
Ste se v podjetništvo podali zaradi bogastva (Vir slike: YouTube).
Tudi če vam v prvem poskusu startup ne uspe (uspeh je sicer resda relativen pojem), se ne ustavite. Neuspeh je namreč del uspeha, pomembno pa je, da se na preteklih napakah česa naučite in jih ne ponavljate več. Poglejmo si tipične napake začetnikov.
Slaba odločitev pri zaposlovanju.
Ekipa je pomemben del (ne)uspeha; že ena slaba kadrovska odločitev lahko pripelje startup h koncu. Zaposlujte zaradi izkušenj in znanj, ne na podlagi prijateljskih ali sorodstvenih vezi. Tako, kot testirate newsletter (če ga pošiljate), testirajte tudi svojo ekipo. V kolikor se nek član ne vklopi vanjo, je morda čas za pogovor.
V podjetništvo se podate zaradi napačnih razlogov.
Če menite, da je to pot do hitrega bogastva, se motite; zaradi napačnih razlogov se boste hitro znašli v nerešljivih situacijah. Veliko podjetnikov pravi, da so se na to pot podali zaradi notranjega klica. Podjetništvo namreč zahteva številna odrekanja in če vam po mislih beži zgolj denar, boste hitro obupali.
Ne spremljate finančnega dogajanja.
Večina tistih, ki se je že podala na podjetniško pot, vam bo priznala, da se to pogosto zgodi. Posledice pa so lahko hude, saj lahko ostanete brez finančnega zaledja, četudi ustvarjate prihodke in dobiček.
Pozabite na zaščito svojega izdelka oziroma intelektualne lastnine.
Če ste razvili inovativen izdelek, na njegovo zaščito pa pozabili, se lahko zgodi, da vas bo pri tem prehitela vaša konkurenca. V tem primeru boste sami, ne glede na to, da ste vi dejanski izumitelj produkta, morali prenehati s proizvodnjo.
Na prodajni aspekt popolnoma pozabite.
Namesto da bi odšli ven, med ljudi in začeli prodati svoj produkt, se ekipe startupov pogosto zavlečejo v pisarne in delajo zgolj med štirimi stenami. Pojdite ven, med ljudi, raziskujte svoje kupce. Precej več boste izvedeli od njih kot pa od štirih sten.
Kupci, kupci in še enkrat kupci.
Vašega produkta oziroma storitve ne bo brez kupcev. Ti morajo naravnost oboževati vaš produkt – v celoti. Prisluhnite jim, se z njimi povežite. Poskrbite, da boste z njimi povezani na dnevni bazi.
Verjamete v poročila, ki pravijo, da vam gre enkratno, temu primerno se začnete tudi obnašati. Mnogi podjetniki vam bodo rekli, da v podjetništvu stanje ni nikoli zadovoljivo. V podjetništvu je vsak dan boj za preživetje, stvari gredo nenehno narobe. Ne zadovoljite se z dobrimi rezultati.
Do uspeha ne pridete v enem dnevu.
Tudi vašemu podjetju (žal) ne bo uspelo v prvem mesecu ali letu. Ko vam gre slabo, bodite dovolj pozitivno naravnani, da vse ovire vidite kot izziv, pot, ki vas pelje do uspeha. Strokovnjaki vam bodo na začetku poti namesto oblikovanja popolnega produkta svetovali raje izgradnjo minimalno sprejemljivega produkta (MVP). Zakaj? Ta pot ima manj katastrofalnih posledic, saj je manj časovno zamudna, poleg tega pa je potreben manjši finančni vložek, predvsem pa obstaja manjša možnost, da se boste opekli.