Zakaj izbrati dober naslov strani?

Izbiranje dobrih naslov je nekaj, kar mora obvladati prav vsak lastnik spletne strani. Premišljeno izbran naslov bo pritegnil veliko število bralcev na spletno stran, obenem pa pripomogel tudi k izboljšanju uvrstitve spletnega mesta v spletnih iskalnikih.
Vzpostavitev ali nadgradnja elektronskega poslovanja

Vzpostavitev ali nadgradnja elektronskega poslovanja 2017–2018. (Vir slike: Pixabay)

Naj za začetek pojasnimo, da naslov objavljenih besedil ni vedno enak naslovu spletne strani. Seveda pa ni nič narobe, če sta naslova popolnoma enaka. Medtem ko je prvi namenjen predvsem bralcem, pa drugi poleg tega cilja tudi (ali predvsem) na Googlove iskalne pajke. V tokratnem prispevku se bomo osredotočili predvsem na slednjega; na naslov strani in njegov vpliv na SEO optimiziranost spletnega mesta.

Naslov besedila

Kot že rečeno, naslov besedila in naslov strani nista nujno enaka in se razlikujeta po funkciji.

Izbira naslova besedila je ključna, ko želimo pritegniti pozornost bralca. Statistika namreč pravi, da od 8 bralcev, ki preberejo naslov, le 2 nato prebereta tudi preostanek besedila. Naslov besedila vzbudi pričakovanje, morda upanje, po drugi strani pa lahko vzbudi tudi nezainteresiranost, celo dolgočasnost, če ni izbran pravilno.

Naslov besedila se izpiše v HTML znački H1, kot pokaže naslednji primer: <h1>Coworking</h1>. Praviloma ga bralec opazi kot odebeljen in hitro opazen tisk, ki izstopa tudi po velikosti, izpiše pa se po tem, ko uporabnik v Googlu izbere željeni zadetek, nanj klikne in se mu odpre nova spletna stran.

Primer izpisanega
naslova besedila:
primer naslova prispevka

Naslov strani

Naslov strani se izpiše v HTML znački TITLE:
<title>Coworking Zavoda mladi podjetnik, Ljubljana – Mladipodjetnik.si</title>.

Ima dve bistveni nalogi:

  1. Googlovim algoritmom pomaga presoditi, kakšna je tematika objavljenega besedila (posledično pomaga izboljšati SEO uvrstitve v spletnih iskalnikih);
  2. bralce pomaga prepričati, da med brskanjem po spletnem iskalniku kliknejo prav na vašo spletno stran.

Bralci na naslov strani najprej naletijo že med samim brskanjem po spletnih iskalnikih. V Googlu se naslov strani prikaže takole:

primer naslova v Googlu

Ko bralec na zadetek klikne, se naslov strani nato izpiše le v zavihku strani, in sicer na način, ki ga prikazuje spodnja slika.

Primer izpisanega
naslova strani v zavihku:
primer naslova strani

Na kaj je treba paziti pri izbiri naslova strani?

Zelo pomembno je, da naslov strani vključuje glavno ključno besedo ali besedo zvezo. Najbolje je, da ključno besedo oz. besedno zvezo postavite kar na prvo mesto. Gre namreč za najpomembnejši kazalnik Googlovim iskalnim pajkom, saj jim pove, kakšna je vsebina spletne strani.

V primeru, da opazite, da je željeno ključno besedo na prvo mesto že postavilo večje število konkurenčnih spletnih mest, je smiselno, da pred njo vstavite še besedo ali dve. S tem se boste nekoliko ločili in oddaljili od preostalih konkurentov. V kolikor ključne besede sploh ne boste vključili v naslov strani, obstaja verjetnost, da se na željeno besedo ali besedno zvezo ne boste uvrstili na najvišja mesta v Googlu. Lahko se zgodi, da boste zato uvrščeni prav na samo dno, kar vam bo bistveno zmanjšalo obisk spletnega mesta.

Google bo seveda upošteval obiskanost vaše spletne strani. Prav nič vam ne bo pomagalo, če bo vaša spletna stran v Googlu rangirala na visokih mestih, a nanjo ne bo kliknil skorajda nihče. Izbrati morate torej naslov, ki ne bo zavajal, ki bo zanimiv in privlačen ter bo na vašo spletno stran privabil veliko število bralcev. Visok odstotek klikov na spletno stran pa vam bo še dodatno izboljšal uvrstitev v spletnih iskalnikih.

Ko izberete ustrezen naslov strani, na konec dodajte še ime vaše blagovne znamke. Na ta način boste krepili njeno prepoznavnost, kar spodbuja tudi Google, ki v primeru, da lastniki spletnih strani tega ne storijo sami, ime blagovne znamke na konec doda kar sam.

Dolžina naslova strani

Od maja 2016 dalje dolžina naslova strani ni več določena tako fiksno, kot je bila pred tem. Kakšen naslov se bo prikazal bralcu, je odvisno predvsem od tega, katero napravo za brskanje po spletu uporablja. Pri računalnikih in tabličnih računalnikih se bo prikazal daljši zapis, medtem ko bo na mobilnih napravah vidnega manj besedila in lahko del besedila tudi zmanjka. Prav zaradi tega se priporoča, da najpomembnejši del naslova strani vstavite bolj pri začetku.

Primer zapisa
glede na medij:

  • računalnik
  • tablični računalnik
  • pametni telefon
naslov strani - prikaz v 3 različicah

Prav zaradi tega se priporoča, da najpomembnejši del vstavite v prvo polovico naslova strani.

Vir: Yoast.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence. Preberite več >>


5 namigov, kako optimizirati spletno stran

5 namigov, kako optimizirati spletno stran

Bistvo optimizacije spletne strani je v tem, da se bo vaša spletna stran pojavila čim višje med zadetki iskanja v Googlu. Tako bo nanjo kliknilo več ljudi, s tem pa se bodo možnosti, da boste dobili nove stranke, povečale. Preberite več >>

S SEO optimizacijo na svojo spletno stran dobite brezplačen promet

S SEO optimizacijo na svojo spletno stran dobite brezplačen promet

Vse več podjetnikov prepoznava prednosti dobro optimizirane spletne strani. Na ta način si podjetje bistveno izboljša vidnost svoje blagovne znamke na spletu, kar posledično privede tudi do povečanega prometa. Preberite več >>

Ogrevanje pred jutrišnjo SEO delavnico: Že danes izboljšajte optimizacijo vaše strani!

Ogrevanje pred jutrišnjo SEO delavnico: Že danes izboljšajte optimizacijo vaše strani!

V predhodnih člankih ste že spoznali pomembnost optimizacije spletne strani pri nastopanju na spletnem trgu. Večino od vas je verjetno »zmotilo« dejstvo, da optimizacija strani ni kratkotrajen proces in da so za vidne rezultate oz. premike v iskalnikih potrebni meseci čakanja. Preberite več >>

Google svetuje lastnikom strani: oblikujte daljše meta opise

Google svetuje lastnikom strani: oblikujte daljše meta opise

Google v svoj iskalnik umešča daljše povzetke spletnih strani. Kaj to pomeni in kaj morate storiti, da bo vaša strategija optimiziranja spletne strani najbolj optimalna? Preberite več >>

Je starost domene pomembna za uvrstitev spletnih strani?

Je starost domene pomembna za uvrstitev spletnih strani?

Na področju optimizacije spletnih strani se v zadnjem času pogosto pojavlja vprašanje, ali na uvrstitev spletnih strani v iskalnikih vplivata tudi starost domene in dolžina njene registracije. O tem elementu SEO smo se pogovarjali tudi z Igorjem Bajsičem iz podjetja SEOPRO. Preberite več >>

Kako s čim nižjimi stroški optimizirati spletno stran?

Kako s čim nižjimi stroški optimizirati spletno stran?

Novonastala in/ali manjša podjetja pogosto nimajo na razpolago dovolj časa in sredstev, da bi se celostno posvetila področju SEO optimizacije. Vseeno pa obstaja vsaj nekaj bistvenih elementov, ki jih lahko sami uredite hitro in enostavno. Preberite več >>

Trendi na področju SEO optimizacije v letu 2019

Trendi na področju SEO optimizacije v letu 2019

SEO je področje, ki se nenehno spreminja. Kateri so trendi na področju optimizacije spletnih strani, ki jih lastniki spletnih strani ne smete spregledati v letu 2019? Preberite več >>

Napake, ki jih ne smete početi pri pripravi spletnih vsebin

Napake, ki jih ne smete početi pri pripravi spletnih vsebin

Podjetja vse več časa in sredstev namenjajo pripravi kvalitetnih spletnih vsebin. Te so namreč osnova za nadaljnje marketinške strategije podjetij. Preberite več >>

Vsebina na spletni strani naj bo prilagojena za SEO – 2. del

Vsebina na spletni strani naj bo prilagojena za SEO – 2. del

O pomembnosti optimizacije spletnih strani smo pisali že večkrat: podobno kot ima klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami malo obiska in malo dobička zaradi slabe lokacije, podobno tudi spletna stran, ki je nihče ne obišče, ne more prinesti zaslužka. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Nov termin! 3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

03.06.2019 od 15:00 do 07.06.2019 18:00
Nov termin! 3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

MP delavnica: Pravne zahteve za spletne trgovce

14.06.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Pravne zahteve za spletne trgovce

Lastniki spletnih trgovin ponavadi najprej poskrbijo za to, da je njihova spletna stran za obiskovalce - potencialne kupce - privlačna, enostavna in uporabna. Da bi se izognili morebitnim kaznim, pa je takoj za tem treba zadostiti tudi vsem pravnim zahtevam!
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

14.06.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.
Preberite več >>

Vse za podjetje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP