Ali starost domene vpliva na uvrstitev spletnih strani?

Na področju optimizacije spletnih strani se v zadnjem času pogosto pojavlja vprašanje, ali na uvrstitev spletnih strani v iskalnikih vplivata tudi starost domene in dolžina njene registracije. O tem elementu SEO smo se pogovarjali tudi z Igorjem Bajsičem iz podjetja SEOPRO.
SEO, optimizacija spletnih strani

Vpliv starosti domene in dolžine registracije na uvrstitev spletnih strani. (Vir slike: Pixabay)

Vsako mlado podjetje, ki želi postati prepoznavno tudi na svetovnem spletu, se mora med drugim soočiti tudi s konkurenco – ki obstaja že več let, je že uveljavljeno na izbranem področju in se uvršča na visoka mesta v iskalnikih.

Ali starost domene in dolžina registracije res vplivata na rangiranje? Kako lahko novo nastala podjetja zagotovijo, da se bodo kljub popolnoma sveži domeni uvrstila med prve zadetke iskanj?

Igor Bajsič iz podjetja SEOPRO, ki se ukvarja z optimizacijo spletnih strani, pravi, da se o omenjenih vprašanjih v zadnjem letu v SEO industriji veliko govori, »a kakšnih konkretnih rezultatov oziroma dokazov, da bi dolžina registracije domene vplivala, ni. Obratno pa je pri starosti domene, kjer gre za enega dolgo uveljavljenih faktorjev za boljše rangiranje.«

Dolžina registracije domene

Iskalniki, kot je Google, pri razvrščanju spletnih strani uporabljajo različne podatke o posamezni spletni strani, na podlagi kateri oblikujejo skupno oceno oziroma uvrstitev strani. Pri Googlu v okviru tega procesa vsaj uradno ne uporabljajo podatkov o dolžini registracije domene – vendar pa te informacije imajo.

Zato je kljub manku dokazov priporočljivo, da svoje domene ne podaljšujete vsako leto posebej, temveč jo registrirate za več let. Po podatkih podjetja Domovanje.com je domene s končnico .si skladno s pravili registra za domene s to končnico mogoče podaljšati do vključno pet let.

Starost domene

Po Bajsičevih besedah je starost domene eden znanih faktorjev za razvrščanje spletnih strani. Vendar sogovornik opozarja, da ta dejavnik nima takšne teže, da bi mlajše domene ne bi mogle prehiteti starejših spletnih strani.

»SEO si moramo predstavljati kot ogromno sestavljanko iz 1000 kosov. Vsak kos igra svojo vlogo, vendar nekateri kosi tvorijo rjavo ozadje in so povečini vsi enaki (imajo enako težo), drugi pa tvorijo Mozartovo glavo, pri čemer je pomembno, kje so oči in kje nos (torej so malce bolj pomembni),« nazorno opisuje optimizacijo spletnih strani.

Domena, ki je stara npr. 18 let, bo imela tako prednost pred novo, ravnokar registrirano domeno. Ali bo torej nova domena potrebovala 18 let, da jo ujame? Bajsič odgovarja: »Seveda ne, saj bi bilo pri takšnem razmišljanju to nemogoče, ker bi bila prva domena stara že 36 let. Stanje je bolj odvisno od dogajanja in količine vsebine (kot tudi povratnih povezav) na 18-letni spletni strani.«

Kaj vse to pomeni za mlada podjetja?

Bolj od starosti domene so torej pomembni drugi faktorji: objavljanje relevantnih vsebin, količina povratnih povezav ipd. Mlada domena lahko tako z osredotočanjem na kvaliteto hitro prehiti staro domeno, ki v zadnjem času ni pretirano aktivna.

Igor Bajsič

Igor Bajsič, SEOPRO. (VIr slike: Osebni arhiv)

Sogovornik predstavlja še en nazoren primer: »Vzemimo primer fraze ‘robotski sesalnik Roomba’. Če se slednja pojavi na 20 let stari strani Amazon.com in je to 1 od 1.000.000 izdelkov, ki jih ta stran predstavlja, se rezultat ne bo dolgo (več kot 6–12 mesecev) kosal z novo stranjo (domeno), namenjeno izključno sesalnikom Roomba. Gre torej za relevantnost in kvaliteto (kot tudi kvantiteto) vsebin, povezanih z omenjeno frazo.«

»V kolikor pa bi želeli danes narediti ‘novi Amazon’, pa sem 99.99 odstotno prepričan, da je to nemogoče, ker je prednost neulovljiva,« še nadaljuje.

