Mladi podjetnik leta 2023 je Seudin Softić iz Autotech!

Voditelj prihodnosti je srčni voditelj

Vodstvo vpliva na klimo v celotnem podjetju, ta pa določa počutje in delovanje zaposlenih. Kako lahko z določenim načinom vodenja izboljšate poslovne rezultate in zakaj se tradicionalni način vodenja v današnjih časih ne obnese več?
Generacija Y potrebuje srčne voditelje (Vir: Pixabay)

Generacija Y potrebuje srčne voditelje (Vir: Pixabay)

Zakaj je način vodenja tako pomemben?

Zato, ker 74 % zaposlenih v podjetjih pri svojem delu uporablja le 2/3 kapacitet. Delajo le tisto, kar je nujno. Podjetja na ta račun izgubljajo milijarde evrov.

Zato, ker je 30 % prihodkov podjetja odvisnih od vzdušja v podjetju (raziskava organizacije Gallup, ZDA).

Zato, ker če vodje dobro poskrbijo za svoje zaposlene, bodo ti to zaznali. To se bo poznalo tudi pri poslovnih rezultatih.

Razlike med generacijami

Živimo v časih hitrih sprememb, izjemnega tehnološkega napredka, visoke stopnje inovacij in hitrega pretoka informacij. Tako kot se spreminja okolje, v katerem živimo, se spreminjajo tudi ljudje. Kakšne so razlike med generacijo otrok blaginje, x in y na področju dela?

Generacija otrok blaginje (1946-1964)

Ljudje, rojeni v tem obdobju, so marljivi, zagnani, spoštujejo avtoriteto. Cenijo stabilno zaposlitev, motivirajo jih pa predvsem finančne spodbude.

Generacija x (1965-1980)

Predstavniki te generacije so podjetni, samostojni in usmerjeni k rezultatom. Spretni so v osebni in elektronski komunikaciji. Cenijo uravnovešenost poslovnega in zasebnega življenja. Njihova glavna vrednota je pravičnost.

Generacija Y (1981-2000)

Gre za tako imenovano e-generacijo. Je samozavestna in samozadostna. Predstavniki so inovativni in pričakujejo hitre nagrade. So globalno ozaveščeni in so najbolj izobražena generacija vseh časov. Razmišljajo o svojem poslanstvu in želijo vedeti, zakaj delajo, kar delajo. Na delovnem mestu so neuradni in sproščeni.

Razlike pojasnjujejo, zakaj način vodenja iz preteklosti ni več učinkovit pri zdajšnjih zaposlenih. Vodje se morajo, če želijo biti uspešni, prilagoditi potrebam Y generacije. Ta bo namreč čez 10 let predstavljala že 75 % vseh zaposlenih.

S pravim načinom vodenja do boljših poslovnih rezultatov (Vir: Pixabay)

S pravim načinom vodenja do boljših poslovnih rezultatov (Vir: Pixabay)

Primerjava med voditelji preteklosti in voditelji prihodnosti

Voditelj preteklosti:

  • Zaposleni se ga bojijo;
  • Ukazuje, komunicira s povišanim glasom;
  • Ni razprav glede njegovih odločitev. Velja le njegova beseda;
  • V takem podjetju je fluktuacija zaposlenih velika;
  • Ni ustvarjalnosti;
  • Vsak naredi le tisto, kar je nujno in nič več;
  • Neprijetno vzdušje v podjetju.

Voditelj prihodnosti

  • Je entuziastičen in optimističen;
  • Prisega na odprt dialog in partnerstvo;
  • Vsak zaposlen je vključen in spoštovan;
  • Tak voditelj spodbuja k izražanju misli in idej;
  • Razpravlja o izzivih;
  • Se približa tistim, ki potrebujejo pomoč;
  • Med vodstvom in zaposlenimi vlada zaupanje;
  • Privabi najboljši kader, vsak si želi delati v takem podjetju;
  • Dela s strastjo;
  • Zaposleni mu avtomatsko sledijo.

Kako zaposlene spodbuditi k temu, da bodo motivirani za delo in bodo uporabili vse svoje potenciale?

Pomembno je, da vodja dela na svojem osebnostnem razvoju. Bolj, kot bo vlagal vase, več bo lahko dal. Posledično bo tudi bolje upravljal s podjetjem in zaposlenimi. Najbolj učinkovito je vodenje z zgledom; delajte na način kot bi želeli, da bi delali drugi – zagnano in z entuziazmom.

Če verjamete v svoje ljudi, jim lahko pomagate k izjemnim rezultatom in v največji meri razvijete njihove potenciale. Srčni voditelji na prvo mesto postavljajo ljudi. Spodbujajte ustvarjalnost na delovnem mestu. Ustvarite okolje, v katerem se bo vsak počutil pomembnega in spoštovanega.

Več priporočil za uspešno vodenje si lahko preberete v naslednjem prispevku.

Vsebina članka je povzeta po knjigi Srčni voditelj avtorice Barbre Rudmann, ki ima več kot 20 let vodstvenih izkušenj na trgih srednje in vzhodne Evrope. Zaposlena je v ameriški korporaciji Johnson&Johnson.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Vzpostavljanje odnosov in mreženje je za podjetja, ki iščejo vire za rast, inovacije in dolgoročno trajnost, bistvenega pomena. Strokovnjaki pravijo, da uspeh in širitev startupov nista odvisna le od financiranja, ampak predvsem od sposobnosti podjetnikov za mreženje in ustvarjanje učinkovitih partnerstev. Preberite več >>

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Težave so stalnica, ki spremlja vsakega podjetnika. Ni namreč običajno, da bi stvari od ustanovitve podjetja dalje potekale brez zapletov, zato je pomembno, da se podjetnik že zelo zgodaj nauči, kako ukrepati v primeru, če nastopijo težave. Preberite več >>

15 odličnih taktik za pogajanje

15 odličnih taktik za pogajanje

Pogajanje predstavlja pomemben del vsakdanjika marsikaterega podjetnika. Naj gre za prodajo, podpis nove pogodbe o sodelovanju, prepričevanje investitorja ali kaj drugega - nujno je, da se podjetnik v takšnih situacijah dobro znajde. Preberite več >>

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

V dobi, ki jo zaznamujejo naraščajoče kibernetske grožnje in s tem povezani visoki stroški podjetij, se tradicionalni pristopi boja proti kibernetskim napadom kažejo za neuspešne. Preberite več >>

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Za poslovneža je poslovna ponudba zelo pomemben dokument. Gre za pisni dokument, ki se lahko pošlje nenapovedano ali pa na zahtevo naročnika. Večina podjetij, katerih poslovanje temelji na storitvah, deluje na podlagi poslovnih predlogov. Preberite več >>

9 korakov za dober ugled podjetja in pridobitev strank

9 korakov za dober ugled podjetja in pridobitev strank

Ugled vašega podjetja je njegova največja vrednost. V času, ko se informacije širijo s svetlobno hitrostjo, lahko vaš ugled zelo hitro pripomore k napredku poslovanja, ali pa ravno nasprotno: k njegovemu propadu. Naučite se strategij, da zaščitite dober ugled. Preberite več >>

4 načini za povečanje produktivnosti pri delu od doma

4 načini za povečanje produktivnosti pri delu od doma

Delo od doma je za marsikoga hkrati blagoslov in prekletstvo. Neomejen dostop do domačega hladilnika in drugih dobrot, izogib jutranji in popoldanski vožnji v gneči ter možnosti sproščanja na domačem naslonjaču so nekatere izmed prednosti. Kaj pa se zgodi s produktivnostjo? Preberite več >>

Zadovoljni podjetniki praznujejo majhne dosežke

Zadovoljni podjetniki praznujejo majhne dosežke

V svetu start-upov je eden največjih izzivov, s katerimi se srečujejo podjetniki, ne glede na stopnjo njihove uspešnosti, prepoznavanje in vrednotenje svojih dosežkov. To izhaja iz nenehnega podrejanja zastavljenemu cilju. Preberite več >>

Kako in kdaj naj podjetnik poišče pomoč in razširi ekipo?

Kako in kdaj naj podjetnik poišče pomoč in razširi ekipo?

Raziskali smo razloge, ki podjetnika pripeljejo do tega, da razširi svojo ekipo. Prvi korak v to smer je lahko težek in poln skrbi, vendar če se tega pravilno lotimo, bo podjetju prineslo ogromno koristi. Preberite več >>

7 ne tako mehkih veščin, ki jih potrebuje vsak podjetnik

7 ne tako mehkih veščin, ki jih potrebuje vsak podjetnik

Ne glede na to, kakšne tehnične veščine ima podjetnik, vam lahko obvladovanje mehkih veščin, ki so opisane v tem članku, pomaga do uspeha. Naštete veščine so temelj empatije in ustvarjalnosti, ki ju vsi potrebujemo, ko iščemo nove načine za obvladovanje vse bolj zabrisanih meja med osebnim in poklicnim življenjem. Preberite več >>

Oznake:,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje