Generacija Y potrebuje srčne voditelje (Vir: Pixabay)

Generacija Y potrebuje srčne voditelje (Vir: Pixabay)

Voditelj prihodnosti je srčni voditelj

Vodstvo vpliva na klimo v celotnem podjetju, ta pa določa počutje in delovanje zaposlenih. Kako lahko z določenim načinom vodenja izboljšate poslovne rezultate in zakaj se tradicionalni način vodenja v današnjih časih ne obnese več?
Generacija Y potrebuje srčne voditelje (Vir: Pixabay)

Generacija Y potrebuje srčne voditelje (Vir: Pixabay)

Zakaj je način vodenja tako pomemben?

Zato, ker 74 % zaposlenih v podjetjih pri svojem delu uporablja le 2/3 kapacitet. Delajo le tisto, kar je nujno. Podjetja na ta račun izgubljajo milijarde evrov.

Zato, ker je 30 % prihodkov podjetja odvisnih od vzdušja v podjetju (raziskava organizacije Gallup, ZDA).

Zato, ker če vodje dobro poskrbijo za svoje zaposlene, bodo ti to zaznali. To se bo poznalo tudi pri poslovnih rezultatih.

Razlike med generacijami

Živimo v časih hitrih sprememb, izjemnega tehnološkega napredka, visoke stopnje inovacij in hitrega pretoka informacij. Tako kot se spreminja okolje, v katerem živimo, se spreminjajo tudi ljudje. Kakšne so razlike med generacijo otrok blaginje, x in y na področju dela?

Generacija otrok blaginje (1946-1964)

Ljudje, rojeni v tem obdobju, so marljivi, zagnani, spoštujejo avtoriteto. Cenijo stabilno zaposlitev, motivirajo jih pa predvsem finančne spodbude.

Generacija x (1965-1980)

Predstavniki te generacije so podjetni, samostojni in usmerjeni k rezultatom. Spretni so v osebni in elektronski komunikaciji. Cenijo uravnovešenost poslovnega in zasebnega življenja. Njihova glavna vrednota je pravičnost.

Generacija Y (1981-2000)

Gre za tako imenovano e-generacijo. Je samozavestna in samozadostna. Predstavniki so inovativni in pričakujejo hitre nagrade. So globalno ozaveščeni in so najbolj izobražena generacija vseh časov. Razmišljajo o svojem poslanstvu in želijo vedeti, zakaj delajo, kar delajo. Na delovnem mestu so neuradni in sproščeni.

Razlike pojasnjujejo, zakaj način vodenja iz preteklosti ni več učinkovit pri zdajšnjih zaposlenih. Vodje se morajo, če želijo biti uspešni, prilagoditi potrebam Y generacije. Ta bo namreč čez 10 let predstavljala že 75 % vseh zaposlenih.

S pravim načinom vodenja do boljših poslovnih rezultatov (Vir: Pixabay)

S pravim načinom vodenja do boljših poslovnih rezultatov (Vir: Pixabay)

Primerjava med voditelji preteklosti in voditelji prihodnosti

Voditelj preteklosti:

  • Zaposleni se ga bojijo;
  • Ukazuje, komunicira s povišanim glasom;
  • Ni razprav glede njegovih odločitev. Velja le njegova beseda;
  • V takem podjetju je fluktuacija zaposlenih velika;
  • Ni ustvarjalnosti;
  • Vsak naredi le tisto, kar je nujno in nič več;
  • Neprijetno vzdušje v podjetju.

Voditelj prihodnosti

  • Je entuziastičen in optimističen;
  • Prisega na odprt dialog in partnerstvo;
  • Vsak zaposlen je vključen in spoštovan;
  • Tak voditelj spodbuja k izražanju misli in idej;
  • Razpravlja o izzivih;
  • Se približa tistim, ki potrebujejo pomoč;
  • Med vodstvom in zaposlenimi vlada zaupanje;
  • Privabi najboljši kader, vsak si želi delati v takem podjetju;
  • Dela s strastjo;
  • Zaposleni mu avtomatsko sledijo.

