V navidezni resničnosti bomo kupovali že letos!

Takšna so pričakovanja Aljoše Domijana, solastnika Gambit trade, ki vodi spletno trgovino enaA. Podjetnik in motivator ter človek, ki zre v prihodnost, bo na dogodku Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! spregovoril o trendih prihodnosti. Z nami se je pogovarjal o prihodnosti v spletni prodaji.
V navidezni resničnosti bomo kupovali že letos!

Aljoša Domijan, solastnik Gambit trade, pravi, da Slovenija na področju spletne trgovine ne zaostaja za tujino (Vir slike: Igor Domijan).

Bistvenega napredka pri slovenskih spletnih trgovcih v zadnjih letih ni bilo, pravi. Pri vrhu ostajata Mimovrste (Mimovrste je že dvakrat zapored osvojil naziv Spletni trgovec leta v kategoriji Spletni nakupovalni center) in enaA. Pojavilo se je kar nekaj manjših spletnih trgovin, »ki pa niso bistveno prispevale k rasti prodaje prek spleta, tako da rast prodaje prek spleta nekoliko stagnira in zaostaja za trendi v Evropski uniji«. Je pa znanja o spletni prodaji v Sloveniji dovolj, zato je širitev poslovanja na druge trge po njegovi oceni verjetno najboljša pot do uspeha.

Slovenci sledimo novim trendom

V Sloveniji prav tako ni bojazni, da bi zaostajali za najpomembnejšimi trendi. Trditev podkrepi z napori trgovcev pri Mimovrste in enaA. Mimovrste kot del mednarodne korporacije zagotavlja prenos znanja s svetovnega trga v Slovenijo, pri enaA pa vse več vlagajo »v razvoj mobilne spletne trgovine ter umetno inteligenco«, ki jim pomaga pri obdelavi velikih količin podatkov in obnašanju kupcev. »Investirali smo v angleško podjetje Trillenium, ki razvija tehnologije za uporabo navidezne resničnosti pri spletni prodaji.«

Aljoša Domijan bo 16. junija 2016 na dogodku Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! spregovoril o trendih prihodnosti. Udeležba na dogodku je brezplačna, je pa potrebna predhodna prijava. Na dogodku bo svoje vtise delila tudi Jana Fleišer, Mlada podjetnica 2014, ki bo s svojo ekipo še letos odprla spletno trgovino. Več pa v članku Dobra teta odpira spletno trgovino.

Navidezna resničnost potrebuje nove, sveže pristope

»Prva razmišljanja o uporabi navidezne resničnosti v spletni prodaji so šla v smeri prenosa izkušenj iz navadnih trgovin na splet. Zdaj že vemo, da to ni smiselno,« zato se pospešeno iščejo novi pristopi. Sogovornik pa je vseeno izredno optimističen: pričakuje, da bomo v navidezni resničnosti kupovali že konec letošnjega leta. Še letos pa naj bi se pokazale prve smernice, kam bo potekal razvoj navidezne resničnosti v spletni prodaji.

Klasičen in spletni trgovec imata povsem različni prodajni poti. Največji trgovci spletnega posla ne poznajo, pogosto ga podcenijo in spregledajo, da bi za uspeh na slovenskem trgu potrebovali nekaj deset milijonov evrov, je prepričan Domijan (Vir slike: Miran Mišo Hochstätter)

»Za uspeh na slovenskem trgu bi potrebovali nekaj deset milijonov evrov«

V Sloveniji lahko opazimo vse večje napore tudi pri klasičnih prodajalcih, ki iščejo nove priložnosti prek spleta. Pred leti je sogovornik namreč dejal, da se takšnim trgovcem spletna trgovina ne obrestuje. Kako pa je danes? Sogovornik ostaja zvest besedam, prepričan je, da imata klasičen in spletni trgovec povsem različni prodajni poti. Klasični trgovci lahko po njegovem mnenju splet izkoristijo za promocijo svoje dejavnosti, kar pa razumejo le redki. Zato »smo vedno znova priča poskusom, ko želijo tudi največji trgovci uspeti s spletnimi trgovinami. Ker posla ne poznajo, praviloma podcenijo splet in spregledajo, da bi za uspeh na majhnem slovenskem trgu potrebovali nekaj deset milijonov evrov.«

Večja podjetja imajo drugačne pomisleke

Tistim največjim se tako ne postavljajo enaka vprašanja kot manjšim, ali naj se preselijo na splet. Pogosteje se namreč znajdejo pred vprašanjem, »ali so sposobni to, kar delajo, delati še boljše«. Sogovornik poudarja, da ti večji trgovci imajo znanje in človeške vire za svojo obstoječo dejavnost, a le-ti niso pravi za spletno prodajo. Prav zato lahko v primeru neuspeha ob svoji glavni dejavnosti pričakujejo težave.

Nenehen razvoj, sicer vas čaka konec

Pa jim bodo kupci zamerili, če se ne bodo preusmerili na splet in se distancirali od novih trendov? Domijan pravi, da kupci od njih tega sploh ne zahtevajo, zato jim tudi ne bodo zamerili, če tam ne bodo najboljši. Vendar pa poudarja, da je tudi v tem primeru nujen nenehen razvoj: »Karkoli danes delaš, se moraš razvijati. V nasprotnem primeru te po nekaj letih stagnacije čaka konec

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Preberite več >>

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Preberite več >>

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Preberite več >>

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Preberite več >>

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Preberite več >>

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Preberite več >>

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Oznake:,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje