vsebine: za iskalno frazo prometni zastoji london lahko iskalnik prikaže informacije o zaprtih cestah, prometnih nesrečah, delih na cestah in podobno;
- Naravni jezik: če napišete v iskalno okno what’s the time, vam bo prikazal uro v vašem kraju.
Iskalna fraza what’s the time, vam bo prikazala uro v vašem kraju.
Morda se zdi semantično iskanje nekoliko srhljivo ob misli, koliko podatkov Google hrani o nas. Pa vendar je uporabniška izkušnja s takšnim načinom pozitivna, saj velikokrat dobimo točno tiste informacije, ki smo jih iskali, ne da bi morali to natančno opisati s ključno besedo.
Vir: blog.ahrefs.com
Manci Korelc lahko sledite na njenem blogu LoveLjubljana ali spletni strani mancakorelc.si.