KADROVSKI IN DRUGI PRAVNI VIDIKI POSLOVANJA PODJETJA

Spoznajte pravila komuniciranja preko kratkih sporočil

S kratkimi instant sporočili (instant messaging) lahko prihranite čas v komunikaciji s sodelavci, strankami ali poslovnimi partnerji. Priporočljivo je, da se pri pogovorih preko kratkih online sporočil držite nekaterih osnovnih pravil.
instant-sporocila-chat

Kar 80 odstotkov zaposlenih pri delu uporablja vsaj enega od številnih orodij za kratka sporočila (foto: Pixabay.com)

Kratka online sporočila (Messenger, Viber, Whatsapp, Google talk,…) predstavljajo odličen način učinkovite in hitre komunikacije s sodelavci, strankami ali poslovnimi partnerji. Kar 80 odstotkov zaposlenih pri delu uporablja vsaj enega od številnih orodij za kratka sporočila. Skoraj 98 odstotkov poslanih sporočil prejemnik prebere takoj, več kot tretjina zaposlenih pa na njih odgovori prej kot v 10 minutah.

Kako pravilno komunicirati preko kratkih sporočil?

Ker gre za dokaj formalno obliko komunikacije, je priporočljivo, da sogovornika poznate. Pri takšni obliki pogovora upoštevajte naslednja priporočila.

Začnite s kratkim pozdravom

Pogovor preko kratkih sporočil začnite s kratkim in vljudnim pozdravom. Obenem preverite, če ima sogovornik čas za pogovor, saj ga ne želite motiti.

Vas zanimajo nasveti 6-ih vrhunskih strokovnjakov za digitalni marketing? Preverite program dogodka Trendi digitalnega marketinga 2019 >>

Način komunikacije prilagodite sogovorniku

Nikakor ni vseeno, ali sporočilo pošiljate svojemu sodelavcu, šefu ali stranki. Zato morate prilagoditi način komunikacije. Če si lahko z določenimi osebami privoščite malce bolj sproščen način pogovora, je pri ostalih pomembna tudi bolj formalna in slovnično natančna komunikacija.

Bodite kratki

Instant sporočila so uporabna za situacije, ko potrebujete hiter odgovor na določeno vprašanje. Če gre za bolj kompleksno zadevo, premislite o tem, ali ne bi bil bolj primeren telefonski klic ali eletronska pošta.

whatsapp-chat-instant-sporocila

Instant sporočila so uporabna za situacije, ko potrebujete hiter odgovor na določeno vprašanje (foto: Pixabay.com)

Pazljivo z okrajšavami in simboli

Pri hitrih pogovorih je pogosta uporaba okrajšav in simbolov. Pazite, da jih uporabljate na pravilen način. Sogovornik mora natančno vedeti, o čem govorite. Pozorni bodite tudi pri uporabi smeškotov, saj si nikakor ne želite nesporazumov, oziroma pustiti neprofesionalen vtis.

Nikoli ne sporočajte slabih novic

Kratka sporočila so namenjena bolj ležernim temam, ne pa resnim pogovorom. Zato je priporočljivo, da jih ne uporabljate za sporočanje slabih novic, kot so npr. novica o odpovedi ali slabih rezultatih določenih projektov. Takšno obliko komunikacije uporabljajte zgolj za deljenje dobrih novic, odgovorov na vprašanja oziroma dogovorov za sestanek. Ker pogovori ostanejo shranjeni, kratkih sporočil ne uporabljajte za širjenje zaupnih informacij.

whatsapp-interface-instant-sporocila

Kratka sporočila so namenjena bolj ležernim temam, ne pa resnim pogovorom. Zato je priporočljivo, da jih ne uporabljate za sporočanje slabih novic (foto: Pixabay.com)

Ne spreminjajte dogovorov

Če je v zadnjem hipu prišlo do spremembe v terminu ali mestu sestanka, osebo raje pokličite, saj lahko le-ta spregleda sporočilo.

Spoštujte status sogovornika

Če ima vaš sogovornik prižgan status “zaseden”, mu ne pošiljajte kratkih sporočil, saj bi ga lahko zmotili pri delu. Raje počakajte in si zabeležite, kaj ste ga hoteli vprašati. Ko prejmete sporočilo, skušajte odgovoriti prej kot v pol ure. Ko zaključite pogovor s sogovornikom, se mu zahvalite za njegov čas. Na takšen način pri njem pustite dober vtis, kar je ključnega pomena za nadaljnje kontakte.

Izkoristite medij za networking

Vedno več ljudi dela od doma in takšen način komunikacije je lahko za njih odlično orodje za spoznavanje ljudi. Izkoristite priložnost in svoj profil dodajte v e-mail podpis, saj lahko tako razširite svojo poslovno mrežo.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Zdravstveni napotki pri delu z računalnikom

Zdravstveni napotki pri delu z računalnikom

Čedalje več dela se opravlja s pomočjo računalnika. To za zaposlene pomeni, da vse več ur na dan preživijo pred zasloni, kar lahko zelo negativno vpliva na zdravje. Kako si lahko posameznik pomaga pri tem, da bi bile posledice takega dela kar najmanjše? Preberite več >>

8 preizkušenih navad, ki vas bodo pripeljale do uspeha

8 preizkušenih navad, ki vas bodo pripeljale do uspeha

To, kar smo postali, je rezultat našega ponavljajočega ravnanja, vzorcev in navad. Že Aristotel je ugotovil, da uspeh ni stvar dejanj, ampak stvar navade. Nekaj uspešnih podjetnikov je zaupalo, katere so tiste navade, ki so njim najbolj pomagale na poti do uspeha. Preberite več >>

Lastnosti ljudi z visoko stopnjo čustvene inteligentnosti

Lastnosti ljudi z visoko stopnjo čustvene inteligentnosti

Ste se kdaj spraševali, zakaj so nekateri ljudje izjemno uspešni tako v zasebnem kot v poklicnem življenju? Morda so visoko čustveno inteligentni. Če vas zanima, kaj je čustvena inteligentnost in kako jo razvijati, berite naprej. Preberite več >>

7 razlogov, zakaj vsak podjetnik potrebuje blagovno znamko

7 razlogov, zakaj vsak podjetnik potrebuje blagovno znamko

Naj gre za bolj ali manj poznano ime, za podjetnika se registracija znamke lahko izkaže kot ključna investicija na njegovi podjetniški poti in mu prihrani marsikatero nevšečnost. Zato je pomembno, da podjetnik še pred podajo v podjetniške vode razume, zakaj so znamke pomemben element pri rasti in razvijanju njegovega poslovanja. Preberite več >>

La Popsi – hit produkt leta 2018 na Štartaj Slovenija

La Popsi – hit produkt leta 2018 na Štartaj Slovenija

Med inovativnimi izdelki, ki so na voljo na policah megamarketov INTERSPAR v sklopu 3. sezone Štartaj Slovenija, je La Popsi – sadni zamrznjeni desert – prejemnik naziva hit produkt leta 2018. O ideji, poteku poslovanja in izzivih na poti do uspeha smo se pogovarjali s podjetnicama in prijateljicama Nežo in Karmen. Preberite več >>

Strokovnjak odgovarja: Kako do mednarodne blagovne znamke?

Strokovnjak odgovarja: Kako do mednarodne blagovne znamke?

Na nas se je pred kratkim z vprašanjem obrnil podjetnik, ki že nekaj časa pod izbranim imenom trži svoje izdelke. Ker namerava prodajo usmeriti tudi na tuje trge, želi pred tem zavarovati svoje interese in v ta namen registrirati znamko. Zanimalo ga je predvsem, kako do mednarodne znamke. Preberite več >>

Oznake: ,