
Generacija Y potrebuje srčne voditelje (Vir: Pixabay)
Zakaj je način vodenja tako pomemben?
Zato, ker 74 % zaposlenih v podjetjih pri svojem delu uporablja le 2/3 kapacitet. Delajo le tisto, kar je nujno. Podjetja na ta račun izgubljajo milijarde evrov.
Zato, ker je 30 % prihodkov podjetja odvisnih od vzdušja v podjetju (raziskava organizacije Gallup, ZDA).
Zato, ker če vodje dobro poskrbijo za svoje zaposlene, bodo ti to zaznali. To se bo poznalo tudi pri poslovnih rezultatih.
Razlike med generacijami
Živimo v časih hitrih sprememb, izjemnega tehnološkega napredka, visoke stopnje inovacij in hitrega pretoka informacij. Tako kot se spreminja okolje, v katerem živimo, se spreminjajo tudi ljudje. Kakšne so razlike med generacijo otrok blaginje, x in y na področju dela?
Generacija otrok blaginje (1946-1964)
Ljudje, rojeni v tem obdobju, so marljivi, zagnani, spoštujejo avtoriteto. Cenijo stabilno zaposlitev, motivirajo jih pa predvsem finančne spodbude.
Generacija x (1965-1980)
Predstavniki te generacije so podjetni, samostojni in usmerjeni k rezultatom. Spretni so v osebni in elektronski komunikaciji. Cenijo uravnovešenost poslovnega in zasebnega življenja. Njihova glavna vrednota je pravičnost.
Generacija Y (1981-2000)
Gre za tako imenovano e-generacijo. Je samozavestna in samozadostna. Predstavniki so inovativni in pričakujejo hitre nagrade. So globalno ozaveščeni in so najbolj izobražena generacija vseh časov. Razmišljajo o svojem poslanstvu in želijo vedeti, zakaj delajo, kar delajo. Na delovnem mestu so neuradni in sproščeni.
Razlike pojasnjujejo, zakaj način vodenja iz preteklosti ni več učinkovit pri zdajšnjih zaposlenih. Vodje se morajo, če želijo biti uspešni, prilagoditi potrebam Y generacije. Ta bo namreč čez 10 let predstavljala že 75 % vseh zaposlenih.

S pravim načinom vodenja do boljših poslovnih rezultatov (Vir: Pixabay)
Primerjava med voditelji preteklosti in voditelji prihodnosti
Voditelj preteklosti:
- Zaposleni se ga bojijo;
- Ukazuje, komunicira s povišanim glasom;
- Ni razprav glede njegovih odločitev. Velja le njegova beseda;
- V takem podjetju je fluktuacija zaposlenih velika;
- Ni ustvarjalnosti;
- Vsak naredi le tisto, kar je nujno in nič več;
- Neprijetno vzdušje v podjetju.
Voditelj prihodnosti
- Je entuziastičen in optimističen;
- Prisega na odprt dialog in partnerstvo;
- Vsak zaposlen je vključen in spoštovan;
- Tak voditelj spodbuja k izražanju misli in idej;
- Razpravlja o izzivih;
- Se približa tistim, ki potrebujejo pomoč;
- Med vodstvom in zaposlenimi vlada zaupanje;
- Privabi najboljši kader, vsak si želi delati v takem podjetju;
- Dela s strastjo;
- Zaposleni mu avtomatsko sledijo.
Kako zaposlene spodbuditi k temu, da bodo motivirani za delo in bodo uporabili vse svoje potenciale?
Pomembno je, da vodja dela na svojem osebnostnem razvoju. Bolj, kot bo vlagal vase, več bo lahko dal. Posledično bo tudi bolje upravljal s podjetjem in zaposlenimi. Najbolj učinkovito je vodenje z zgledom; delajte na način kot bi želeli, da bi delali drugi – zagnano in z entuziazmom.
Če verjamete v svoje ljudi, jim lahko pomagate k izjemnim rezultatom in v največji meri razvijete njihove potenciale. Srčni voditelji na prvo mesto postavljajo ljudi. Spodbujajte ustvarjalnost na delovnem mestu. Ustvarite okolje, v katerem se bo vsak počutil pomembnega in spoštovanega.
Več priporočil za uspešno vodenje si lahko preberete v naslednjem prispevku.
Vsebina članka je povzeta po knjigi Srčni voditelj avtorice Barbre Rudmann, ki ima več kot 20 let vodstvenih izkušenj na trgih srednje in vzhodne Evrope. Zaposlena je v ameriški korporaciji Johnson&Johnson.