
Podjetniki in ekipe bodo morale čez selekcijski postopek, napoveduje Borut Borštnik (Vir slike: Bigstockphotos).
»Premalo je dela na ideji, opažamo tudi pomanjkanje podjetniških znanj, premalo je fokusa. Vse to zaustavlja delo in razvoj celotne skupine udeležencev,« našteva slabosti obstoječih podjetniških programov oziroma startup vikendov. »Želimo si čim bolj homogene skupine, ki bo motivirana za resno delo,« je jasen. Zato Zavod mladi podjetnik skupaj s številnimi znanimi obrazi slovenskega podjetništva to jesen predstavlja drugačen podjetniški program, Od ideje do podjetja, v katerem bo startup vikend le eno od orodij, ki ga bodo uporabili za izbor najboljših idej in oblikovanja ekipe.
Od drugih se razlikuje tudi v tem, da morajo podjetniki oziroma podjetniške ekipe čez selekcijski izbor. Z njim naj bi se, pravi Borštnik, otresli ravno tistih, pri katerih želja po podjetništvu ni dovolj velika. Selekcijski postopek se bo izvedel v zavodu, na pomoč bodo priskočili tudi mentorji, med njimi tudi Peter Bruner. Bruner je soustanovitelj kar treh uspešnih slovenskih startupov.
Gradniki, ki poslovno idejo pretvorijo v uspešen posel
»Program je namenjen vsem, ki imajo idejo, pa se je ne upajo lotiti sami. S pomočjo tistih, ki so že prehodili pot od ideje do podjetja, je bistveno lažje,« pravi sogovornik, ki je sicer tudi eden od pobudnikov MP šole. Udeležence te šole sta zaznamovali predvsem dve omejitvi: »Če imaš službo, v kateri delaš od osem do deset ur na dan, partnerja in otroka, je potreben dober izkoristek prostega časa in precej motivacije ter discipline, da nabereš dovolj časa, da se posvetiš razvoju svojega posla. Motivacija, multidisciplinarna znanja, drugačen pogled, dostop do širšega socialnega kroga in tudi več kapitala so gradniki, ki poslovno idejo pomagajo pretvoriti v uspešen posel.« V ospredju pa je motivacija – več kot je članov ekipe, več je medsebojnega spodbujanja in motiviranja. Če eden od članov ekipe začasno izgubi zagon, mu lahko na pravo pot pomaga drugi član ekipe, je prepričan.
Čeprav si prepričan v svojo idejo in svoj prav, je potrebno vsako hipotezo potrditi (Vir slike: Jernej Kokol).
»V hipotezo brez potrditve ni smiselno vlagati.«
Opaža, da marsikatera ekipa ne opravi domače naloge z vidika raziskave trga. »Razlogov je več. Od tega, da se je treba naučiti pristopov za raziskavo trga, do tega, da to ni vedno najbolj priljubljeno opravilo, ki po drugi strani niti nima veze s storitvijo oziroma produktom, ki ga ekipa razvija. Velikokrat je težava tudi v napačnih predpostavkah. Čeprav si prepričan v svojo idejo in svoj prav, je potrebno vsako hipotezo potrditi. V hipotezo brez potrditve ni smiselno vlagati,« našteva.
»Lahko imaš milijon uporabnikov, a če …«
Pri raziskavi je potrebno preveriti tudi konkurenco, njeno ponudbo, cene, način zaračunavanja. »Sem zagovornik tega, da se v posel ne podaj dokler ne veš, od česa bo tvoje podjetje živelo. Lahko imaš milijon uporabnikov, a če jim ne uspeš prodati svoje storitve oziroma produkta, tvojemu podjetju to prav nič ne pomaga.«