Odrešitev mladih strani, ki želijo prehiteti starejše, sta tako relevantnost in kvalitetna vsebina. Po Bajsičevih besedah so starejše spletne strani oziroma podjetja bolj toga in se težje prilagajajo spremembam, medtem ko so mladi »bolj agilni in se hitreje in lažje usmerjajo s tokom«.

Upoštevajte različne elemente SEO

Bajsič mladim podjetjem oziroma domenam svetuje: »Če bi lahko podelil le en nasvet oziroma eno ‘formulo za uspeh’, naj bo to formula: ‘Traffic > Social signals > Backlinks’ oziroma ‘Promet > Socialni signali > Povratne povezave’.«

Ob tem opozarja, da se vse preveč ljudi optimizacije spletnih strani loteva le z vidika povratnih povezav – zato delajo na ducate (ali celo na stotine) povezav, hkrati pa ne zagotovijo alternativnih virov prometa, torej obiskovalcev.

»Najbolj zdravo razmerje, ki je videti tudi najbolj naravno, je npr.: 1000 ljudi obišče spletno stran -> 65 ljudi klikne ‘like’ ali ‘share’ -> štirje uporabniki omenijo, kar so videli, na svojem blogu ali novičarski spletni strani,« pripoveduje sogovornik.

Google vseskozi ve, od koder prihaja promet na vašo spletno stran, koliko časa se kdo zadržuje na njej, katere vsebine si ogleduje … Zato Bajsič za konec svetuje še, da se osredotočite na analitiko in poskrbite, »da bodo uporabniki čim hitreje prišli do pravih informacij in se čim dlje zadržali na strani, saj so tam našli kakovostno vsebino.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani

Delavnica: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani. Preberite več >>

Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko. Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov. Preberite več >>


Napake, ki jih ne smete početi pri pripravi spletnih vsebin

Napake, ki jih ne smete početi pri pripravi spletnih vsebin

Podjetja vse več časa in sredstev namenjajo pripravi kvalitetnih spletnih vsebin. Te so namreč osnova za nadaljnje marketinške strategije podjetij. Preberite več >>

Google svetuje: oblikujte daljše meta opise

Google svetuje: oblikujte daljše meta opise

Pred kratkim je podjetje Google potrdilo, da je v svoj iskalnik umestilo daljše povzetke spletnih strani. Kaj to pomeni in kako se lahko pripravite? Preberite več >>

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

Česa pri optimizaciji spletne strani ne smemo spregledati?

Česa pri optimizaciji spletne strani ne smemo spregledati?

Mnogi menijo, da je spremljanje prometa na njihovi spletni strani bistvena in najpomembnejša lastnost orodja Google Analytics. A to brezplačno orodje vsebuje še precej drugih pomembnih funkcij, ki so pogoj za dobro optimizirano spletno stran. Preberite več >>

Optimizacije spletnih strani se lotite premišljeno

Optimizacije spletnih strani se lotite premišljeno

Optimizacija spletnih strani (SEO) je čedalje bolj pomemben del sodobnega marketinga, ki gre z roko v roki z drugimi načini promocije. V zadnjih letih so jo na veliko odkrila tudi slovenska podjetja, zato smo se odločili, da se bomo o tem za koga je optimizacija spletnih strani primerna pogovorili z mojstrom. Preberite več >>

Taktike SEO optimizacije, s katerimi boste prehiteli konkurenco

Taktike SEO optimizacije, s katerimi boste prehiteli konkurenco

Kljub opozorilom SEO strokovnjakov, da le dobro optimizirana spletna stran lahko prinaša maksimalno zadovoljive rezultate, marsikatero podjetje še vedno ne daje večjega poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Številni SEO strokovnjaki opozarjajo, da lahko le dobro optimizirana spletna stran prinaša resnično zadovoljive rezultate, kljub temu pa še vedno veliko podjetij ne daje dovolj poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Delavnica: Prodajni lijak

13.04.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Prodajni lijak

Uspešno postavljen prodajni lijak je eno izmed najpomembnejših marketinških orodij tega časa. Žalosti nas ugotovitev, da ga marsikatero slovensko podjetje bežno pozna, kaj šele uporablja v praksi. To želimo spremeniti, zato bomo na predavanju govorili o tem, zakaj bi moral biti prodajni lijak fokus vsakega posla.
Preberite več >>

Vse za podjetje