Spletna prodaja se povečuje, prav tako oglaševanje prek spleta

Leta 2013 je 14 odstotkov slovenskih podjetij prodajalo izdelke ali storitve prek spleta in na tak način ustvarilo 7,9 odstotkov celotne vrednosti svojega prihodka. 22 odstotkov podjetij, prisotnih na spletu, plačuje za oglaševanje internetu.
Spletna prodaja se povečuje, prav tako oglaševanje prek spleta

Internet je za podjetja tudi pomembno komunikacijsko sredstvo za trženje (Vir slike: Rexhep-bunjaku, Flickr)

Po podatkih Statističnega urada Slovenije je bilo leta 2013 na internetu s spletno stranjo navzočih 84 odstotkov podjetij z 10 ali več zaposlenimi osebami. Večina jih na svojih spletnih straneh predstavlja svoje izdelke, storitve, kataloge ali objavlja informacije o cenah. Med podjetji z vsaj 10 zaposlenimi je bilo 14 odstotkov takih, ki so svoje izdelke ali storitve prodajale prek spleta ali prejemali naročila ali rezervacije prek spetnih strani. Odstotek se je tako v primerjavi z letom poprej povečal za 3. Skoraj vsa podjetja s spletno prodajo v letu 2013 so prejemala naročila iz Slovenije (95 %), 42 odstotkov teh podjetij je prejemalo naročila iz drugih držav članic EU, 20 odstotkov pa tudi iz drugih držav.

Večino celotne vrednosti prihodka od prodaje, brez DDV-ja, prek spletnih strani so podjetja ustvarila s spletno prodajo drugim podjetjem ali državnim organizacijam. 3 odstotke tega prihodka ali okoli 170 milijonov EUR pa so ustvarila s prodajo končnim potrošnikom. V letu 2013 so podjetja s spletno prodajo ustvarila 7,9 odstotkov celotne vrednosti svojega prihodka.

Podatki za leto 2014 sicer še niso dostopni, a spletna prodaja raste tudi letos. Andraž Gavez iz spletne trgovine Mojačokolada.si pravi, da v primerjavi z lani letos beležijo 25 odstotno rast prodaje. Najvišjo rast so zabeležili predvsem pri poslovnih darilih ter veleprodaji. Po mnenju Gaveza so razlogi za nakup prek spleta nižja cena, večja dostopnost ter širši asortiman izdelkov. »V bližnji prihodnosti načrtujemo razširiti naš asortiman na maksimum, pri čemer bomo dodali še nekaj večjih čokoladnih blagovnih znamk in razširili ponudbo na sorodne produkte. Nato pa kaj kmalu krenili s prodajo tudi na tujih trgih. Vendar nočemo iti prehitro – počasi in zanesljivo,« dodaja Gavez.

Iz prve roke: kako zagnati in pospešiti spletno prodajo?

Internet je za podjetja tudi pomembno komunikacijsko sredstvo za trženje, oglaševanje in hkrati omogoča tudi interakcijo s končnimi potrošniki in s partnerji. Na internetu je s spletno stranjo navzočih 84 odstotkov podjetij z 10 ali več zaposlenimi osebami. 37 odstotkov podjetij ima svoj profil na družabnih omrežjih, kot so Facebook, Google+, Twitter …

Viša se tudi delež oglaševanja na spletu. Po napovedih raziskovalne hiše Forrester bo digitalno oglaševanje v ZDA že leta 2016 preseglo televizijsko. Leta 2019 naj bi bilo vredno že 103 milijarde dolarjev (83 milijard evrov) oziroma 36 odstotkov celotnega oglaševalskega kolača v ZDA. Leta 2013 je 22 odstotkov podjetij plačevalo za oglaševanje na internetu, npr. oglase na internetnih brskalnikih, družbenih medijih (npr. Facebook, Google, YouTube itd.) ali na drugih spletnih straneh. Za oglaševalne namene uporabljajo internet v največjem obsegu velika podjetja; več kot tretjina (34 %) teh podjetij namreč plačuje za oglaševanje na internetu. Spletna trgovina Mojačokolada.si se oglašuje prek (zaenkrat) najbolj učinkovitih spletnih kanalov – optimizacije v spletnih iskalnikih (SEO), oglaševanja z Google oglasi (AdWords), komunikacije prek Facebooka, oglasov na Facebooku in e-poštnega marketinga.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Digitalni marketing za mlada podjetja – kako se lotiti marketinga novega podjetja

Digitalni marketing za mlada podjetja – kako se lotiti marketinga novega podjetja

Zahteve mladih podjetij se močno razlikujejo od tistih, ki so že uveljavljena na trgu. Posledično se razlikujejo tudi marketinški pristopi, ki naj bi jih izbirala mlada in uveljavljena podjetja. Preberite več >>

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Za poslovneža je poslovna ponudba zelo pomemben dokument. Gre za pisni dokument, ki se lahko pošlje nenapovedano ali pa na zahtevo naročnika. Večina podjetij, katerih poslovanje temelji na storitvah, deluje na podlagi poslovnih predlogov. Preberite več >>

Osnove prodaje

Osnove prodaje

Če hočemo v današnjem svetu preživeti, moramo prej ali slej prodajati. Prodajamo lahko proizvode ali storitve, lahko pa zgolj prodajamo svoje delo - fizično in intelektualno. Kljub temu pa relativno malo ljudi v celoti obvlada prodajo, še več - ta je negativno vrednotena. Preberite več >>

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Pridobivanje kontaktnih podatkov potencialnih strank je pomembno, toda veliko število elektronskih naslovov vam ne bo prav nič koristilo, če vaša sporočila ne bodo prebrana. Če se boste pravilno lotili email marketinga, teh težav ne bi smeli imeti. Preberite več >>

Kaj morajo podjetja vedeti o sodelovanju z vplivneži?

Kaj morajo podjetja vedeti o sodelovanju z vplivneži?

Trženje preko vplivnežev ali influencerjev je v zadnjem času učinkovit način za pridobivanje kupcev, ki kasneje lahko postanejo vaše zveste stranke. V času, ko je pridobivanje potrošnikov vedno večji izziv, lahko vplivneži pomagajo podjetjem, da se hitreje prebijejo na trg in dosežejo višjo prodajo. Preberite več >>

7 načinov za zagotavljanje zvestobe strank

7 načinov za zagotavljanje zvestobe strank

Zvestoba strank je ključna sestavina vsakega uspešnega podjetja. To je lepilo, ki stranke drži pri vaši blagovni znamki in jih spodbuja, da vam ostanejo zveste. Preberite več >>

9 koristnih idej za trženje na družbenih omrežjih

9 koristnih idej za trženje na družbenih omrežjih

Družbena omrežja so neverjetno učinkovit in cenovno ugoden način za dosego vaših ciljnih strank. Kljub temu ni priporočljivo, da na njih objavljate kratka in direktna sporočila, kot je npr. »kupi me«. Kot vse marketinške strategije tudi vaše trženje na družbenih omrežjih potrebuje predhodni načrt. Preberite več >>

Ali je za vas primernejše trženje B2B ali B2C?

Ali je za vas primernejše trženje B2B ali B2C?

Trženje med enim in drugim podjetjem (v nadaljevanju B2B ali "business-to business") se razlikuje od trženja med podjetjem in potrošnikom (v nadaljevanju B2C ali "business to customer"). Glede na glavne značilnosti enega in drugega prodajnega modela presodite, katera oblika je za vas primernejša. Preberite več >>

Pripravite učinkovito 30-sekundno predstavitev

Pripravite učinkovito 30-sekundno predstavitev

Dobra 30-sekundna predstavitev je bistvenega pomena za učinkovito mreženje, saj lahko spodbudi zanimanje potencialnih strank in razširi možnost za uspeh vašega podjetja. Je učinkovito orodje za predstavitev vaših izdelkov ali storitev bodočim kupcem, strankam in vlagateljem. Preberite več >>

Kako prepoznati strankine šibke točke?

Kako prepoznati strankine šibke točke?

Kupci večinoma ne kupujejo zaradi prednosti tega, kar jim lahko določen izdelek ali storitev ponudi. Kupujejo takrat, ko resnično čutijo, da bo nekaj rešilo težavo, ki jim povzroča resnično stisko. Preberite več >>

Oznake:,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje