Število registriranih blagovnih znamk v porastu!

V članku tokrat predstavljamo statistične podatke glede prijavljenih in registriranih znamk, modelov in patentov na področju Slovenije in širše. Številke predvsem na mednarodnem področju z leti naraščajo, kar nam lahko pove, da se podjetniki vedno bolj zavedajo pomena zaščite njihove intelektualne lastnine.
porast znamk

Podjetniki se vse bolj zavedajo pomena zaščite njihove intelektualne lastnine, na kar kažejo tudi statistični podatki.

V zadnjih letih je mogoče opaziti trend povečevanja prijav in registracij znamk, modelov in patentov.

Številke rastejo predvsem na področju zaščite intelektualne lastnine na mednarodnem področju – mednarodnih prijav in registracij, vloženih pri pristojnih uradih, je namreč ogromno. Zagotovo gre za pozitiven trend, saj zaščita pravic intelektualne lastnine imetniku prinaša mnoge prednosti.

Znamke

Pri prijavah in registracijah znamk URSIL ugotavlja ohranjanje trenda, številke so v zadnjih treh letih precej stalne. V letu 2016 je bilo v Sloveniji vloženih 1.559 prijav za znamke, od tega je bilo uspešno registriranih 1.150 znamk. V letu 2017 je bilo nato vloženih 1.504 prijav, od katerih je postopek uspešno prestalo 1.274 znamk. V preteklem letu pa je bilo vloženih 1.456 prijav za registracijo in je bilo od tega uspešno registriranih 1.254 znamk. Skoraj polovica vlog, vloženih v lanskem letu, je bilo vloženih elektronsko. Urad je lani beležil tudi veliko vlog za vpise sprememb v registre pravic intelektualne lastnine, natančneje 1.928 vlog.

Pri Evropskem uradu za intelektualno lastnino (EUIPO) je bilo v letu 2016 vloženih 135.259 prijav za znamko EU, od tega je bilo uspešno registriranih 125.991 znamk. V letu za tem je bilo vloženih 146.409 prijav in bilo na koncu registriranih 128.376 znamk. Lansko leto pa je urad beležil rekordnih 152.488 prijav, od katerih je bilo uspešno registriranih 129.977 znamk.

Na mednarodnem področju je bilo v okviru madridskega sistema pri WIPO v lanskem letu vloženih 61.200 prijav, kar predstavlja 6,4% porast glede na leto 2017. Od tega največji delež takšnih prijav predstavljajo ameriški prijavitelji (8.825 prijav), sledijo jim nemški prijavitelji (7.495 prijav) in kitajski prijavitelji (6.900 prijav). Med podjetja z največ vloženimi prijavami se umeščajo švicarski Novartis s 174 prijavami, sledijo pa jim francoski L’Oréal s 169 prijavami, nemški Daimler s 129 in Apple s 87 prijavami.

Patenti

V Sloveniji je število nacionalnih prijav patentov vse do leta 2018 počasi naraščalo. URSIL je v letu 2016 zabeležil vloženih 315 prijav za patente, od tega je bilo uspešno podeljenih 266 patentov. V letu 2017 je bilo prijav 314, od tega je bilo podeljenih 208 patentov. V lanskem letu pa je številka prijav precej upadla, beležili so zgolj 274 prijav, od tega je bilo podeljenih 232 patentov. Število vloženih nacionalnih patentov je lansko leto sicer upadlo, navkljub vsemu, pa je bilo na koncu podeljenih več patentov, kot prejšnji dve leti. URSIL kot razlog, zaradi katerega bi lahko prišlo do upada prijav, navaja tudi tuje prevzeme slovenskih firm, ki nato prijave raje vlagajo v tujini.

Po mnenju URSIL bi slovenski izumitelji svoje izume in patente lahko uspešneje tržili, saj se po številu vloženih prijav na milijon prebivalcev Slovenija med 38 državami članicami EPO umeščano v zgornjo sredino.

Na evropski ravni medtem število vpisov evropskih patentov v register že več let narašča. V lanskem letu se je število vloženih zahtev za vpis evropskega patenta v register povečalo za 5%, v primerjavi z letom 2015, pa gre za 40% porast.

Za mednarodne prijave v skladu s Pogodbo o sodelovanju na področju patentov PTC je bilo preteklo leto prelomno, saj je bil presežen prag rekordnega četrt milijona mednarodnih prijav. To predstavlja kar 3,9% povečanje glede na leto 2017. Na področju mednarodne zaščite patentov se trenutno največ mednarodnih prijav vloži s strani azijskih prijaviteljev (50,5%), na drugem mestu pa so evropski prijavitelji, ki so lani vložili 24,5% vseh mednarodnih prijav.

Od držav je največ prijav za mednarodno zaščito vložila ZDA (56.142 prijav), takoj za njo pa Kitajska (53.345 prijav), ki bo po napovedih v naslednjih letih prevzela vodstvo.

Kitajski Huawei je lani vložil kar 5.405 prijav za mednarodne patente in se s tem zavihtel na vrh med podjetji. Sledili so mu japonski Mitsubishi (2.812 prijav), ameriški Intel (2.449 prijav) in ameriški Qualcomm (2.404 prijav).

Modeli

URSIL v poročilu ugotavlja, da se je število vloženih nacionalnih prijav za registracijo modelov v lanskem letu bistveno zmanjšalo. Zmanjšalo pa se je tudi število zahtev za varstvo modelov na mednarodni ravni (po Haaškem sporazumu). Kot enega izmed možnih razlogov za upad navajajo popularnost registriranega modela Skupnosti (na ravni EU), pa tudi dejstvo, da je neregistriran model lahko predmet avtorskopravnega varstva.

V letu 2016 je bilo pri slovenskem uradu vloženih 80 prijav za registracijo modelov, od tega je bilo registriranih 53 modelov. V letu 2017 je bilo vloženih 66 prijav, od katerih je bilo registriranih 58 modelov. V letu 2018 pa je bilo vloženih zgolj 36 prijav in je bilo od tega uspešno registriranih 30 modelov.

Na območju EU je bilo leta 2016 registriranih 86.444 modelov, leta 2017 beležijo 95.785 registriranih modelov, leta 2018 pa 93.272 modelov.

Število prijav vloženih preko haaškega sistema (mednarodni modeli) je glede na leto 2017 zraslo za 3,7%, medtem ko je število registracij upadlo za 0,7%. Skupno število prijav za modele na mednarodni ravni je znašalo 5.404, vsebovale pa so 19.296 modelov. Največji uporabniki haaškega sistema sicer ostajajo nemški prijavitelji (v njihovih prijavah je bilo vsebovanih 3.964 modelov), sledijo pa jim švicarski prijavitelji (2.510 modelov). Največjo rast je bilo opaziti pri Nizozemski, kjer se je število mednarodnih prijav za modele povečalo za 71,3%, medtem ko je največji upad mednarodnih prijav opaziti pri ZDA (22,2% manj prijav).

VIRI: Poročilo URSIL, Poročilo WIPO

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

Velika Britanija je s 1.2.2020 izstopila iz EU, kar pomeni, da je od tega dne smatrana kot tretja država (nečlanica EU). Po dogovoru trenutno od 1.2. do 31.12.2020 sicer velja prehodno obdobje, kar pomeni, da v tem času evropsko pravo še vedno velja in se uporablja tudi na britanskem ozemlju. Spremembe in prilagoditve na izstop se torej obetajo na večini področij, prav tako tudi na področju industrijske lastnine. Preberite več >>

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

V luči trenutnih razmer po več državah EU že veljajo izredne razmere. V Španiji in Švici, državah kjer imata sedež Evropski urad za intelektualno lastnino (EUIPO) in Mednarodna organizacija za intelektualno lastnino (WIPO) ukrepi zoper širjenje koronavirusa zadevajo tudi postopke, ki tečejo v zvezi z registracijo znamk, modelov in patentov. Preberite več >>

Nike prekinil sodelovanje z Amazonom

Nike prekinil sodelovanje z Amazonom

Nike je preko platforme za spletno prodajo Amazon od leta 2017 prodajal del svojih izdelkov. Po dveh letih se je odločil za prekinitev sodelovanja, saj se bo raje osredotočil na direkten pristop do svojih strank. Preberite več >>

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Interbrand je pred kratkim objavil posodobljeno lestvico stotih največ vrednih blagovnih znamk na svetu. V svojem poročilu navaja, da Apple letos ostaja najbolj vredna znamka na svetu. Drugo in tretje mesto na lestvici največ vrednih znamk pa sta zasedla Google in Amazon. Preberite več >>

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Ko se znajdemo sredi prodajalnih polic ali pa pregledujemo spletne strani, ki nam nudijo številne izdelke, imajo na nas pomemben vpliv tudi barve. Kako posamezne barve vplivajo na potrošnike? Nekatere nas pomirjajo, druge v nas vzbudijo optimizem, spet tretje pa spodbudijo nakupovalni učinek. Preberite več >>

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Če poslujete samo v Sloveniji, ta članek ni namenjen vam. Če pa sklepate posle tudi izven dežele pod Alpami, oziroma razmišljate o širitvi svojega relevantnega trga tudi v sosednje države, se vam izplača razmisliti o zaščiti vašega največjega aduta na ravni EU. Preberite več >>

Obstaja več razlogov, zakaj registrirati blagovno znamko

Obstaja več razlogov, zakaj registrirati blagovno znamko

Odločitve potrošnikov so v veliki meri odvisne od blagovnih znamk in od stopnje zaupanja, ki ga določena blagovna znamka predstavlja. Vsako resno podjetje mora zato že od samih začetkov težiti k temu, da razvije prepoznavno blagovno znamko. Preberite več >>

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Optimizacija spletne strani predstavlja temelj za močno prisotnost blagovne znamke na spletu. Podjetjem namreč ne prinaša zgolj novega "organskega" prometa, temveč na njihovo spletno stran privablja tudi tiste interesente, ki so z njihovo blagovno znamko že seznanjeni. Preberite več >>

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Pravočasna registracija blagovne znamke vam lahko kasneje prihrani veliko sivih las. V članku zato tokrat predstavljamo nasvete, na kaj je potrebno biti pozoren pri izbiri primernega imena vaše blagovne znamke. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

08.05.2020 od 14:30 do 19:30
!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

KONFERENCO ZARADI RAZMER VEZANIH NA KORONAVIRUS PRESTAVLJAMO!!! Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje