
Latinskoameriške države imajo nizko zadolženost in konstantno gospodarsko rast.
Zaradi velikosti ima latinskoameriški trg veliko tržnih potencialov
Kljub šibki kupni moči prebivalstva je možnost tržnega uspeha velika, saj se ta trg v zadnji dekadi intenzivno razvija, tako politično kot ekonomsko in razvojno.
Vse latinskoameriške države imajo nizko zadolženost in konstantno gospodarsko rast, zato so toliko bolj primerne za vstop na trg. V zgornji ekonomski razred v večini držav Latinske Amerike sodi le do 5 odstotkov prebivalstva, vendar pomeni glede na populacijo zelo visoko število premožnih kupcev, ki pri nakupu prestižnih izdelkov ne gledajo na ceno.
Domača proizvodnja je šibka, zato mora večina držav Latinske Amerike mnogo artiklov uvažati, kar odpira široke možnosti za izvoz na te trge. Nerazvitost trga usmerja lokalno politiko v zadovoljitev potreb prebivalstva, kar odpira možnosti novih investicij v infrastrukturo in gospodarstvo. To privlači tuje investitorje, s tem pa tudi potrebe po blagu in storitvah.
Sodobni trendi usmerjajo države k večji odprtosti
Latinskoameriški trgi so bili v preteklosti dokaj zaprti, vendar sodobni trendi usmerjajo državne politike k večji odprtosti, spoštovanju mednarodnih dogovorov in zmanjševanju korupcije. Latinskoameriški trg je zelo odprt. Pri odločitvah o nakupu prednjači cena in kakovost blaga, zato je treba pričakovati velik pritisk kitajske in druge konkurence. Latinskoameriški kupci izdelke iz EU zelo cenijo, pri nekaterih tržnih segmentih pa kupci ohranjajo zvestobo za izdelke evropskih in ameriških znamk. Pri visoko-tehnoloških izdelkih imajo prednost izdelki z blagovno znamko. Obstaja tudi mnogo možnosti za uvoz latinsko ameriških izdelkov v Evropsko unijo, vendar uvoz v EU ovirajo razne omejitve s strani EU. Glavni tržni potenciali so na področju visokih tehnologij, informacijske tehnologije, strojev in transportnih strojev, farmacevtskih izdelkov, prehrane in turizma.
Preden vstopite na južnoameriški trg, se dobro pripravite
Vsekakor obstajajo pri morebitnem vstopu slovenskega podjetja na latinskoameriški trg številna tveganja. Največje tveganje je v nepravilno oblikovani strategiji in napačnem pristop h kupcu, obstajajo pa tudi druga tveganja, kot so pomanjkanje kadrov na ciljnem trgu, korupcija, lobiranje konkurence in druga tveganja. Med manjša tveganja sodi tveganje neplačil, saj se večina poslov izvršuje s predplačili.
Pri vstopu na južnoameriške trge so se najbolje izkazale strategije dobro načrtovanih priprav in upoštevanja lastnosti ciljnega trga. Pred vstopom mora podjetje preučiti lokalno kulturo, zgodovino in značilnosti ciljne države, predvideti ovire in tveganja, poiskati zanesljivega zastopnika ali svetovalca, ki bo razjasnil vse podrobnosti delovanja na tem trgu, upoštevati potrebo po prijateljskem odnosu s partnerji, počakati na pravi trenutek za uspešen vstop, skrbeti za dobre odnose s partnerji in vztrajati v svoji viziji in pri svojih načelih, da lahko uspešno obvladuje poslovanje kljub oviram in tveganjem.
Vir slike: ICEF Monitor