
Pri sprejemanju odločitev se držite določenih pravil in bodite pozorni na predstavljene napake. (Vir slike: Startupstockphotos)
Prav nihče ni nezmotljiv, napake pa se seveda zgodijo tudi podjetnikom. Ključno je, da se iz svojih napak učite in jih ne ponovite. Kolikokrat ste zaradi želje po čim hitrejši uresničitvi cilja utišali glas v sebi, ki vam je prišepetaval, da nečesa ne smete storiti? In kolikokrat ste zaradi pritiskov in občutka odgovornosti ignorirali svoje občutke, ki so vam sporočali, da nekaj ni čisto prav?
Verjetno ste tudi sami iz takih ali drugačnih razlogov kdaj sprejeli kakšno odločitev, čeprav bi morali jasno in glasno reči ne. Da se vam to ne bi več dogajalo, predstavljamo štiri usodne podjetniške napake, ki lahko zavirajo ali celo onemogočijo uspeh oziroma rast vašega podjetja.
1. Opravljanje dodatnih brezplačnih storitev
Meja med odlično storitvijo in opravljanjem brezplačnega dela je tanka. Če svojim strankam stalno ponujate dodatne brezplačne storitve, bodo to kmalu začeli pričakovati od vas – tako boste v podjetju preveč časa namenili uslugam, zmanjkalo pa vam bo energije in časa za opravljanje dobičkonosnih nalog.
Da je čas denar, je že oguljena fraza. Zato se namesto na dolžino delovnika osredotočite na učinkovitost dela. Cenite svoj čas. Ko opravite vse storitve, za katere ste bili plačani, se ustavite. Svojega znanja in izkušenj ne ponujajte brezplačno iz prijaznosti, uvidevnosti do strank ali strahu pred izgubo naročnikov.
Namesto ponujanja dodatnih brezplačnih uslug po svojih najboljših zmožnostih v dogovorjenem roku opravite storitve, za katere ste prejeli plačilo, vse ostale storitve pa zaračunajte po vnaprej določenem ceniku.
2. Popuščanje finančnim pritiskom
Vsako podjetje se v določenem trenutku sooči s finančnimi težavami. Kako se na ta izziv odzovete, je ključnega pomena za prihodnost vašega podjetja. Jason Swenk, svetovalec lastnikov digitalnih agencij, pravi, da če si boste obupano želeli posla, boste sprejeli obupen posel.
Tudi če se soočate s finančno stisko, se ne obnašajte nepremišljeno. Ne sprejmite posla, če niste prepričani, da ga lahko izpeljete v dogovorjenem roku in pod dogovorjenimi pogoji. Ne spuščajte se v prodajo ali nakup, ne da bi podpisali pogodbo.
3. Ohranjanje pobožnih želja
Razvijanje in ohranjanje medsebojnih odnosov za obojestransko korist je sestavni del poslovnega sveta. Vendar se vprašajte, ali sodelujete s strankami, ki vam ne ustrezajo popolnoma, da bi se približali tistim, s katerimi želite delati. Ali opravljate brezplačne storitve, ker ste prepričani, da jim bo sledilo plačano delo? Ali izgubljate čas in energijo za delo z nekom, ki ni na odločevalski poziciji? Vaše pobožne želje se žal verjetno ne bodo uresničile in vam ne bodo prinesle dobička.
4. Podcenjevanje lastne vrednosti
Verjetno je vsak podjetnik že kdaj storil to napako. Če nižate svoje cene, hkrati zmanjšujete tudi vrednost svojega izdelka ali storitve, tako pa svojim strankam nehote sporočate, da vaši produkti niso vredni njihovega plačila.
Namesto stalnega nižanja cen svojim strankam ponudite občasne popuste, ki jih lahko po potrebi prilagajate, vendar pa z njimi ne boste razvrednotili svojega dela.
Ko se bo glas v vaši glavi naslednjič zaskrbljeno oglasil, ga ne ignorirajte v upanju, da bo tokrat vse drugače – in boljše. V sebi se zavedate, da ne bo tako. Določite si pravila in se jih dosledno držite. Tako boste napake preprečili, še preden bi se lahko zgodile, svojemu podjetju in sebi pa boste zagotovili uspeh in rast.
Vir: Entrepreneur