Je starost domene pomembna za uvrstitev spletnih strani?

Na področju optimizacije spletnih strani se v zadnjem času pogosto pojavlja vprašanje, ali na uvrstitev spletnih strani v iskalnikih vplivata tudi starost domene in dolžina njene registracije. O tem elementu SEO smo se pogovarjali tudi z Igorjem Bajsičem iz podjetja SEOPRO.
SEO, optimizacija spletnih strani

Vpliv starosti domene in dolžine registracije na uvrstitev spletnih strani. (Vir slike: Pixabay)

Vsako mlado podjetje, ki želi postati prepoznavno tudi na svetovnem spletu, se mora med drugim soočiti tudi s konkurenco – ki obstaja že več let, je že uveljavljeno na izbranem področju in se uvršča na visoka mesta v iskalnikih.

Ali starost domene in dolžina registracije res vplivata na rangiranje? Kako lahko novo nastala podjetja zagotovijo, da se bodo kljub popolnoma sveži domeni uvrstila med prve zadetke iskanj?

Igor Bajsič iz podjetja SEOPRO, ki se ukvarja z optimizacijo spletnih strani, pravi, da se o omenjenih vprašanjih v zadnjem letu v SEO industriji veliko govori, »a kakšnih konkretnih rezultatov oziroma dokazov, da bi dolžina registracije domene vplivala, ni. Obratno pa je pri starosti domene, kjer gre za enega dolgo uveljavljenih faktorjev za boljše rangiranje.«

Dolžina registracije domene

Iskalniki, kot je Google, pri razvrščanju spletnih strani uporabljajo različne podatke o posamezni spletni strani, na podlagi kateri oblikujejo skupno oceno oziroma uvrstitev strani. Pri Googlu v okviru tega procesa vsaj uradno ne uporabljajo podatkov o dolžini registracije domene – vendar pa te informacije imajo.

Zato je kljub manku dokazov priporočljivo, da svoje domene ne podaljšujete vsako leto posebej, temveč jo registrirate za več let. Po podatkih podjetja Domovanje.com je domene s končnico .si skladno s pravili registra za domene s to končnico mogoče podaljšati do vključno pet let.

Optimizacija spletnih strani delavnica banner

Starost domene

Po Bajsičevih besedah je starost domene eden znanih faktorjev za razvrščanje spletnih strani. Vendar sogovornik opozarja, da ta dejavnik nima takšne teže, da bi mlajše domene ne bi mogle prehiteti starejših spletnih strani.

»SEO si moramo predstavljati kot ogromno sestavljanko iz 1000 kosov. Vsak kos igra svojo vlogo, vendar nekateri kosi tvorijo rjavo ozadje in so povečini vsi enaki (imajo enako težo), drugi pa tvorijo Mozartovo glavo, pri čemer je pomembno, kje so oči in kje nos (torej so malce bolj pomembni),« nazorno opisuje optimizacijo spletnih strani.

Domena, ki je stara npr. 18 let, bo imela tako prednost pred novo, ravnokar registrirano domeno. Ali bo torej nova domena potrebovala 18 let, da jo ujame? Bajsič odgovarja: »Seveda ne, saj bi bilo pri takšnem razmišljanju to nemogoče, ker bi bila prva domena stara že 36 let. Stanje je bolj odvisno od dogajanja in količine vsebine (kot tudi povratnih povezav) na 18-letni spletni strani.«

Kaj vse to pomeni za mlada podjetja?

Bolj od starosti domene so torej pomembni drugi faktorji: objavljanje relevantnih vsebin, količina povratnih povezav ipd. Mlada domena lahko tako z osredotočanjem na kvaliteto hitro prehiti staro domeno, ki v zadnjem času ni pretirano aktivna.

Igor Bajsič

Igor Bajsič, SEOPRO. (VIr slike: Osebni arhiv)

Sogovornik predstavlja še en nazoren primer: »Vzemimo primer fraze ‘robotski sesalnik Roomba’. Če se slednja pojavi na 20 let stari strani Amazon.com in je to 1 od 1.000.000 izdelkov, ki jih ta stran predstavlja, se rezultat ne bo dolgo (več kot 6–12 mesecev) kosal z novo stranjo (domeno), namenjeno izključno sesalnikom Roomba. Gre torej za relevantnost in kvaliteto (kot tudi kvantiteto) vsebin, povezanih z omenjeno frazo.«

»V kolikor pa bi želeli danes narediti ‘novi Amazon’, pa sem 99.99 odstotno prepričan, da je to nemogoče, ker je prednost neulovljiva,« še nadaljuje.

Odrešitev mladih strani, ki želijo prehiteti starejše, sta tako relevantnost in kvalitetna vsebina. Po Bajsičevih besedah so starejše spletne strani oziroma podjetja bolj toga in se težje prilagajajo spremembam, medtem ko so mladi »bolj agilni in se hitreje in lažje usmerjajo s tokom«.

Upoštevajte različne elemente SEO

Bajsič mladim podjetjem oziroma domenam svetuje: »Če bi lahko podelil le en nasvet oziroma eno ‘formulo za uspeh’, naj bo to formula: ‘Traffic > Social signals > Backlinks’ oziroma ‘Promet > Socialni signali > Povratne povezave’.«

Ob tem opozarja, da se vse preveč ljudi optimizacije spletnih strani loteva le z vidika povratnih povezav – zato delajo na ducate (ali celo na stotine) povezav, hkrati pa ne zagotovijo alternativnih virov prometa, torej obiskovalcev.

»Najbolj zdravo razmerje, ki je videti tudi najbolj naravno, je npr.: 1000 ljudi obišče spletno stran -> 65 ljudi klikne ‘like’ ali ‘share’ -> štirje uporabniki omenijo, kar so videli, na svojem blogu ali novičarski spletni strani,« pripoveduje sogovornik.

Google vseskozi ve, od koder prihaja promet na vašo spletno stran, koliko časa se kdo zadržuje na njej, katere vsebine si ogleduje … Zato Bajsič za konec svetuje še, da se osredotočite na analitiko in poskrbite, »da bodo uporabniki čim hitreje prišli do pravih informacij in se čim dlje zadržali na strani, saj so tam našli kakovostno vsebino.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence. Preberite več >>


Ogrevanje pred jutrišnjo SEO delavnico: Že danes izboljšajte optimizacijo vaše strani!

Ogrevanje pred jutrišnjo SEO delavnico: Že danes izboljšajte optimizacijo vaše strani!

V predhodnih člankih ste že spoznali pomembnost optimizacije spletne strani pri nastopanju na spletnem trgu. Večino od vas je verjetno »zmotilo« dejstvo, da optimizacija strani ni kratkotrajen proces in da so za vidne rezultate oz. premike v iskalnikih potrebni meseci čakanja. Preberite več >>

Google svetuje lastnikom strani: oblikujte daljše meta opise

Google svetuje lastnikom strani: oblikujte daljše meta opise

Google v svoj iskalnik umešča daljše povzetke spletnih strani. Kaj to pomeni in kaj morate storiti, da bo vaša strategija optimiziranja spletne strani najbolj optimalna? Preberite več >>

Kako s čim nižjimi stroški optimizirati spletno stran?

Kako s čim nižjimi stroški optimizirati spletno stran?

Novonastala in/ali manjša podjetja pogosto nimajo na razpolago dovolj časa in sredstev, da bi se celostno posvetila področju SEO optimizacije. Vseeno pa obstaja vsaj nekaj bistvenih elementov, ki jih lahko sami uredite hitro in enostavno. Preberite več >>

Trendi na področju SEO optimizacije v letu 2019

Trendi na področju SEO optimizacije v letu 2019

SEO je področje, ki se nenehno spreminja. Kateri so trendi na področju optimizacije spletnih strani, ki jih lastniki spletnih strani ne smete spregledati v letu 2019? Preberite več >>

Napake, ki jih ne smete početi pri pripravi spletnih vsebin

Napake, ki jih ne smete početi pri pripravi spletnih vsebin

Podjetja vse več časa in sredstev namenjajo pripravi kvalitetnih spletnih vsebin. Te so namreč osnova za nadaljnje marketinške strategije podjetij. Preberite več >>

Vsebina na spletni strani naj bo prilagojena za SEO – 2. del

Vsebina na spletni strani naj bo prilagojena za SEO – 2. del

O pomembnosti optimizacije spletnih strani smo pisali že večkrat: podobno kot ima klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami malo obiska in malo dobička zaradi slabe lokacije, podobno tudi spletna stran, ki je nihče ne obišče, ne more prinesti zaslužka. Preberite več >>

Vsebina na spletni strani naj bo prilagojena za SEO – 1. del

Vsebina na spletni strani naj bo prilagojena za SEO – 1. del

O pomembnosti optimizacije spletnih strani smo pisali že večkrat: podobno kot ima klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami zaradi slabe lokacije malo obiska in malo dobička, podobno tudi spletna stran, ki je nihče ne obišče, ne more prinesti zaslužka. Preberite več >>

Umetna inteligenca in področje SEO optimizacije?

Umetna inteligenca in področje SEO optimizacije?

Prav ta trenutek na tisoče strokovnjakov dela na področju optimizacije spletnih strani. Izdelujejo robots.txt datoteke, urejajo html oznake, dodajajo posamezne značke... A prav vsi izmed njih bodo slej ko prej naleteli na spremembe, ki jih bo s seboj prinesla porast uporabe umetne inteligence. Preberite več >>

Zunanje povezave pri SEO optimizaciji – so res tako pomembne?

Zunanje povezave pri SEO optimizaciji – so res tako pomembne?

Ko govorimo o optimizaciji spletnih strani, moramo upoštevati veliko različnih faktorjev. Nikakor pa ne smemo pozabiti na zunanje povezave, ki k nam vodijo iz drugih spletnih strani. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Pravne zahteve za spletne trgovce

17.05.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Pravne zahteve za spletne trgovce

Lastniki spletnih trgovin ponavadi najprej poskrbijo za to, da je njihova spletna stran za obiskovalce - potencialne kupce - privlačna, enostavna in uporabna. Da bi se izognili morebitnim kaznim, pa je takoj za tem treba zadostiti tudi vsem pravnim zahtevam!
Preberite več >>

Nov termin! 3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

03.06.2019 od 15:00 do 07.06.2019 18:00
Nov termin! 3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

14.06.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.
Preberite več >>

Vse za podjetje