
MP intervju: Andrej Orožen – Dewesoft
Kipec zlate gazele je dobro leto nazaj prevzel direktor mladega, danes 12 let starega podjetja Dewesoft, Andrej Orožen, pri čemer je šlo za gazelo savinjsko-zasavske regije. Podjetje je bilo namreč izbrano izmed šestih finalistov, regijskih gazel, na prireditvi, ki je svoje dogajanje zavzela v stavbi Opera in balet. Dewesoft se v samem delovanju ne omejuje s kakršnimi koli okviri, saj so s svojimi inovacijami v programski opremi in s proizvodnjo merilnih instrumentov ter sistemov, naravnani predvsem na sodelovanje s tujimi prestižnimi subjekti.
Ste podjetje s fokusom v tujini. Prisotni ste na trgih v več kot dvajsetih državah, delate z izjemnimi blagovnimi znamkami in subjekti kot so: NASA, BMW, Ferrari, General Motors, Volvo in Boeing, ki uporabljajo vaše izdelke v prvi vrsti za opravljanje meritev delovanja svojih izdelkov. S katero od omenjenih korporacij svetovnega slovesa je najbolj zadovoljujoče sodelovati?
Sodelovati s podjetji, katerih del so razvojni oddelki, ki vodijo razvoj svetovne tehnologije, je vsekakor največji izziv. Takrat se zavedamo, da tudi sami dodamo nekaj k temu, da so na primer avtomobili varnejši, da je na cesti smrtnih žrtev manj in podobno. Včasih to pomeni več kot finančni rezultat ob koncu projekta.
Kakšen vpliv imajo pri poslovnem sodelovanju kulturni vzorci raznovrstnih partnerjev iz različnih držav?
Glede na posebnosti pri poslovanju seveda prednjačijo stranke na azijskem trgu. Strogo spoštujejo pravila poslovne etike, kot tudi pravila obnašanja v vsakodnevni komunikaciji. Napake, ki se lahko pojavijo pri posamezni rešitvi, razumejo precej na osebni ravni in jih ne dovolijo ponoviti. Hitro se odločijo za prenehanje sodelovanja. Temu je sploh tako, ker za izdelke proizvedene v EU, pričakujejo popolno in brezhibno delovanje.
Vaša unikatna konkurenčna prednost?
Vsekakor unikatne in inovativne rešitve, ki so vgrajene v naše izdelke. Za to gre seveda zasluga odličnemu tehnološkemu razvoju in vzporedno s tem naši razvojni ekipi in tehničnemu vodji dr. Juretu Knezu. Vsako leto ponudimo trgu nove rešitve, nove izdelke in s tem večamo obseg poslovanja z obstoječimi kupci in širimo ponudbo na nove trge in ponujamo nove možnosti uporabe merilnih inštrumentov podjetja Dewesoft.
V petih letih je podjetje Dewesoft povečalo prodajo za 3,5-krat, v letu 2012 pa tudi število zaposlenih za dobrih 50 odstotkov. To je v trenutnih časih, prevlečenih z glazuro brezizhodnosti, pohvalno in hkrati presenetljivo. Kako vam to uspeva?
Hiter razvoj novih izdelkov pomeni večjo ponudbo, večjo prodajo in s tem tudi potrebo po novih članih ekipe. Še vedno je več kot pol zaposlenih v razvojni ekipi, kar nam daje dobro popotnico tudi za naprej.
Ali menite, da obstaja pot iz krize, ki prežema Zasavje?
Kriza se končuje, kar dokazujejo posamezne države s svojimi rezultati. Tudi pri nas bo enako, vprašanje je le, kaj se bomo v času krize naučili in kako bomo postavili zadeve, da bo v nadaljevanju Slovenija uspešna. Če bo v tem času podjetništvo prepoznano kot nujno potreben segment gospodarstva, lahko pričakujemo rast tudi na tem področju. Velika podjetja seveda že igrajo svojo vlogo, a le stežka lahko ocenimo, ali se bodo množila in se še vedno povečevala.
Podjetniško jedro lahko ponudi veliko novih delovnih mest in ne smemo biti skeptični, ko razmišljamo, da lahko podjetje iz skromnega podjetniškega duha zraste tudi v svetovno prepoznavno podjetje. Še več, lahko postane tudi vodilno v svetu. V Sloveniji nam zato ne manjka volje, znanja ali logistike. Imamo vse, kar imajo naše sosednje države. Izkoristiti je potrebno našo prilagodljivost v tem, da uspemo sami in ne ostajamo samo dobavitelji tujim firmam in proizvajalci nezahtevnih komponent.