Zakaj je Zuckerbergov porodniški dopust tako pomemben?

Mark Zuckerberg, ki z ženo Priscillo Chan pričakuje prvega otroka, je pred dnevi napovedal dva meseca očetovskega dopusta. Odločitev je mnoge presenetila, Facebookovce pa navdušila.
Zakaj je Zuckerbergov porodniški dopust tako pomemben?

Zuckerberg odhaja na dvomesečni očetovski dopust (Vir slike: YouTube).

Novica o Zuckerbergovem očetovskem dopustu prihaja v času, ki je izredno pomemben za ameriške očete, se strinjajo ameriški mediji. ZDA je namreč edina razvita država na svetu, ki ne zagotavlja plačanega porodniškega dopusta za novopečene mamice, ugotavlja poročilo mednarodne delavske organizacije. Prav zato ameriški mediji v njegovi odločitvi vidijo posebno sporočilo – kako pomembno je družinsko življenje.

Zgolj petina ameriških delodajalcev ponuja plačano porodniško

Facebook je na ameriških tleh (poleg nekaterih drugih podjetij) nekakšna posebnost, saj ponuja do štiri mesece plačanega porodniškega (očetovskega) dopusta, in sicer v kosu ali pa po delih, ki ga morajo izkoristiti do otrokovega prvega rojstnega dneva. Letošnja raziskava Society for Human Resource Management je razkrila, da zgolj petina delodajalcev ponuja plačano porodniško in le 17 odstotkov plačan očetovski dopust. Bi lahko Zuckerbergova odločitev korenito spremenila to področje?

Facebookovci ponosni na Zuckerbergovo odločitev

Vodja kadrovske službe v Facebooku je Business Insiderju v nedavnem pogovoru razkril, da so Facebookovci nad odločitvijo prvega moža navdušeni. Pravzaprav priložnost za izkoriščanje plačanega očetovskega dopusta tako cenijo, da so jo ocenili s petimi od petih zvezdic na Glassdooru, spletni strani za ocenjevanje delovnih pogojev. Možnost očetovskega dopusta v podjetju spodbujajo, njihovi delavci pa s ponosom izkoristijo ugodnost.

V strahu za službo

Težava pa nastane v kulturi, dojemanju porodniškega oziroma očetovskega dopusta. Profesor pensilvanske univerze Stewart Friedman je med svojo študijo ugotovil, da se večina zaposlenih boji vzeti dopust v tovrstne namene, saj bi lahko delovali manj predani kot drugi sodelavci. To bi jih lahko stalo njihove službe.

Več porodniške, boljši finančni položaj

Še več, večina, kar 86 odstotkov moških je v vprašalniku bostonskega centra za delo in družino odgovorilo, da ne bi odšli na očetovski dopust, če ne bi v času porodniške prejeli vsaj 70 odstotkov plače. Odhod ni povezan zgolj z »ozračjem« v službi, temveč tudi s finančnim položajem, v katerem se znajdejo. Študija, ki jo navaja Business Insider, ugotavlja, da očetje, ki na Švedskem vzamejo vsaj dva meseca očetovskega dopusta preden otrok dopolni 8 let, prejmejo določene finančne ugodnosti s strani države. Preprosto rečeno, več kot vzamejo dopusta, bolj se poveča dohodek mater.

Več študij, med drugim tudi s strani kolumbijske univerze za socialno delo, ugotavlja, da so očetje, ki si vzamejo po rojstvu otroka vsaj dva tedna očetovskega dopusta, bolj vpleteni v otrokovo nego devet mesecev pozneje.

Mayerjeva tudi tokrat na zgolj dvotedensko porodniško

Po drugi strani pa poznamo tudi povsem drugačne primere. Med najbolj odmevnimi je zagotovo odločitev Marisse Mayer, ki je, preden je zasedla mesto prve v Yahooju, delala na Googlu. Decembra bo rodila dvojčici – tako kot leta 2012, ko je rodila sina Macallisterja, pa si bo tudi tokrat vzela zgolj dva tedna porodniškega dopusta. Njena odločitev je sprožila tako pozitivne kot negativne odzive. Yahoo je sicer podjetje, kjer imajo ženske možnost 16-tedenskega plačanega dopusta, očetje pa osemtedenskega.

Sicer pa, čas porodniške se je že večkrat, tudi na slovenskih tleh, izkazal kot ploden čas. Čas za nove podjetniške podvige. Morda bo tudi Zuckerbergu čas prvih starševskih korakov prinesel nove zamisli, kako naj njegovo podjetje postane še boljše.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Najboljša družbena omrežja za gradnjo blagovne znamke v letu 2023

Najboljša družbena omrežja za gradnjo blagovne znamke v letu 2023

Družbena omrežja so postala nepogrešljiv del poslovnega sveta, saj podjetjem omogočajo neposredno povezavo s ciljno publiko, izgradnjo blagovne znamke in povečanje prodaje. V letu 2023 se za poslovno rabo nekatera družbena omrežja kažejo kot še posebej učinkovita. Preberite več >>

5 načinov, kako družabni mediji škodujejo ugledu podjetja

5 načinov, kako družabni mediji škodujejo ugledu podjetja

Oglaševanje na družabnih medijih je pametna poteza, ki bo vašemu podjetju dala konkurenčno prednost. Vendar pa bodite previdni glede tega, kaj počnete in objavljate na družabnih medijih. Preberite več >>

Uporabnika družbenih omrežij spremenite v lojalnega kupca

Uporabnika družbenih omrežij spremenite v lojalnega kupca

Vsako podjetje, ki je aktivno na družbenih omrežjih, s ponosom gleda na svoje oboževalce in stranke, zlasti, ko hvalijo njihove izdelke in objavljajo različna sporočila na njihovih zidovih družbenih omrežij. Pomembno pa je, da znajo to preobraziti tudi v učinkovito prodajo. Preberite več >>

Kako socialna omrežja še vplivajo na poslovanje podjetij?

Kako socialna omrežja še vplivajo na poslovanje podjetij?

V zadnjih letih preživimo čedalje več časa na družabnih omrežjih. Pozitivni in negativni učinki tega fenomena se kažejo na vseh področjih človekovega delovanja. Družabna omrežja so pomembno spremenila tudi način poslovanja podjetij. Pa si poglejmo, na kakšne načine. Preberite več >>

Vpliv socialnih omrežij na poslovanje podjetij

Vpliv socialnih omrežij na poslovanje podjetij

V zadnjih letih preživimo čedalje več časa na družabnih omrežjih. Pozitivni in negativni učinki tega fenomena se kažejo na vseh področjih človekovega delovanja. Družabna omrežja so pomembno spremenila tudi način poslovanja podjetij. Pa si poglejmo, na kakšne načine. Preberite več >>

BlackBerry v tožbo proti Twitterju zaradi kršitve patenta

BlackBerry v tožbo proti Twitterju zaradi kršitve patenta

BlackBerry je letošnjega februarja proti Twitterju vložil tožbo, v kateri ga obtožuje kršitve patentov, ki ščitijo njihovo tehnologijo mobilnega sporočanja. Preberite več >>

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Ker prepoznavnost blagovne znamke gradimo tudi preko družbenih omrežij, je pomembno, da vsak podjetnik pozna pravila igre. Pomembna sta čas in strategija! Kdaj, kako pogosto in kako konsistentno objavljamo novice na družabnih medijih, namreč ni vseeno. Prav tako pa ni vseeno, kdo nas spremlja. So to zainteresirane stranke in potencialni kupci ali zgolj muhe enodnevnice? Preberite več >>

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Dandanes ne komuniciramo zgolj na sestankih in poslovnih srečanjih. Prav tako ne komuniciramo samo preko elektronske pošte. Velik del komunikacije se je preslikal med družbena omrežja, vendar je le-ta prikrita in ne vedno samoumevna. Preberite več >>

Psihološki triki, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih

Psihološki triki, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih

Zaradi hude konkurence na tržišču boste morda morali storiti prav vse, da bi svoje podjetje lahko predstavili kar najširši možni množici potencialnih strank. Spoznajte nekaj zanimivih psiholoških sprožilcev, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih. Preberite več >>

Instagram ostaja ključni medij influencerskega marketinga

Instagram ostaja ključni medij influencerskega marketinga

Vplivneži z družbenih omrežij so v zadnjem obdobju za potrošnike precej bolj prepričljivi kot standardni oglaševalski prijemi. Takoimenovani influencerski marketing je doživel “boom” predvsem s pomočjo komunikacijskih kanalov. Preberite več >>

Oznake:, ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje