
Slovenci bolj zaupamo domačim spletnim trgovcem (Vir slike: YouTube).
Pomembnejši poudarki za spletne trgovce
– Delež intenzivnih spletnih kupcev, ki mesečno opravijo vsaj en nakup prek spleta, se je glede na leto 2013 povečal za 58 odstotkov
– Trije od desetih uporabnikov spleta opravijo vsaj en spletni nakup mesečno
– Vse manj je tistih, ki izkušenj s spletnimi nakupi nimajo, in sicer za 30 odstotkov
– Le še 16 odstotkov uporabnikov spleta pravi, da ne kupujejo prek spleta
Slovenci bolj zaupamo domačim trgovcem, saj skoraj polovica (43 odstotkov) vseh uporabnikov spleta nakupuje izključno v slovenskih spletnih trgovinah. Postopoma pridobivajo na zaupanju tudi tuje, je razvidno iz podatkov raziskave, saj se je delež tistih, ki vsaj enega od desetih nakupov opravijo v tujini, v primerjavi z lani povečal za skoraj 12 odstotkov, in tako predstavljajo že 57 odstotkov vseh uporabnikov interneta. Tistih, ki več kot polovico nakupov opravijo prek tujih spletnih trgovin, je za dva odstotka več kot lani (letos 21 odstotkov).
Slovenski spletni trgovci že prihodnje leto z evropsko značko zaupanja
Sicer pa se s podobno »težavo« glede nezaupanja soočajo tudi druge članice Evropske unije. Evropska komisija namreč v eni od zadnjih raziskav ugotavlja, da čezmejna spletna trgovina v Evropi še ni dovolj razvita, saj kar 61 odstotkov evropskih potrošnikov bolj zaupa domačim spletnim trgovcem kot tistim v drugih državah članicah. K temu, pravi Maurits Bruggink, generalni sekretar evropske krovne institucije za področje spletne in večkanalne trgovine (Emota), sledi tudi evropska značka zaupanja, ki jo podeljuje ravno Emota in »jamči varen nakup pri že več kot 15 tisoč evropskih spletnih trgovcih«. Emoti se bo Slovenija pridružila prihodnje leto, član institucije in nacionalni podeljevalec evropske značke pa bo podjetje Ceneje. Značka bo trgovcem v regiji omogočila povečanje kredibilnosti izven nacionalnih meja in s tem širši doseg potrošnikov na ravni Evropske unije.
Letna rast med 20 in 25 odstotki
»Na razvoj spletne trgovine intenzivno vpliva predvsem penetracija novih tehnologij, ki sooblikujejo naš potrošniški vsakdan. Sodobna trgovina prihodnosti ne bo omejena samo na nacionalne trge in tudi ne zgolj na splet, temveč jo bo zaznamovala mreža fizičnih lokacij in spletnih prodajnih rešitev,« meni Darko Dujič, izvršni direktor podjetja Ceneje. Dujič ocenjuje, da je letna rast spletne trgovine pri nas kot tudi v drugih državah srednje Evrope med 20 in 25 odstotki.
Da so trgovci na manjših nacionalnih trgih v nekolikšni prednosti, je prepričan Stefan Jorgensen, ustanovitelj uspešne globalne platforme Itembase.com. Tamkajšnji trgovci namreč hitreje razumejo, da morajo delovati mednarodno, če želijo nadaljevati z rastjo poslovanja. Prav zato imajo po njegovem mnenju slovenska podjetja, ki že zgodaj razmišljajo o internacionalizaciji, velik potencial, da presenetijo.