Spoznajte pravila komuniciranja preko kratkih sporočil

S kratkimi instant sporočili (instant messaging) lahko prihranite čas v komunikaciji s sodelavci, strankami ali poslovnimi partnerji. Priporočljivo je, da se pri pogovorih preko kratkih online sporočil držite nekaterih osnovnih pravil.
instant-sporocila-chat

Kar 80 odstotkov zaposlenih pri delu uporablja vsaj enega od številnih orodij za kratka sporočila (foto: Pixabay.com)

Kratka online sporočila (Messenger, Viber, Whatsapp, Google talk,…) predstavljajo odličen način učinkovite in hitre komunikacije s sodelavci, strankami ali poslovnimi partnerji. Kar 80 odstotkov zaposlenih pri delu uporablja vsaj enega od številnih orodij za kratka sporočila. Skoraj 98 odstotkov poslanih sporočil prejemnik prebere takoj, več kot tretjina zaposlenih pa na njih odgovori prej kot v 10 minutah.

Kako pravilno komunicirati preko kratkih sporočil?

Ker gre za dokaj formalno obliko komunikacije, je priporočljivo, da sogovornika poznate. Pri takšni obliki pogovora upoštevajte naslednja priporočila.

Začnite s kratkim pozdravom

Pogovor preko kratkih sporočil začnite s kratkim in vljudnim pozdravom. Obenem preverite, če ima sogovornik čas za pogovor, saj ga ne želite motiti.

Vas zanimajo nasveti 6-ih vrhunskih strokovnjakov za digitalni marketing? Preverite program dogodka Trendi digitalnega marketinga 2019 >>

Način komunikacije prilagodite sogovorniku

Nikakor ni vseeno, ali sporočilo pošiljate svojemu sodelavcu, šefu ali stranki. Zato morate prilagoditi način komunikacije. Če si lahko z določenimi osebami privoščite malce bolj sproščen način pogovora, je pri ostalih pomembna tudi bolj formalna in slovnično natančna komunikacija.

Bodite kratki

Instant sporočila so uporabna za situacije, ko potrebujete hiter odgovor na določeno vprašanje. Če gre za bolj kompleksno zadevo, premislite o tem, ali ne bi bil bolj primeren telefonski klic ali eletronska pošta.

whatsapp-chat-instant-sporocila

Instant sporočila so uporabna za situacije, ko potrebujete hiter odgovor na določeno vprašanje (foto: Pixabay.com)

Pazljivo z okrajšavami in simboli

Pri hitrih pogovorih je pogosta uporaba okrajšav in simbolov. Pazite, da jih uporabljate na pravilen način. Sogovornik mora natančno vedeti, o čem govorite. Pozorni bodite tudi pri uporabi smeškotov, saj si nikakor ne želite nesporazumov, oziroma pustiti neprofesionalen vtis.

Nikoli ne sporočajte slabih novic

Kratka sporočila so namenjena bolj ležernim temam, ne pa resnim pogovorom. Zato je priporočljivo, da jih ne uporabljate za sporočanje slabih novic, kot so npr. novica o odpovedi ali slabih rezultatih določenih projektov. Takšno obliko komunikacije uporabljajte zgolj za deljenje dobrih novic, odgovorov na vprašanja oziroma dogovorov za sestanek. Ker pogovori ostanejo shranjeni, kratkih sporočil ne uporabljajte za širjenje zaupnih informacij.

whatsapp-interface-instant-sporocila

Kratka sporočila so namenjena bolj ležernim temam, ne pa resnim pogovorom. Zato je priporočljivo, da jih ne uporabljate za sporočanje slabih novic (foto: Pixabay.com)

Ne spreminjajte dogovorov

Če je v zadnjem hipu prišlo do spremembe v terminu ali mestu sestanka, osebo raje pokličite, saj lahko le-ta spregleda sporočilo.

Spoštujte status sogovornika

Če ima vaš sogovornik prižgan status “zaseden”, mu ne pošiljajte kratkih sporočil, saj bi ga lahko zmotili pri delu. Raje počakajte in si zabeležite, kaj ste ga hoteli vprašati. Ko prejmete sporočilo, skušajte odgovoriti prej kot v pol ure. Ko zaključite pogovor s sogovornikom, se mu zahvalite za njegov čas. Na takšen način pri njem pustite dober vtis, kar je ključnega pomena za nadaljnje kontakte.

Izkoristite medij za networking

Vedno več ljudi dela od doma in takšen način komunikacije je lahko za njih odlično orodje za spoznavanje ljudi. Izkoristite priložnost in svoj profil dodajte v e-mail podpis, saj lahko tako razširite svojo poslovno mrežo.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pravno svetovanje prek e-maila ali video klica

Pravno svetovanje prek e-maila ali video klica

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. V MP sta vam v vsakem trenutku na voljo dva pravnika.

V času karantene bodo vsa svetovanja izvedena bodisi prek e-maila ali video klica.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva, kjer bodo naši strokovnjaki z vami delili svoje 10 letne izkušnje iz sveta podjetništva.

V času karantene bodo vsa svetovanja izvedena bodisi prek e-maila ali video klica.

Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

Velika Britanija je s 1.2.2020 izstopila iz EU, kar pomeni, da je od tega dne smatrana kot tretja država (nečlanica EU). Po dogovoru trenutno od 1.2. do 31.12.2020 sicer velja prehodno obdobje, kar pomeni, da v tem času evropsko pravo še vedno velja in se uporablja tudi na britanskem ozemlju. Spremembe in prilagoditve na izstop se torej obetajo na večini področij, prav tako tudi na področju industrijske lastnine. Preberite več >>

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

V luči trenutnih razmer po več državah EU že veljajo izredne razmere. V Španiji in Švici, državah kjer imata sedež Evropski urad za intelektualno lastnino (EUIPO) in Mednarodna organizacija za intelektualno lastnino (WIPO) ukrepi zoper širjenje koronavirusa zadevajo tudi postopke, ki tečejo v zvezi z registracijo znamk, modelov in patentov. Preberite več >>

Zaprtje s.p.

Zaprtje s.p.

V članku je predstavljeno, kakšen je postopek v primeru zaprtja s.p.. Zaprtje s.p. je treba načrtovati vsaj 15 dni pred njegovim dejanskim zaprtjem v obliki sporočila o zaprtju s.p. na AJPES. Preberite več >>

Zakaj prejemniki ne preberejo vaših elektronskih sporočil?

Zakaj prejemniki ne preberejo vaših elektronskih sporočil?

Večina komunikacije, ki jo imamo s svojimi potencialnimi kupci, poslovnimi partnerji in zaposlenimi, gre prek elektronskih sporočil. V svoje nabiralnike prejmemo tudi sporočila, ki po dolžini bolj spominjajo na članke kot pa sporočila z nujnimi informacijami. Preberite več >>

Ustanavljate prvi startup? Ne delajte teh napak!

Ustanavljate prvi startup? Ne delajte teh napak!

Podjetništvo je nepredvidljivo, če pa ste začetnik, se stvari hitro lahko odvijejo v napačno smer. Kako preprečiti, da ne bi delali napak kot začetnik? Rešitev je predvsem v učenju na (tujih) napakah. Preberite več >>

6 trikov, ki jih uporabljajo milijonarji

6 trikov, ki jih uporabljajo milijonarji

Če si želite uspeti, sledite nasvetom tistih, ki so uspeh že doživeli. Predstavljamo šest trikov, ki jih uporabljajo milijonarji, ki so začeli iz nič. Vključite jih v delovanje svojega podjetja in hitro se boste znašli na poti do uspeha. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

08.05.2020 od 14:30 do 19:30
!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

KONFERENCO ZARADI RAZMER VEZANIH NA KORONAVIRUS PRESTAVLJAMO!!! Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje