Tržni potenciali in ovire pri vstopu slovenskih podjetij na latinskoameriški trg

Latinskoameriške države imajo nizko zadolženost in konstantno gospodarsko rast.

Tržni potenciali in ovire pri vstopu slovenskih podjetij na latinskoameriški trg

Latinska Amerika je obsežno ozemlje, ki obsega vse panameriške države razen ZDA in Kanade. Na tem ozemlju živi približno 600 milijonov prebivalcev, kar je za skoraj sto milijonov več, kot jih prebiva v vseh državah Evropske Unije.
Tržni potenciali in ovire pri vstopu slovenskih podjetij na latinskoameriški trg

Latinskoameriške države imajo nizko zadolženost in konstantno gospodarsko rast.

 

 

Zaradi velikosti ima latinskoameriški trg veliko tržnih potencialov

Kljub šibki kupni moči prebivalstva je možnost tržnega uspeha velika, saj se ta trg v zadnji dekadi intenzivno razvija, tako politično kot ekonomsko in razvojno.

Vse latinskoameriške države imajo nizko zadolženost in konstantno gospodarsko rast, zato so toliko bolj primerne za vstop na trg. V zgornji ekonomski razred v večini držav Latinske Amerike sodi le do 5 odstotkov prebivalstva, vendar pomeni glede na populacijo zelo visoko število premožnih kupcev, ki pri nakupu prestižnih izdelkov ne gledajo na ceno.

Domača proizvodnja je šibka, zato mora večina držav Latinske Amerike mnogo artiklov uvažati, kar odpira široke možnosti za izvoz na te trge. Nerazvitost trga usmerja lokalno politiko v zadovoljitev potreb prebivalstva, kar odpira možnosti novih investicij v infrastrukturo in gospodarstvo. To privlači tuje investitorje, s tem pa tudi potrebe po blagu in storitvah.

Sodobni trendi usmerjajo države k večji odprtosti

Latinskoameriški trgi so bili v preteklosti dokaj zaprti, vendar sodobni trendi usmerjajo državne politike k večji odprtosti, spoštovanju mednarodnih dogovorov in zmanjševanju korupcije. Latinskoameriški trg je zelo odprt. Pri odločitvah o nakupu prednjači cena in kakovost blaga, zato je treba pričakovati velik pritisk kitajske in druge konkurence. Latinskoameriški kupci izdelke iz EU zelo cenijo, pri nekaterih tržnih segmentih pa kupci ohranjajo zvestobo za izdelke evropskih in ameriških znamk. Pri visoko-tehnoloških izdelkih imajo prednost izdelki z blagovno znamko. Obstaja tudi mnogo možnosti za uvoz latinsko ameriških izdelkov v Evropsko unijo, vendar uvoz v EU ovirajo razne omejitve s strani EU. Glavni tržni potenciali so na področju visokih tehnologij, informacijske tehnologije, strojev in transportnih strojev, farmacevtskih izdelkov, prehrane in turizma.

Preden vstopite na južnoameriški trg, se dobro pripravite

Vsekakor obstajajo pri morebitnem vstopu slovenskega podjetja na latinskoameriški trg številna tveganja. Največje tveganje je v nepravilno oblikovani strategiji in napačnem pristop h kupcu, obstajajo pa tudi druga tveganja, kot so pomanjkanje kadrov na ciljnem trgu, korupcija, lobiranje konkurence in druga tveganja. Med manjša tveganja sodi tveganje neplačil, saj se večina poslov izvršuje s predplačili.

Pri vstopu na južnoameriške trge so se najbolje izkazale strategije dobro načrtovanih priprav in upoštevanja lastnosti ciljnega trga. Pred vstopom mora podjetje preučiti lokalno kulturo, zgodovino in značilnosti ciljne države, predvideti ovire in tveganja, poiskati zanesljivega zastopnika ali svetovalca, ki bo razjasnil vse podrobnosti delovanja na tem trgu, upoštevati potrebo po prijateljskem odnosu s partnerji, počakati na pravi trenutek za uspešen vstop, skrbeti za dobre odnose s partnerji in vztrajati v svoji viziji in pri svojih načelih, da lahko uspešno obvladuje poslovanje kljub oviram in tveganjem.

Vir slike: ICEF Monitor

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Virtualna pisarna Ljubljana

Virtualna pisarna Ljubljana

Virtualna pisarna Ljubljana je odlična rešitev za vse, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. Virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na naši SPOT točki na enem mestu hkrati odprete podjetje / spremenite sedež podjetja. Več >


PODIM 2025: kdo je osvojil naslov najboljšega startupa med 188 tekmeci?

PODIM 2025: kdo je osvojil naslov najboljšega startupa med 188 tekmeci?

PODIM 2025 je v Mariboru znova združil vrhunske startupe, vlagatelje in tehnološke vizionarje iz celega sveta. Tridnevni dogodek je s pestro vsebino, mreženjem in tekmovanjem Podim Pitching Competition navdušil več kot 1.000 udeležencev iz 23 držav. Več >

Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Flippa je največja svetovna platforma, preko katere lahko podjetniki kupijo ali prodajo svoje spletno podjetje. Zdaj je Flippa dobila tudi lokalno prisotnost na slovenskem in hrvaškem trgu. Več >

280 milijonov evrov za slovensko gospodarstvo: nova finančna spodbuda podjetjem in občinam

280 milijonov evrov za slovensko gospodarstvo: nova finančna spodbuda podjetjem in občinam

Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport je s SID banko podpisalo sporazum o financiranju finančnih instrumentov v višini 190 milijonov evrov iz evropskih kohezijskih sredstev. Skupaj z lastnimi sredstvi finančnih posrednikov bo tako podjetjem in občinam na voljo skoraj 280 milijonov evrov posojil in nepovratnih sredstev. Več >

Ukinitev normiranstva za pravne subjekte

Ukinitev normiranstva za pravne subjekte

Z začetkom veljavnosti spremembe  Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb se s 1. januarjem 2025 ukinja možnost ugotavljanja davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov za pravne osebe. Več >

Bomo leta 2030 ustvarili dvakrat več startupov kot danes?

Bomo leta 2030 ustvarili dvakrat več startupov kot danes?

Državni sektretar Matevž Frangež je ta teden na konferenci Podim predstavil izhodišča Slovenske startup strategije. Cilj strategije, ki je nastajala v sodelovanju z aktivnimi deležniki ekosistema, je do leta 2030 doseči preboj Slovenije med najbolj privlačna okolja za startup podjetja. Več >

Prijavite svoje dohodke iz tujine

Prijavite svoje dohodke iz tujine

V primeru da so nenapovedani dohodki, prejeti iz tujine, edini dohodki davčnega zavezanca, le-ta ne bo prejel Informativnega izračuna dohodnine in mora sam vložiti napoved za letno odmero dohodnine. Več >

Si predstavljate svet brez CV? Morda bomo kmalu tam

Si predstavljate svet brez CV? Morda bomo kmalu tam

Ko smo v iskanju zaposlitve, je prva stvar, ki nam pade na pamet življenjepis. Ta dokument, v katerem predstavimo izobrazbo, delovne izkušnje in spretnosti, je že dolgo nepogrešljiv del prijave za delo. Klasičen CV pa bi lahko kmalu postal zastarel, opozarjajo strokovnjaki, vsaj v takšni obliki, kot ga poznamo danes. Več >

Diplome pri zaposlovanju niso več tako iskane

Diplome pri zaposlovanju niso več tako iskane

Po nedavnih raziskavah se vedno več podjetij pri zaposlovanju obrača h kompetencam ter dokazano pridobljenim sposobnostim kandidata in ne več toliko k izobrazbi ali preteklim izkušnjam. Več >

Kaj se dogaja z novim zakonom o evidencah delovnega časa?

Kaj se dogaja z novim zakonom o evidencah delovnega časa?

Pred kratkim je minilo tri mesece od začetka uporabe novele zakona o evidencah delovnega časa zaposlenih v podjetjih. Po treh mesecih uporabe je ministrstvo že lani napovedalo, da bo uvedlo morebitne izboljšave novele zakona. Več >

Oznake:
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki