
Z izterjavo dolga pričnite pravočasno.
Izterjava dolga naj se torej vedno prične čim prej, ne glede na to, ali se ga boste lotili sami, ali boste za to najeli specializirano podjetje.
Ko opazite, da faktura ni bila plačana, počakajte zgolj nekaj dni, nato pa pošljite opomin. Ne imejte pomislekov – tako ravnajo tudi vsa druga podjetja. Rok za plačilo opomina naj ne bo predolg, saj je vsak dodaten dan dodatno tveganje. Dan ali dva pred zapadom plačila opomina pokličite dolžnika in ga tudi ustno opomnite. Tako bo vedel, da z vami ni šale in se, v kolikor ima sredstva na računu, najprej odločil, da poplača svoje dolgove do vas. Izterjava dolga z drugimi postopki tako ne bo potrebna.
Izterjava dolga z izvršbo
V kolikor je rok plačila opomina mimo, plačila pa še vedno ni, ponovno pokličite dolžnika. Povejte mu, da pričakujete plačilo v roku enega tedna, sicer boste podali izvršbo. Če ne plača, jo tudi zares vložite. To je garancija, da bo plačilo pri vas v najkrajšem možnem roku.
Kadar dolžnik nima prilivov na svoj račun ali ima blokiran račun, izvršbe ni mogoče opraviti. Da bo izterjava dolga v takšnem primeru čim bolj preprosta, preverite, ali vam lahko dolg poplača v obliki blaga, ki ga ima na zalogi. Prav tako velja razmisliti o predlogu prisilne poravnave ali stečaja. Vse to so zapleteni postopki, zato je najbolje, da se z njimi ne ukvarjate sami – najemite strokovnjaka, ki dobro ve, kako poteka izterjava dolga v takšnih kočljivih primerih.
Največja težava se pojavi takrat, ko gre podjetje v postopek stečaja ali prisilne poravnave, ne da bi vi to vedeli. Prvo pravilo ob soočanju z dolžniki je torej, da redno spremljate objave o novih postopkih na AJPES-u. Le tako boste lahko pravočasno prijavili svoje terjatve.