MP intervju: Andrej Orožen – Dewesoft

MP intervju: Andrej Orožen – Dewesoft

MP intervju: Andrej Orožen – Dewesoft

Trboveljsko podjetje Dewesoft, ponosni prejemnik Zlate gazele 2012, ki v sebi nosi noto izbora najboljših med hitro rastočimi podjetji, preseneča iz dneva v dan. Kipec zlate gazele je dobro leto nazaj prevzel direktor podjetja Dewesoft, Andrej Orožen.
MP intervju: Andrej Orožen – Dewesoft

MP intervju: Andrej Orožen – Dewesoft

Kipec zlate gazele je dobro leto nazaj prevzel direktor mladega, danes 12 let starega podjetja Dewesoft, Andrej Orožen, pri čemer je šlo za gazelo savinjsko-zasavske regije. Podjetje je bilo namreč izbrano izmed šestih finalistov, regijskih gazel, na prireditvi, ki je svoje dogajanje zavzela v stavbi Opera in balet. Dewesoft se v samem delovanju ne omejuje s kakršnimi koli okviri, saj so s svojimi inovacijami v programski opremi in s proizvodnjo merilnih instrumentov ter sistemov, naravnani predvsem na sodelovanje s tujimi prestižnimi subjekti.

Ste podjetje s fokusom v tujini. Prisotni ste na trgih v več kot dvajsetih državah, delate z izjemnimi blagovnimi znamkami in subjekti kot so: NASA, BMW, Ferrari, General Motors, Volvo in Boeing, ki uporabljajo vaše izdelke v prvi vrsti za opravljanje meritev delovanja svojih izdelkov. S katero od omenjenih korporacij svetovnega slovesa je najbolj zadovoljujoče sodelovati?

Sodelovati s podjetji, katerih del so razvojni oddelki, ki vodijo razvoj svetovne tehnologije, je vsekakor največji izziv. Takrat se zavedamo, da tudi sami dodamo nekaj k temu, da so na primer avtomobili varnejši, da je na cesti smrtnih žrtev manj in podobno. Včasih to pomeni več kot finančni rezultat ob koncu projekta.

dewesoft1

Kakšen vpliv imajo pri poslovnem sodelovanju kulturni vzorci raznovrstnih partnerjev iz različnih držav?

Glede na posebnosti pri poslovanju seveda prednjačijo stranke na azijskem trgu. Strogo spoštujejo pravila poslovne etike, kot tudi pravila obnašanja v vsakodnevni komunikaciji. Napake, ki se lahko pojavijo pri posamezni rešitvi, razumejo precej na osebni ravni in jih ne dovolijo ponoviti. Hitro se odločijo za prenehanje sodelovanja. Temu je sploh tako, ker za izdelke proizvedene v EU, pričakujejo popolno in brezhibno delovanje.

Vaša unikatna konkurenčna prednost?

Vsekakor unikatne in inovativne rešitve, ki so vgrajene v naše izdelke. Za to gre seveda zasluga odličnemu tehnološkemu razvoju in vzporedno s tem naši razvojni ekipi in tehničnemu vodji dr. Juretu Knezu. Vsako leto ponudimo trgu nove rešitve, nove izdelke in s tem večamo obseg poslovanja z obstoječimi kupci in širimo ponudbo na nove trge in ponujamo nove možnosti uporabe merilnih inštrumentov podjetja Dewesoft.

V petih letih je podjetje Dewesoft povečalo prodajo za 3,5-krat, v letu 2012 pa tudi število zaposlenih za dobrih 50 odstotkov. To je v trenutnih časih, prevlečenih z glazuro brezizhodnosti, pohvalno in hkrati presenetljivo. Kako vam to uspeva?

Hiter razvoj novih izdelkov pomeni večjo ponudbo, večjo prodajo in s tem tudi potrebo po novih članih ekipe. Še vedno je več kot pol zaposlenih v razvojni ekipi, kar nam daje dobro popotnico tudi za naprej.

dewesoft2

Ali menite, da obstaja pot iz krize, ki prežema Zasavje?

Kriza se končuje, kar dokazujejo posamezne države s svojimi rezultati. Tudi pri nas bo enako, vprašanje je le, kaj se bomo v času krize naučili in kako bomo postavili zadeve, da bo v nadaljevanju Slovenija uspešna. Če bo v tem času podjetništvo prepoznano kot nujno potreben segment gospodarstva, lahko pričakujemo rast tudi na tem področju. Velika podjetja seveda že igrajo svojo vlogo, a le stežka lahko ocenimo, ali se bodo množila in se še vedno povečevala.

Podjetniško jedro lahko ponudi veliko novih delovnih mest in ne smemo biti skeptični, ko razmišljamo, da lahko podjetje iz skromnega podjetniškega duha zraste tudi v svetovno prepoznavno podjetje. Še več, lahko postane tudi vodilno v svetu. V Sloveniji nam zato ne manjka volje, znanja ali logistike. Imamo vse, kar imajo naše sosednje države. Izkoristiti je potrebno našo prilagodljivost v tem, da uspemo sami in ne ostajamo samo dobavitelji tujim firmam in proizvajalci nezahtevnih komponent.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Več >

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Več >

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Več >

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Več >

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Več >

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Več >

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Več >

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Več >

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Več >

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Več >

Oznake:, , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki