davčno potrjevanje računov

Sprememba stališča FURS pri davčnem potrjevanju računov

Finančna uprava Republike Slovenije je objavila spremembo stališča razlage Zakona o davčnem potrjevanju računov glede pošiljanja negotovinskih računov v davčno potrjevanje. Sprememba stališča je pomembna za podjetnike, ki izdajate tako negotovinske kot tudi gotovinske račune.
davčno potrjevanje računov

Kot določa peti odstavek 5. člena Zakona o davčnem potrjevanju računov – ZDavPR (Uradni list RS, št. 57/15 in 69/17) , si morajo zaporedne številke računov vsako poslovno leto slediti v neprekinjenem zaporedju po vsakem poslovnem prostoru zavezanca ali po elektronski napravi za izdajo računov v poslovnem prostoru zavezanca.

Nadalje 5. člen Zakona o davčnem potrjevanju računov določa, da se gotovinski in negotovinski računi lahko številčijo v istem zaporedju le ob pogoju, da se obe vrsti računov (gotovinski in negotovinski) davčno potrjujejo. V primeru, da želi zavezanec v istem zaporedju kot gotovinske račune številčiti tudi negotovinske račune, mora torej ob izdaji v potrjevanje pošiljati tudi negotovinske račune. Enako se ravna tudi v primeru, ko se v istem zaporedju kot gotovinski računi številčijo računi, za katere po DDV zakonodaji ne obstaja obveznost izdaje. Tudi v tem primeru je treba ob izdaji v potrjevanje pošiljati račune, za katere po DDV zakonodaji ne obstaja obveznost izdaje. Negotovinskih računov v davčno potrjevanje ni potrebno pošiljati le v primeru, ko so izdani v zaporedju, ki je ločeno od zaporedja gotovinskih računov.

Kako je bilo do sedaj?

Finančna uprava do sedaj v postopku potrjevanja računov ni preverjala zaporedja številčenja računov. To je počela le v naknadnih analizah in postopkih nadzora.

Zavezanci, ki so seveda kljub temu morali ohraniti ustrezno zaporedje številčenja računov, so lahko v postopek potrjevanja računov pošiljali le gotovinske račune. Pri postopku potrjevanja računov so zato v primerih, ko so zavezanci uporabljali isto zaporedje številčenja za obe vrsti računov (gotovinskih in negotovinkih) nastajale “luknje” pri številkah računov.

Kako bo po novem?

Finančna uprava Republike Slovenije bo po novem od vas zahtevala, da v davčno potrjevanje pošiljate obe vrsti računov (gotovinske in negotovinske), če za njihovo označevanje uporabljate enako številčno zaporedje. Razlog za to je odkrivanje nepravilnosti in neskladij v dinamiki izdajanja računov in ugotavljanja morebitnih vrzeli v številkah izdanih računov v bazi potrjenih računov na Finančni upravi.

Če negotovinskih računov ne nameravate davčno potrjevati, jih morate izdajati v zaporedju, ki je ločeno od zaporedja, v katerem se številčijo gotovinski računi, ki se pošiljajo v davčno potrjevanje.

Vir: ZDavPR, FURS (vprašanje št. 165)

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP računovodstvo

MP računovodstvo

MP računovodstvo je mreža računovodskih servisov po vsej Sloveniji. Vsa računovodstva uporabljajo sistem e-računovodstva, kar podjetnikom omogoča nižanje stroškov, lažji pregled nad delom in možnost za hitrejše poslovno odločanje. Več >


Vse, kar mora mladi podjetnik vedeti o DDV

Vse, kar mora mladi podjetnik vedeti o DDV

Davčna zakonodaja se dnevno spreminja, kar pomeni, da ji je vedno težje slediti. Eden izmed ključnih davkov, s katerim se sreča podjetnik, je Davek na dodano vrednost. Sicer se zdi, da gre za enostavno obdavčitev, vendar lahko ta davek kaj hitro postane kompleksen in zapleten. Več >

Vrednotenje podjetja

Vrednotenje podjetja

Vrednost podjetja je lahko dejstvo, npr. knjigovodska vrednost, tj. razlika med sredstvi in obveznostmi podjetja, lahko pa je le ocena, ki izhaja iz npr. tržne vrednosti (kakšno vrednost bi za podjetje določil potencialni kupec), diskontirane, vlagateljeve, likvidacijske, zavarovalne vrednosti itd. Več >

Vinjeta in uveljavljanje stroškov

Vinjeta in uveljavljanje stroškov

Vinjeta je v Sloveniji obvezna za vse avtoceste in hitre ceste v upravljanju DARS. Vinjeta je naprodaj od decembra prejšnjega leta in bo v prihodnjem letu obarvana kovinsko-oranžno. Vinjeta spada v kategorijo davčno priznanega odhodka cestnine na službeni poti, zato jo lahko podjetniki uveljavljate v stroške. Več >

Kaj je 13. plača in kdaj se jo lahko izplača?

Kaj je 13. plača in kdaj se jo lahko izplača?

Delodajalci lahko delavcem, v skladu z Zakona o delovnih razmerjih, v decembru izplačajo dodatke k redni letni plači. Nagrajevanje delavcev dokazano prispeva k boljšemu poslovanju podjetja. Prav s tem namenom ZDR-1 omogoča, da je lahko sestavni del plače tudi plačilo za poslovno uspešnost. Več >

Materinski dopust in nadomestilo za bodoče mamice z s.p.-jem

Materinski dopust in nadomestilo za bodoče mamice z s.p.-jem

Kot zavarovanka po Zakonu o starševskem varstvu in družinskih prejemkih, med katere je uvrščena kot oseba, ki opravlja pridobitno ali drugo dovoljeno dejavnost, ima mati, ki vodi s.p., pravico do materinskega dopusta, ki sodi med pravice iz zavarovanja za starševsko varstvo. Več >

Oznake:, , , , ,
© 2007-2026 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki | Zemljevid strani