Kako zaposlene spodbuditi k temu, da bodo motivirani za delo in bodo uporabili vse svoje potenciale?

Pomembno je, da vodja dela na svojem osebnostnem razvoju. Bolj, kot bo vlagal vase, več bo lahko dal. Posledično bo tudi bolje upravljal s podjetjem in zaposlenimi. Najbolj učinkovito je vodenje z zgledom; delajte na način kot bi želeli, da bi delali drugi – zagnano in z entuziazmom.

Če verjamete v svoje ljudi, jim lahko pomagate k izjemnim rezultatom in v največji meri razvijete njihove potenciale. Srčni voditelji na prvo mesto postavljajo ljudi. Spodbujajte ustvarjalnost na delovnem mestu. Ustvarite okolje, v katerem se bo vsak počutil pomembnega in spoštovanega.

Več priporočil za uspešno vodenje si lahko preberete v naslednjem prispevku.

Vsebina članka je povzeta po knjigi Srčni voditelj avtorice Barbre Rudmann, ki ima več kot 20 let vodstvenih izkušenj na trgih srednje in vzhodne Evrope. Zaposlena je v ameriški korporaciji Johnson&Johnson.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pogovor z Andražem Žurmanom: “Uspeh je tudi to, da znaš opustiti in začeti znova”

Pogovor z Andražem Žurmanom: “Uspeh je tudi to, da znaš opustiti in začeti znova”

Andraž Žurman je soustanovitelj in direktor podjetja LabCore, visokotehnološkega specialista za analitične storitve v farmacevtski industriji, ki z inovativnim pristopom premika meje tako na slovenskem kot na mednarodnem trgu.  Več >

Kako si opomoči od prvega propadlega posla

Kako si opomoči od prvega propadlega posla

Nerealno je pričakovati, da bo vaše prvo podjetje izjemno uspešno. Morda ste že slišali za pogosto citirano statistiko, da 90 odstotkov malih podjetij propade. Ta številka je malo pretirana, bolj zanesljiv podatek za mala podjetja kaže, da približno 50 odstotkov podjetij propade v teh prvih petih letih. Več >

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Oglejte si lestvico za odmero dohodnine in olajšave za leto 2024. Lestvica ter splošna olajšava sta pomembni predvsem za tiste, ki imate s.p. z upoštevanjem dejanskih stroškov. Več >

Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Podjetništvo ni zgolj karierna pot, temveč način razmišljanja in pristopa k življenju. In marsikateri podjetnik, ki ima svoje otroke, želi podobno miselnost prenesti tudi na njih! Več >

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Podjetništvo prinaša številne izzive, odgovornosti in stresne situacije. Da bi se podjetniki izognili izgorelosti, je pomembno, da že vnaprej sprejmejo določene preventivne ukrepe in skrbijo za svoje dobro počutje. Tukaj je nekaj nasvetov, kako lahko podjetnik prepreči izgorelost. Več >

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Podjetništvo zahteva nenehno prilagajanje in učenje, saj se trgi, tehnologije in poslovni trendi nenehno spreminjajo. Pridobivanje novih veščin je ključno za dolgoročni uspeh, vendar pa je za mnoge podjetnike največji izziv najti čas za izobraževanje ob vseh vsakodnevnih obveznostih. Tukaj je nekaj strategij, kako lahko podjetnik učinkovito najde čas za pridobivanje novih veščin. Več >

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

Odprtje lastnega podjetja predstavlja vznemirljiv in izzivalen korak in od posameznika zahteva premišljeno načrtovanje in pripravljenost na izzive. Preberite si pet ključnih nasvetov za uspešno odprtje podjetja. Več >

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Več >

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Več >

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Uspeh podjetja je pogosto odvisen od spretnosti in odločitev podjetnika. V današnjem konkurenčnem poslovnem okolju je ključno, da podjetniki sprejemajo premišljene odločitve in sledijo najboljšim praksam za rast svojega podjetja. V tem članku bomo predstavili nekaj ključnih nasvetov, ki vam lahko pomagajo nadgraditi vaše podjetje in doseči želene rezultate. Več >

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki