V navidezni resničnosti bomo kupovali že letos!
Aljoša Domijan, solastnik Gambit trade, pravi, da Slovenija na področju spletne trgovine ne zaostaja za tujino (Vir slike: Igor Domijan).
Bistvenega napredka pri slovenskih spletnih trgovcih v zadnjih letih ni bilo, pravi. Pri vrhu ostajata Mimovrste (Mimovrste je že dvakrat zapored osvojil naziv Spletni trgovec leta v kategoriji Spletni nakupovalni center) in enaA. Pojavilo se je kar nekaj manjših spletnih trgovin, »ki pa niso bistveno prispevale k rasti prodaje prek spleta, tako da rast prodaje prek spleta nekoliko stagnira in zaostaja za trendi v Evropski uniji«. Je pa znanja o spletni prodaji v Sloveniji dovolj, zato je širitev poslovanja na druge trge po njegovi oceni verjetno najboljša pot do uspeha.
Slovenci sledimo novim trendom
V Sloveniji prav tako ni bojazni, da bi zaostajali za najpomembnejšimi trendi. Trditev podkrepi z napori trgovcev pri Mimovrste in enaA. Mimovrste kot del mednarodne korporacije zagotavlja prenos znanja s svetovnega trga v Slovenijo, pri enaA pa vse več vlagajo »v razvoj mobilne spletne trgovine ter umetno inteligenco«, ki jim pomaga pri obdelavi velikih količin podatkov in obnašanju kupcev. »Investirali smo v angleško podjetje Trillenium, ki razvija tehnologije za uporabo navidezne resničnosti pri spletni prodaji.«
Aljoša Domijan bo 16. junija 2016 na dogodku Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! spregovoril o trendih prihodnosti. Udeležba na dogodku je brezplačna, je pa potrebna predhodna prijava. Na dogodku bo svoje vtise delila tudi Jana Fleišer, Mlada podjetnica 2014, ki bo s svojo ekipo še letos odprla spletno trgovino. Več pa v članku Dobra teta odpira spletno trgovino.
Navidezna resničnost potrebuje nove, sveže pristope
»Prva razmišljanja o uporabi navidezne resničnosti v spletni prodaji so šla v smeri prenosa izkušenj iz navadnih trgovin na splet. Zdaj že vemo, da to ni smiselno,« zato se pospešeno iščejo novi pristopi. Sogovornik pa je vseeno izredno optimističen: pričakuje, da bomo v navidezni resničnosti kupovali že konec letošnjega leta. Še letos pa naj bi se pokazale prve smernice, kam bo potekal razvoj navidezne resničnosti v spletni prodaji.
Klasičen in spletni trgovec imata povsem različni prodajni poti. Največji trgovci spletnega posla ne poznajo, pogosto ga podcenijo in spregledajo, da bi za uspeh na slovenskem trgu potrebovali nekaj deset milijonov evrov, je prepričan Domijan (Vir slike: Miran Mišo Hochstätter)
»Za uspeh na slovenskem trgu bi potrebovali nekaj deset milijonov evrov«
V Sloveniji lahko opazimo vse večje napore tudi pri klasičnih prodajalcih, ki iščejo nove priložnosti prek spleta. Pred leti je sogovornik namreč dejal, da se takšnim trgovcem spletna trgovina ne obrestuje. Kako pa je danes? Sogovornik ostaja zvest besedam, prepričan je, da imata klasičen in spletni trgovec povsem različni prodajni poti. Klasični trgovci lahko po njegovem mnenju splet izkoristijo za promocijo svoje dejavnosti, kar pa razumejo le redki. Zato »smo vedno znova priča poskusom, ko želijo tudi največji trgovci uspeti s spletnimi trgovinami. Ker posla ne poznajo, praviloma podcenijo splet in spregledajo, da bi za uspeh na majhnem slovenskem trgu potrebovali nekaj deset milijonov evrov.«
Večja podjetja imajo drugačne pomisleke
Tistim največjim se tako ne postavljajo enaka vprašanja kot manjšim, ali naj se preselijo na splet. Pogosteje se namreč znajdejo pred vprašanjem, »ali so sposobni to, kar delajo, delati še boljše«. Sogovornik poudarja, da ti večji trgovci imajo znanje in človeške vire za svojo obstoječo dejavnost, a le-ti niso pravi za spletno prodajo. Prav zato lahko v primeru neuspeha ob svoji glavni dejavnosti pričakujejo težave.
Nenehen razvoj, sicer vas čaka konec
Pa jim bodo kupci zamerili, če se ne bodo preusmerili na splet in se distancirali od novih trendov? Domijan pravi, da kupci od njih tega sploh ne zahtevajo, zato jim tudi ne bodo zamerili, če tam ne bodo najboljši. Vendar pa poudarja, da je tudi v tem primeru nujen nenehen razvoj: »Karkoli danes delaš, se moraš razvijati. V nasprotnem primeru te po nekaj letih stagnacije čaka konec.«