Spletna prodaja se povečuje, prav tako oglaševanje prek spleta
Internet je za podjetja tudi pomembno komunikacijsko sredstvo za trženje (Vir slike: Rexhep-bunjaku, Flickr)
Po podatkih Statističnega urada Slovenije je bilo leta 2013 na internetu s spletno stranjo navzočih 84 odstotkov podjetij z 10 ali več zaposlenimi osebami. Večina jih na svojih spletnih straneh predstavlja svoje izdelke, storitve, kataloge ali objavlja informacije o cenah. Med podjetji z vsaj 10 zaposlenimi je bilo 14 odstotkov takih, ki so svoje izdelke ali storitve prodajale prek spleta ali prejemali naročila ali rezervacije prek spetnih strani. Odstotek se je tako v primerjavi z letom poprej povečal za 3. Skoraj vsa podjetja s spletno prodajo v letu 2013 so prejemala naročila iz Slovenije (95 %), 42 odstotkov teh podjetij je prejemalo naročila iz drugih držav članic EU, 20 odstotkov pa tudi iz drugih držav.
Večino celotne vrednosti prihodka od prodaje, brez DDV-ja, prek spletnih strani so podjetja ustvarila s spletno prodajo drugim podjetjem ali državnim organizacijam. 3 odstotke tega prihodka ali okoli 170 milijonov EUR pa so ustvarila s prodajo končnim potrošnikom. V letu 2013 so podjetja s spletno prodajo ustvarila 7,9 odstotkov celotne vrednosti svojega prihodka.
Podatki za leto 2014 sicer še niso dostopni, a spletna prodaja raste tudi letos. Andraž Gavez iz spletne trgovine Mojačokolada.si pravi, da v primerjavi z lani letos beležijo 25 odstotno rast prodaje. Najvišjo rast so zabeležili predvsem pri poslovnih darilih ter veleprodaji. Po mnenju Gaveza so razlogi za nakup prek spleta nižja cena, večja dostopnost ter širši asortiman izdelkov. »V bližnji prihodnosti načrtujemo razširiti naš asortiman na maksimum, pri čemer bomo dodali še nekaj večjih čokoladnih blagovnih znamk in razširili ponudbo na sorodne produkte. Nato pa kaj kmalu krenili s prodajo tudi na tujih trgih. Vendar nočemo iti prehitro – počasi in zanesljivo,« dodaja Gavez.
Internet je za podjetja tudi pomembno komunikacijsko sredstvo za trženje, oglaševanje in hkrati omogoča tudi interakcijo s končnimi potrošniki in s partnerji. Na internetu je s spletno stranjo navzočih 84 odstotkov podjetij z 10 ali več zaposlenimi osebami. 37 odstotkov podjetij ima svoj profil na družabnih omrežjih, kot so Facebook, Google+, Twitter …
Viša se tudi delež oglaševanja na spletu. Po napovedih raziskovalne hiše Forrester bo digitalno oglaševanje v ZDA že leta 2016 preseglo televizijsko. Leta 2019 naj bi bilo vredno že 103 milijarde dolarjev (83 milijard evrov) oziroma 36 odstotkov celotnega oglaševalskega kolača v ZDA. Leta 2013 je 22 odstotkov podjetij plačevalo za oglaševanje na internetu, npr. oglase na internetnih brskalnikih, družbenih medijih (npr. Facebook, Google, YouTube itd.) ali na drugih spletnih straneh. Za oglaševalne namene uporabljajo internet v največjem obsegu velika podjetja; več kot tretjina (34 %) teh podjetij namreč plačuje za oglaševanje na internetu. Spletna trgovina Mojačokolada.si se oglašuje prek (zaenkrat) najbolj učinkovitih spletnih kanalov – optimizacije v spletnih iskalnikih (SEO), oglaševanja z Google oglasi (AdWords), komunikacije prek Facebooka, oglasov na Facebooku in e-poštnega marketinga.