Spoznajte pravila komuniciranja preko kratkih sporočil

S kratkimi instant sporočili (instant messaging) lahko prihranite čas v komunikaciji s sodelavci, strankami ali poslovnimi partnerji. Priporočljivo je, da se pri pogovorih preko kratkih online sporočil držite nekaterih osnovnih pravil.
instant-sporocila-chat

Kar 80 odstotkov zaposlenih pri delu uporablja vsaj enega od številnih orodij za kratka sporočila (foto: Pixabay.com)

Kratka online sporočila (Messenger, Viber, Whatsapp, Google talk,…) predstavljajo odličen način učinkovite in hitre komunikacije s sodelavci, strankami ali poslovnimi partnerji. Kar 80 odstotkov zaposlenih pri delu uporablja vsaj enega od številnih orodij za kratka sporočila. Skoraj 98 odstotkov poslanih sporočil prejemnik prebere takoj, več kot tretjina zaposlenih pa na njih odgovori prej kot v 10 minutah.

Kako pravilno komunicirati preko kratkih sporočil?

Ker gre za dokaj formalno obliko komunikacije, je priporočljivo, da sogovornika poznate. Pri takšni obliki pogovora upoštevajte naslednja priporočila.

Začnite s kratkim pozdravom

Pogovor preko kratkih sporočil začnite s kratkim in vljudnim pozdravom. Obenem preverite, če ima sogovornik čas za pogovor, saj ga ne želite motiti.

Vas zanimajo nasveti 6-ih vrhunskih strokovnjakov za digitalni marketing? Preverite program dogodka Trendi digitalnega marketinga 2019 >>

Način komunikacije prilagodite sogovorniku

Nikakor ni vseeno, ali sporočilo pošiljate svojemu sodelavcu, šefu ali stranki. Zato morate prilagoditi način komunikacije. Če si lahko z določenimi osebami privoščite malce bolj sproščen način pogovora, je pri ostalih pomembna tudi bolj formalna in slovnično natančna komunikacija.

Bodite kratki

Instant sporočila so uporabna za situacije, ko potrebujete hiter odgovor na določeno vprašanje. Če gre za bolj kompleksno zadevo, premislite o tem, ali ne bi bil bolj primeren telefonski klic ali eletronska pošta.

whatsapp-chat-instant-sporocila

Instant sporočila so uporabna za situacije, ko potrebujete hiter odgovor na določeno vprašanje (foto: Pixabay.com)

Pazljivo z okrajšavami in simboli

Pri hitrih pogovorih je pogosta uporaba okrajšav in simbolov. Pazite, da jih uporabljate na pravilen način. Sogovornik mora natančno vedeti, o čem govorite. Pozorni bodite tudi pri uporabi smeškotov, saj si nikakor ne želite nesporazumov, oziroma pustiti neprofesionalen vtis.

Nikoli ne sporočajte slabih novic

Kratka sporočila so namenjena bolj ležernim temam, ne pa resnim pogovorom. Zato je priporočljivo, da jih ne uporabljate za sporočanje slabih novic, kot so npr. novica o odpovedi ali slabih rezultatih določenih projektov. Takšno obliko komunikacije uporabljajte zgolj za deljenje dobrih novic, odgovorov na vprašanja oziroma dogovorov za sestanek. Ker pogovori ostanejo shranjeni, kratkih sporočil ne uporabljajte za širjenje zaupnih informacij.

whatsapp-interface-instant-sporocila

Kratka sporočila so namenjena bolj ležernim temam, ne pa resnim pogovorom. Zato je priporočljivo, da jih ne uporabljate za sporočanje slabih novic (foto: Pixabay.com)

Ne spreminjajte dogovorov

Če je v zadnjem hipu prišlo do spremembe v terminu ali mestu sestanka, osebo raje pokličite, saj lahko le-ta spregleda sporočilo.

Spoštujte status sogovornika

Če ima vaš sogovornik prižgan status “zaseden”, mu ne pošiljajte kratkih sporočil, saj bi ga lahko zmotili pri delu. Raje počakajte in si zabeležite, kaj ste ga hoteli vprašati. Ko prejmete sporočilo, skušajte odgovoriti prej kot v pol ure. Ko zaključite pogovor s sogovornikom, se mu zahvalite za njegov čas. Na takšen način pri njem pustite dober vtis, kar je ključnega pomena za nadaljnje kontakte.

Izkoristite medij za networking

Vedno več ljudi dela od doma in takšen način komunikacije je lahko za njih odlično orodje za spoznavanje ljudi. Izkoristite priložnost in svoj profil dodajte v e-mail podpis, saj lahko tako razširite svojo poslovno mrežo.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Moteči dejavniki znižujejo vašo produktivnost

Moteči dejavniki znižujejo vašo produktivnost

Večina podjetnikov se vsakodnevno sooča z resnično zahtevnimi nalogami in le v primeru, da svojo osredotočenost ohranijo na visokem nivoju, naloge tudi uspešno dokončajo. Mobilni telefoni, elektronska pošta in stranke pri tem predstavljajo nepotrebne moteče dejavnike, ki jih je dobro izločiti. Preberite več >>

S kakšnimi težavami se soočajo mladi podjetniki?

S kakšnimi težavami se soočajo mladi podjetniki?

Vstop v podjetništvo v mladih letih ima svoje prednosti, a tudi slabosti. Velikokrat se mladi podjetniki soočajo z neodobravanjem okolice, velik problem pa je tudi pomanjkanje kredibilnosti, saj kot podjetniki začetniki še nimajo izkušenj in ugleda, kot ga uživajo njihovi starejši kolegi. Preberite več >>

Nekaj pogostih, a navidez neškodljivih napak podjetnikov

Nekaj pogostih, a navidez neškodljivih napak podjetnikov

Podjetniki za svoje delo pogosto uporabljajo različno tehnologijo, ki jim močno olajša delo, a ob nepravilni rabi lahko pomeni velik strošek zanje! Poglejmo si nekaj pogostih napak, ki jih počnejo mnogi, čeprav bi se jim lahko enostavno izognili. Preberite več >>

Prenos s.p. na družinskega člana

Prenos s.p. na družinskega člana

V poslovni praksi je veliko primerov, ko samostojni podjetniki iz najrazličnejših razlogov prenehajo opravljati svojo dejavnost (med najpogostejšimi je upokojitev) in želijo, da njihovo dejavnost nadaljuje neka druga oseba (njihovi otroci, zakonec, brat, vnuk ali kakšna druga oseba). Preberite več >>

Kako v 5 korakih postaviti spletno stran za vaše podjetje?

Kako v 5 korakih postaviti spletno stran za vaše podjetje?

Spletna stran vašega podjetja je pomemben prvi stik med potencialnimi strankami in podjetjem. V prispevku vam podajamo napotke, kako jo lahko postavite v petih enostavnih korakih. Preberite več >>

3 pogoste napake v malih podjetjih (in kako jih popraviti)

3 pogoste napake v malih podjetjih (in kako jih popraviti)

Voditi lastno podjetje ni enostavna stvar, še posebej, če to počnete sami. Kot lastnik malega podjetja imate veliko obveznosti. Opravljati morate vloge tržnika, prodajalca, računovodje in tako dalje. Preberite več >>

Oznake: ,