Spoznajte pravila komuniciranja preko kratkih sporočil

S kratkimi instant sporočili (instant messaging) lahko prihranite čas v komunikaciji s sodelavci, strankami ali poslovnimi partnerji. Priporočljivo je, da se pri pogovorih preko kratkih online sporočil držite nekaterih osnovnih pravil.
instant-sporocila-chat

Kar 80 odstotkov zaposlenih pri delu uporablja vsaj enega od številnih orodij za kratka sporočila (foto: Pixabay.com)

Kratka online sporočila (Messenger, Viber, Whatsapp, Google talk,…) predstavljajo odličen način učinkovite in hitre komunikacije s sodelavci, strankami ali poslovnimi partnerji. Kar 80 odstotkov zaposlenih pri delu uporablja vsaj enega od številnih orodij za kratka sporočila. Skoraj 98 odstotkov poslanih sporočil prejemnik prebere takoj, več kot tretjina zaposlenih pa na njih odgovori prej kot v 10 minutah.

Kako pravilno komunicirati preko kratkih sporočil?

Ker gre za dokaj formalno obliko komunikacije, je priporočljivo, da sogovornika poznate. Pri takšni obliki pogovora upoštevajte naslednja priporočila.

Začnite s kratkim pozdravom

Pogovor preko kratkih sporočil začnite s kratkim in vljudnim pozdravom. Obenem preverite, če ima sogovornik čas za pogovor, saj ga ne želite motiti.

Način komunikacije prilagodite sogovorniku

Nikakor ni vseeno, ali sporočilo pošiljate svojemu sodelavcu, šefu ali stranki. Zato morate prilagoditi način komunikacije. Če si lahko z določenimi osebami privoščite malce bolj sproščen način pogovora, je pri ostalih pomembna tudi bolj formalna in slovnično natančna komunikacija.

Bodite kratki

Instant sporočila so uporabna za situacije, ko potrebujete hiter odgovor na določeno vprašanje. Če gre za bolj kompleksno zadevo, premislite o tem, ali ne bi bil bolj primeren telefonski klic ali eletronska pošta.

whatsapp-chat-instant-sporocila

Instant sporočila so uporabna za situacije, ko potrebujete hiter odgovor na določeno vprašanje (foto: Pixabay.com)

Pazljivo z okrajšavami in simboli

Pri hitrih pogovorih je pogosta uporaba okrajšav in simbolov. Pazite, da jih uporabljate na pravilen način. Sogovornik mora natančno vedeti, o čem govorite. Pozorni bodite tudi pri uporabi smeškotov, saj si nikakor ne želite nesporazumov, oziroma pustiti neprofesionalen vtis.

Nikoli ne sporočajte slabih novic

Kratka sporočila so namenjena bolj ležernim temam, ne pa resnim pogovorom. Zato je priporočljivo, da jih ne uporabljate za sporočanje slabih novic, kot so npr. novica o odpovedi ali slabih rezultatih določenih projektov. Takšno obliko komunikacije uporabljajte zgolj za deljenje dobrih novic, odgovorov na vprašanja oziroma dogovorov za sestanek. Ker pogovori ostanejo shranjeni, kratkih sporočil ne uporabljajte za širjenje zaupnih informacij.

whatsapp-interface-instant-sporocila

Kratka sporočila so namenjena bolj ležernim temam, ne pa resnim pogovorom. Zato je priporočljivo, da jih ne uporabljate za sporočanje slabih novic (foto: Pixabay.com)

Ne spreminjajte dogovorov

Če je v zadnjem hipu prišlo do spremembe v terminu ali mestu sestanka, osebo raje pokličite, saj lahko le-ta spregleda sporočilo.

Spoštujte status sogovornika

Če ima vaš sogovornik prižgan status “zaseden”, mu ne pošiljajte kratkih sporočil, saj bi ga lahko zmotili pri delu. Raje počakajte in si zabeležite, kaj ste ga hoteli vprašati. Ko prejmete sporočilo, skušajte odgovoriti prej kot v pol ure. Ko zaključite pogovor s sogovornikom, se mu zahvalite za njegov čas. Na takšen način pri njem pustite dober vtis, kar je ključnega pomena za nadaljnje kontakte.

Izkoristite medij za networking

Vedno več ljudi dela od doma in takšen način komunikacije je lahko za njih odlično orodje za spoznavanje ljudi. Izkoristite priložnost in svoj profil dodajte v e-mail podpis, saj lahko tako razširite svojo poslovno mrežo.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz. Preberite več >>

3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo! Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Odgovor strokovnjaka: popoldanski s.p. in soglasje delodajalca

Odgovor strokovnjaka: popoldanski s.p. in soglasje delodajalca

V tokratni rubriki obravnavamo vprašanje stranke, ki jo je zanimalo, ali mora o odprtju popoldanskega s.p. obvestiti svojega delodajalca. Raziskali smo, kako je to področje urejeno v Zakonu o delovnih razmerjih.   Preberite več >>

Pogoji za odprtje turistične agencije

Pogoji za odprtje turistične agencije

Turizem je v zadnjem času v polnem razmahu. Ker gre za zelo dobičkonosno panogo, je tudi interes za odpiranje turističnih agencij vse večji, zato smo pregledali kakšni so pogoji za odprtje turistične agencije. Preberite več >>

Ali za opravljanje vaše dejavnosti potrebujete uporabno dovoljenje?

Ali za opravljanje vaše dejavnosti potrebujete uporabno dovoljenje?

Poslovni prostor, v katerem se bo opravljala dejavnost, oziroma objekt v katerem je poslovni prostor, mora praviloma imeti uporabno dovoljenje. V članku tokrat pojasnujemo v kakšnih primerih in pri kakšnih dejavnostih se uporabno dovoljenje zahteva in kdaj ga ni potrebno pridobiti.   Preberite več >>

“V lastnem poslu lahko izraziš vso svojo kreativnost”

“V lastnem poslu lahko izraziš vso svojo kreativnost”

Polfinalistki letošnjega izbora Mladi podjetnik leta 2018 Urška Klavžer in Katarina Vavpetič v teh dneh praznujeta drugo obletnico delovanja trgovine Pasja gajba. S kakovostno storitvijo, skrbnemu posvečanju pasjim kosmatincem in njihovim lastnikom ter dobrodelnostjo gradita uspešno zgodbo. Preberite več >>

Dopolnilna dejavnost na kmetiji kot možnost dodatnega zaslužka

Dopolnilna dejavnost na kmetiji kot možnost dodatnega zaslužka

Dopolnilna kmetijska dejavnost predstavlja vir dodatnega zaslužka in omogoča boljšo rabo proizvodnih zmogljivosti. Kot sekundarna dejavnost prispeva k boljši izrabi pridelkov iz osnovne kmetijske in gozdarske dejavnosti. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

22.01.2019 od 16:00 do 19:00
3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

Trendi digitalnega marketinga 2019

13.02.2019 od 14:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi.
Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

20.02.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje